Гра - вікторина "Подорож у Країну Казок"

Про матеріал
Узагальнити знання учнів про народні казки. Розвивати пізнавальний інтерес, мислення, спостережливість. Виховувати почуття доброти, чуйності, взаємодопомоги, справедливості.
Перегляд файлу

Гра - вікторина «Подорож у Країну Казок»

Для учнів молодшої школи

Підготувала вихователька

Таращанського НРЦ

Галина Михайлівна Нестеренко

Мета.  Узагальнити знання учнів про народні казки. Розвивати пізнавальний інтерес, мислення, спостережливість. Виховувати у дітей  почуття  доброти,  чуйності,  взаємодопомоги, справедливості. 

Обладнання. Зображення казкових героїв, кораблики для команд, виставка книжок з українськими народними казками, дитячі малюнки, розмальовки, фломастери, декорації до казки «Рукавичка».

 

Хід заходу

  

Вихователь.  Сьогодні ми не будемо навчатись,

                     А будемо сьогодні ми змагатись.  

                    Ви всі з’явилися на свято,

                     І, мабуть, слід вже починати.

 

 Я знаю, ви любите грати,

                   Співати, та ще й танцювати.

                   Ви знаєте багато загадок,

                   Та ще більше всього – це казок.

 

 Дуже цікава у нас програма.

                    Її учасники – ви, дівчатка і хлоп’ятка.

                   Тож не сумуйте, краще всміхніться

                    І разом дружно змагатися беріться.

 

 Сьогодні ми казку сюди запросили,

                    Щоб бачити казку і слухать гуртом,

                    А казка в дорозі десь заблудилась –

                    Давайте її пошукаєм разом.

Вихователь. Казки – це  чудовий  і захоплюючий  світ  пригод. Вони  приваблюють всіх своєю чарівністю, незвичайністю, вчать нас мудрості, чуйності, винахідливості, сміливості і доброти.  Тому  кожна  дитина дуже любить  читати і слухати  казки.  Живуть всі казки зі своїми казковими героями в Країні Казок. Діти, а ви хочете побувати в цій  Країні і   зустрітися з Казкою? (відповіді дітей)

Вихователь. Щоб потрапити  в Країну Казок нам  потрібно вирушити  в подорож.  Подорож ваша буде морською, бо ви будете плавати по Казковому Океані (запитання до дітей)                                                                                        

  • Що для морської подорожі потрібно? (Корабель)

-    А якщо є корабель, значить потрібен хто? (Капітан і команда)

  • Щоб вирушити у далеке плавання до Країни Казок  визначимо дві ко-

манди. (Обираємо гравців,  називаємо команди іменами героїв казок)

Вихователь. Тепер ви готові вирушити до далекої Країни Казок, але щоб знайти її у великому Казковому Океані, вам  потрібна  карта. Зараз я  її  пошукаю. Ой, тут є записка: «Хлоп’ятка і дівчатка! Я  не  хочу, щоб ви їхали до Країни Казок. Тому вашу карту подорожі я заховав у скрині на дні Казкового Океану, а щоб карту дістати , вам потрібно виконати  завдання, які будуть на кожній  зупинці  вашої подорожі. Хто краще справиться з завданням отримає приз . Бажаю вам не справитись із завданнями!

                                                                                   Перун.»

Вихователь. А ось і перші завдання для команд, щоб розпочати вашу подорож:    

Запитання для I команди:   

    1. Що загубив дід у лісі? (Рукавичку)                          

    2. Хто приходив у гості до Журавля? (Лисиця)                

    3. Хто вигнав Козу-Дерезу з  Зайчикової хатки? (Рак)                   

    4. Що зліпила баба дідові на сніданок? (Колобок)                   

    5. Що робив Івасик -Телесик  у мами і тата? (Ловив рибу)                   

    6. Що знайшов Півник, коли прибирав подвір’я? (Колосок)                    

         Запитання для ІІ команди:

  1. Хто вигнав тварин із дідової рукавички?(Собачка)
  2. Що розбила Мишка своїм хвостиком? (Яйце)
  3. Кого зустріла і з’їла Лисичка у лісі? (Колобка)
  4. Як звати лінивих мишенят? (Круть і Верть)
  5. Куди хотіла вкинути Івасика -Телесика Зміючка?(В піч)
  6. Що зробив дід для баби із соломи? (Бичка)

Вихователь. Із завданням  ви впоралися, тож  вирушаємо в подорож. Перша  ваша зупинка казкової подорожі «Острів Загадок». Уважно слухайте і відгадуйте загадки, щоб потрапити у Казкову Країну:

 На городі виросла,          

 Восени велика стала.                             

Дід почав усіх гукати:                            

 «Час красуню витягати!»                        

                                     (Ріпка)                                           

Що за баба така -            

 В неї кістяна нога,                      

 Довгий ніс, великі вуха,                 

 Вона нікого ніколи не слуха.   

                                     (Баба Яга)

Підібрав він голосок,

 Став на маминім співати.

Здогадалися малята:

«Вовк не  наша мати!»

(Вовк та козенята)

Від баби та діда втік із хатки,

У лісі зустрічався з ведмедиком, зайчатком.

Котився весь день по зеленій травичці,

Аж поки не потрапив на зуби лисичці.

                                          (Колобок)

 Вихователь.  Ви правильно  відгадали  загадки,  рушаємо  далі  в  дорогу. Наступна  ваша  зупинка  «Бухта  Кощія».  Ви  добре  знаєте,  що  Кощій

дуже  підступний,  злий  казковий  персонаж.  Він  теж  не  хоче,  щоб  ви

потрапили у  Країну  Казок. Але  пропустить  вас  тоді,  коли ви  виконаєте  таке  завдання:  «Назвіть потрібну цифру».

  • Скільки було козенят у казці «Вовк і козенята»? (7)
  • Скільки тварин тягнуло ріпку? (3)
  • Скільки було у Півника мишенят? (2)
  • Скількох звірів зустрів Колобок? (4)
  • Скільки яєць знесла Курочка Ряба? (1)
  • Скільки риби зловив Вовчик-братик з ополонки? (0)

 

Вихователь. Вирушаємо далі – шлях по Казковому Океані відкритий.  Попутній вітерець підігнав наші кораблі до зупинки  «Казкова пісня». Багато героїв казок люблять співати. Діти, а ви любите  співати?  Тоді перевіримо, як ви знаєте пісні казкових героїв?

 - Яку пісню співала Коза-Дереза?

  (Я Коза-Дереза, за три копи куплена,

  Півбока луплена. Тупу, тупу ногами,

  Сколю тебе рогами, ніжками затопчу,

  Хвостиком замету – тут тобі й смерть!)

 

- Яку пісню співала Кривенька Качечка?

  (Онде наша діва, онде наша Іва,

  На метеному дворці, на тесаному стовпці.

   Кужілочка шумить. Веретенце дзвенить.

   Скиньмо їй по пір’ячку, нехай летить з нами)

 

- Що співав Півник, коли його викрала Лисиця?

   (Мій Котику, мій братику!

   Несе мене Лиска за кленові ліси,

  За круті гори, за бистрі води! Порятуй мене!

 

-Яку пісню співала мама Івасику-Телесику біля річки?

 (Телесику, Телесику! Приплинь, приплинь

 До бережка, дам я тобі їсти, пити!)

Вихователь. Пливуть наші кораблі далі.  Наступна зупинка «Мальовничий острів», а на ньому розмальовки із завданням: « Обведи кольоровим олівцем казкового героя і назви його». Це завдання потрібно зробити швидко і охайно. (Підготувати і роздати олівці, картки учням.)

Вихователь. Молодці, виконали і це завдання! Ви вже на кінцевій зупинці Країни Казок. Всі труднощі ви здолали, всі завдання виконали,  тож і приз отримуєте всі. Країна Казок відкриває перед вами двері. Учні 9 класу покажуть вам інсценівку до казки «Рукавичка». Героїв цієї казки учні виготовили на заняттях «Робота з предметом практичної діяльності». А казки не забувайте: слухайте, читайте і дивіться.    

Література

1.Українські народні казки. –К.; Голов. спеціаліз. ред. мовами нац. меншин України, 1996.

2.Розкажіть онуку. Червень 11-12 2009.

3. А. М. Бас. У світі казки чарівної.

4.В. Д. Рембач. Цей прекрасний і чарівний світ казок.

5.Л. П. Дяченко. Українські народні казки.

6.М. В. Скрипець. Подорж до Країни Казок.

7.А. А. Сень. У народної казки на гостинах.

 

docx
Пов’язані теми
Позашкільна освіта, Виховна робота
Інкл
Додано
18 січня 2022
Переглядів
697
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку