Гра-квест "Таємниці храму Володарки казок"

Про матеріал
Дана розробка допоможе педагогам повторити й узагальнити засвоєний учнями матеріал з теми «Казки народів світу» в 5 класі; розвивати вміння комплексно застосовувати набуті знання; виховувати почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.
Перегляд файлу

 

 Гра - квест для учнів 5 класу «Таємниці храму Володарки казок»

 

(Підготувала Вижга Валентина Григорівна, вчитель зарубіжної літератури.

Філія заклад середньої освіти І-ІІ ступенів с. Писарівка опорного навчального закладу «Заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів с. Клембівка Ямпільської міської ради Вінницької області»)

 

 

 

 

 

Дана розробка допоможе педагогам повторити й узагальнити засвоєний учнями матеріал з теми «Казки народів світу»  в 5 класі; розвивати вміння комплексно застосовувати набуті знання; виховувати почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Гра – квест  для учнів 5 класу «Таємниці храму Володарки казок»

Мета: Повторити й узагальнити засвоєний учнями матеріал з теми «Казки народів світу»; розвивати вміння комплексно застосовувати набуті знання; виховувати почуття колективізму, дружби, взаємодопомоги.

 

Обладнання. Плакат із зображенням храму, ключі від таємниць, скринька Мудрості, краплинки, картки з друкованим текстом, презентація.

 

Ведучий 1. Сьогодні в вашому класі несподіванка. Ви не помітили, яка? Багато див є на світі, але найбільше диво живе в казках. Ось і до вашого класу прийшов із казки чарівник Невидимка. Він зачарував вашу вчительку, а мене поставив на її місце. Я і ви, думаю, подружимось і успішно подолаємо всі перешкоди. Ми будемо грати в інтелектуальну гру «Таємниці храму Володарки казок». Скажіть, а що означає слово «інтелектуальний»? Хто може пояснити значення цього слова?

Отже, нам знадобляться розум, мислення. Поділимося на дві команди:  «Дюймовочка» і «Олов׳яні солдатики». Займіть свої місця.

На нас чекають таємниці Володарки казок. Розкривши їх, ви матимете змогу ввійти до храму. Його вікна зберігають таємниці. І відкриваються вони лише ключем, який здобути нелегко. Для цього потрібно виконати завдання.

Таємниця перша – мудра.

Якось прийшов до Сократа один чоловік, який був дуже схвильований:

  • Гей, Сократе, ти чув, що витворив твій друг? Я повинен тобі розповісти.
  •  Зачекай - но, - перебив його мудрець.- Чи те, що хочеш мені сказати, ти пересіяв через три сита?
  • Три сита? – запитав той здивовано.
  • Так, мій дорогий, через три сита. Давай подивимося, чи те, що ти мені маєш казати, пройде через три сита. Перше сито – це правда. Чи ти впевнений, що все, що хочеш мені розповісти, правда?
  • Ні, я чув, як про це говорили інші.
  • Так, але, напевно, ти перевірив це другим ситом. Це сито – добро. Чи те, що ти хочеш мені розповісти, є добрим?
  • Думаю, що ні, - відповів знайомий.
  • То давай візьмемо ще й третє сито і запитаємо, чи так вже необхідно розповісти мені те, що тебе хвилює.
  • Аж такої необхідності немає…
  • Отже, усміхнувся мудрець, - коли те, що ти хочеш мені розповісти, не є ані правдивим, ані добрим, ані необхідним, то забудь про це, і не обтяжуй ні себе, ні мене.

Ведучий 2. Любі діти, все те, що ми робимо сьогодні, буде необхідним, добрим і правдивим. І три сита, сподіваюсь, нам не будуть потрібні. Проте ви повинні пам׳ятати сократівську мудрість.

А зараз проведемо розминку - експрес – опитування. Що означає експрес? Так, експрес – це швидкісний потяг, що рухається без зупинок. Отже, відповідати ви повинні швидко, чітко, правильно. За кожну правильну відповідь ви отримаєте краплинку – мудринку. Бачите, краплинки-мудринки спустилися вам на парти. Дали правильну відповідь – взяли краплинку-мудринку. Яка група набуде більше мудринок, та й матиме право відкрити ключем віконечко храму.

 Експрес – опитування

  1.              Як іншими словами називається усна народна творчість?
  2. Назвіть жанри усної народної творчості.
  3. Який жанр фольклору має такі види: про тварин, побутові, фантастичні?
  4. Що таке казка?
  5. Які казки називаються народними?
  6. Які казки називаються літературними?
  7. Що таке оригінал?
  8. Що таке переклад?
  9. Назвіть прізвище відомих збирачів німецького фольклору.
  10. Поясніть зміст прислів׳я «Не в свої сани не сідай».
  11. Автором казок «Соловей», «Снігова королева», «Дикі лебеді» є…
  12. Іссумбосі та Момотаро є героями народної казки…

Ведучий 1. Молодці! Ось ви і впоралися з першим завданням. Пригадали все, що відомо вам про казки. Хто ж здобув право відкрити віконечко храму? Підрахуйте краплинки – мудринки. Група «Дюймовочка» чи «Олов׳яні солдатики»? (Переможці отримують ключ і відкривають віконечко).

Таємниця друга – експериментальна

Ведучий 2. На слайді зображення дівчинки з сумним обличчям. Це Галинка, її зачарував злий дух храму Володарки казок, а розвеселити її можна лише тоді, коли проведете експеримент. Завдання на наступному слайді:

Назвіть твір за його персонажами: Шакал, Іссумбосі, Момотаро, Соловейко, лісоруби, рибалка, велетень, пасербиця, Малян, музиканти.

Ведучий 1. Із чарами злого духа впоралися, допомогли Галинці. Група… здобула право відкрити наступне віконечко храму.

Таємниця третя – кмітлива

Ведучий 2. Відгадайте казку за уривком, назвіть автора (якщо є).

  1. «Вона вже давно опинилась, як і сестра, на чудовій луці й пішла тією самою стежкою. Дійшовши до печі й почувши, як хліб кричить: «Витягни мене, витягни, бо згорю, я вже давно спікся!» - вона відповіла: «Тільки мені й охота бруднитися біля тебе!» - і пішла далі». («Пані Метелиця»
  2. «Уже смеркало, як раптом розчинилися двері, і в нашу кімнату ввійшов велетень, високий, як пальма, високий, з єдиним оком на лобі, червоним і вогняним, як жар. З рота в нього стирчали два гострих передніх зуби, нижня губа відвисла і торкалася грудей. Довгі слонові вуха теліпалися по плечах…» («Синдбад – мореплавець»).
  3. «Одного разу хлопець намалював журавля. Лише ока в птаха не було. Та зовсім несподівано з кінця пензлика  впала краплина туші саме туди, де мало бути око. Журавель раптом змахнув крилами й полетів.». («Пензлик Маляна»).
  4. «Одного разу від лютого голоду він потрапив у місто. З усіх усюд збігалися голодні пси й, голосно гавкаючи, кинулися на нього. Нещадно покусаний, рятуючи життя, він шмигнув у дім маляра, а там ускочив у велику діжку з синьою фарбою» («Фарбований шакал»).
  5. «Вони зробили з газети човника, посадили його посередині, і він поплив униз струмком…Паперовий кораблик коливався, нахилявся й кружляв так швидко…Раптом човник спинився під довгим містком – там було так темно, як колись у коробці». (Г.К.Андерсен «Непохитний олов׳яний солдатик»).
  6. «Коли хлопчик проходив селами, діти знущалися з нього та жбурляли в нього каміння, йому не дозволяли спати навіть в корівниках, наймити гнали його звідти геть і нікому не було його шкода. Ніде він не чув  про жебрачку, яка була його матір׳ю, хоча три роки мандрував світом»  (О. Уайльд «Хлопчик – Зірка»).

Ведучий 1. Упоралися і з цією таємницею.

Таємниця четверта – чародійна

Вгадай казкового героя (за портретом, описом).

  1. «Проте його краса обернулася злом для нього, бо ріс він гордим, жорстоким та егоїстичним» (Хлопчик – Зірка,  казка «Хлопчик – Зірка»)
  2. «Якось, сидячи на раді, він почув десь далеко тужливе виття шакалів. І тут од великої радості з його очей полилися сльози, він схопився і голосно завив у відповідь» (Шакал, казка «Фарбований шакал».
  3. «Я вирушаю підкоряти Острів Чудовиськ. Спечіть мені, будь ласка, найбільших в Японії просяних коржів» (Момотаро, казка «Момотаро, або Хлопчик – Персик»).
  4. «Хіба коли я бідний, то й малювати не дозволяється?  - обурився хлопець і йому ще дужче захотілося навчитися малювати». (Малян, казка «Пензлик Маляна»).
  5. «Дівчина у всьому догоджала старій, збивала її подушки так сильно, що аж пір׳я летіло, наче сніжинки, і тому жилося їй у старої дуже добре» (падчірка, казка «Пані Метелиця»).
  6. «Його виливали останнім, і олова на нього не вистачило. Але і на своїй одній нозі він стояв рівно і твердо, як решта на своїх двох» (олов׳яний солдатик, казка «Непохитний олов׳яний солдатик»).
  7. «Він ніжно взяв дитину, загорнув її в плащ, щоб захистити від холоду, і пішов через пагорб до села» (дроворуб, казка «Хлопчик - Зірка»).
  8. «Одного разу через село проходила бідна жінка- жебрачка. Її одяг був подертий, ноги поранені камінням на дорозі, бо її спіткала велика біда» (мати, казка «Хлопчик – Зірка»).

Ведучий 2. Отже, впоралися і з цим завданням.

Таємниця п׳ята – сюрпризна

Герой розповідає про себе, а ви повинні назвати його і з якої він казки.

Ведучий 1. Таємниця шоста – творча. Скласти сенкани до слів «казка», соловейко.

 Таємниця сьома – артистична. « Домашнє завдання ». Діти, ви заздалегідь готували інсценізацію  уривку з вивченої казки  за вибором. Журі оцінює акторську майстерність, знання тексту, якість постановки уривку. Тривалість - до 5 хвилин.

(Журі підводить підсумки, оголошує переможців. Переможці отримують ключ, яким відкривають храм).

Ведучий 2. Що ж, друзі, все хороше колись закінчується. Так і наше свято добігло кінця. Але ми не прощаємося, а кажемо: До побачення, до нових зустрічей!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Золотавіна Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
24 жовтня 2021
Переглядів
1090
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку