18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Урок-подорож для учнів 5-7 класів "Є край, де найкращі у світі пісні.."

Про матеріал

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідної Батьківщини, повагу до її героїчного минулого і сучасного; шанобливе ставлення до символів держави.

Перегляд файлу

«Є край, де найкращі у світі пісні

І цвітом чарує калина,

де сонечко вперше всміхнулось мені, –

це дім мій – моя Україна!»

(урок-подорож для учнів 5-7 класів)

 

 

 

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну, формувати національну свідомість школярів; розвивати пізнавальні інтереси учнів; виховувати любов до рідної Батьківщини, повагу до її героїчного минулого і сучасного; шанобливе ставлення до символів держави.

Обладнання: карта України; записи висловів про Україну, прислів’я, приказки про рідний край; запис Гімну України; Конституція України, плакати з символікою держави, мультимедійна презентація «Україна в нас одна».

 

Епіграф

«Живи, Україно! Живи для краси, для сили, для правди, для волі!»

(В.Сосюра)

 Доброго дня вам, діти!

 Рада всіх я вас вітати!

 Здоров’я, радості, добра та успіхів

 Усім я хочу побажати!

1. Вступне слово вчителя.

(звучить пісня Н.Май «Квітуча Україна»)

 У всіх людей одна святиня,

 Куди не глянь, де не спитай,

 Рідніша їм своя пустиня,

 Аніж земний в чужині рай.

 Їм красить все їх рідний край.

 Нема без кореня рослини,

 А нас, людей, без Батьківщини.

      (М.Чернявський)

  • Про яку святиню говориться у вірші? (Про Україну)
  • Як по-іншому ще можна назвати цей вірш? (Акровірш)
  • Чим цікаві для нас такі твори? (Складаємо перші букви кожного рядка і утворюємо слово. У цьому акровірші ми знайшли назву своєї Батьківщини)
  • Тож, напевно, ви всі здогадалися, про що буде йти мова на нашому першому уроці? (Про нашу Батьківщину – Україну)

2. Вправа «Мікрофон». (Моя Україна – це…)

Перегляд слайдів презентації «Україна в нас одна».

  • Є багатого країн на землі,

 В них – озера, річки і долини…

 Є країни великі й малі,

 Та найкраща завжди – Батьківщина.

  • У всьому світі, кожен зна,

 Є Батьківщина лиш одна.

 І в нас вона одна-єдина –

 Це наша славна Україна!

  • Не забувай Шевченка спів

 Про горду славу козаків.

 Не забувай, що ти дитина

 Землі, що зветься Україна.

  • Моя Україна, червона калина.

 Журба журавлина – це земля моя.

 Моя Україна – червона калина,

 Надія єдина – це любов моя.

Учитель.

 Золотавий вечір впав на тихі верби,

 Солов’їна пісня ллється вдалині,

 І мрійлива річка між гаями в’ється –

 Все це – Україна. Все це – я і ти!

Наша подорож присвячена рідній Батьківщині.

Нас чекають такі маршрути:

Маршрут 1. Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.

Маршрут 2. Державні символи України.

Маршрут 3. Народні символи держави.

Маршрут 4. Мій край – моя історія жива.

Маршрут 5. Народна скарбничка.

Маршрут 6. Поради Президентові України.

Маршрут 7. Пройди лабіринт.

Маршрут 1. Рідний край, Україна, Батьківщина, Вітчизна.

Учень.

Солов’їна пісня

 Одна Батьківщина і двох не буває.

 Місця, де родилися, завжди святі.

 Хто рідну оселю свою забуває,

 Той долі не знайде ніколи в житті.

 Чи можна забути малому ту пісню,

 Що мати співала, коли засинав?

 Чи можна забути ту стежку до хати,

 Що босим колись протоптав?

 Тут мамина пісня лунає і нині,

 Її підхопили поля і гаї,

 Її вечорами по всій Україні

 Співають, співають в садах солов’ї.

 І я припадаю до неї устами

 І серцем вбираю, мов спраглий води.

 Без рідної мови, без пісні, без мами

 Збідніє, збідніє земля назавжди.

       (М.Бакай)

Учитель.

Кожна людина найбільше любить той край, де народилась і живе. Кожен пишається своєю рідною країною.

Наша держава – Україна, суверенна і незалежна, демократична і правова.

  • Що ж означає вислів «Україна – суверенна держава»? (Вона має право самостійно, без втручання інших держав вирішувати всі свої внутрішні та зовнішні справи.)
  • А ще Україна – демократична. Це означає, що влада в ній належить народові. Тільки народ може змінювати її основи – конституційний лад.

Робота в групах.

Складання асоціативного грона

1 група «Батьківщина»

(Найкраща, найрідніша, наймиліша, найсвітліша, найчарівніша)

2 група «Україна»

(Демократична, незалежна, правова, соборна, вільна)

3 група «Рідний край»

(Батьківська хата, колискова, криниця, школа, друзі)

Маршрут 2. Державні символи України.

(Повідомлення учнів про державну символіку)

Учень.

Герб

 Наш герб – тризуб.

 Це воля, слава й сила.

 Наш герб – тризуб.

 Недоля нас косила.

 Та ми зросли, ми є,

 Ми завжди будем,

 Добро і пісню несемо ми людям.

      (Н.Поклад)

Учень.

Гімн

 Слова палкі, мелодія врочиста…

 Державний Гімн ми знаємо усі.

 Для кожного села, містечка, міста –

 Це клич один з мільйонів голосів.

 Це наша клятва, заповідь священна.

 Хай чують друзі й вороги,

 Що Україна вічна, незнищенна,

 Від неї ясне світло навкруги.

      (Н.Поклад)

Учень.

Прапор

 Прапор – це державний символ,

 Він є в кожної держави.

 Це для всіх – ознака сили,

 Це для всіх – ознака слави.

 Синьо-жовтий прапор маєм:

 Синє – небо, жовте –жито.

 Прапор свій оберігаєм,

 Він святиня, знають діти.

 Прапор свій здіймаєм гордо,

 Ми з ним дужі і єдині.

 З ним навіки є народом.

 Українським в Україні.

      (Н.Поклад)

Маршрут 3. Народні символи держави.

Учень-екскурсовод 1.

Майже в усіх народів є улюблені рослини-символи. У нас це верба, калина, барвінок. Про це говорить прислів’я: «Без верби і калини нема України».

Калина – символ кохання, краси, щастя. Навесні вона вкривається білим цвітом, а восени палахкотить гронами червоних плодів. Калиною уквітчують весільний коровай, оселю; нею лікуються. Про калину складено багато пісень, легенд, приказок.

Учень-екскурсовод 2.

Почувши слово «Україна», зразу ж уявляєш вербу над водою, тополю у полі... Можливо, ви чули пісню «В кінці греблі шумлять верби»? Це пісня про кохання і прекрасне, горде дерево. Окрім краси, верба дає багато користі. Вона, ніби позначка води на землі. Тому й копають криниці під вербою, бо на сухому місці це дерево ніколи не росте.

Учень-екскурсовод 3.

Легенда про барвінок

Ця рослина, коли ще не мала своєї назви, дуже заздрила запашній фіалці, бо та була у великій пошані серед людей. І тоді вона звернулася до богині Флори, щоб та подарувала їй аромат, красу і людську любов. Але богиня не була всесильна – не могла вона нагородити рослину великою красою. Зате дата їй назву «вінка», що означає «перемога». І відтоді люди почали вбачати в барвінкові цілющу силу, яка перемагає тяжкі недуги. За це люди подарували рослині свою любов.

 

 

Маршрут 4. Мій край – моя історія жива.

Учень-екскурсовод 1.

На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного.

Історія України – це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність. Мабуть, ніхто не уявляє України без Запорозької Січі. Серед славних імен тих, хто віддав своє життя за щастя народу, – імена славних лицарів – (учні тримають портрети героїв, по черзі називають їхні імена

  • Дмитро Вишневецький – Байда – був першим кошовим Запорозької Січі;
  • Петро Сагайдачний;
  • Іван Сірко;
  • Богдан Хмельницький;
  • Максим Залізняк;
  • Іван Мазепа;
  • Олекса Довбуш;
  • Устим Кармелюк)

Учень-екскурсовод 2.

За кращу долю народу боролися відомі всьому світові діячі культури:

  • Тарас Шевченко;
  • Леся Українка;
  • Іван Франко;
  • Михайло Грушевський.

Учитель.

Ви, молоде покоління нашої держави, повинні цінувати і берегти велике та давнє прагнення наших пращурів – суверенність країни.

«Життя таке коротке. Поспішайте творити добро», – писав О.Довженко.

Творити добро – це будувати щасливе майбуття нашої держави. А щоб Україна була завжди вільною, незалежною, потрібно наполегливо працювати кожному з нас.

Маршрут 5. Народна скарбничка.

(Доповнити прислів’я і пояснити їх зміст)

Робота в групах.

Батьківщина – мати, … (умій за неї постояти).

Людина без Вітчизни, … (як соловей без пісні).

Добре тому, … (хто в своєму домі).

Що країна, … (то родина).

За рідний край … (життя віддай).

Всюди добре, … (а вдома найкраще).

Кожному мила … (рідна сторона).

 

Маршрут 6. Поради Президентові України.

Учитель.

Кожен громадянин держави може звернутися до Президента України. Отож, у вас є сьогодні така нагода.

(Учні пишуть побажання Президентові України)

Маршрут 7. Пройди лабіринт.

Учитель.

На останньому маршруті ми підіб’ємо підсумки нашої подорожі. Якщо правильно пройдете лабіринт, то прочитаєте уривок із поезії.

 

 

д

р

а

й

о

л

а

н

у

с

У

К

К

е

и

р

і

с

о

ш

у

й

е,

я

Р

р

щ

й

к

м

а

в’

и,

й,

а

щ

с

А

а

й,

р

й

о

ш

ї

б

о

г

о

ь

Ї

с

и

і

и

в

а

н

ю

б

і

з

т

Н

и

в

д

н

а

н

а.

л

е

р

в

е

А!

(Красивий, щедрий рідний край

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься Україна!)

Учитель.

У І ст. н.е. римський державний діяч, філософ Цицерон на публічному виступі сказав: «Люблять Батьківщину не за те, що вона велика, а за те, що вона твоя».

Подумайте і дайте відповідь, продовживши речення «Для мене Україна – це …»

Метод «Незакінчене речення».

(Звучить запис пісні Н.Валевської «Моїй Україні»)

Учитель.

Незалежність України дає можливість кожному з нас стати справжнім господарем своєї землі. А для цього потрібно любити свою Батьківщину, віддавати їй розум і серце.

 Ви – юний цвіт нової України,

 У ваші очі дивиться народ.

 Верстати шлях вам суджено єдиний:

 Під кольорами сонця й неба сині –

 Сягнуть в житті небачених висот.

 

 

 

 

Список використаних джерел:

  1. Верховець В.М. Світочі України. – Х.: «Торсінг Плюс», 2010.
  2. Години спілкування. 5-8 кл. – Х.: Видавнича група «Основа», 2013.
  3. Гусак С.В. Легендарні постаті України. – Х.: «Торсінг Плюс», 2009.
  4. Із народної криниці. Посібник для закладів освіти та культури. / Автор-упорядник Л.А. Сердунич, Городок, 2011.
  5. Кращі позакласні заходи. Учитель року. Вип.2. / Укладач Є.І. Науменко. – Х.: Видавнича група «Основа», 2008.
  6. Попова О.А. Живлюще джерело. Кращі прислів’я та приказки українського народу. – Донецьк: БАО, 2008.
  7. Україна. 101 старовинна легенда. / Автор-укладник Лагунова Т.І. – Х.: Веста, 2009.
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку