Гра-конкурс "Майстри спілкування"

Про матеріал

Мета: озброїти учнів знаннями і практичними рекомендаціями про основи спілкування; дати поради щодо вдосконалення свого мовлення, уміння вільно, комунікативно виправдано спілкуватися; спонукати учнів застосовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні; формувати навички тактовно, цікаво говорити, встановлювати тісні стосунки зі співрозмовником; формувати високу мовну культуру.


Перегляд файлу

 

Гра – конкурс «Майстри спілкування»


Мета:  озброїти учнів знаннями і практичними рекомендаціями про основи спілкування; дати поради щодо вдосконалення свого мовлення, уміння вільно, комунікативно виправдано спілкуватися; спонукати учнів застосовувати набуті знання у повсякденному спілкуванні; формувати навички тактовно, цікаво говорити, встановлювати тісні стосунки зі співрозмовником; формувати високу мовну культуру.

Обладнання:
    вислови: «Єдина справжня розкіш — це розкіш людського спілкування» 
(А. Екзюпері).
«Погане слово краще проковтнути, ніж промовити».
    Виставка літератури.
                                                     Зміст заняття

Звучить музика – фон

Ведуча

Доброго дня вам, учителі й друзі!
Світла всім, щастя людського, тепла!
Ми всі зібрались в тісненькому крузі,
Щоб поміж нами взаємність була,
Дружба і щирість та слово привітне
Милість, довіра та щирість завжди.
Все це хай буде, хай пишно розквітне,
Хай лиш ніколи не буде біди.

Просте поняття , - спілкування…

 Але яку вагу питання

Оце приймає з часом враз,

Коли стосується вже нас.

 

 Соц.педагог

 Доброго дня, шановні гості та всі присутні в цій залі. Сьогодні ми зібралися з вами, щоб доторкнутися до важливої та цікавої теми – частини нашого життя – спілкування.  Мистецтво спілкування — одна з найбільших здібностей людини, вона піднімає її над усім живим і робить людиною!

Слово — найбільш змістовний, об'ємний, виразний" засіб людського спілкування. Уміння говорити, слухати — важ­ливі умови взаєморозуміння. Немає у світі зброї, сильнішої за слова. Недаремно говорять, що словом людським можна зсунути гору з місця. Словами борються, словами люблять, словами  творять величезні справи в історії людства.                                                                                                                                            Про вміння користуватися словом писали ще в давню давнину. У «Повчанні синам» Володимира Мономаха гово­риться: «При старих мовчати, мудрих слухати, старшим коритися, з рівними собі й молодшими... без лукавого на­міру розмовляти і більше вдумуватися, не шаленіти словом, не осуджувати мовою».

Тому  проведемо гру – конкурс з учнями 7 класу «Майстри спілкування».

Учні вже об’єднані в 2 команди ( по 10 чол.) та зайняли свої місця.

 

 

А щоб наша гра була справді конкурсом – запрошуємо вельмишановних членів журі…

 

А щоб надати нашому конкурсу святкової атмосфери  звучить пісня у виконанні Примак Діани.

 

Соц.педагог

І конкурс «Назва та девіз».  (5  балів)

Учасникам пропонується протягом 5 хвилин придумати назву своїй команді та девіз та представити їх членам журі.

 

Ведуча

У всіх народів є слова вітання,
Вони повагу і любов несуть.
При зустрічі хороші побажання,
Завжди людську відображають суть.
То ж поговоримо про це, щоб знати,
Які потрібно говорить слова.
І як належить правильно вітати,
Щоб це запам’ятала голова.

 

Соціальний педагог

I І конкурс. «Жест привітання». ( 5 балів)
У всьому світі при зустрічі, перед початком спілкування, прийнято вітатися. Яких тільки жестів не придумали жителі різних країн, щоб вітатися. В усі часи люди вітали одне одного. Рухи, жести, слова, якими здавна обмінювалися люди різних країн у момент вітання, дуже різноманітні. Отже, якщо ви зібралися у за­кордонні мандри — не забувайте цього, аби не потрапити у скрутне становище.

У багатьох країнах на прощання машуть рукою. А, ска­жімо, у Греції цей жест зрозуміють як «іди до біса». Якщо в Болгарії кивають головою, ніби погоджуючись, не по­миліться, тому що це означає «ні, неможливо».

Майже скрізь постукування пальцем по лобі означає «ну й дурень». У Голландії таким чином висловлюють захоп­лення: «Як розумно!» В Україні при зустрічі та прощанні знайомі рідко цілують одне одного. У Західній Європі це звичайна річ, а от кількість поцілунків усюди різна: у Па­рижі — чотири, у Бельгії — три, в Англії — один.

Завдання. Покажіть, як могли б ви привітатися…У Франції, Китаї.

 

 

  •         Деякі індійські народи при зустрічі знімають взуття.
  •         Монголія. При зустрічі люди кажуть одне одному "Чи здорова ваша худоба?".
  •         Представники одного з народів в Китаї при зустрічі самі собі тиснуть руку.

У Франції навіть малознайомі люди при зустрічі і прощанні цілуються, по черзі торкаючись один одного щоками і посилаючи в повітря від одного до п'яти поцілунків, і кажуть: "Comment ca va", - що можна перекласти: "Як це йде?"

  •         Тибет (регіон в Китаї). При зустрічі люди знімають головний убір правою рукою, а ліву руку закладають за вухо і висовують язик.

III конкурс. Колаж  «Святкова листівка». (5балів)

Соц. Педагог.

Сьогодні ми живемо в світі інформаційних технологій, і для спілкування на відстані у нас є телефони, електронні скриньки, сторінки в соціальних мережаш.  Та ми добре пам’ятаємо, як раніше було модно пересилати своїм друзям та рідним вітальні листівки.  А сьогодні навіть дуже модно виготовляти такі листівки власноруч.
Завдання. Зробіть колаж - листівку, яку би можна було подарувати в День солодкоїжки, День чистюлі, День модниць, День фантазерів.

 

Ведуча
У світі є культура спілкування.
Народів скільки — стільки є ідей.
Вона включає і слова-звертання,
З якими ти приходиш до людей.
Тому слова потрібно говорити,
Які приємність людям принесуть.
Їх через серце маєш пропустити,
Бо криється в словах велика суть.

 

ІV. Конкурс «Повідомлення». (5 балів)

 Учням надають письмове повідомлення. Але одна біда, слів немає, лише розділові знаки. Командам надають заготовки за якими вони повинні відновити текст.

_____________ - ____  ___________  ____ ____________!

 

Ведуча.

Хто вміє слухати, той буде більше знати,
Бо інформація сама до нього йде.
Вчись слухати і чути, вмій змовчати,
На чужий роток не накинеш платок.

 V. Конкурс «Невербальне спілкування». ( 5 балів)

Соц.педагог

Кожній команді надають 3 відомих прислів’я. Завдання: показати їх так, щоб інші могли їх назвати за 2 хвилини.

Мовчання - знак згоди.                                                                                                                                   Мовчить, як води в рот набрав.                                                                                                                                            Слово не горобець: вилетить - не спіймаєш.                                                                                                       Не кидай слова на вітер.                                                                                                                                     На чужий роток не накинеш платок.                                                                                                                         Що на думці, те й на язиці.

 

 

 

 

 

VI.  Конкурс «Манекен челлендж». ( 5балів за показ, 5 балів – за відгадку)

Соціальний педагог.

Сучасним та цікавим є флешмоб «Манекен челлендж». Я пропоную вам спробувати сьогодні свої сили та відзняти свій манеен на задану тему, а іншій команді необхідно розгадати цей манекен.Жеребкуванням визначається тема скульптури, яку повинна «зліпити» кожна з команд.

Теми: уболівальники, оркестр, урок, перерва.

Соц. педагог

Поки наше велмишановне журі підраховує бали, пропоную до вашої уваги Притчу.

Знаменитий байкар Давньої Греції Езоп був рабом філософа Ксанфа. Одного разу Ксанф хотів запросити гостей і наказав Езопу приготувати найкраще. Езоп купив язики і приготував із них три страви. Ксанф запитав, чому Езоп подає тільки язики. Той відповів: "Ти звелів купити найкраще. А що може бути на світі кращим від язика? З його допомогою будуються міста, розвивається культура народів! При допомозі язика ми вивчаєм науки і отримуємо знання,... люди можуть порозумітися між собою, вирішувати різні питання, просити, вітати, миритися, давати, отримувати, виконувати прохання.  Тому, я думаю, що нема нічого кращого від язика".
Таке міркування сподобалось Ксанфу і його гостям. Іншим разом Ксанф розпорядився, щоб Езоп придбав для обіду найгірше.
Езоп пішов і знову купив язики. Всі здивувались. Тоді Езоп почав пояснювати: "Ти звелів мені знайти найгірше. А що є у світі гірше язика? З його допомогою люди ображають і розчаровують один одного, лицемірять, брешуть, обурюються, хитрують, сваряться. Язик може зрадити і скривдити. Чи може бути щось гірше від язика?!"
 

 

Ведуча

Якщо себе людина поважає,
То інших скривдити не зможе.
Якщо у серці люті, зла не має,
Тоді веде себе красиво й гоже.
То ж до культури ти себе привчи.
Учися гарно в колективі жити.
Хай щось не так — ніколи не кричи,
Не лайся і не бийся, вчись дружити.

VII.  Підбиття підсумків.  Перед тим, як журі оголосяять результати наші учасники подякують своїм суперникам .

 Вправа «Комплімент». Учасники однієї команди роблять компліменти учасникам іншої команди щодо участі в конкурсі, відзначаючи, що саме в роботі товаришів сподобалось.

Виступ журі. Нагорождення дипломами.

Ведуча

Те спілкування швидкоплинне,

Як відчуваєш, що душею Благоговієш ти своєю

 Від жесту, погляду, від фрази,

Коли слова немов алмази

Дорогоцінними рядами,

Як перли стеляться між нами.

Спілкуймось, люди, час іде

Нехай між нас не пропаде

Бажання просто спілкуватись   Словами в просторі єднатись !

Дякуємо за увагу!  В кінці звучить пісня від класу «Перлина – Україна».

1

 

Завантаження...
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
824
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку