Прийом розвитку критичного мислення "Клайстер"

Про матеріал
Для молодших школярів портрібно створювати мотивацію до навчання та задовільняти потребу в ігровому спілкуванні. .Цікаво і ефективно засвоїти матеріал учням допоможуть стратегії розвитку критичного мислення.
Перегляд файлу

Прийом розвитку критичного мислення «Клайстер»

 

Кожний учитель намагається створити процес навчання яскравішим, веселішим і цікавішим. Хороший спосіб досягти бажаного – звернути свій погляд на «Клайстер».

«Клайстер» – це метод організації інформації за допомогою графіки. В ньому  визначаються головні змістові одиниці, у вигляді схеми.

Цей прийом використовується при систематизації добутої інформації і встановленні зв’язків між явищами. Принцип побудови кластера заснований на моделі будови сонячної системи.  Проблема чи питання, які потрібно систематизувати – займають положення Сонця. Вся інша інформація розташовується на позиціях планет Сонячної системи з їхніми супутниками.

Переваги й результати застосування прийому «Клайстер»:

                  уміння формулювати питання;

                  знаходити головне у великому об’ємі навчального матеріалу;

                  порівнювати і аналізувати;

                  охоплює всіх учнів в навчальний процес;

                  діяльність цікава дітям;

                  надає простір для творчості.

Послідовність дій при складанні клайстера:

                  посередині листа написати ключове слово, яке є головним у розкритті схеми;

                  навколо записуються інші слова, які висловлюють факти, ідеї, образи для вибраної тематики;

                  всі нові елементи з’єднуються лініями з ключовим поняттям.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«Кластер» в початковій школі можна використовувати на будь-якому етапі уроку при вивчення різних тем.

Використання «Клайстера» на уроках.

І етап. Виклик:

                  записати ключове слово;

                  записати все, що відомо з даної теми.

ІІ етап. Осмислення

Знайомство зі змістом нової інформації

а) відео;

б) робота з підручником «insert»

– це я знаю

+ – нова інформація

! – цікавий або неочікуваний факт

? – незрозуміло

ІІІ етап. Рефлексія

Перетворити набуті знання на власні.

Що нового дізналися на уроці?

ІV. Перспектива

Де учні можуть застосувати нові знання.

Прийом «Кластер»

        створює атмосферу партнерських зв’язків;

        сприяє високій мотивації;

        дає можливість проявити себе;

        надає простір для творчості.

 

Я досліджую світ

Тема: «Сходження на Говерлу», 4 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Які властивості має повітря» 3 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: «Що таке погода та як її передбачити», 2 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Усна народна творчість. Казки.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досягти успіху можна, лише, зацікавивши учня на уроці. Розвиваючи свої здібності, школяр  задовольняє пізнавальні потреби. І тут допомагають стратегії розвитку критичного мислення, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в ігровому спілкуванні.

 

 

  1. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: наук.-метод. посіб. за ред. О.І. Пометун. – К.: А.С.К., 2019. – 192 с.

 

  1.  Все для вчителя початкових класів [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.urok.at.ua
  2. Освітній портал [Електронний ресурс] – Режим доступу: www.teacher.in.ua
     

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Матеріали до уроків
НУШ
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
117
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку