Прийняти учнів 2-х класів до лав читачів шкільної бібліотеки; ознайомити їх з правилами поводження з книжками та літературними казковими героями, які навчатимуть учнів правильно поводитися з книжками; перевірити знання учнями прислів'їв, приказок, віршів про книгу; виховувати любов до книги, уважність, почуття відповідальності.
Посвята в читачі
(другокласників)
Мета: прийняти учнів 2-х класів до лав читачів шкільної бібліотеки; ознайомити їх з правилами поводження з книжками та літературними казковими героями, які навчатимуть учнів правильно поводитися з книжками; перевірити знання учнями прислів’їв, приказок, віршів про книгу; виховувати любов до книги, уважність, почуття відповідальності.
Виконавці ролей: (учні 4-го та 6-Б класів) Принцеса, Буквар, Буратіно, Незнайка. ведуча , бібліотекар.
Роздатковий матеріал: свідоцтво з правилами, емблеми юних читачів.
(для 2 класників)
Під фонову музику учні заходять до зали і займають свої місця.
(« Маленькая страна»)
Бібліотекар:
Добрий день, шановні друзі!
Ми зібрались в тіснім крузі,
Щоб у цей святковий час
Читачів нових вітати!
— Друзі, а ви любите читати?
Зал: — Так!!!
Бібліотекар:
— То приєднуйтесь до нас!
Сьогодні ви станете читачами шкільної дитячої бібліотеки і для вас відкриються двері в чудовий, чарівний, дивовижний світ Книжкового королівства.
— Любі хлопчики й дівчата!
В нас сьогодні книжки свято!
Будем разом відзначати
Книгу-друга шанувати!
На полицях бібліотеки живуть багато казкових героїв. І ви їх добре знаєте! Зустрічайте їх!
Під пісню -(«По секрету всему свету»)
на сцену виходять Незнайка та Буратіно. Розмовляють, перебиваючи один одного.
Незнайка: Я спіймав ось таку рибу (показує). Вона хлоп-хлоп! Я – бабах! А вона мені – бумс! Я її – шльоп!
Буратіно: А я можу пробити носом вогонь.
Незнайка: Брешеш.
Буратіно: Не брешу.
Незнайка: Брешеш. У тебе ніс згорів би.
Буратіно: (ображено). А в тебе й риби не було.
Незнайка: Да ти знаєш, хто ти?
Буратіно: Да я… Я тебе…
Незнайка: Стоп! Щось тут сьогодні не так!
Буратіно: А, знаю, календар забули перегорнути! (підходить до календаря). Та ні, правильно, квітень.
Незнайка: Ой, діти!
Буратіно: Які діти? (Дивиться в залу) Точно, діти.
Незнайка: Діти,що ви тут робите?
Діти:
1 дитина. У нас свято!
2 дитина. Посвята в читачі !
Незнайка: Діти. А ви любите читати казки?
Діти: Так!
Буратіно: А вірші читати вмієте?
Діти: Так!
Під фрагмент пісні («Гимн библиотеке») виходять учні з 2 -го класу.
Учні
1. Розкриваєш книгу ти,
Шелестять її листки.
На листках за рядом ряд
Чорні літери стоять.
2. Книги дружать з дітворою,
Полюби їх у житті-
І улюблені герої
Будуть друзями в путі.
3. Сторінки книжок завітних
Всіх нас доброму навчать -
Працювати, і учитись,
Й Батьківщину шанувать!
4. Книга все тобі розкаже,
Світ розкриє в одну мить.
Рідний край тобі покаже
І любить його навчить.
5. У книжковім Читай-місті
Всюди тут самі полиці,
Більші, менші-непорожні,
Книги на полиці кожній!
У твердій, м’якій оправі,
Кольорові всі, яскраві…
В цій ось-вірші,
В іншій-казки…
6. Вибирай собі, будь ласка!
Читачеві треба знати
Як книжечки вибирати,
Де цікавої шукати,
Щоб швиденько прочитати.
Тож швиденько вирушаймо
Читай-місто пізнавати!
7. Вірш: «У книги люди, наче бджоли в соти»
Дмитро Павличко
У книги люди, наче бджоли в соти,
Знесли духовний, чародійний мед.
Сліпцеві очі ним потри, і в миг
Побачить сонце й голубі висоти,
Відчує мислі найстрімкіших літ.
Збагне людські страждання і турботи,
Поможе іншим темряву збороти,
Рвучи з очей пов”язки чорних лент!
Благословенна та ясна година,
Коли Буквар до рук бере дитина,
Коли читає „Кобзаря” юнак,
Коли Франка „огромнії сонети”
Підносять дух, коли говорять Гете,
Шекспір, Міцкевич, Лермонтов, Бальзак.
Дякуємо нашим другокласникам. А зараз пісню «Про Україну»
для вас виконає ансамбль «Дзвіночки»
А зараз у нас сторінка «Веселинка»
Сценка 1. Про Даринку.
Дівчинці Даринці
Дорікала мама:
-Чом у тебе в книжці
Світить жирна пляма?
На щоках Даринки
Зайнялась пожежа
-Тут лише хвилинку
Пиріжок полежав…
Сценка 2. Щоб не помилитись.
-Чому ти вириваєш аркуші з підручника?
-А я не всі вириваю, тільки прочитані, щоб помилково не читати одне й те саме.
Сценка 3. Більше не буду.
-Чому ти спізнився до школи?
-Мама в останню мить примусила мене мити шию.
Але я обіцяю вам:
Більше це ніколи не повториться.
Хвилинка відпочинку. Гумореска « Кицька – читачка».
Є в школярочки Оленки Оченята у кішечки
Кошеня маленьке – Зблиснули азартом:
Таке жваве, веселеньке, « З мишенятком, хоч трішечки,
Гарне, чепурненьке. Погратися варто!».
Якось воно собі нишком З’явилась в маленької
Гралося у хаті, Якась хижа сила:
А Оленка взяла книжку, Кігтиками гостренькими
Почала читати. Мишку зачепила.
Раптом кицька – плиг до неї, – Не заважай, шалапутко,
Пеститься, муркоче, Казочку читати,
Немов казки також цеї Бо інакше тебе хутко
Прочитати хоче. Викину із хати!
Треться носиком об руку, А кицюня – муркотати,
Зазирає в книжку… Мовби відповіла:
Аж зненацька на малюнку « Я ж сторіночки гортати
Побачила мишку. Помогти хотіла !»
Пісня ----------------------------------------------виконує ансамбль «Дзвіночки»
Незнайка виносить стілець для принцеси
Під музику для Принцеси на сцену виходять Принцеса і Буквар:
(із кінофільму «Бременские музыканты»)
Буквар: Ваша Високосте, принцеса! Вміти читати – дуже важливо!
Вам обов’язково треба навчитися читати, ви ж соромите все наше королівство!
Принцеса: А мені до всього цього охоти немає! (сідає на стілець). До мене зараз принц приїде. Ось що важливо. Як же його прийняти?
Незнайка: На, книжку візьми. Кажуть, що ті, хто вміє читати, дуже розумні.
Буратіно: Ага, їх заміж беруть відразу!
Принцеса: Ну добре, принесіть мені щось розумне. Буду читати. (їй дають журнал Барвінок). Тут, крім картинок, нема що читати!
Незнайка: (дає енциклопедію) А це енциклопедія. З неї ти дізнаєшся про все на світі.
Принцеса: (бере, повертає догори ногами). І тут нічого не зрозуміло. Це мабуть, якась тарабарська книга.
Буратіно: Ні! Це просто безграмотна принцеса!
Принцеса: Я безграмотна? Та я зараз можу усіх вас відправити під суд за брехню на особу королівської крові. І тебе спалять!
Буратіно: Мене? Ні! Бачиш цей ніс? Так ось я пробив ним палаючий камін, а потім розірвав його ось цими руками (показує).
Незнайка: Не зв’язуйтеся з ним, Ваша Високосте.
Принцеса: Ну, не вмію я читати. Невже це дуже погано? Давайте в дітей запитаємо. Діти, ви також вважаєте, що читати книги - це важливо?
Діти: Так!
Принцеса: А які прислів’я про книгу ви знаєте?
Діти виходять і розказують прислів’я.
(призентація слайдів )
1. Хто багато читає, той багато знає.
2. Книги – ключ до знань.
3. Золото добувають із землі, а знання – з книжок.
4. Розум без книги, що птах без крил.
5. Книга мовчить, а всіх розуму навчить.
6. Книга – твій друг, без неї як без рук.
7. Хороша книга-яскравіша сонця.
8. З ручаїв-ріки, а з книжок- знання.
9. Книга вчить, як на світі жить.
10. Книги читати-усе знати.
11. Дім без книги-день без сонця.
Принцеса: Ну, добре! Переконали мене, що читати треба. Навчиш мене, Букварику?
Букварик: Так,навчу!
Бере Букваря за руку і всі виходять за куліси.
Незнайка забирає стілець для принцеси
Бібліотекар: (Пісня Про Букварик»)
Бібліотекар: На наше свято завітали історики. Разом з ними ми відправимося у давнину і прослідкуємо той шлях, який пройшла книга до сьогодення .
(Презентація слайдів)
Історик 1. Давно на землі не було книжок, бо люди ще не вміли їх робити
(2 сл) «Сторінками» найдавніших книжок були камені, стіни печер, сокири, вояцькі щити. Писали на всьому, бо ж не було тоді ані паперу, ані пер чи олівців.
(3 сл) Історик 2. Давні люди додумалися писати на глині, яку потім сушили й обпалювали на вогні. Та хіба на глиняних сторінках багато напишеш? А щоб взяти в дорогу 2-3 такі книги потрібен був віз.З часом люди навчилися робити книги з тонкої козячої або телячої шкіри.Але ці книги були дуже дорогі. На виготовлення однієї книжки потрібні були шкури з цілої череди телят.
(4 сл) Історик 1. У далекій Африці на берегах повноводних річок були зарослі болотяної рослини -папірусу. Писали на сухих стеблах папірусу. Писати було зручно, але такі книги швидко ламалися і розсипалися.
(5 сл) Історик 2. Справжній папір, що на ньому пишуть зараз люди, навчилися роботи 2 тисячі років тому. Годі книги писали вручну. А це було дуже довго і важко, - одну книжку переписували іноді кілька років. Ось такого вигляду набувала книга в минулих століттях.
(6 сл) Історик 1. Київський князь Володимир Святославович відкрив школи, спеціальні майстерні, де переписували і розмножували книги. А в часи князювання Ярослава Мудрого у Києві при Софійському соборі засновується перша у Київській Русі бібліотека.
(7 сл) Історик 2. У Німеччині запрацював перший у Європі друкарський верстат майстра Йоганна Гутенберга. Відтоді друкарні з'являються в різних містах і країнах.
(8 сл) Історик 1. В Україні першодрукарем був Іван Федоров. За своє життя він видрукував лише кілька книжок.
(9сл) Історик 2. Ось так з'явились книги. Тепер книжка всюди поруч з нами. Вона наш друг і порадник.
Звучить початок пісні «Єралаш». Під нього виходить Ведуча.
Ведуча: Доброго ранку, шановні глядачі! Сьогодні в ефірі ваша улюблена вікторина «Найрозумніший!». Шановні другокласники! Сьогодні ви також можете відповідати на ці запитання. Хто знає відповідь,піднімайте руки! Хто правильно відповість на запитання, отримує призи.
Незнайка: Ух ти, люблю призи!
Ведуча: Отже, перше запитання. Хто написав казку «Червона Шапочка»?
Незнайка: (знизує плечима) Може, Дід Бетмен!
Ведуча: Увага! Правильна відповідь: (із зали)………………Аплодисменти
Ведуча: Запитання друге. Де знаходиться смерть Кощія?
Незнайка: А-а-а, так це легко! На сайті Кощій.крапка.ру!
Ведуча: Відповідь неправильна. Увага! Правильна відповідь: (із зали)………………..Аплодисменти
Ведуча: І нарешті третє запитання. У якій казці героями є овочі?
Незнайка: Я знаю! У програмі «Смачно з Борисом Бурдою»!
Ведуча: Увага! Правильна відповідь: (із зали)…………… Аплодисменти
Заходить бібліотекар.
Бібліотекар: Чудово! Я все чула! Якщо такі відповіді почують наші гості, вони подумають, що в нашій країні всі діти нічого не знають. А щоб довести їм, що це не так, я буду читати вам уривки із казок, а ви маєте відгадати назву самої казки. Домовились?
1. “Ой, а гарний який! І ріжки є, і хвостик. Молодець, діду! Гарного бичка зробив!” (Солом’яний бичок)
2. “Прибігли мишенята, дивляться –не нахваляться: “От, так півник! От так молодець!Треба тепер тісто замісити і пироги спекти!” (Колосок)
3 “А він лежав, лежав на вікні, а тоді з вікнана призьбу, а з призьби та на землю у двір, а з двору та за ворота, та й побіг, покотився дорогою” (Колобок)
4. Лисичка до глечика – голова не влазить. Вона туди, вона сюди, то спробує лапкою, то понюхає – нічого не виходить.” (Лисиця і журавель)
5. Дівчина привіталася з вовком і каже: “Іду до бабусі, несу ось цей періг і горщик маслечка.” (Червона Шапочка)
6. “Увечері, стомлена від роботи, вона лягала спати не в постіль, а на долі, поряд з пічкою, на золі. І тому що була вона в золі, в пилюці, брудна, сестри прозвали її…” (Попелюшка)
Бібліотекар: Молодці! Бачу, казочки всі ви любите читати! А про що саме вам подобається читати?
Відповіді: про природу, про пригоди, про дружбу, про тварин, про Україну.
Буратіно: Діти, я бачу, ви любите читати. А чи знаєте ви, як поводитися з книжкою?
Незнайка: Кажуть, що книжку не можна брати брудними руками. Так от, слухайте нас. Ми дамо вам декілька корисних порад!
Буратіно: Ви ніколи не вмивайте
Руки, шию,щоки й ніс.
Назавжди ви зрозумійте,
Що заняття ці дурні.
Незнайка: Знову руки забрудняться,
Шия, вуха та лице.
Час не гайте, сил не тратьте,
Нащо вам усе оце?
Бібліотекар: Діти, ви згодні з тим, що сказали Немогуха і Нехочуха?
Діти: Ні!
Бібліотекар: Так ось, майбутні читачі бібліотеки мають знати справжні правила поводження з книгою і розкажуть вам їх наші улюблені казкові герої!
Під початкові акорди «Учат в школе» виходять Буратіно, Незнайка, Принцеса і Буквар.
Бібліотекар:
Країна наша — чарівна,
Багато знань дає вона.
Коли ти книжку прочитаєш —
Наскільки більше ти вже знаєш!
Принцеса:
Цікаво й весело у нас:
Гостей приймаємо весь час,
Але щоб книжечки читати —
Не можна їх нам ображати.
Буквар:
Я – книга, я товариш твій,
Ти зберегти мене зумій,
Тобі поради добрі дам –
Ти бережи мене від плям.
Незнайка:
Сторінки загинать не слід,
На книжку ставити обід,
І ручок в неї не кладіть,
Ви краще книгу обгорніть —
Послужить довше вона вам
Та усім іншим дітлахам.
Ведуча:
Я – закладинка маленька;
Я охайна, чепурненька,
Листків даремно не гортай,
Там, де закладинка, читай!
Буратіно:
Як раптом книжка розірветься,
То вам підклеїть доведеться.
Цього так, діти, не лишайте, —
Книжкам в біді допомагайте!
Бібліотекар:
Якщо ці правила прості
Засвоїли ви добре всі,
В бібліотеку завітайте
І всі книжки перечитайте!
Пісня: («Новая книжка») Слади 6
1слайд 6 слайд
Бібліотекар:
А зараз для прийняття урочистої обіцянки, всім встати стунко.
Звучать фанфари.
Я, вступаючи у ряди читачів,
Урочисто обіцяю:
Поважати книгу.
Виконувати всі правила
Користування книгою!
Не рвати, не бруднити, не малювати її.
Обіцяю! Обіцяю! Обіцяю!
Всі діти: Обіцяємо!
Бібліотекар. Ось діти, ви прийняли урочисту обіцянку і стали читачами нашої шкільної бібліотеки. Мої помічники вручать вам кожному пам’ятку поводження з книгою та емблеми читача.
Слайд
Звучить музика («Читайте, читайте»)
Бібліотекар. Діти сподобалося вам свято? Я дякую, що ви були такими активними і чекаю вас у нашій шкільній бібліотеці!
Добре ще того навчати,
Хто і сам все хоче знати.
І тому часу не гайте,
Вчіться, вчіться, і читайте
Книга вас завжди навчить,
Як на світі треба жить!
– Ось і закінчилося наше свято. І на завершення я хочу побажати вам бути активними читачами нашої бібліотеки, берегти книги і підручники, охайно з ними поводитися і все життя не розлучатися з дорогим другом – книгою.
До побачення, мої юні читачі!
Герої машуть руками на прощання. Класоводи виводять дітей під музику
Звучить пісня («Книжка с днем рождения»)