Гра-квест «Країною мовознавства»
Мета : розшифрувати швидко і якісно запропоновані завдання на станціях з метою досягнення кінцевої цілі; розвивати фізичні, розумові зусилля, знання з таких предметів, як: російська мова та література, українська мова та література, світова література та англійська мова; кмітливість, артистичність; виховувати командний дух та прагнення вигравати.
Хід гри
Ведучий :Добрий день, дорогі діти! Раді вітати вас у нашому мовознавчому таборі. А зараз ми з вами проведемо квест-гру «Країною мовознавства». Представники кожної команди отримають маршрутні листи. Останньою зупинкою кожного маршруту стане станція «Творча», яка розташована в кабінеті № 27. Саме тут ми з вами зберемося після того, як ви пройдете усі інші станції, щоб побачити ваші проекти.
Але спочатку потрібно визначитися з командами. Я пропоную жеребкування.
А тепер, коли учасники розподілені, оберіть по 3 творчі учні, які отримують проектне завдання. Для цього потрібно вигадати назву команди, обов’язково мовознавчу.
Завдання для творчої групи
Створити газету, в якій обов’язково зашифрувати:
1. слово КВЕСТ
2. назву команди
3. фразу ЛОГІКА – ДОРОГА ДО МУДРОСТІ
Завдання для команд
1. Станція «Лінгвістична енциклопедія»(Майданчик)
Команда 1
Ви знаєте, що ПІКТОГРА́МА – це умовний малюнок із зображенням яких-небудь дій, подій, предметів і т. ін., який використовувався в найдавнішому письмі.
Розшифруйте значення сучасних піктограм
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
Вигадайте свої піктограми для таких випадків:
«Перше Вересня», «Мамо, я пішов у магазин», «Обережно! Двері зачиняються»
Команда 2
Ви знаєте, що ПІКТОГРА́МА – це умовний малюнок із зображенням яких-небудь дій, подій, предметів і т. ін., який використовувався в найдавнішому письмі.
Розшифруйте значення сучасних піктограм
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
Вигадайте свої піктограми для таких випадків:
«Останній дзвоник», «Мамо, я у друга до двадцятої»,
2. Станція «Лексична» ( Вестибюль)
Команда 1
За лексичним значенням визначити слова й жестами пояснити їх команді.
1.// Сукупність людей, об'єднаних спільною діяльністю, спільними інтересами
// Група людей, зв'язаних спільною працею в одній організації, установі, на підприємстві тощо. (компанія (колектив)).
2.// Людина, яка спільно з ким-небудь виконує якусь справу, бере участь у якихсь діях, співучасник чого-небудь; компаньйон, спільник.
// Член якого-небудь товариства (Товариш)
3. // Уміння добре поводити себе в товаристві, володіти своїми почуттями ( вихованість)
Команда 2
За лексичним значенням визначити слова й без слів пояснити їх команді.
1.// Стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір'я, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів і т. ін.
//Товариш молодого, що бере участь у весільному обряді. (дружба)
2. //Людина, яка є авторитетом у якій-небудь галузі, яка впливає на інших, передає свій досвід, знання, служить для них прикладом.
Особа, яка навчає, викладає який-небудь навчальний предмет у школі. (учитель)
3. //Здатність образно створювати або відтворювати кого-, що-небудь в думках, свідомості; відтворювання кого-, чого-небудь в думках, свідомості.(уява)
3. Станція «Синтаксична» (29)
Команда 1
Відомо, що ПАЛІНДРО́М – це слово або словосполучення, що однаково читається і з початку і з кінця, наприклад: кабак, око.
Відновіть паліндроми.
Три психи пили Пилипихи спирт.
«Мило, — Галина до Данила, — голим!»
Ущипне — та шатен: пищу! (останні 5 — Олег Будзей)
А результатів? Вітать лузера! (Андрій Мудрий)
Воша шила саван на вас, а лиша шов. (Роман «Юрай» Пиріг)
Команда 2
Відомо, що ПАЛІНДРО́М – це слово або словосполучення, що однаково читається і з початку і з кінця, наприклад: кабак, око.
Відновіть паліндроми.
О, гомін німого (Тарас Девдюк)
Козак з казок «Бувалу булаву б…» (Іван Іов)
Паліндром — і ні морд, ні лап (Іван Іов)
А баба на волі — цілована баба.
Воша шила саван на вас, а лиша шов. (Роман «Юрай» Пиріг)
4. Станція «Логічна» (28)
Команда 1
Розгадати ребус
3=В.
(Мова – душа народу.)
Команда 2
Розгадати ребус
3=В 4=А
(Мова – багатство народу.)
5. Станція «Словотворча» (26)
Команда 1
Префікс із слова проїзд, корінь із слова лісник., суфікс із слова каток.
Префікс і корінь із слова проводир, суфікс і закінчення із слова коробка.
Префікс із слова побудова, корінь із слова купити, суфікс і закінчення із слова печатка.
Префікс із слова відпустка, корінь із слова загадка, суфікс і закінчення із слова виставка.
Команда 2
1 Корінь — як в іменнику «ставлення»,
префікс — як у дієслові «навчати»,
суфікс — як в іменнику «керівник»,
а разом — порадник, учитель.
2 Корінь — з підкладки,
префікс — з обшивки,
суфікс — із косинки,
а все разом — одяг для книжки.
3 Перша частина — знак для відтворення звуків мови,
друга частина — шахова фігура,
разом — вид мистецтва, що зображує життя за допомогою слова.
4 Перша частина — дрібна шкідлива комаха,
друга частина —одиниця виміру довжини в англомовних країнах,
разом —назва великого числа.
Маршрутний лист команди № 1
Підведення підсумків : кабінет №27
Маршрутний лист команди № 2
Підведення підсумків кабінет № 27
Ведучий: А поки журі визначає переможця, відгадаємо загадки.
1.У якому слові є сто літер п?
2.Чим кінчається літо і починається осінь?
3.Який синонім прислівника тепер не змінює значення, коли його прочитати справа наліво?
4.Який молочний продукт перетвориться на злак, прочитавши його справа наліво?
5. На небі одно, на землі нема, у баби двоє, у дівки нема.
6. Коли дурень розумний?
7. Що в хаті щодня цілують?
8. Що це за гість, що сам себе їсть?
9. У якому місяці люди найменше хліба їдять?
10. Що за трава, що й сліпий знає?
11. Яке місто солодке-солодке?
12. Яке слово просить повірити, що це воно?
Відгадки: стоп, літера О, зараз, сир (рис), літера Б, коли мовчить, чашку, свічка, лютий, кропива, ізюм, явір.
Додатки
Завдання для команд
Команда 1
Станція №1
Ви знаєте, що ПІКТОГРА́МА – це умовний малюнок із зображенням яких-небудь дій, подій, предметів і т. ін., який використовувався в найдавнішому письмі.
Розшифруйте значення сучасних піктограм
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
_______________________
Вигадайте свої піктограми для таких випадків:
«Перше Вересня», «Мамо, я пішов у магазин», «Обережно! Двері зачиняються»
Станція №2
За лексичним значенням визначити слова й жестами пояснити їх команді.
1.// Сукупність людей, об'єднаних спільною діяльністю, спільними інтересами
// Група людей, зв'язаних спільною працею в одній організації, установі, на підприємстві тощо.
2.// Людина, яка спільно з ким-небудь виконує якусь справу, бере участь у якихсь діях, співучасник чого-небудь; компаньйон, спільник.
// Член якого-небудь товариства
3. // Уміння добре поводити себе в товаристві, володіти своїми почуттями.
Станція №3
Відомо, що ПАЛІНДРО́М – це слово або словосполучення, що однаково читається і з початку і з кінця, наприклад: кабак, око.
Відновіть паліндроми.
Станція № 4
Розгадати ребус
Станція №5
Станція №5
а разом — порадник, учитель.
друга частина — шахова фігура, разом — вид мистецтва, що зображує життя за допомогою слова.
Команда 2
Станція 1
Ви знаєте, що ПІКТОГРА́МА – це умовний малюнок із зображенням яких-небудь дій, подій, предметів і т. ін., який використовувався в найдавнішому письмі.
Розшифруйте значення сучасних піктограм
___________________________
___________________________
__________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
___________________________
Вигадайте свої піктограми для таких випадків:
«Останній дзвоник», «Мамо, я у друга до двадцятої»,
Станція №2
За лексичним значенням визначити слова й без слів пояснити їх команді.
1.// Стосунки, відносини, в основі яких лежить взаємна прихильність, довір'я, відданість, товариська солідарність, духовна близькість, спільність інтересів і т. ін.
Товариш молодого, що бере участь у весільному обряді.
2. //Людина, яка є авторитетом у якій-небудь галузі, яка впливає на інших, передає свій досвід, знання, служить для них прикладом.
Особа, яка навчає, викладає який-небудь навчальний предмет у школі.
3. //Здатність образно створювати або відтворювати кого-, що-небудь в думках, свідомості; відтворювання кого-, чого-небудь в думках, свідомості.
Станція №3
Відомо, що ПАЛІНДРО́М – це слово або словосполучення, що однаково читається і з початку і з кінця, наприклад: кабак, око.
Відновіть паліндроми.
Станція №4
Розгадати ребус