Гра-квест «Квітка толерантності»

Про матеріал
Толерантність – повага і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання права інших на власні думки та погляди. Отже, толерантність перш за все має на меті прийняття інших такими, якими вони є. Толерантність – це єдність у різноманітті.
Перегляд файлу

Комунальній заклад загальної середньої освіти

Княгининівського ліцею № 34 Луцької міської ради

C:\Users\Віктор\Desktop\День толерантності\1.jpg

Гра-квест «Квітка толерантності»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготував: асистент вчителя

Навроцька Л. Т.

 

 

 

Луцьк – 2023

 

Насамперед хочу розповісти чудову китайську притчу про добру сім'ю, в якій більше 100 осіб жили разом мирно і дружно, без сварок і суперечок. Правитель країни позаздрив такій злагоді і спеціально приїхав дізнатись, в чому ж тут секрет. Старійшина всього роду довго щось писав на папері, а потім віддав його правителю. На аркуші було лише три слова: любов, терпіння, прощення. «І це все?», – здивувався правитель. «Так, – відповів старійшина, – але сто разівлюбов, сто разівтерпіння, сто разівпрощення».

Толерантність, доброта, вдячність, любов, повага – тільки ці складові врятують світ, зроблять його кращим.

   Сьогодні нас чекає чудова справа. Ми  узнаємо, що ж таке толерантність, як навчитися бути толерантним і виростимо квітку толерантності.

 У нас є квітка “толерантності”, але вона без пелюсток. Зберіть по школі пелюстки толерантності – риси та синоніми толерантності (мудрість, чуйність, доброзичливість, відповідальність, терпимість, взаємоповага, об’єктивність, небайдужість, людяність, взаєморозуміння...). Але для того, щоб отримати пелюсточку , необхідно виконати завдання.

Вперед за пелюстками!

 

1 пелюстка – повага

Гра «Людина з планети Земля»

На столі лежать листи із зображенням контуру людини.

Не важливо, де живее ця людина, скільки йому років, якої вона національності. Вона просто людина.

Подумайте і виберіть, якіриси характеру бажано мати людині, яка живе на планеті Земля.

(Із запропонованого списку якостей діти вибирають тільки позитивні, наклеюють на фігурку людини)

Добрий

дратівливий

сильний

нечесний

відданий

веселий

злий

усміхнений

чуйний

брехливий

сміливий

чесний

уважний

агресивний

байдужий

 

C:\Users\Васильев\Desktop\квесты\толерантность\людина.gif

 

По черзі діти називають обрані якості.

Створюється загальний портрет людини з планети Земля.

 

Пелюска 2 – турбота

Кожен з команди бере сердечко, пригадує й пише добре діло, яке він зробив нещодавно та прикріпляє його на дерево турботі.

C:\Users\Васильев\Desktop\квесты\толерантность\Devyat-serdets_4157 - копия.jpg

 

 

Вправа «Подання з чужих слів»

 

Мета: навчити учнів оцінювати себе з позиції іншої людини («побачити себе очима інших»); допомогти усвідомити, яким його бачать оточуючі; розвивати здатність дітей до рефлексії.

 

Кожен учасник повинен охарактеризувати себе від імені своїх знайомих, рідних, друзів. Вибрати треба одну людину.

 

Зараз ви повинні трохи розповісти про себе, але від імені вашого друга, мами, тата і т.д. Ви самі вибираєте, від імені кого будете говорити. Чи невибирати тих, хто зараз перебуває з нами (тобто членів групи). Починайте так: «Я - подруга Ольги. Хочу сказати про неї ... »,« Я - мама Саші ... ».

 

В кінці обговорення: легко/нелегко було говорити від іншої особи; чи вдалося передати їх точку зору.

 

 

 

Пелюстка 3 – доброта

Вправа «П'ять добрих слів» 

 

Мета: отримання зворотного зв'язку від групи, підвищення самооцінки, самопізнання, можливість зробити приємне іншій людині.

 

Матеріали: аркуші паперу, ручки або фломастери.

 

Діти діляться на групи по 5-6 чоловік. Потім сідають в коло. Кожен повинен обвести свою руку на аркуші паперу і на долоньці написати своє ім'я. Потім дитина передає свій лист сусідові справа, а сам отримуєте малюнок від сусіда зліва. В одному з пальчиків, на отриманому малюнку, діти повинні будуть написати яке-небудь позитивне слово – якість, відповідь не власникові листка (наприклад, «Ти дуже добрий», «Ти завжди заступаєшся за слабких» і т.д.) і так, поки лист не повернеться до власника.

 

Ведучий збирає листки і вжевсі разом вгадують, про кого написано компліменти, які зачитує ведучий з кожного листа. Лист вручається власнику і залишається у нього.

 

 

Пелюстка 4 – співпраця

Вправа «Чим ми схожі?»

 

Завдання: знайти і записати 5 спільних і відмінних рис між собою. Далізачитують.

 

Питання:

Чи можемо ми бути всі між собою однаковими?

Як нам відноситись до того, щовсі ми відрізняємося один від одного.

Всі разом повинні скласти вірш з наданими словами.

ПОВАГА

НАСНАГА

ВІДВАГА

РОЗВАГА

БІДОЛАГА

ВАТАГА

ТЕРПІННЯ

РОЗІМІННЯ

ВМІННЯ

ПОТЕПЛІННЯ

ПРОЗРІННЯ

 

Пелюстка 5 – прийняття інших

Гра «Зірочки і сузір'я»

 

Мета: навчити бачити подібності та відмінності з іншими людьми; формування навичок точного між особистісного сприйняття.

 

Зараз ви будете об'єднуватися в сузір'я. Кожен з вас – окрема зірочка, яка може об'єднуватися з іншою в яке-небудь сузір'я. Число зірочок в сузір'ї може бути різним, його я буду задавати вам сама. Як тільки я назву число (наприклад, три), ви об'єднаєтеся в сузір'я по три людини. Об'єднатися можна по-різному, хто як придумає, головне зуміти знайти спільну ознаку.

 

Наприклад:

Зріст

Колір очей

Хобі

Музика

Фільм, мульт

Домашні улюбленці

Улюблений вчитель, предмет

 

 

Пелюстка 6 – підтримка

Вправа : «Чарівні окуляри»

 

Мета: розвиток толерантності, емпатії.

Керуючий оголошує: «Я хочу показати вам чарівні окуляри. Той, хто їх одягне, бачить тільки хороше в інших, навіть те, що людина ховає від усіх. Ось зараз я приміряю ці окуляри... Ой, які ви всі красиві, веселі, розумні!» Підходячи до кожної дитини, керуючий називає якусь його гарну якість.

«А тепер мені хочеться, щоб ви по черзі приміряли ці окуляри і гарненько розглянули свого сусіда. Може, випомітите те, чого раніше не помічали ».

Коли всі пелюсточки в руках у учасників квесту, зклеюється «Квітка толерантності».

 

В класі проводиться загальна гра «Австралійський дощ»

Гра-розминка «Австралійський дощ»

Мета: забезпечити психологічне розвантаження учасників.

 

Учасники стають в коло. Інструкція: Чи знаєте ви що таке австралійський дощ? Ні? Тоді давайте разом послухаємо, який він. Зараз по колу ланцюжком ви будете передавати мої рухи. Як тільки вони повернуться до мене, я передам наступні. Слідкуйте уважно!

 

В Австралії піднявся вітер. (Ведучий тре долоні).

Починає капати дощ. (Клацання пальцями).

Дощ посилюється. (Почергові хлопки долонями по грудях).

Починається справжня злива. (Удари по стегнах).

А ось і град - справжня буря. (Тупіт ногами).

Але що це? Буря стихає. (Удари по стегнах).

Дощ вщухає. (Хлопки долонями по грудях).

Рідкісні краплі падають на землю. (Клацання пальцями).

Тихий шелест вітру. (Потирання долонь).

Сонце! (Руки вгору).

 

Або

 

 

Вправа: «Масажист».

 

Мета: зняття напруги і тривоги, розвиток групової згуртованості.

Всі стають в коло, пліч-о-пліч, по команді повертаються ліворуч і виявляються вартими в колі в потилицю один до одного. Кладуть руки на лікуй один одному і починають робити масаж. Масаж може бути різної інтенсивності: від погладжувань до сильних розтирань (якщо учасники групи замерзли). Можна просуватися по всьому тілу: плечі, передпліччя, спина, сідниці, ноги. Потім по команді все розгортаються і роблять те ж саме зі своїм сусідом з іншого боку. Можна при цьому бути в русі, йти по колу, тоді завдання ускладнюється, виконувати її ще веселіше.

 

Примітка: на кожній станції можна розмістити інформаційні повідомлення, яку учасники квесту повинні прочитати, запам’ятати і переказати в кінці.

 

Інформаційне бюро:

На рубежі XVIII-ХІХ століть у Франції жив собі дехто Талейран Перигор, князь Беневентський. Він відзначивсятим, що при різних урядах (і при революційному, і при Наполеоні, і при королі Людовику ХVII) залишався незмінно міністром закордонних справ. Це булла людина, талановита у багатьох галузях, але, безсумнівно, найбільше – в умінні враховувати настрої оточуючих, шанобливо до них ставитися, шукатирішення проблем способом, який найменш шкодить інтересамінших людей, І при цьому зберігати свої власні принципи, прагнути до того, щоб управляти ситуацією, а не сліпо підкорятися обставинам.

З ім'ям цієї людини пов'язано поняття «ТОЛЕРАНТНІСТЬ».

 

Ми знаємо, що далеко не завжди виходить підтримувати хороші відносини з усіма навколо. Дружба можлива тільки з близькими за духом та інтересами людьми. Однак це не означає, що з іншими необхідно сваритися. Толерантність – це спроба прийняти іншу людину такою, якою вона є. Такий підхід до людей забезпечує бажаний мир на нашій планеті.

 

Символ толерантності – райдужний прапор. Він позначає світ, який панує на Землі, а поєднання всіх кольорів веселки говорить про різноманітність проявів цього світу.

 

Слово "толерантність" походить відлатинського слова toleraпtіa, що перекладається як "терпіння". 

 

Міжнародний день толерантності проголошений 16 листопада 1995 року на ХXVIII   сесії Генеральної конференції ЮНЕСКО. Цей день нагадуєусім нам про те, щонасильство, тероризм, етнічне та релігійне переслідування – це явища, яким не має бути місця у житті людей.

Толерантність  повага і визнання рівності, відмову від домінування та примусу, визнання права інших на власні думки та погляди. Отже, толерантність перш за все має на меті прийняття інших такими, якими вони є. Толерантність – це єдність у різноманітті.

 

Як навчитися толерантності?

         Не забувати, що всі ми різні, але рівні.

         Не треба поспішати гніватись на людей або засуджувати їх, треба спробувати зрозуміти людину, розібратись у конкретному випадку.

         Треба поважати почуття людей, не ображатиїх.

         Хотіти взаємодіяти з іншими людьми, не підганяючи їх до своїх уявлень.

 

 

  

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Позакласні заходи
Інкл
Додано
17 листопада 2023
Переглядів
2819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку