Гра- квест - з для учнів 1 класу
підготувала
вчитель початкових класів
Добровольська Марина Володимирівна
Мета: Створити умови, що сприяють згуртуванню дітей в єдину команду, формувати позитивну мотивацію, спрямовану на досягнення поставленої мети.
Завдання:
• Розвивати пізнавально-дослідницький інтерес, почуття гумору, уяву, кмітливість, уміння самостійно знаходити рішення в створених проблемних ситуаціях;
• Сприяти розвитку уваги, координаційних здібностей, вмінню орієнтуватися на місцевості;
• Створити умови для рухової і творчої активності дітей, для формування таких якостей, як спритність, швидкість, взаємовиручка
• Продовжувати виховувати прагнення зберігати і оберігати природний світ, слідувати доступним екологічним правилам в діяльності і поведінці.
• Виховувати повагу один до одного, почуття відповідальності, уважне ставлення до оточуючих, вміння працювати в команді.
Обладнання: обличчя жінки-осені, клей, маршрутні листи, роздатковий матеріал на станціях.
ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ КВЕСТУ МОЖНА ЗАПРОСИТИ УЧНІВ ШКІЛЬНОГО САМОВРЯДУВАННЯ.
ВЕДУЧА.
Журливо музика заграла
і закружляло в вальсі листя,
В країну осінь завітала
– красива, сонячна, барвиста!
Відкриваємо завісу ненароком,
зазираємо в осінню пору року.
Природа всюди розкошує
Немов зібралася на бал.
То леді Осінь всім готує
Чудовий пишний карнавал
Все в цей час підвладно
Мудрій чарівниці:
І хмарина грізна,
І малий грибок.
Закружляв у вальсі пустотливий вітер
Золотого листя райдужний вінок.
ДІТИ:
1.Осінь-цариця натхнення
врожаю і яскравих фарб,
Чудова в пишному вбранні
Приходить Осінь тихо, мов у сні.
2.То враз умиється дощами,
Засипле жовтими листами.
А то лиш ручкою змахне-
Неначе літо зазирне.
Природі спокій ти приносиш
Тож зустрічайте леді О
ОСІНЬ: Добрий день! А ось і я –
Осінь щедра, золота.
Радійте, любі діти ,
Я – королева осіннього свята!
ДІТИ Чарівниця - наша Осінь.
В неї золоте волосся,
Дивна сукня кольорова, щира усмішка чудова.
Королева наша ясна, як калинонька прекрасна!
Господарочка чудова, і встигає скрізь навколо!
ОСІНЬ: Не сама до вас прийшла,
Я синочків привела.
Їх за описом впізнайте,
як їх звати – відгадайте!
Виходять 3 дитини (місяці).
ВЕРЕСЕНЬ: Дозріва горобина,
і калина вже рясна
Шкільний дзвоник знов лунає,
який місяць наступає?(Вересень)
ОСІНЬ: Нумо, Вересню-синочку, де твій кошик-козубочок?
Добре ти попрацював, гарний урожай зібрав!
ВЕРЕСЕНЬ: Є у кошику грибочки, і кавун, і огірочки,
Помідори, диня, сливи, виноград смачний, красивий.
ЖОВТЕНЬ: Груші, яблука зірвали,
у комору заховали.
Проситься гарбуз до хати,
щоб під ліжком зимувати.
На деревах листя жовкне,
в двері стука місяць…(Жовтень)
ЖОВТЕНЬ: Я маляр - я місяць Жовтень, у відерцях чарівних,
Жовту фарбу перебовтав, і розбризкую по них!
ОСІНЬ: Жовтню, пензлик свій діставай,
Творити казку починай!
ЛИСТОПАД: Вітер плаче, вітер віє, дощ осінній дрібно сіє,
І ніде не видно пташки, ані бджілки, ні мурашки.
Вже зів’яли гарні квіти, скрізь калюжі поналито,
Голе поле, голий сад, бо надворі…(Листопад)
ЛИСТОПАД: Листопадом мене називають, бо листочки з дерев опадають,
Всі дерева стоять уже голі – нашумілись за літо доволі.
Час мені вас привітати, в ігри весело пограти.
ОСІНЬ: Я – Осінь щедра та багата, завітала я до вас у садок
Дарую вам ці дні чудові барвисті, різнокольорові.
Бажаю вам пограти , весело й завзято,
Дарую радість в кожний дім, щоб краще було всім
ВЕДУЧА.
- Діти скажіть мені будь – ласка чи подобається вам пора року - осінь?
Розкажіть яка може бути осін
ВЕДУЧА.
Діти ! Сьогодні мені на пошту прийшов лист. Він адресований першокласникам, а отже вам.
«Не бувати красі на вашому шкільному подвір’ї! Так краще! Нехай все буде похмурим і чорним! А ваші листочки я по всьому подвір’ю розкидала. Є бажання - збирайте! Якщо зберете портрет осені , то повернете золоту красу осені, а якщо ні, то все стане сірим та чорним і таким залишиться! Але для того, щоб створити її портрет ви повинні пройти випробування. Ви повинні зібрати осінні листочки. А зібрати їх вам допоможе карта. Коли ви зберете всі всі листочки , то матимете можливість сторити портрет Осені .
Ваша Злючка-колючка »
ВЕДУЧА.І що тепер робити? Так залишити або листочки зібрати і на місце приклеїти?
Головні завдання для вас полягатимуть в тому, щоб пройти маршрут, виконати всі завдання на кожній з ділянок, і отримати листочки , з яких ми зробимо портрет Осені.
Пропоную діткам об’єднатися в групи і отримати маршрути і вирушили в захоплюючу подорож по станціях.
Для того, щоб отримати свої маршрутні карти, я перевірю, як ви знаєте правила поведінки в лісі. Для цього пограємо з вами у гру «Якщо я прийду в лісок». Я буду говорити вам свої дії, а ви будете відповідати, якщо я буду чинити добре, говоримо «так», якщо погано, то все разом кричимо «ні»!
***
Якщо я прийду в лісок
І зірву ромашку? (ні)
***
Якщо з'їм я пиріжок
І викину папірець? (ні)
***
Якщо хлібця я шматок
На пеньку залишу? (так)
***
Якщо гілку підв'яжу,
Кілочок підставлю? (так)
***
Якщо розведу вогонь ,
А гасить не буду? (ні)
***
Якщо сильно насмітила
І прибрать забуду. (ні)
***
Якщо сміття приберу,
Банку закопаю? (так)
***
Якщо я люблю природу,
Я їй помагаю! (так)
І Станція «Вітамінна»
Ведучий: Доброго дня, діти! Вітаємо вас на станції Вітамінна!
Скажіть, а що таке вітаміни?
Діти: Це речовини, корисні для нашого організму.
Ведучий: Правильно, якщо вітамінів не вистачає, то людина стає сумною, часто хворіє і швидко втомлюється.
Слово «Вітаміни» походить від латинського «віта» - «життя».
Вітаміни - активні сполуки, які необхідні організмові для нормального повноцінного життя. Вітаміни містяться в багатьох продуктах, але найбільше їх в овочах і фруктах.
Сьогодні вранці я йшла до школи і знайшла кошик. А кошик цей непростий (Виносить кошик прикритий зверху серветкою).
1. Відгадати загадки
- Хочете дізнатися, що там всередині? Тоді спочатку відгадайте мої загадки.
а зелений хвіст зовні.
Нам зелений хвіст не потрібен,
потрібен тільки червоний ніс. ( Морква).
Морква - дуже корисний овоч для нашого організму. У ньому багато вітаміну А, який дуже важливий для очей. А ще вітамін А допомагає швидше рости. Якщо хочете швидше вирости - їжте моркву.
А ось ще загадка:
голова біла, кучерява.
Хто любить її,
шукай у борщі. (Капуста.)
У давнину люди не тільки їли капусту, а й використовували її як ліки від багатьох хвороб. У капусті багато вітаміну С, тому вона дуже корисна.
Помацати - гладко, а відкусиш - солодко.
Кругле, рум'яне з дерева дістану . ( Яблуко.)
Молодці, вгадали. Яблуко - улюблений фрукт багатьох дітей, адже вони не тільки смачні, але і корисні. У них багато заліза і вітаміну С. Скажіть, а для чого потрібен нам вітамін С?
Діти: Щоб менше хворіти.
А ось нова загадка:
Жену застуди та ангіни краще всяких аспіринів.
На смак злегка я кислуватий, але в цьому я не винен.
Я - вітамінний чемпіон, звуть мене сеньйор ... ( Лимон.)
Молодці, правильно. У лимонах багато вітаміну С
А ось такі загадки:
Молодці, вгадали.
А зараз давайте пограємо: у мене в кошику є мішечок, а в мішечку є фрукти і овочі. Треба просунути руку в мішок і на дотик визначити, що це.
2. Гра «Вгадай на дотик»
В огород підемо, (кроки на місці)
Урожай зберемо.
Ми моркви насмикаємо ( «Тягають»)
І картоплі накопаємо. ( «Копають»)
Зріжемо ми качан капусти, ( «Зрізають»)
Круглий, соковитий, дуже смачний, (показують коло руками три рази)
Буряка ми нарвемо трошки ( «Рвуть»)
І повернемося по доріжці. (кроки на місці).
А зараз зваримо ми компот.
Будемо ми варити компот. (марширувати на місці)
Фруктів потрібно багато. Ось. (показати руками - "багато")
Будемо яблука кришити,
Грушу будемо ми рубати,
Віджимати сік лимона,
Наливаємо водички насипаємо цукру. (імітувати, як кришать, рубають, віджимають, кладуть, насипають пісок)
Варимо, варимо ми компот (повернутися навколо себе)
Почастуємо чесний народ. (плескати в долоні)
3.Практична частина
Зараз вам необхідно приготувати ці страви: «Зварити борщ» та «Приготувати компот» за даними рецептами( учні обєднуються в 2 команди і відбирають малюнки овочів і фруктів , які потрібні для борщу і компот
ІІ станція «Зелені легені планети»
Ведучий.
Вдень від спеки захищає,
Ще й від вітру в час негоди,
Є частиною природи?(Дерева)
Дуже гарний запах має.
Цвітом від хвороб лікує,
Щедро медом нас частує(Липа)
чималеньким виростає.
Кабани плоди смакують,
люди міць його цінують.(Дуб)
На гіллі їжачки ростуть малі.
На них маленькі колючки
Та зелені кожушки(Каштани)
Має безліч голочок.
Поспішає до оселі
В новорічні дні веселі(Ялинка)
Зверху – листяна хустина.
Як весна- дарує сік,
П’ємо радо цілий рік(Береза)
Учням пропонують розглянути листя дерев та їх плоди і визначити з якого вони дерева.
ІІІ станція «Пташиний калейдоскоп»
* * *
Привітала нас піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною.(Ластівка)
* * *
Маленький хлопчик у сірій свитинці
По дворах стрибає, крихти збирає.(Горобець)
* * *
Маленька, чорненька, співає, щебече,
Під стріхою з глини зліпила гніздечко,
Роздвоєний хвостик, як ножички, має.
Що це за пташина? Хто пташку цю знає?(Ластівка)
* * *
Жовтогруді щебетушки,
Мають чорні капелюшки,
Сірі лапки, білі щічки,
Називаються …(Синички)
* * *
Ось хатина, в ній – Співак
Як цю пташку звати…(Шпак)
* * *
Біла латка,
Чорна латка
По дереву скаче.(Сорока)
* * *
Не лікар, а дерева лікує.
З дерева лунає звук:
Хто там стукає: тук-тук?(Дятел)
* * *
Сам вечірньої години
Заховався в кущ малини.
Та на дуду голосну
Грає пісню чарівну.(Соловей)
* * *
Ноги довгі, мов жердини,
Чванькувата ця пташина,
Нові чоботи убрала,
По болоту почвалала.(Чапля)
* * *
Довгі ноги - довгий ніс.
Прилетів – обід приніс.
Смачних жабеняток
Для своїх маляток.(Лелека)
Учням показують малюнки пташок, а вони визначають, які з них відлітають, а які залишаються зимувати. Розповідають, як треба допомогати пташкам взимку.
Я ходив, малята, в ліс
і лічилку вам приніс.
Не звичайну, а пташину,
що лунає без упину.
Раз – ворона, два – сорока,
стрекотлива, білобока.
Три – синичка невеличка,
як в синочка рукавичка.
А чотири – чорна галка,
любить все блискуче змалку.
П’ять – зозуля у ліску
лічить весело: „Ку-ку!”
Пугач – шість. В дуплі сидить.
Вдень, як бачите, він спить.
Сойка – сім, шуліка – вісім.
Як птахів багато в лісі!
Дев’ять – зяблик, десять – грак.
Хто лічить уміє так
ІV станція «Природолюби»
Учні розповідають про правила поведінки у природі.
Ведучий пропонує подумати разом.
• Чи буде гірше природі, якщо збирати горіхи?
• Зламати кілька сухих гілочок?
• Просто так зірвати десять гарненьких квіток?
• Піймати мурашку й роздавити її або забрати з собою?
Діти діляться своїми думками і знаходять правильні рішення.
ВЕДУЧА: молодці! Усі завдання виконані
ДІТИ:
ВЕДУЧА: Сьогодні ви проявили свою кмітливість, показали свої знання, старання. Я впевнена, що ви і надалі будете оберігати та шанувати природу.
ДІТИ, СТВОРЮЮТЬ ПОРТРЕТ ОСЕНІ ІЗ ЛИСТОЧКІВ,ЯКІ ВОНИ ОТРИМАЛИ НА СТАНЦІЯХ.