Тренінгове заняття "Ефективне спілкування - попередження булінгу"

Про матеріал

Мета:ознайомити учнів з основними правилами конструктивного спілкування; формувати уміння і навички ефективної взаємодії; розвивати комунікативні вміння, профілактика булінгу в школі.

Перегляд файлу

 

Тренінгове заняття

  «Ефективне спілкування - попередження булінгу»

Мета:ознайомити учнів  з основними правилами конструктивного спілкування; формувати уміння і навички ефективної взаємодії;  розвивати  комунікативні вміння, профілактика булінгу в школі.

Обладнання: два ватмани «Правила роботи в групі», «Мішок очікувань», папір А-4, кольорові олівці, стіки, маркери.

1. Вступне слово. Доброго дня, шановні учні. Рада вітати Вас на нашому занятті. Тема нашого заняття «Ефективне спілкуваня – попередження булінгу». Поняття «спілкування» зовсім не означає жвавої балаканини під час зустрічі на вулиці. Під цим словом насамперед слід розуміти  спілкування людини  з потребами й турботами всього навколишнього світу.

   2. Вправа «Правила». Та  перш, ніж ми розпочнемо, я пропоную створити правила,за якими ми будемо працювати.                                                                               

ПРАВИЛА:

-щирість у спілкуванні;                                                                                                             -один говорить-усі слухають;                                                                                              - все, що відбувається в цій кімнаті, не виходить за її межі;                             

- правило «Тут і тепер»: ми говоримо про почуття і переживання, які відчуваємо в даний момент;                                                                                            - правило «Стоп»: якщо учасник не хоче відповідати на запитання;                   - ці правила мають силу протягом усіх наших занять.

 

3. Вправа «Мої очікування». Коли ми щось робимо, ми завжди чогось очікуємо, на щось сподіваємось, до чогось прагнемо. Наша наступна вправа так і називається – «Мої очікування».                                                                                        На стіках, що лежать перед вами напишіть, будь ласка, що ви чекаєте від нашої зустрічі, а потім ми перевіримо, чи справдились ваші сподівання.  Зачитавши їх, прикріпіть  на плакат із зображенням мішка.                                                                                 4. Вправа «Знайомство».  Кожен учасник називає себе по імені, і в схожій формі розповідає про себе ( вік, чим займається, що любить). Першим починає ведучий.       

5. Вправа «Незакінчені речення».

 6. Легенда про рай і пекло
Одного разу один добрий чоловік розмовляв з Богом і запитав його:
- Господи, я б хотів дізнатися, що таке Рай і що таке Пекло ...

Господь підвів його до двох дверей, відкрив одні з них і провів усередину. Там був величезний круглий стіл, посередині якого стояв величезний казан, доверху наповнений їжею, що дуже смачно пахла. Добрий чоловік відчув, що у нього потекли слинки.

Але люди, що сиділи навколо столу, виглядали голодними і хворими.
У всіх були ложки з довгими-довгими ручками, прикріпленими до їхніх рук. Вони могли ложками дістати до казану і набрати їжу, але ручки у ложок були такими довгими, що їм не вдавалося піднести їх до рота.Добрий чоловік був приголомшений виглядом їх нещастя.

Господь сказав:
- Щойно ти бачив Пекло ...

Потім він повів доброго чоловіка до других дверей і відчинив їх.

Картина, яка відкрилася, була ідентичною - такий же величезний круглий стіл, гігантський казан, в ньому смачна їжа, запах якої змушував рот наповнюватися слиною. Люди, що сиділи навколо столу, тримали ті ж ложки з дуже довгими ручками.
Тільки на цей раз вони виглядали ситими, щасливими і веселими...

Добрий чоловік сказав Господеві:
- Я не розумію ...
- Це не складно - відповів йому Господь -  просто ці люди навчилися годувати один одного...

 

 

7. Тест "Уміння слухати", після обговорення прийомів слухання Учням 

Учням пропонується відповісти на питання тесту .
Інструкція: На кожне з наведених нижче питань слід дати один з п'яти варіантів відповіді: "майже завжди", "у більшості випадків", "іноді", "рідко", "майже ніколи".
Мабуть, не буде зайвим нагадати, що найбільш точну відповідь ви отримаєте при максимальної щирості.
Питання.
1. Чи намагаєтеся Ви "згорнути" бесіду в тих випадках, коли тема (або співрозмовник) нецікаві вам? 
2. Дратують Вас манери Вашого партнера по спілкуванню?
3. Чи може невдалий його вираз спровокувати Вас на різкість або грубість?
4. Чи уникаєте Ви вступати в розмову з невідомим або маловідомим людиною?
5. Чи маєте Ви звичку перебивати співрозмовника?
6. Робите вигляд, що уважно слухаєте, а самі думаєте зовсім про інше? 
7 - Змінюєте тон, голос, вираз обличчя у залежності від того, хто Ваш співрозмовник?
8. Змінюєте тему розмови, якщо співрозмовник торкнувся неприємної для Вас теми?
9. Поправляєте людину, якщо в його мові зустрічаються неправильно вимовлені слова, назви?
10. Чи буває у Вас поблажливо-менторський тон з відтінком зневаги й іронії по відношенню до того, з ким Ви говорите?
Обробка результатів: 
• "майже завжди" - 2 бали, 
• "у більшості випадків" - 4 бали, 
• "іноді" - 6 балів; "рідко" - 8 балів, 
• "майже ніколи" - 10 балів. 
Яка сума набраних вами балів?
Трактування результатів:
Якщо ви набрали більше 62 балів, то ця тема для вас неактуальна, якщо ви набрали від 55 до 62 балів - ви слухач "середнього рівня", рекомендуємо вам використовувати прийоми правильного слухання і розвивати навички правильного слухання. Якщо ви набрали менше 55 балів, то настійно рекомендуємо уважно вивчити записи, які ви зробили на занятті і постійно використовувати запропоновані рекомендації в практичній діяльності.

8. Перегляд  та обговорення мультфільму «Злість: карати чи помилувати».

9. Перегляд та аналіз відеоролику «Історія дівчинки з опущеними очима»

10. Підведення  підсумків.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише ____________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь____________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_________________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія________________________________________
  5. Найближчим часом я планую ___________________________________

 

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише _________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_____________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія____________________________________
  5. Найближчим часом я планую _______________________________

 

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише _________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_____________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія____________________________________
  5. Найближчим часом я планую _______________________________

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише _________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_____________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія____________________________________
  5. Найближчим часом я планую _______________________________

 

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише _________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_____________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія____________________________________
  5. Найближчим часом я планую _______________________________

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише _________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_____________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія____________________________________
  5. Найближчим часом я планую _______________________________

 

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише _________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_____________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія____________________________________
  5. Найближчим часом я планую _______________________________

Незакінчені речення

  1. Я спілкуюся лише _________________________________________
  2. Зараз я захоплююсь________________________________________
  3. Зараз я відвідую гурток_____________________________________
  4. Моя найзаповітніша мрія____________________________________
  5. Найближчим часом я планую _______________________________

 

 

 

                            Тест  «Уміння слухати»
1. Чи намагаєтеся Ви "згорнути" бесіду в тих випадках, коли тема (або співрозмовник) нецікаві вам? 
2. Дратують Вас манери Вашого партнера по спілкуванню?
3. Чи може невдалий його вираз спровокувати Вас на різкість або грубість?
4. Чи уникаєте Ви  розмов з невідомою людиною?
5. Чи маєте Ви звичку перебивати співрозмовника?
6. Робите вигляд, що уважно слухаєте, а самі думаєте зовсім про інше? 
7. Змінюєте тон, голос, вираз обличчя у залежності від того, хто Ваш співрозмовник?
8. Змінюєте тему розмови, якщо співрозмовник торкнувся неприємної для Вас теми?
9. Поправляєте людину, якщо в його мові зустрічаються неправильно вимовлені слова, назви?
10. Чи буває у Вас  тон з відтінком зневаги й іронії по відношенню до того, з ким Ви говорите?
Обробка результатів: • "майже завжди" - 2 б, • "у більшості випадків" - 4 б, 
• "іноді" - 6б; "рідко" - 8, • "майже ніколи" - 10 б. 
Яка сума набраних вами балів?
                             

                          Тест  «Уміння слухати»
1. Чи намагаєтеся Ви "згорнути" бесіду в тих випадках, коли тема (або співрозмовник) нецікаві вам? 
2. Дратують Вас манери Вашого партнера по спілкуванню?
3. Чи може невдалий його вираз спровокувати Вас на різкість або грубість?
4. Чи уникаєте Ви  розмов з невідомою людиною?
5. Чи маєте Ви звичку перебивати співрозмовника?
6. Робите вигляд, що уважно слухаєте, а самі думаєте зовсім про інше? 
7. Змінюєте тон, голос, вираз обличчя у залежності від того, хто Ваш співрозмовник?
8. Змінюєте тему розмови, якщо співрозмовник торкнувся неприємної для Вас теми?
9. Поправляєте людину, якщо в його мові зустрічаються неправильно вимовлені слова, назви?
10. Чи буває у Вас  тон з відтінком зневаги й іронії по відношенню до того, з ким Ви говорите?
Обробка результатів: • "майже завжди" - 2 б, • "у більшості випадків" - 4 б, 
• "іноді" - 6б; "рідко" - 8, • "майже ніколи" - 10 б. 
Яка сума набраних вами балів?
 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
15 жовтня 2018
Переглядів
1009
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку