Гра - квест
Тема. Вогонь друг чи ворог
Мета: закріпити знання учнів з питання пожежної безпеки; формувати навички мовної компетентності спілкування за допомогою слова, дій під час виникнення пожежі; вміти швидко оцінювати небезпеку при пожежі; приймати правильне рішення під час подолання вогню; активізувати пізнавальну, творчу роботу учнів; виховувати бережне ставлення до свого здоров’я.
Хід гри
I. Повідомлення теми то мети уроку
1) Якщо ви розгадаєте ребус, то дізнаєтеся тему нашого уроку.
2) Де ховається вогонь. З'єднати малюнок із зашифрованим словом. Малюнковий кросворд. (Сірники, запальнички, хлопавка, свічки, полум’я)
3) Який номер служби порятунку врятує нас від вогню?
101 повідомляє: обережно з вогнем
Тому сьогодні ми проведемо вікторину –змагання «Будь обережним із вогнем».
II. Основна теоретична частина
Дітей ділимо на дві команди.
Команда «Запальнички»
Наш девіз: Ми маленькі запальнички,
Пломеніють у нас личка,
Тож часу не гаймо,
Гру розпочинаймо
Команда «Пожежники»
Наш девіз: Пожежники відважні,
Завзяті та старанні,
З вогнем вони не дружать
І КВЕСТ водою тушать.
(У командах є спікер, секретар, доповідачі)
Правила гри:
1. Уважно слухати запитання.
2. Дружне обговорення в групах.
3. Поважати думку товаришів.
4. Бути ввічливим.
І тур
Гра «Мікрофон», за правильну відповідь 5 балів.
1-а група: За яким номером телефонувати при виникненні пожежі? (101)
2-а група: Чи можна торкатися оголених проводів мокрими руками?
1-а група: Чи можна сушити білизну над запаленим вогнем, газовою плитою?
2-а група: Що потрібно робити, коли у кімнаті чути дим?
1-а група: Чи можна ховатися під час пожежі в шафі під ліжком?
2-а група: Чи можна загасити вогонь землею, мокрим одягом?
1-а група: Чи можна кидати у вогонь балончик із невідомою речовиною?
2-а група : Яка головна вогнегасна речовина?
ІІ- тур
Завдання на картках. Обрати правильну відповідь.
1-а група. Чому виникають пожежі в наших оселях? (залишають без догляду електричні прилади, діти граються із сірниками, одночасно включені кілька електроприладів, куріння у постелі, ігри із запальничками, пустощі з вогнем, необережне поводження з газовою плитою)
2- група. Дайте пораду своєму другу про те, як самому вдома поводитися із сірниками (не можна гратися з сірниками, запалювати їх без дозволу дорослих, розпалювати багаття, гратися біля гарячої плити, запалювати газову плиту).
ІІІ- тур
Діагностична робота. Оберіть правильну відповідь.
1. При виникненні пожежі потрібно:
А) зателефонувати 101;
Б) кликати сусідів;
В) втекти, не сказавши нікому нічого.
2. У кімнаті відчули їдкий дим, що робити?
А) закрити носа і рота вологим рушником;
Б) відчинити вікно і двері;
В) буду шукати вихід із кімнати.
3. Ваші дії, коли ви бачите, що на вашому приятелеві загорівся одяг?
А) зривати одяг;
Б) поливати водою;
В) накинути і обмотати ковдрою.
4. Що будете робити, якщо бачите, що горить суха трава?
А) втечете;
Б) будете звати на допомогу дорослих;
В) засипатимете вогонь землею.
Фізкультхвилинка : частівка
Нас вогонь всіх зігріває
І всім нам допомагає,
То зігріє усіх нас,
А то їсти всім нам дасть
Ми вогню не боїмося,
Правила ми знаєм всі,
Тож пожежників покличем,
Номер 101 підключим
Нам вогонь як рідний брат,
Виручає всіх він нас.
Але будьте обережні,
Щоб не виникало пожежі.
ІV тур «Загадкове місто»
Гра - змагання «Яким має бути пожежник» (по 2 учасники)
1-ше завдання на спритність
2-ге завдання на витривалість
3-тє завдання на увагу
Скласти прислів’я
1.Сірник невеликий, а вогонь-велетень.
2. Сірник маленький, а біда велика.
3. З вогнем погані жарти – жартувати з ним не варто.
4. Не май звички сірники носити в кишені.
III. Підсумок КВЕСТУ
1.Оцініть свою роботу в групах по 12-бальній шкалі.
2. Які труднощі були під час роботи?
3. Що запам’ятали найбільше?
4. Створення лепбука.
5. Нагорода.