Гра для знавців історії

Про матеріал
Історична гра для тижня історії Назва : Історичний марафон. Мета: Сприяти глибшому засвоєнню конкретного історичного матеріалу, активізувати пізнавальні інтереси учнів; розвивати уважність, кмітливість, вміння логічно мислити, лаконічно та аргументовано висловлювати свою думку; виховувати інтерес до історії та дух змагальності, почуття співпереживання за команду, відповідальність за власні дії в команді, доброзичливість , тактовність, повагу до культурних надбань людства, почуття національної самосвідомості та національної гідності.
Перегляд файлу

Історична гра для тижня історії

Назва :    Історичний марафон.

Мета:

  Сприяти глибшому засвоєнню конкретного історичного матеріалу, активізувати пізнавальні інтереси учнів;

 розвивати уважність, кмітливість, вміння логічно мислити, лаконічно та аргументовано висловлювати свою думку;

 виховувати інтерес до історії та дух змагальності, почуття співпереживання за команду, відповідальність за власні дії в команді, доброзичливість , тактовність, повагу до культурних надбань людства, почуття національної самосвідомості та національної гідності.

Обладнання: бланки для відповідей, мішок для другого конкурсу та номеки питань, таблиця з питаннями для третього конкурсу, бланки для журі, крейда, музичні записи для пауз, нагороди для переможців.

Форма проведення: гра.

Категорія учасників: учні 7-9 класів

Склад учасників: 2 команди по п'ять учнів; журі; ведучий гри.

 

ХІД ГРИ:

       Формується дві команди по 5 осіб.

 Учасники мають чисті аркуші паперу, ручки та маркери.

       Ведучий: Шановні друзі! Сьогодні ми всі зібралися, щоб пограти у дуже цікаву гру, що має оригінальну назву «Історичний марафон». Учасникам команд доведеться подолати нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги. На вашій марафонській дистанції ви зустрінетеся з бар'єрами різного ступеня складності. Для подолання цих бар'єрів вам знадобиться не тільки знання з історії, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість, наполегливість і кмітливість. Але, перш ніж вийти на лінію «Старт» і ропочати забіг, давайте познайомимось з членами суддівської колегії, які будуть пильно стежити за усіма вашими кроками і справедливо визначать переможця.

 

       1. Привітання команд.

       2. Конкурс капітанів. «П'ятий зайвий».

       Ведучий:. У той час ,як капітани сідають окремо і вирішують завдання, проводиться наступний конкурс. Якщо капітани закінчать роботу над своїми завданнями раніше, то можуть допомагати команді у 3–му конкурсі. Бланки із відповідями віддаються капітанами членам журі для підбиття підсумків. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

       Завдання капітанам: знайти зайвого у запропонованому ряді:

1. Гермес, Андромеда, Зевс, Гера, Будда.

2. Деметра, Аїд, Посейдон, Аполлон, Нептун.

3. Коран, Старий Завіт, «Повість минулих літ», Пересопницьке Євангеліє.

4. Людовик ХVІ, Олександр ІІ, Генріх ІІІ, Інокентій ІІІ, Тигран ІІ.

5. Ю.Хмельницький, І.Виговський, П.Могила, П.Дорошенко, І.Брюховецький.

6. Феодосія, Ольвія, Львів, Тіра, Боспор.

7. В'ятичі, білі хорвати, поляни, древляни, болгари.

 

       3. «Кіт у мішку». 

       Ведучий: Кожній команді по черзі пропонується витягувати із мішечка номери запитань, які знаходяться у ведучого. Якщо команда не знає відповіді, то право відповісти має команда-суперниця. За кожну правильну відповідь команда отримує 2 бали.

Запитання:

  1. Що, на думку давніх римлян, урівнювало землю? (Екватор)
  2. Як називали міфічного царя Лівії, який начебто виготовив перший глобус? (Атлас)
  3. Царю Кіру за загибель свого коня вдалося покарати річку Діалу на 1000 років. Як? (він прорив 300 каналів і висушив її)
  4. Середньовіччя залишило багато пам’ятників архітектури, але серед них немає жодного датованого Х ст. Чому? (у 1000р. населення Європи готувалося до кінця світу і нічого не будувало)
  5. Наприкінці ХІ ст. по Європі блукали натовпи озброєних селян. Про що вони питали, коли підходили до незнайомого міста? (чи це не Єрусалим?)
  6. В горах Середньої Азії при народженні хлопчика батько саджає 40 тополь. Навіщо? (коли виросте син, буде з чого побудувати будинок)
  7. Що об’єднує країни, які використовують місячний календар? (іслам)
  8. Скажіть мовою африканських вуду «той, що воскрес із мертвих». (зомбі)
  9. В Нігерії та Малі видана книга, в якій зібрані всі національні перекази. Яку назву вона одержала? (підручник з історії)
  10. За всю історію колонізації білі вивезли з Африки понад 5 000 000… Закінчіть фразу. (рабів)
  11. Матрос Р. де Тріан був першим іспанцем, який побачив Америку. Де він у цей момент знаходився? (на щоглі)
  12. Ацтеки грали у гру, схожу на футбол, набагато раніше європейців. Але команда, яка програла, не мала права на реванш. Чому? (її приносили в жертву)
  13. В якій «зеленій» країні холодніше, ніж у «льодяній»? (Гренландія, Ісландія)
  14. Яку географічну особливість мають Росія, Туреччина і Єгипет? (ці країни розташовані на 2-х континентах)
  15. Дж.Бенке, який супроводжував Д. Кука в його навколосвітньому плаванні, пізніше запропонував збільшити населення Австралії. Як? (засилати туди злочинців)
  16. І Александр Македонський , і Юлій Цезар наказували позбавлятися цього, але серед арабів позбавлення цього вважалося гріхом. Чого саме? (бороди)
  17. Яке з семи чудес світу збереглося до нашого часу? (піраміди)
  18. Який король сказав: «Держава – ця я!»? (Людовік ХІV)
  19. Які мореплавці тримали у страху народи  Європи? (варанги, вікінги)
  20. В якій країні відбувалася війна Червоної та Білої Троянд? (Англія)
  21. Мумію цього відомого давньоєгипетського фараона виявили лише у 1922р. Як звали цього фараона? (Тутанхамон)
  22. Яке місто 79р. до н.е. було засипано попелом під час виверження вулкану Везувій? (Помпеї)
  23. Як звали французьку дівчину, що віддала своє життя заради перемоги Франції над Англією у Столітній війні? (Жанна д’Арк)
  24. Який мореплавець так і не досягнув своєї мети – допливти до Індії? (Х.Колумб)
  25. у якій країні Європи й досі зберігається абсолютна монархія? (Ватикан - абсолютна теократична монархія)
  26. кого древні греки називали варварами? (навколишні народи)
  27. Кого з київських правителів називають «тестем Європи»? (Ярослав Мудрий)
  28. Християнство в Київській державі було прийнято в? (988)
  29. Хто з князів, збираючись у похід проти ворогів, шляхетно попереджав: «Іду на Ви»? (Святослав)
  30. Як називали вікінгів у Київській державі? (Варяги)
  31. Яку силу природи уособлював бог Перун? (Бог грому і блискавок)
  32. Чому князя Ярослава прозвали Мудрим? (За сприяння розвитку культури, освіти, писемності, архітектури)
  33. Хто з князів започаткував карбування власних грошей? (Володимир Великий)
  34. Чому галицького князя Ярослава прозвали Осмомислом? (Тобто мудрий, який має 8 розумів)
  35. Хто є автором «Повісті минулих літ»? (Ченець Києво-Печерського монастиря Нестор)
  36. Хто створив церковно-слов’янську абетку? (Кирило і Мефодій)
  37. Який твір написав Володимир Мономах? («Повчання дітям»)
  38. За правління якого імператора Візантія досягла свого найвищого розквіту? (Юстиніана I)
  39. Назвіть три стани середньовічного суспільства (Ті, що моляться – духовенство; ті, що воюють – рицарі; ті, що працюють – селяни)
  40. В якому році було прийнято «Правду Ярославичів»? (У 1072 р.)

 

4.   «Артспринт»

1. Зобразити козака колективно на паперіза 5 хвилин; максимальна оцінка 12 балів.

2. Зобразити рицаря – хрестоносця колективно на папері за 5 хвилин; максимальна оцінка 12 балів.

 

      5. «Спеціальна тема».

       Ведучий: Сьогодні спеціальною темою буде «Козацтво». Шановні гравці, погляньте на дошку: у даному конкурсі є 3 групи питань – «Поняття» (дати визначення запропонованому поняттю), «Фото» (відповісти, що зображено на малюнку), «Загальне питання». Кожній групі відповідає колір на таблиці:

«Поняття» - червоний /3 бали/;

«Фото» - синій /2 бали/;

 «Загальне питання» - коричневий /1 бал/.

       Вам потрібно запям'ятати (записів робити не можна) де знаходиться за питання кожної з груп та обирати потім собі завдання з найлегшої для вас. Час для запам'ятовування – 10 сек.

       Завдання конкурсу:

«Поняття»:

  1. кіш;
  2. гетьман;
  3. курінь;
  4. осавул

«Фото»:

  1. Зиновій-Богдан Хмельницький
  2. Іван Мазепа
  3. Петро Дорошенко
  4. Іван Виговський

 

                   

 

Запитання до всіх учасників:

  1. Скільки існувало Запорозьких січей за всю історію козацтва? (8)
  2. Хто збудував першу Запорозьку Січ? (Д.Вишневецький)
  3. Як називалося законодавчо-розпорядче зібрання Війська Запорозького? (козацька рада)
  4. Назва посади військового старшини, який керував артилерією. (обозний)

6 . Подорож Машиною Часу.

       Ведучий: Потрібно скласти змістовну відповідь-розповідь на запропоновану ситуацію. Першою питання ( вибирає наосліп із двох запропонованих карток) обирає команда, яка є лідером гри. На підготовку дається 5 хв. Конкурс оцінюється у 10 балів.

  1. Уявіть, що ви учасник Берестейської церковної унії 1596р. Були б ви прихильником об'єднання церков чи противником? Що б ви говорили? Чому?
  2. Уявіть, що ви перенеслися у майбутнє на 5 хв. у 2500р. Що б ви в першу чергу розповіли про вашу епоху? Чому?

 ПІДСУМКИ ГРИ ТА НАГОРОДЖЕННЯ

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Литус Людмила Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
До підручника
Історія України 9 клас (Гісем О.В., Мартинюк О.О.)
Додано
27 січня 2019
Переглядів
1175
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку