В початковій школі дуже важливо зацікавити діточок до навчання. Тому я часто використовую у своїй виховній роботі різноманітні ігри і тд. Це дуже цікаво для дітей, вони з задоволенням працюють як на уроці, так і після уроків. Пропоную цей сценарій гри - вистави "Добрий і злий сірничок"
Гра – вистава "Добрий і злий сірничок"
Мета: розвинути дитячі уявлення про користь вогню і шкоду, якої він може завдати, розглянути ситуації, пов'язані з пожежею, і визначити елементарні правила поведінки в таких ситуаціях.
Ситуації пов’язані з виникненням пожежі
Розповідь.
Слово вихователя:
- Діти, підніміть руки ті, чия мама сьогодні вранці готувала сніданок на газовій плиті і запалювала вогонь. А хто може мені сказати, вогонь - це наш друг чи ворог? Як він допомагає людям? А коли може заподіяти шкоду? Сьогодні ми з вами спробуємо в усьому, розібратися, але спочатку послухаємо казочку.
«Снігуронька»
Українська народна казка
Усяко на світі буває, про всяке й казка розповідає. Були собі дід та баба, мали вони всього вдосталь, а дітей не було. Дуже вони сумували та журилися.
Одного разу взимку випало снігу по коліна. Сусідські дітлахи на вулицю висипали - на санчатах з гір спускалися, в сніжки гралися, та ще й сніговика почали ліпити. Подивився на них дід у віконечко тай каже бабі:
- Чого, стара, зажурилася, на чужих діток глядячи? Ходімо й ми
розгуляємось, зліпимо снігову бабу
А баба йому відповідає:
- Що ж, ходімо, старий, на вулицю. Тільки нащо нам бабу ліпити - добре з тебе й мене одної, виліпимо собі краще доньку Снігуроньку.
Сказано – зроблено. Пішли старі в город і почали снігову доньку ліпити. Зліпили дівчинку, замість очей їй сині намистинки вставили, з червоної стрічечки ротик. Така гарна вийшла донька - Снігуронька!
Дивляться на неї дід та баба не надивляться, милуються не намилуються.
А в Снігуроньки ротик усміхається, волоссячко завивається. Ворухнула Снігуронька ніжками-ручками, з місця зрушила та й пішла по городу до хати.
Дід та баба так і скам'яніли.
- Ой, - кричать, - та це ж у нас і справді донечка жива! Снігуронька дорога!
І до хати кинулись. Що вже радощів було!
Росте Снігуронька не днями - годинами та що день, то кращою стає. Дід та баба на неї не намилуються. Снігуронька з себе - мов сніжинка біла, очі - мов сині намистинки, русява коса до пояса. Тільки рум’янцю на щічках нема, але й так дуже гарна Снігуронька!
От прийшла весна ясна, понабухали бруньки, полетіли бджілки в поле, заспівав у небі жайворонок. Усі хлоп'ята радісінькі, дівчата веснянок співають. А Снігуронька засумувала, невесела стала, все у віконечко давиться й сльози ллє.
От настало й красне літечко, розцвіли квіти в садках, заколосився хліб на полях... Ще дужче Снігуронька засумувала, все від сонця ховається, все б їй в холодок та затінок, а ще краще - під дощик, Дід з бабою бідкаються:
- Чи здорова ти, донечко?
- Здорова я, бабусечко.
А сама все в куток ховається, на вулицю вийти не хоче, Одного разу зібралися дівчата в ліс по ягоди - по малину, по чорниці, по червоні суниці-Стали й Снігуроньку з собою кликати:
- Ходімо та й ходімо, Снігуронько!
- Ходімо та й ходімо, подруженько!
Неохота Снігуроньці до лісу йти, неохота під сонечко.
А дід з бабою кажуть:
Іди, іди, Снігуронько, іди, іди, дитиночко, повеселися з подружками! Взяла Снігуронька козубок, пішла в ліс з подружками. Подружки по лісі ходять, вінки заплітають, пісень співають.
А Снігуронька знайшла холодний струмочок, біля нього сидить, у воду дивиться, пальці в бистрій воді мочить, краплинками, мов перлинами, грається.
От і вечір прийшов. Розгулялися дівчата, вінки на голову понадівали, розклали вогнище з хмизу, почали через вогнище перестрибувати.
Неохота стрибати Снігурочці. Та пристали до неї подруженьки. Підійшла Снігуронька до вогнища, стоїть, тремтить, в лиці ні кровинки нема, русява коса розсипалась...
Закричали подруженьки:
- Плигай, плигай, Снігуронько!
Розбіглась Снігуронька й плигнула... Зашуміло над вогнем, застогнало жалібно - і не стало Снігуроньки. Потягнулася пара біла над вогнищем, звилася легкою хмаринкою і полетіла в піднебесну височінь.
Розтанула Снігуронька...
Бесіда-обговорення казки
Слово вихователя:
Гра “Підкажи слово”
О.Б.Лоза
Щоб здоров'я діткам мати
Та уникнути біди,
Треба правила ці знати,
Пам'ятати їх завжди.
Як немає поруч мами,
То вирішуйте самі:
Можна гратись сірниками?
Кожен скаже вірно: НІ!
В лісі вогнище розклали
Для забави навесні.
Аж до зір воно палало.
Так робити можна?.. НІ!
Телевізор увімкнули,
Подивились тай пішли.
Тільки вимкнути забули.
Так і треба, діти?.. НІ!
На плиті вогонь палає.
Мама вийшла, ви одні.
Коли хтось вогонь займає.
То він вірно робить?.. НІ!
Тож, щоб сонечку радіти
І дорослим і малим,
Від пожежі треба вміти
Захищатися самим.
Гра-вистава "Добрий і злий сірничок"
(Дійові особи: Їжачок, Зайчик, Зайчиха).
Вихователь: не за горами високими, не за морями глибокими, а біля лісу, на лузі зустрілися друзі (заходять Їжачок, Зайчик та Зайчиха).
Їжачок: Слухай, Зайчику, як ти гадаєш, вогонь нам ворог чи друг?
Зайчик: А давай запитаємо у моєї мами. Матусю, ось скажи: вогонь нам друг чи ворог?
Зайчиха: Звичайно, друг і надійний помічник. Ось я зараз приготую на плиті обід, пригощу вас, і ви зрозумієте, яка від нього користь.
Їжачок: А ще вогонь дає тепло.
Зайчиха: Правильно діти, але коли з ним необережно поводитися, він може стати дуже небезпечним ворогом і завдати великої шкоди.
Зайчик: От бачиш, Їжачок, як все просто. Пішли обідати (Їжачок, Зайчик та Зайчиха виходять з кімнати).
Слово вихователя: Поки наші друзі обідають, подумаємо разом, яка ще користь від вогню. (Відповіді дітей).
(3аходять Зайчик та Їжачок).
Вихователь: А зараз ми перевіримо, хто з вас може відгадати загадку.
Зайчик: Ну, Їжачок, читай скоріше.
Їжачок: Скільки б не їв, ніколи ситим не буває. Хто це? Може, корова?
Зайчик: Та ні, вона, коли гарно попаcеться, то лежить собі спокійно.
Їжачок: То, може, це верблюд?
Зайчик: Ні! Верблюд, як наїсться і нап'ється, то може тиждень нічого в рот не брати. А тут сказано, що скільки б не їв, а ситим не бува. То, може, діти знають правильну відповідь на цю загадку?
Слово вихователя: Діти, сьогодні ми з вами дізналися, що вогонь може бути не тільки другом, а й ворогом. І щоб не виникло пожежі та не скоїлося лиха, треба завжди виконувати прості правила:
* Не чіпати сірники.
* Не підпалювати папір, траву, сухі гілки тощо.
* Не гратися біля багаття та не кидати в нього різні предмети.
* Не гратися біля гарячої плити та не торкатися її.
* Не вмикати без дорослих праску, пральну машину, телевізор та інші електроприлади.