«Пригоди Флори і Фауни»
Катіба Ніна Анатоліївна
вчитель початкових класів
Канівської загальноосвітньої
школи І-ІІІ ступенів №4, Канівської міської ради
Черкаської області
Гра-квест для учнів початкових класів із предметів
«Природознавство» та «Я у світі»
Ключові слова: флора, фауна, екологія.
Мета:
Завдання гри:
Ключові компетентності: соціальна ( дитина проектує стратегію своєї поведінки,проявляє готовність брати на себе відповідальність, активність у прийнятті рішень), громадянська ( проявляє здатність критично мислити, виявляти громадянську позицію), загальнокультурна ( дотримується норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюється в контексті теми, засвоює досягнення культури рідного краю), уміння вчитися ( здатний самоорганізуватися до навчальної діяльності у взаємодії, орієнтується в часі), інформаційно-комунікативна ( орієнтується в інформаційному просторі, здобуває, осмислює, опрацьовує інформацію з різних джерел), телекомунікаційна ( активно співпрацює з однолітками, допомагає їм, виражає свою індивідуальність у процесі створення та публікації інформаційних продуктів).
Обладнання: таблиці із зображенням рослин і тварин, кольорові фото, кошики, м’ячі .
Хід гри
Вчитель:
присвячене природі. Світ навколо нас прекрасний, і ми є частинкою цього світу. Якщо спостерігати навколишню красу, захоплюватися нею , бути допитливим і уважним , можна побачити багато нового, радіти найдивовижним творінням природи рослинного і тваринного світу.
Виходять учні, читають вірші.
Учень 1: Були у Матері –Природи
Дві донечки такої вроди-
Хто їх побачить хоч на мить,
Не міг забуть і розлюбить.
Учень 2: Голубооку звали Флора,
У неї очі наче зорі.
Завжди замріяна, тендітна,
Ласкава, ніжна і привітна.
Учень 3: А Фауна – швидка, як вітер,
Могла за птахами літати
І за оленями стрибати
Та з білочками пустувати.
Учень 4: Обидві світ живий любили,
Відтак його боготворили.
То ж вирішила мудра мати
На посаг їм дарунок дати.
Учень 5: Мрійливій Флорі – світ рослинний,
А жвавій Фауні – тваринний.
Щоб берегли і доглядали,
Від всього злого захищали.
З’являються Флора і Фауна. ( Починають сваритися між собою).
Вчитель: - Зупиніться! Не сваріться! Зараз запитаємо у дітей хто з Вас є головним у природі. ( Запитують думку дітей, глядачів, учасників гри).
Вчитель: Думок багато. Тому , я вважаю, що потрібно провести і виконати певні випробування, щоб зрозуміти: «Хто головний у природі?».
Вчитель: Зараз ми проведемо вікторину про природу. ( Це робота з залом. Одна дитина, або сам вчитель задає запитання і підходить до дитини, яка підняла руку і дає відповідь на задане запитання).
Станція «Розумники»
Вчитель: Молодці. Добре знаєте відповіді на запитання. Далі наші змагання продовжуються.
Станція « Спритна». Потрібно зібрати 2 команди по 10 учасників. Стоять 2 кошики, на підлозі розкладено картинки ( фото) по 10 штук тварин та рослин. Кожен учасник бере 1 картинку і має покласти її у відповідний кошик.
Станція «Загадкова». Дівчатка Флора і Фауна по черзі загадують дітям загадки.
Загадка1(Флора)
Сонце луг поцілувало –
Все довкола жовтим стало.
Дуже сонечко пригріло –
Жовта фарба побіліла,
Літній вітерець повіяв –
Білий килимок розвіяв. ( Кульбаба)
Загадка 2 (Фауна)
Кругом бочки бігають клубочки. ( Квочка з курчатами).
Загадка3 (Флора)
Дуже злючою буває ця трава.
Називається вона - … ( Кропива).
Загадка4(Фауна)
Спереду вила, а ззаду мітла. ( Корова).
Загадка5 (Флора)
Виросли на лузі
Сестрички маленькі,
Очки золоті,
А вії біленькі. ( Ромашка).
Загадка 6(Фауна)
Годинника не має, а час знає. ( Півень).
Вчитель: Молодці. Вправно відгадуєте загадки.
Станція « Влучна». Знову потрібно 2 команди по 10 учасників. На старті стоять відерця ( кошики), в яких лежить по 10 маленьких м’ячиків, на фініші також стоять відерця ( кошики). Кожен учасник гри бере по 1 м’ячу підбігає до відерця на фініші та називає 1 рослину чи 1 тварину ( дивлячись в якій команді він грає).
Вчитель: Молодці і тут Ви спритно справляєтеся.
Вчитель: Ось наші змагання відбулися. Ви зробили висновок: «Чи є хтось головним в Природі – Флора чи Фауна?» Вірно немає. Тож доньки матері Природи помирилися. Ми не можемо обійтися без Вас, аж ніяк. А нам , людям, залишається взяти турботу про них у свої руки, берегти природу, допомагати їй. Не забруднювати річок, садів, парків. Садити дерева,кущі, квіти. Допомагати птахам, тваринам. Любить Матінку – Природу та берегти нашу планету .
Вчитель: На завершення нашої гри – квесту давайте разом заспіваємо пісню «Дитяча пісенька про дощ».
Література