Умови гри:грають 3 команди. Кожна команда має назву і капітана(«Фараон», «Піраміда», «Ніл»).Гра проходе у 6 раундів,які оцінюються відповідно встановлених балів.
Урок №16 Клас:6-А
6-Б
Гра «Ерудит»
Тема:Урок контролю та корекції знань з тем «Життя людей за первісних часів» та» «Стародавній Єгипет». Мета:систематизувати та узагальнити знання здобуті учнями впродовж вивчення теми;
удосконалити навички роботи в групі,а разом з тим виявити індивідуальні можливості кожного з гравців;
виховувати колективізм і відповідальність учнів.
Умови гри:грають 3 команди. Кожна команда має назву і капітана(«Фараон», «Піраміда», «Ніл»).Гра проходе у 6 раундів,які оцінюються відповідно встановлених балів.
Привітання команд.
1 РАУНД.РОЗМИНКА(«ХТО ШВИДШЕ?»)
Дається 10 запитань і 30 секунд на обговорення;команда яка знає відповідь,швидко піднімає прапорець і відповідає. За кожну правильну відповідь 1 бал.
1. Як називається наука про минуле?
історія
2. Яка історія вивчає період від виникнення людини до знищення Західної Римської імперії?
стародавня
3. Кого вважають «батьком історії»?
Геродота
4. Яка наука вивчає історію за речовими пам’ятками?
археологія
5. Яка наука вивчає історію за датами?
хронологія
6. Які історичні джерела представляють міфи, традиції, казки, легенди?
усні
7.На якому континенті розташований Єгипет?(Африка)
8.Як називають 10 століть?(Тисячоліття)
9.Битва між єгиптянами та хетами біля міста Кадеті відбулася у 1296 р. до н. е. Скільки років відділяє цю подію від наших днів?(3305 р.)
10.Як називали правителя Єгипту?(Фараон)
11.Яка велика річка протікає в Єгипті?(Ніл)
12.Які величезні споруди почали будувати правителі Єгипту?(Піраміди)
13.Як називали людину яка не мала ніяких прав?(Раб)
14.Якого кольору була корона правителя Єгипту?(Біло-червона)
15.За якого фараона Єгипет досяг найбільшого розквіту?(Тутмос 3)
2 РАУНД. «ХТО БІЛЬШЕ?»
Кожна команда по черзі називає імена єгипетських богів. За кожне ім’я команда одержує 1 бал.
3 РАУНД . «Подивись, подумай і скажи»
На стенді розміщені картки,повернуті лицьовою стороною всередину. Капітани від команд обирають по 5 картинок з теми і називають зображення на малюнку. За правильну відповідь 1 бал(разом 5 балів).
4 РАУНД. «РОЗГАДАЙ КРОСВОРД»
Кросворд.
Якщо всі слова по горизонталі будуть вписані правильно, в виділених
клітинках вийде назва відомої в Стародавньому Єгипті науки.
Максимальна кількість балів 10.
5 РАУНД. «ШИФРУВАННЯ»
Потрібно виправити помилки в тексті. На обговорення дається 30 секунд. За кожну виправлену помилку дається 5 балів.
На заході(сході) Африки протікає одна з най могутніших річок світу –Дніпро (Ніл).За 200 км. Від місця де впадає в Середземне море Ніл розгалуджується на шість рукавів,які утворюють квадрат (трикутник),що нагадує перевернуту грецьку літеру «дельту».Звідси і назва долини –Дельта.
Єгиптяни не займалися землеробством ,тому що не вміли зрошувати поля.
Володар єгиптян називався-цар (фараон).
Щоб увічнити пам’ять про могутність влади фараона, володаря ховали в курганах (пірамідах).
6 РАУНД «ЛАНЦЮЖОК»
У кожного учасника 4 картки з номерами 1,2,3,4.Ведучий пропонує 4 варіанти відповідей на поставлене питання. Потрібно негайно обрати правильну відповідь і всім учасникам гри одночасно підняти відповідний номер. За правильну відповідь кожен гравець отримує 1 бал.
Виявіть закономірність і випиши зайві слова.
10.1) Стадо—село— рід —плем’я.
10.2) Мамонт—ведмідь—кролик—олень.
10.3) Цвях—сокира—лук—спис.
1.Єгиптяни писали на:
а)глиняних табличках;
б)папірусі;
в)пергаменті;
г)папері.
2.Хто був бог Сонця?
а)Сет;
б)Озіріс;
в)Ра;
г)Тот.
3.Забальзамоване тіло померлого називається:
а)мумія;
б)статуя;
в)саркофаг;
г) мастаба.
4.Сфінкс-це:
а)статуя фараона;
б)кам’яний ідол;
в)зображення на стіні;
г)статуя лева з людською головою.
7 РАУНД « Портретна галерея»
Підсумки гри
Визначення переможця гри.
Аналіз командної роботи учнів, обговорення помилок.
Оцінювання роботи учнів.