2 березня о 18:00Вебінар: Як казка допомагає навчати образотворчому мистецтву учнів 5-7 класів

Психологічний тренінг для педагогів "Згуртованість колективу"

Про матеріал

Психологічний тренінг для педагогів на згуртованість колективу має на меті: згуртування педагогічного колективу, розвиток комунікативних навичок, емоційної стійкості, впевненості в собі, доброзичливого ставлення один до одного, а також взаєморозуміння. Тренінг мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.

Перегляд файлу

Комунальний заклад «Запорізька спеціалізована загальноосвітня школа-інтернат спортивного профілю» ЗОР              МО психолого-педагогічного супроводу

 

 

 

 

 

 

Тренінг-семінар

«Згуртування

педагогічного колективу»

 

 

 

 

 

 

Підготувала

практичний психолог

Тютюннік О.В.

 

 

 

 

 

м. Запоріжжя

2018 р.

За декілька днів до тренінгу проводиться анкета

Анкета для педагогів «Наш колектив»

Шановні колеги, заповніть, будь ласка, анкету - характеристику нашого  колективу. Анкета анонімна, ви тільки обводити варіанти відповідей, тому намагайтеся бути максимально відвертими.

  1. З яким, наведеним нижче твердженням ви згодні:

а) всі в нашому педколективі хороші, симпатичні люди

б) в нашому колективі є різні люди

в) більшість нашого колективу – люди малоприємні.

          2. Чи думаєте ви, що було б непогано, якщо б ваші колеги жили неподалеку від вас: 1- НІ; 2- скоріше НІ, ніж ТАК; 3- не знаю, не замислювався над цим; 4- скоріше ТАК, чим НІ;   5- ТАК, звичайно.

         3. Як ви вважаєте, чи змогли б ви надати доволі повну характеристику

а) ділових якостей наших педагогів : б) особистісних якостей наших педагогів:

1- НІ; 2- скоріше НІ, ніж ТАК;   1- НІ; 2- скоріше НІ, ніж ТАК;

 3- не знаю, не замислювався над цим;   3- не знаю, не замислювався над цим;

4- скоріше ТАК, чим НІ; 5- ТАК.  4- скоріше ТАК, чим НІ; 5- ТАК.

      4. Цифра 1 характеризує колектив, який вам дуже не подобається, а цифра 10 – колектив, який дуже подобається. Якою цифрою ви охарактеризуєте наш педколектив? (обведіть)               1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

      5. Як ви думаєте, чи всі в колективі дотримуються правил ділового спілкування?

 а) ТАК; б) не знаю, не замислювався; в) не всі; г) НІ, мало хто дотримується.

     6. Якщо б у вас виникла можливість провести відпустку разом з членами колективу, як би ви цього віднеслися:

а) мене б це повністю влаштувало;    б) не знаю, не замислювався;    в) категоричне НІ!

      7. Чи вважаєте ви, що в колективі є людина (люди), без якої працювалося б краще:

а) ТАК, вважаю; б) не знаю, не замислювався; в) не всі; г) НІ, немає.

      8. Чи могли б ви із повною впевненістю встановити, з ким із задоволенням спілкуються з ділових питань більшість членів нашого колективу:

а) ТАК;     б) не знаю, не замислювався;     в) не всі;    г) НІ.

     9. Яка атмосфера переважає в нашому колективі? Цифра 1 відповідає нездоровій атмосфері, цифра 10 – атмосфері взаємо- допомоги, -поваги, -розуміння.  (обведіть)               1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

     10. Як ви вважаєте, якщо б ви з якоїсь причини довго не працювали (хвороба, декретна відпустка, вихід на пенсію тощо), ви б хотіли зустрічатися з колегами:

1- НІ; 2- скоріше НІ, ніж ТАК; 3- не знаю, не замислювався над цим; 4- скоріше ТАК, чим НІ; 5- ТАК, звичайно.

Мета тренінгу: згуртування педагогічного колективу, розвиток комунікативних навичок, емоційної стійкості, впевненості в собі, доброзичливого ставлення один до одного, а також взаєморозуміння. Тренінг мотивує педагогів до самовдосконалення, рефлексії, оволодіння механізмами комунікативної компетентності.

Завдання тренінгу:

- формування сприятливого психологічного клімату

- знаходження подібностей в учасників групи для поліпшення взаємодії між ними

- розвиток вміння працювати в команді

- згуртування групи

- усвідомлення кожним учасником своєї ролі, функції у групі

- підвищити комунікативні навички педагогів

- підвищити настрій на успіх, щастя, добро і успіх.

 

План:

  1. Вступне слово.
  2. Вправа «Плітка».
  3. Результати анкетування.
  4. Вправа «Серветка».
  5. Вправа «Рахуємо до 10».
  6. Кульмінація – ПРИТЧА.
  7. Телесно-орієнтаційна вправа «Наш колектив».
  8. Рефлексія. Вправа «Серце колективу».
  9. Арт-терапія. Уривок з мультфільму «По дорозі з хмарами», пісня про друзів.

 

  1. Вступне слово.

Шановні колеги! Сьогодні ми поговоримо з Вами про психологічний клімат колективу, а також про важливість згуртованості колективу.

Психологічний клімат - це міжособистісні відносини, типові для трудового колективу, які визначають його основний настрій.

В одному кліматі рослина може розквітнути, в іншому - зачахнути. Те ж саме можна сказати і про психологічний клімат: в одних умовах люди відчувають себе некомфортно, прагнуть покинути колектив, проводять в ньому менше часу, їх особистісний ріст сповільнюється, в інших - колектив функціонує оптимально і його члени отримують можливість максимально повно реалізувати свій потенціал.

Будівництво психологічного клімату, згуртованості колективу - це найважливіша справа не тільки адміністрації, але і кожного члена колективу.

Клімат називають сприятливим, якщо в колективі панує атмосфера доброзичливості, турботи про кожного, довіри і вимогливості. Якщо члени колективу готові до роботи, виявляють творчість і досягають високої якості, працюючи без контролю і несучи відповідальність за справу. Якщо в колективі кожен захищений, відчуває причетність до всього, що відбувається і активно вступає в спілкування.

 

  1. Вправа «Плітка».

Потрібно 4 добровольці.

Висновок: ми запам*ятовуємо ту інформ, яка важлива для нас на цей час, але, головне, мало хто вміє ПОЧУТИ іншого.

Сьогодні в нас незвична погода. В мене з самого ранку погане самопочуття та настрій, голова болить, якось все сумно та з рук валиться. А ще в четвер у нас контрольна робота з математики, а у неділю о десятій ранку ми йдемо на виставку кішок. Вона буде проводитися в будинку за кінотеатром «Київ». Потрібно взяти тридцять гривень та не запізнитися.

 

  1. Результати анкетування: в четвер – п*ятницю було проведено анкетування на рівень згуртування кол-ву. Питання опитувальника я взяла з Інету, не сама вигадала. В нас вийшли такі результати: Ступінь симпатії до кол-ву 8.5 балів (з 10); атмосфера в кол-ві 6.2 бали (10 б. – це здорова атмосфера); чверть колег вважають, що кол-в складається з добрих, симпатичних людей, інші – всі різні; ВСІ бажають зустрічатися з колегами поза роботою, деякі навіть під час відпустки. Тобто результат в нас, як завжди вийшов доволі райдужний, хоча анкета анонімна. Але одна ложка дьогтю – тільки один опитаний відпвів, що в нашому кол-ві дотримуються правил спілкування; більшість, що дотримуються не всі, і десь тритина – ніхто не дотримується. Тобто спілкування один з одними – слабка ланка нашого кол-ву.

 

  1. Вправа «Серветка».

Мета: усвідомлення своєї неповторності.

Обладнання: паперові серветки.

Хід вправи: Психолог роздає учасникам серветки. Діти повинні чітко виконувати інструкцію психолога: «Наші серветки складені квадратом. З ліва на право складіть її так, щоб вийшов трикутник. Тепер надірвіть одну з вершин трикутника. Далі у трикутнику намагайтеся вирвати невеличке коло. Навколо цього кола зробіть маленькі дірочки. А тепер розверніть ваші серветки. Що ми бачимо? Чи всі наслідували інструкції? Чи є однакові серветки? Який висновок ми можемо зробити? (відповіді дітей). Так дійсно, всі ми схожі і одночасно всі ми такі різні… ».

 

 

 

  1. Вправа «Рахуємо до 10».

Хід вправи: по команді «Старт!» заплющте очи, нхилить голову та порахуйте до 10, хитрість в тому, що рахувати потрібно разом. Хтось скаже «1», інший «2»… В грі є правило: слово промовляє одна людина. Якщо двоє скажуть одну цифру, рахунок починається знову.

 

  1. Вправа «Притча»

 

До однієї оази прийшов молодий юнак, попив води і запитав у старого, який відпочивав біля джерела:

- Які люди тут живуть?

Старий в свою чергу запитав у юнака:

- А які люди живуть там, звідки ти прийшов?

- Купка егоїстів з поганими помислами – відповів молодий чоловік.

- Таких же знайдеш і тут – сказав старий.

В той же день інший юнак підійшов до джерела втамувати спрагу, він привітався і запитав:

-Які люди живуть в цьому місці?

Старий у відповідь задав те ж питання:

- А які живуть там, звідки ти прийшов?

- Прекрасні! Гостинні і дружелюбні. Мені боляче було розлучатися з ними.

- Таких же знайдеш і тут – сказав старий.

Один чоловік, який чув обидві розмови, спитав:

- Як ти міг дати дві таких різних відповіді на одне і те ж питання?

На що старий відповів:

- Кожен із нас може бачити тільки те, що несе в своєму серці.

У наших руках можливість створити в закладі таку атмосферу, в якій всі будуть почувати себе "як удома", атмосферу психологічного комфорту, атмосферу любові і прийняття.

 

  1. Зараз я хочу, щоб ви ефективно відпочили, розслабилися та згуртувалися один з одним. Наступна вправа через дрібний масаж рук може покращити самопочуття та настрій!

Тілесно-орієнтаційна вправа «Мій колектив»

Мета: усвідомлення учасниками рис і якостей колективу в якому вони працюють.

Хід: Кожен колектив індивідуальний і неповторний. Бувають колективи  схожі на:

Сипучий пісок. Показуємо сипання піску з долонь. Скільки піщинок зібрано разом, і водночас кожна з них сама по собі. Повіє легенький вітерець — віднесе частину піску, що лежить з краю, подалі. Повіє вітер сильніше — рознесе пісок на всі боки, поки хто-небудь не згребе його в купу. Буває так і в колективах. Неначе всі разом, і в той же час кожен сам по собі. Немає зв’язку між людьми. В одному випадку вони не прагнуть піти один одному назустріч. В іншому — не бажають знайти спільних інтересів, спільної мови. Немає тут того авторитетного центру, навколо якого відбувалось би об’єднання, згуртування людей, де кожен відчував би, що він потрібний іншому. А поки «сипучий пісок» не приносить ні радості, ні задоволення тим, хто є в його складі.

М’яка глина. «Мнемо» глину

Відомо, що м’яка глина — матеріал, який порівняно легко піддається обробці й з нього можна ліпити різні вироби. У руках майстра, а ним може бути в кол-ві і дир.-р, і просто авторитетний колега, цей матеріал перетворюється на прекрасний виріб. Але якщо до нього не докласти зусиль, то він може залишитися простим шматком глини. На цій стадії більш помітні зусилля для згуртування колективу, хоча це можуть бути перші кроки. Не все виходить, нема достатнього досвіду взаємодії, взаємодопомоги. Важко досягти якої-небудь мети. Стосунки доброзичливі, проте не скажеш, що колеги завжди готові прийти на допомогу. Якщо це й відбувається, то рідко. У групі існують замкнені приятельські угруповання, які мало спілкуються між собою.

Мерехтливий маяк. Показуємо розкриту долоню та різко зжимаймо – розжимаймо пальці.

У штормовому морі мерехтливий маяк і початківцю, і досвідченому мореплавцеві приносить упевненість, що курс вибраний правильно. Необхідно тільки бути уважним, не втратити маяк з поля зору. Зауважте, маяк не горить постійним світлом, а періодично викидає пучки світла і неначе говорить: «Я тут. Я готовий прийти на допомогу». Колектив також подає кожному сигнал: «Так тримати». У такій групі переважає бажання працювати спільно, допомагати один одному, товаришувати. Але бажання — це ще не все. Бачимо прояви активності спалахами, та й це не у всіх.

Пурпурові вітрила. Дуємо на долоні. Символ спрямованості вперед, дружньої вірності й обов’язку. Тут живуть і діють за принципом: «Один за всіх — і всі за одного». Дружня прихильність і зацікавлення справами один одного поєднуються з принциповістю і взаємною вимогливістю. Командний склад вітрильника — знаючі та надійні організатори й авторитетні особистості. До них ідуть за порадою, допомогою. У більшості членів екіпажу є почуття гордості за колектив. Усі переживають, коли з кимось трапиться невдача. Але хоча група згуртована, вона не завжди готова йти всупереч бурям. Не завжди вистачає мужності визнати свої помилки зразу, але це становище може бути виправлене.

Факел, що палає (робимо руками «ліхтарики»),— це живе полум’я, матеріалом якого є єдина воля, взаєморозуміння, ділова співпраця, відповідальність кожного не тільки за себе, а й за інших. Тут яскраво виявляються всі якості колективу, які характерні для пурпурового вітрила. Але не тільки це. Справжнім колективом можна назвати тільки таку групу, яка не залишається у вузьких рамках. Справжній колектив той, де люди самі бачать, коли вони потрібні, і самі йдуть на допомогу; той, де не залишаються байдужими, якщо іншим погано.

 Психолог. Риторичні питанняОтже, хто впізнав свій колектив? Який опис видається вам найбільш влучним? Я думаю, ми переконались у тому, що дружба, взаємодопомога потребують постійного горіння, а не поодиноких, нехай навіть дуже частих, спалахів.

 

 

 

  1. Рефлексійна вправа «Серце колективу».

У кожного колективу є своє серце. Я пропоную створити колаж нашого серця. Я підготувала маленькі сердечки, на яких написала імена наших педагогів. Витягніть з мішечка по два сердечки, напишіть на тому ж боці, що ім.*я, коротенький комплімент та приклейте на велике серце. І ми побачимо, як заб*ється велике серце нашого кол-ву.               Звучить пісня О. Пономарьова «Серденько моє».

 

  1. Арт-терапія. І в заключенні, щоб ви всі вийшли з добрим настроєм, пісенька про дружбу з мультика «По дороге с облаками». А я всім раджу переглянути цей мультфільм вдома повністю.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
3158
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку