Гра - вікторина «Подорож у Країну Казок»
Для учнів молодшої школи
Підготувала вихователька
Таращанського НРЦ
Галина Михайлівна Нестеренко
Мета. Узагальнити знання учнів про народні казки. Розвивати пізнавальний інтерес, мислення, спостережливість. Виховувати у дітей почуття доброти, чуйності, взаємодопомоги, справедливості.
Обладнання. Зображення казкових героїв, кораблики для команд, виставка книжок з українськими народними казками, дитячі малюнки, розмальовки, фломастери, декорації до казки «Рукавичка».
Хід заходу
Вихователь. Сьогодні ми не будемо навчатись,
А будемо сьогодні ми змагатись.
Ви всі з’явилися на свято,
І, мабуть, слід вже починати.
Я знаю, ви любите грати,
Співати, та ще й танцювати.
Ви знаєте багато загадок,
Та ще більше всього – це казок.
Дуже цікава у нас програма.
Її учасники – ви, дівчатка і хлоп’ятка.
Тож не сумуйте, краще всміхніться
І разом дружно змагатися беріться.
Сьогодні ми казку сюди запросили,
Щоб бачити казку і слухать гуртом,
А казка в дорозі десь заблудилась –
Давайте її пошукаєм разом.
Вихователь. Казки – це чудовий і захоплюючий світ пригод. Вони приваблюють всіх своєю чарівністю, незвичайністю, вчать нас мудрості, чуйності, винахідливості, сміливості і доброти. Тому кожна дитина дуже любить читати і слухати казки. Живуть всі казки зі своїми казковими героями в Країні Казок. Діти, а ви хочете побувати в цій Країні і зустрітися з Казкою? (відповіді дітей)
Вихователь. Щоб потрапити в Країну Казок нам потрібно вирушити в подорож. Подорож ваша буде морською, бо ви будете плавати по Казковому Океані (запитання до дітей)
- А якщо є корабель, значить потрібен хто? (Капітан і команда)
манди. (Обираємо гравців, називаємо команди іменами героїв казок)
Вихователь. Тепер ви готові вирушити до далекої Країни Казок, але щоб знайти її у великому Казковому Океані, вам потрібна карта. Зараз я її пошукаю. Ой, тут є записка: «Хлоп’ятка і дівчатка! Я не хочу, щоб ви їхали до Країни Казок. Тому вашу карту подорожі я заховав у скрині на дні Казкового Океану, а щоб карту дістати , вам потрібно виконати завдання, які будуть на кожній зупинці вашої подорожі. Хто краще справиться з завданням отримає приз . Бажаю вам не справитись із завданнями!
Перун.»
Вихователь. А ось і перші завдання для команд, щоб розпочати вашу подорож:
Запитання для I команди:
1. Що загубив дід у лісі? (Рукавичку)
2. Хто приходив у гості до Журавля? (Лисиця)
3. Хто вигнав Козу-Дерезу з Зайчикової хатки? (Рак)
4. Що зліпила баба дідові на сніданок? (Колобок)
5. Що робив Івасик -Телесик у мами і тата? (Ловив рибу)
6. Що знайшов Півник, коли прибирав подвір’я? (Колосок)
Запитання для ІІ команди:
Вихователь. Із завданням ви впоралися, тож вирушаємо в подорож. Перша ваша зупинка казкової подорожі «Острів Загадок». Уважно слухайте і відгадуйте загадки, щоб потрапити у Казкову Країну:
На городі виросла,
Восени велика стала.
Дід почав усіх гукати:
«Час красуню витягати!»
(Ріпка)
Що за баба така -
В неї кістяна нога,
Довгий ніс, великі вуха,
Вона нікого ніколи не слуха.
(Баба Яга)
Підібрав він голосок,
Став на маминім співати.
Здогадалися малята:
«Вовк не наша мати!»
(Вовк та козенята)
Від баби та діда втік із хатки,
У лісі зустрічався з ведмедиком, зайчатком.
Котився весь день по зеленій травичці,
Аж поки не потрапив на зуби лисичці.
(Колобок)
Вихователь. Ви правильно відгадали загадки, рушаємо далі в дорогу. Наступна ваша зупинка «Бухта Кощія». Ви добре знаєте, що Кощій
дуже підступний, злий казковий персонаж. Він теж не хоче, щоб ви
потрапили у Країну Казок. Але пропустить вас тоді, коли ви виконаєте таке завдання: «Назвіть потрібну цифру».
Вихователь. Вирушаємо далі – шлях по Казковому Океані відкритий. Попутній вітерець підігнав наші кораблі до зупинки «Казкова пісня». Багато героїв казок люблять співати. Діти, а ви любите співати? Тоді перевіримо, як ви знаєте пісні казкових героїв?
- Яку пісню співала Коза-Дереза?
(Я Коза-Дереза, за три копи куплена,
Півбока луплена. Тупу, тупу ногами,
Сколю тебе рогами, ніжками затопчу,
Хвостиком замету – тут тобі й смерть!)
- Яку пісню співала Кривенька Качечка?
(Онде наша діва, онде наша Іва,
На метеному дворці, на тесаному стовпці.
Кужілочка шумить. Веретенце дзвенить.
Скиньмо їй по пір’ячку, нехай летить з нами)
- Що співав Півник, коли його викрала Лисиця?
(Мій Котику, мій братику!
Несе мене Лиска за кленові ліси,
За круті гори, за бистрі води! Порятуй мене!
-Яку пісню співала мама Івасику-Телесику біля річки?
(Телесику, Телесику! Приплинь, приплинь
До бережка, дам я тобі їсти, пити!)
Вихователь. Пливуть наші кораблі далі. Наступна зупинка «Мальовничий острів», а на ньому розмальовки із завданням: « Обведи кольоровим олівцем казкового героя і назви його». Це завдання потрібно зробити швидко і охайно. (Підготувати і роздати олівці, картки учням.)
Вихователь. Молодці, виконали і це завдання! Ви вже на кінцевій зупинці Країни Казок. Всі труднощі ви здолали, всі завдання виконали, тож і приз отримуєте всі. Країна Казок відкриває перед вами двері. Учні 9 класу покажуть вам інсценівку до казки «Рукавичка». Героїв цієї казки учні виготовили на заняттях «Робота з предметом практичної діяльності». А казки не забувайте: слухайте, читайте і дивіться.
Література
1.Українські народні казки. –К.; Голов. спеціаліз. ред. мовами нац. меншин України, 1996.
2.Розкажіть онуку. Червень 11-12 2009.
3. А. М. Бас. У світі казки чарівної.
4.В. Д. Рембач. Цей прекрасний і чарівний світ казок.
5.Л. П. Дяченко. Українські народні казки.
6.М. В. Скрипець. Подорж до Країни Казок.
7.А. А. Сень. У народної казки на гостинах.