28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Гра для профілактики дезадаптації "Нишпорки"

Про матеріал

Психолого-педагогічна гра "Нишпорки" проводиться на початку навчального року з метою профілактики дезадаптації учнів до нових умов та має наступні завдання: розвиток навичок психолого-педагогічного спостереження педагогів: підвищення рівня виховності учнів; навчання дітей колективній самоорганізації та розвиток їх комунікативної компетенції; згуртування загальношкільного колективу; визначення лідерів в класних колективах; покращення загального емоційного тонусу на початку навчального року.

Перегляд файлу

Психолого-педагогічна акція

 «НИШПОРКИ»

 

Мета: профілактика дезадаптації учнів до нових умов умов навчання, тренувань, проживання.

 

Завдання:

  1. Створення позитивного відношення до умов перебування в закладі освіти.
  2. Підвищення рівня виховності учнів.
  3. Навчання дітей навичкам колективної самоорганізації.
  4. Розвиток комунікативної компетенції учнів.
  5. Згуртування загальношкільного колективу.
  6. Визначення лідерів в класних колективах.
  7. Покращення загального емоційного тонусу на початку навчального року.
  8. Популяризація шкільного сайту.

 

Час проведення: 20 хвилин, на перерві.

 

Процедура проведення:

перед дзвоником кожен клас отримує список із завданнями, які потрібно виконати за строго відведений час (20 хвилин). Зміст та кількість завдань розраховані так, що виконати їх можна тільки при умові, що в кожному класному колективі виділиться група лідерів, які будуть керувати процесом. Всі учасники НВП повинні в цей час знаходитися на своїх робочих місцях, щоб діти могли їх знайти та задати питання. Відповіді надаються тільки у разі коректно поставленого питання (ввічливе звернення, промовляння ім.*я та по батькові тощо). Класні керівники знаходяться в цей час в класних кімнатах та спостерігають за діями своїх учнів (рекомендації з методів психолого-педагогічного спостереження вони отримують заздалегідь, див. додатки).  Якщо в якомусь класному колективі діти не зможуть само організуватися, класний керівник допомагає в цьому, але виконувати завдання замість учнів – забороняється. По закінченні відведеного часу журі збирають бланки та підводять підсумки. В результаті виділяється група переможців в категорії «6-8 класи» та «9-11 класи», також можна визначити номінації «Самий ввічливий (активний, дружний тощо) клас».

 

                                                                                                                                  Додаток 1

Клас ____________  (Увага! Рівно об 11.30 ви припиняєте виконувати завдання!)

Список завдань

психологічної акції «НИШПОРКИ»

  1. Яке ім.*я найпоширеніше серед працівників нашої школи-інтернату? __________________________________________________________________________
  2. Назвіть, яким видом спорту займався завгосп __________________________________________________________________________
  3. В кого з хлопців інтернату немає тезок? _______________________________________
  4. В  якому місті народилася психолог? __________________________________________
  5. Скільки сходинок з першого по четвертий поверх? _______________________________
  6. Назвіть улюблені квіти кастелянки __________________________________________________________________________
  7. Чи є в медпункті «Нифураксозид»? ____________________________________________
  8. Яке останнє спортивне досягнення директора? __________________________________________________________________________
  9. Які види спорту представлені в нашому навчальному закладі? ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  10. Улюблена тварина заступника директора з виховної роботи? __________________________________________________________________________
  11. Назвіть найбільший та найменший класні колективи __________________________________________________________________________
  12. Як звати дитину (дітей) чергового вихователя? __________________________________________________________________________
  13. Які речі прикрашають підвіконня їдальні, які виходять в коридор? __________________________________________________________________________
  14. Скільки років водійського стажу в бібліотекаря? ________________________________
  15. Зайдіть на наш сайт та знайдіть таємний код – пароль! (www.zapisp.com) __________________________________________________________________________
  16. Улюблена книга педагога-організатора __________________________________________________________________________
  17. Назвіть телефон «гарячої лінії» ______________________________________________               
  18. На яку спеціальність після закінчення школи вступала заступник директора з навчальної роботи? __________________________________________________________________________
  19. Зробіть оригінальне селфі з методистом на спортивне відділення та відправте його після свого останнього уроку за електронною адресою інтернату: kuzoisp@i.ua
  20. Як звати песика лікаря? ______________________________________________________

 

Бажаємо перемоги!

Додаток 2

ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНЕ СПОСТЕРЕЖЕННЯ

Спостереження - метод отримання інформації про об'єкт із залученням відчуття дослідника.

Спостереження - потужний дослідницький метод, який може дати матеріал для показників не тільки поведінкового, а й мотиваційного і рефлексивного критерію.

 

Процедура підготовки до діагностичного спостереженню наступна:

• формулюється мета спостереження;

• вибираються й обґрунтовуються об'єкти спостереження;

• визначається вид, умови та тривалість спостереження (вибіркове, суцільне; приховане, відкрите; включене; систематичне; одномиттєве; зрізове; структуроване; хронометроване; довгострокове)

• розробляється спосіб фіксації даних спостереження (відеозйомка, протоколювання, з використанням бланків спостережень тощо).

У схему спостереження входить визначення моментів звіту спостерігача в ході спостереження або відразу після певних етапів спостереження. Дані спостереження фіксуються у формі протоколу, щоденника або окремих записів (заміток).

Протокол найбільш часто застосовувана форма запису при періодичних спостереженнях, ведеться безпосередньо в ході самого спостереження. Він може бути різною мірою формалізований.

Щоденник - форма запису, що використовується при лонгитюдном (довгостроковому) спостереженні. Записи роблять зазвичай один раз на день або у кілька днів, причому спостерігач записує по пам'яті у вільній формі все, що привернуло його увагу.

Протокол, в якому спостерігач фіксує дані, може бути суцільним або вибірковим.

У суцільному протоколі спостерігач повністю відображає всі спостережувані події в тому порядку, в якому вони відбувалися. Зазвичай вказують час, який займала та чи інша подія. Суцільний протокол в більшій чи меншій мірі формалізований, так як без формалізації "встигати за подіями", фіксуючи час, досить важко. Суцільне протоколювання, як правило, застосовується на попередніх етапах дослідження і дає загальне уявлення про реальність. Потім дослідник переходить до менш трудомістких засобів фіксації. Дані суцільного протоколу можна фіксувати у різного роду таблицях. Таблиця фіксації даних спостереження спрощує як процес  запису, так і можливості подальших реконструкцій подій, оскільки дані в таблиці відразу представлені в структурованій формі.

Вибірковий протокол також фіксує події в хронологічному порядку, але не всі, а лише ті, що цікавлять дослідника. Такий протокол зазвичай використовується на більш пізніх етапах дослідження, коли дослідник досить знайомий з "об'єктом".

Поняття процедури спостереження відноситься до конкретизації методики спостереження і включає визначення порядку основних етапів її реалізації, а також використання технічних засобів для фіксації даних.

Процедура спостереження як реалізація певної методики складається з ряду етапів.

1. Етап підготовки: складання вихідних уявлень про "об'єкті" спостереження, про ситуацію, а також вибір методики спостереження як способу звіту спостерігача.

2. Етап розробки схеми спостереження, або конкретного плану, включає вибір "технік" спостереження і послідовність їх застосування. Для уточнення плану часто проводиться попередній сеанс спостереження, або "генеральна репетиція". Цей етап необхідний, оскільки на практиці завжди виникає безліч дрібниць, які заздалегідь неможливо врахувати. Може виявитися недостатньою швидкість реєстрації, незручною вибрана позиція, можуть проявитися компоненти поведінки, не враховані заздалегідь в репертуарі одиницьтощо. Конкретизований план проведення спостереження називають іноді його "програмою".

3. Етап проведення спостереження: процес отримання емпіричного матеріалу. Його результатом є протокол, тобто документ, що фіксує події.

4. Етап обробки та інтерпретації результатів: по-перше, при обробці даних використовується прийнята система їх розкодування, якщо використовувалася певна схема фіксації даних в символах, одиницях або категоріях. По-друге, навіть якщо спостереження було спрямоване на одержання первинних даних,  все одно на етапі узагальнення якісний аналіз починає включати змістовно-смислову інтерпретацію, що в сучасній літературі обговорюється в контексті так званих якісних досліджень.

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

Клас ___________

Протокол психолого-педагогічного спостереження під час квест-гри «Нишпорки»

Дата «____» ____________ 20    р.

Спостереження розпочато о ________________;      закінчено _____________________.

В класі ________ учнів.                                                             Присутні _________ дітей.

  1. Брали участь в грі _____ учнів.       Не брали участі ______ учнів (вказати прізвища _________________________________________________________________________________________________________________________________________).
  2. Вид спостереження вибіркове, суцільне; приховане, відкрите; включене; систематичне; одномиттєве; зрізове; структуроване; хронометроване; довгострокове (підкресліть).
  3. Чи відбулася самостійна організація класу? (так    ні) (* під самоорганізацією класу мається на увазі виділення групи лідерів, які самостійно координують виконання завдання).
  4. Якщо самоорганізація класу не відбулася, опишіть ступень своєї допомоги (нагадуємо, допомагати виконувати завдання, строго заборонено!!!) _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  5. Виявлені лідери (вказати прізвища  _________________________________________________________________________________________________________________________________________ )
  6. Чи співпали ваші очікування у виявленні лідерів з реальною картиною (так   ні). Якщо ні, вкажіть прізвища учнів, на яких ви розраховували __________________________________________________________________________________________________________________________________________
  7. Загальна активність класного колективу під час виконання гри                                 (висока    середня    низька).
  8. Чи будете ви використовувати отримані дані в своїй роботі (так    ні).           Якщо так, то яким чином?  ____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
  9. Які завдання найбільше сподобалися? __________________________________________________________________________________________________________________________________________
  10.  Виконання яких завдань викликало ускладнення? __________________________________________________________________________________________________________________________________________

Дякуємо за співпрацю!

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку