Математичний брейн – ринг
«Чарівний світ математики»
(серед учнів 3-х класів»
Мета:
Зацікавити учнів математикою, показати її могутність і красу; вчити бачити цікаве, породжувати творчі поривання; розвивати логічне мислення, кмітливість, математичну пам’ять; виявляти обдарованих і здібних до математики дітей.
Завдання:
1. Доставити дітям радість і задоволення від ігор розвивальної спрямованості.
2. Розвивати логічне мислення, уяву, кмітливість, мовлення.
3. Вдосконалювати вміння складати ціле з частин, обчислювальні навички.
4. Розвивати в учнів комунікативні компетентності (культуру спілкування, уміння працювати в групах)
5. Виховувати дружні взаємини, бажання допомогти друзям по команді.
Очікувані результати: поліпшення якості знань учнів, розвиток інтересу до математики як навчального предмета
Хід гри
Ведуча. Всім - добрий день, друзі. -
Дівчата й хлоп'ята?
Ми раді у залі
Вас нині вітати!
Ведучий. Покликав брейн-ринг
Нас сюди на змагання.
Знавцям й глядачам -
Особливі вітання!
Ведуча. Відомо усім
Тут відсутні секрети -
В школі різнії
Вивчають предмети.
Ведучий. Наук у нас різних
Вивчають багато.
Яку ж з них ми будемо
Нині вітати?
Ведуча. Тобі, математико,
Наші вітання,
Це ж ти нас зібрала
На веселі змагання.
Ведуча. Чекають тут різні
На вас запитання,
І хитрі задачі,
Й цікаві завдання.
Ведучий.
Питання серйозні
Та є й жартівливі,
Тож будьте уважні
І будьте кмітливі.
Ведуча.
Обдумайте відповідь
Ви неодмінно,
На справу таку
Вам дається хвилина.
Ведучий.
Лишилось питання
Одне з'ясувати:
Хто нині в брейн-рингу
У нас буде грати?
Ведуча.
Довідатись легко:
Це треті наші класи,
Гравці - третьокласники
Сьогодні у нас.
Ведучий.
Запрошую вас до участі у математичному брейн – рингу команду 3 – А класу , 3 – Б класу, 3 – В класу, 3 - Г класу, 3 – Д класу.
Послухайте правила гри.
Пам'ятка учасника гри
1) Під час гри будь зібраним і дуже уважним.
2) Поважай себе, поважай думку інших.
3) Працюй швидко, правильно, раціонально використовуючи час.
4) Висувай нові ідеї.
5) Пам'ятай: ти — член команди, отже, відповідаєш і за себе, і за всю команду.
Не можна:
1) вигукувати відповіді або запитання;
2) перебивати, підказувати;
3) критикувати висловлювання інших.
Ведучий
Правила гри:
Граємо до п’яти раундів. За кожну правильну відповідь ви отримуєте один бал . Час на обговорення – 30 секунд. Після того, як буде задано питання й подано сигнал « Час», капітан тієї команди, яка знає відповідь, піднімає сигнальну картку та повідомляє нам, хто буде відповідати: номер гравця, його прізвище та ім’я.
Увага! Коли у команди немає правильної відповіді, дається час на обговорення іншим командам, але вже 10 секунд. Після цього команда повинна дати відповідь. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.
Ведучий. А старання, уміння і знання наших конкурсантів оцінять (представлення журі).
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Команди готові?
Рахунок 0:0. Починаємо гру!
Питання для брейн – рингу
Ведуча:
Перший наш раунд «Ребус», на екрані будуть з’являться ребуси, а ви повинні їх прочитати. (15 ребусів, за кожну правильну відповідь – 1 бал).
Ведуча: Перший раунд закінчився, журі підводить підсумки, прослухайте завдання другий раунд.
Ведучий: Другий раунд «Шифрувальник». У кожної команди на столі лежать конверти, вам потрібно розв’язати приклади, скориставшись ключем прочитати слова, які зашифровані. Час на цей раунд 3 хвилини. Оцінюється не тільки швидкість, а і правильність відповідей. Час.
А |
Б |
В |
І |
Ґ |
Д |
Е |
Є |
Ж |
3 |
И |
І |
Ї |
Й |
К |
Л |
М |
Н |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
О |
П |
Р |
С |
Т |
У |
Ф |
X |
ц |
Ч |
Ш |
щ |
ь |
ю |
Я |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
зо |
31 |
32 |
33 |
24:3+9= 45:9 - 4= 48:6+6= 21:7+3= 35:5 - 6= 70:7+8= 63:7+6= 9x4-15= 48:8+7= 90:9+8= 45x9 - 4= 54:9 - 5= 36:9 - 1= 8x8 - 45= 18x9+2= 7x7 - 30= 8x5 - 22= 3x8+7= 5х5 –25= 36:6 +6=
|
|
|
Команди виконавши завдання піднімають руку, ведучий забирає відповіді і відносить журі.
Ведуча: Поки журі підводить підсумки другого раунду, прослухайте завдання третього раунду.
Ведучий: Третій раунд називається «Казковим». На екрані будуть з’являться цифри, вам потрібно згадати казку в назві якої зустрічається це число. Наголошує на те, що казки не тільки українських, а і зарубіжних письменників і народів. Нагадую, що на роздум у кожної команди є 30 сек.
1 - «Тисяча і одна ніч»,
2- «Два жадібних ведмежат», «Два Морози»
3» Три ведмеді і Миша», «Три горішка для Попелюшки», «Троє поросят»
4 - «Чотири мушкетери», «Чотири бажання»
7 - «Білосніжка і семеро гномів». «Вовк і семеро козенят»
12 - «Дванадцять місяців»
Ведуча: Всі команди молодці. Ми побачили, що ви багато читаєте і знаєте багато казок.
Ведучий: Поки наше журі підводить підсумки цього раунду, прослухайте правило четвертого раунду.
Ведуча: Четвертий раунд «Танграм». На столах кожної команди лежить цікава гра «Танграм», а в конвертах у вас малюнок - схема, кожній команді треба скласти фігуру за схемою. Час 1 хвилина. ( Додаток 1).
Ведуча: Команди в цьому раунді показали нам свої кмітливість і креативність.
Ведучий: Поки журі підводить підсумки четвертого раунду, прослухайте завдання п’ятого раунду.
Ведуча: П’ятий раунд останній і самий цікавий. Назва його «Музичний». Завдання його полягає в тому, кожна команда співає пісню, де зустрічаються числа. За кожну пісню команда отримає бал. Але є умова, так вас 5 команд, то пісень на всіх треба заспівати 10. А ось хто більше заспіває залежатиме від вас.
Ведуча. За хвилиною — хвилина.
Ось і грі прийшов кінець.
Тож показуйте нам рахунок:
Хто сьогодні молодець?
(Підведення підсумків гри. Виступ журі)
Ведучий. П’ять команд добре грали,
Хоч без досвіду гравці.
Відповіді показали,
Що всы — молодці!
Ведуча. Та показує рахунок,
Що одна з команд сильніша,
І з наук твердим гранітом
Впоралась вона спритніше.
Ведучий. Оплесками переможців,
Дружно будемо вітати,
Їм цікавий приз — гра,
Щоб було про що згадати.
Ведуча. І другим командам також
Ми дамо призів таких,
Але інші це подарунки,
Діаметром меншим у них.
Ведучий. Тож прийміть від нас на пам’ять
Ці подарунки.
Вам бажаємо удачі
І в навчанні, і в житті!
ДОДАТОК 1