Гра - квест для учнів 5 класу «Таємниці храму Володарки казок»
(Підготувала Вижга Валентина Григорівна, вчитель зарубіжної літератури.
Філія заклад середньої освіти І-ІІ ступенів с. Писарівка опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Клембівка Ямпільської міської ради Вінницької області»)
Дана розробка допоможе педагогам повторити й узагальнити засвоєний учнями матеріал з теми «Казки народів світу» в 5 класі; розвивати вміння комплексно застосовувати набуті знання; виховувати почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.
Тема: Гра – квест для учнів 5 класу «Таємниці храму Володарки казок»
Мета: Повторити й узагальнити засвоєний учнями матеріал з теми «Казки народів світу»; розвивати вміння комплексно застосовувати набуті знання; виховувати почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.
Обладнання. Плакат із зображенням храму, ключі від таємниць, скринька Мудрості, краплинки, картки з друкованим текстом, презентація.
Ведучий 1. Сьогодні в вашому класі несподіванка. Ви не помітили, яка? Багато див є на світі, але найбільше диво живе в казках. Ось і до вашого класу прийшов із казки чарівник Невидимка. Він зачарував вашу вчительку, а мене поставив на її місце. Я і ви, думаю, подружимось і успішно подолаємо всі перешкоди. Ми будемо грати в інтелектуальну гру «Таємниці храму Володарки казок». Скажіть, а що означає слово «інтелектуальний»? Хто може пояснити значення цього слова?
Отже, нам знадобляться розум, мислення. Поділимося на дві команди: «Дюймовочка» і «Олов׳яні солдатики». Займіть свої місця.
На нас чекають таємниці Володарки казок. Розкривши їх, ви матимете змогу ввійти до храму. Його вікна зберігають таємниці. І відкриваються вони лише ключем, який здобути нелегко. Для цього потрібно виконати завдання.
Таємниця перша – мудра.
Якось прийшов до Сократа один чоловік, який був дуже схвильований:
Ведучий 2. Любі діти, все те, що ми робимо сьогодні, буде необхідним, добрим і правдивим. І три сита, сподіваюсь, нам не будуть потрібні. Проте ви повинні пам׳ятати сократівську мудрість.
А зараз проведемо розминку - експрес – опитування. Що означає експрес? Так, експрес – це швидкісний потяг, що рухається без зупинок. Отже, відповідати ви повинні швидко, чітко, правильно. За кожну правильну відповідь ви отримаєте краплинку – мудринку. Бачите, краплинки-мудринки спустилися вам на парти. Дали правильну відповідь – взяли краплинку-мудринку. Яка група набуде більше мудринок, та й матиме право відкрити ключем віконечко храму.
Експрес – опитування
Ведучий 1. Молодці! Ось ви і впоралися з першим завданням. Пригадали все, що відомо вам про казки. Хто ж здобув право відкрити віконечко храму? Підрахуйте краплинки – мудринки. Група «Дюймовочка» чи «Олов׳яні солдатики»? (Переможці отримують ключ і відкривають віконечко).
Таємниця друга – експериментальна
Ведучий 2. На слайді зображення дівчинки з сумним обличчям. Це Галинка, її зачарував злий дух храму Володарки казок, а розвеселити її можна лише тоді, коли проведете експеримент. Завдання на наступному слайді:
Назвіть твір за його персонажами: Шакал, Іссумбосі, Момотаро, Соловейко, лісоруби, рибалка, велетень, пасербиця, Малян, музиканти.
Ведучий 1. Із чарами злого духа впоралися, допомогли Галинці. Група… здобула право відкрити наступне віконечко храму.
Таємниця третя – кмітлива
Ведучий 2. Відгадайте казку за уривком, назвіть автора (якщо є).
Ведучий 1. Упоралися і з цією таємницею.
Таємниця четверта – чародійна
Вгадай казкового героя (за портретом, описом).
Ведучий 2. Отже, впоралися і з цим завданням.
Таємниця п׳ята – сюрпризна
Герой розповідає про себе, а ви повинні назвати його і з якої він казки.
Ведучий 1. Таємниця шоста – творча. Скласти сенкани до слів «казка», соловейко.
Таємниця сьома – артистична. « Домашнє завдання ». Діти, ви заздалегідь готували інсценізацію уривку з вивченої казки за вибором. Журі оцінює акторську майстерність, знання тексту, якість постановки уривку. Тривалість - до 5 хвилин.
(Журі підводить підсумки, оголошує переможців. Переможці отримують ключ, яким відкривають храм).
Ведучий 2. Що ж, друзі, все хороше колись закінчується. Так і наше свято добігло кінця. Але ми не прощаємося, а кажемо: До побачення, до нових зустрічей!