9 червня о 18:00Вебінар: Як Вчителю зарядити свою внутрішню батарейку

Гра-квест "Пригоди Флори і Фауни".

Про матеріал
Матеріал містить вірші, загадки, ігри пов'язані з вивченням понять "флора", "фауна" з предмету "Я у світі".
Перегляд файлу

«Пригоди Флори і Фауни»

            Катіба Ніна Анатоліївна

вчитель початкових класів

Канівської загальноосвітньої

школи І-ІІІ ступенів №4, Канівської міської ради

Черкаської області

Гра-квест для учнів початкових класів із предметів

 «Природознавство» та «Я у світі»

Ключові слова: флора, фауна, екологія.

Мета:

  • показати значення природи в нашому житті;
  • привернути увагу до проблем екології;
  • сприяти розширенню, закріпленню знань учнів;
  • розвивати вміння працювати в команді;
  • узагальнювати знання.

Завдання гри:

  • сприяти формуванню міжособистісних відносин у групі, прагненню дітей допомагати одне одному, природі;
  • виховувати в учнів екологічну культуру;
  • розвивати пізнавальний інтерес учнів;
  • виховувати дбайливе ставлення до природи.

Ключові компетентності: соціальна ( дитина проектує стратегію своєї поведінки,проявляє готовність брати на себе відповідальність, активність у прийнятті рішень), громадянська ( проявляє здатність критично мислити, виявляти громадянську позицію), загальнокультурна ( дотримується норм  мовленнєвої культури, зв’язно висловлюється в контексті теми, засвоює досягнення культури рідного краю), уміння вчитися ( здатний самоорганізуватися до навчальної діяльності у взаємодії, орієнтується в часі), інформаційно-комунікативна ( орієнтується в інформаційному просторі, здобуває, осмислює, опрацьовує інформацію з різних джерел), телекомунікаційна ( активно співпрацює з однолітками, допомагає їм, виражає свою індивідуальність у процесі створення та публікації інформаційних продуктів).

Обладнання: таблиці із зображенням рослин і тварин, кольорові фото, кошики, м’ячі .

Хід гри

Вчитель:

  • Добрий день, діти, гості, учасники гри! Сьогодні проводиться свято

присвячене природі. Світ навколо нас прекрасний, і ми є частинкою цього світу. Якщо спостерігати навколишню красу, захоплюватися нею , бути допитливим і уважним , можна побачити багато нового, радіти найдивовижним творінням природи рослинного і тваринного світу.

Виходять учні, читають вірші.

Учень 1: Були у Матері –Природи

                Дві донечки такої вроди-

                Хто їх побачить хоч на мить,

                Не міг забуть і розлюбить.

Учень 2: Голубооку звали Флора,

                У неї очі наче зорі.

                Завжди замріяна, тендітна,

                Ласкава, ніжна і привітна.

Учень 3: А Фауна – швидка, як вітер,

                Могла за птахами літати

                І за оленями стрибати

                Та з білочками пустувати.

Учень 4: Обидві світ живий любили,

                Відтак його боготворили.

                То ж вирішила мудра мати

                На посаг їм дарунок дати.

Учень 5: Мрійливій Флорі – світ рослинний,

               А жвавій Фауні – тваринний.

               Щоб берегли і доглядали,

               Від всього злого захищали.

З’являються  Флора і Фауна. ( Починають сваритися між собою).

  • Я, Флора, королева рослинного світу! Під моєю опікою знаходяться всі рослини: трави, квіти, дерева, кущі. Тому я головна.
  • Ні, я, Фауна, королева тваринного світу! Малесенька комашка, спритна ящірка, красивий птах, сильний ведмідь чи  повільний лінивець – все це мешканці мого царства. Тому я головна.

Вчитель: - Зупиніться! Не сваріться! Зараз запитаємо у дітей хто з Вас є головним у природі. ( Запитують думку дітей, глядачів, учасників гри).

Вчитель: Думок багато. Тому , я вважаю, що потрібно провести і виконати певні випробування, щоб зрозуміти: «Хто головний у природі?».

Вчитель: Зараз ми проведемо вікторину про природу. ( Це робота з залом. Одна дитина, або сам вчитель задає запитання і підходить до дитини, яка підняла руку і дає відповідь на задане запитання).

Станція «Розумники»

  1. Яку назву в давнину мала річка Дніпро? ( Борисфен, Славутич).
  2. Які птахи не вміють літати? ( Пінгвіни, страуси).
  3. Назвіть найглибше озеро на планеті ? (Байкал).
  4. З якого боку стовбури дерев укриті мохом? ( З північного).
  5. Як те дерево називається, що влітку в білий пух одягається? (Тополя).
  6. Коли кульбаба закриває свої пелюстки та опускає голівку? ( Перед дощем).
  7. Отруту якої комахи використовують як ліки? ( Бджоли).
  8. Де будує свої нірки кріт? ( Під землею).
  9. У кого серце важить 1 тонну? ( У  синього кита).
  10.  Що можна визначити за кільцями зрізаного дерева? ( Вік дерева, сторони світу).
  11.  На якому континенті ніколи не було землетрусу? ( На Антарктиді).
  12.  Що таке екологія? ( Наука про збереження природи).

Вчитель: Молодці. Добре знаєте відповіді на запитання. Далі наші змагання продовжуються.

Станція « Спритна». Потрібно зібрати 2 команди по 10 учасників. Стоять 2 кошики, на підлозі розкладено картинки ( фото) по 10 штук тварин та рослин. Кожен учасник бере 1 картинку і має покласти її у відповідний кошик.

Станція «Загадкова». Дівчатка Флора і Фауна по черзі загадують дітям загадки.

Загадка1(Флора)

                 Сонце луг поцілувало –

                 Все довкола жовтим стало.

                 Дуже сонечко пригріло –

                Жовта фарба побіліла,

                Літній вітерець повіяв –

                Білий килимок розвіяв. ( Кульбаба)

Загадка 2 (Фауна)

                Кругом бочки бігають клубочки. ( Квочка з курчатами).

Загадка3 (Флора)

                Дуже злючою буває ця трава.

               Називається вона - … ( Кропива).

Загадка4(Фауна)

                Спереду вила, а ззаду мітла. ( Корова).

Загадка5 (Флора)

                Виросли на лузі

                Сестрички маленькі,

                Очки золоті,

               А вії біленькі. ( Ромашка).

Загадка 6(Фауна)

               Годинника не має, а час знає. ( Півень).

Вчитель: Молодці. Вправно відгадуєте загадки.

Станція « Влучна». Знову потрібно 2 команди по 10 учасників. На старті стоять відерця ( кошики), в яких лежить по 10 маленьких м’ячиків, на фініші також стоять  відерця ( кошики). Кожен учасник гри бере по 1 м’ячу підбігає до відерця на фініші та називає 1 рослину чи 1 тварину ( дивлячись в якій команді він грає).

Вчитель: Молодці і тут Ви спритно справляєтеся.

Вчитель: Ось наші змагання відбулися. Ви зробили висновок: «Чи є хтось головним в Природі – Флора чи Фауна?» Вірно немає. Тож доньки матері Природи помирилися. Ми не можемо обійтися без Вас, аж ніяк. А нам , людям, залишається взяти турботу про них у свої руки, берегти природу, допомагати їй. Не забруднювати річок, садів, парків. Садити дерева,кущі, квіти. Допомагати птахам, тваринам. Любить Матінку – Природу та берегти нашу планету .

Вчитель: На завершення нашої гри – квесту давайте разом заспіваємо пісню «Дитяча пісенька про дощ».

Література

 

doc
Додано
24 березня
Переглядів
96
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку