Гра на уроках англійської мови в початковій школі.
Сучасна методика навчання в школі висуває перед учителем і учнями нові вимоги. Спостерігається відхід від традиційних форм, за яких навчання більшу частину часу проходить пасивно; пошук нових форм призводить до активізації навчання протягом всього навчального процесу.
Метою сучасної освіти є виховання гармонійно розвиненої особистості. Знання іноземних мов стає необхідною умовою розвитку культурної, вихованої і успішної людини. Проте багато учнів зіштовхуються з великими труднощами, вивчаючи мови. А гра допомагає подолати багато труднощів.
Гра, як відомо, є провідною формою діяльності дитини в молодшому шкільному віці. Через гру дитина пізнає світ, будує свої моделі взаємовідносин з навколишнім світом, людьми, шукає шляхи самовираження.
Гра на уроці англійської мови допомагає учням молодших класів подолати несміливість, повірити в себе, вивчити нову лексику, закріпити матеріал, удосконалити мовні конструкції, розвиває уяву, кмітливість, швидкість мислення, підвищує інтерес до навчання; дає можливість уникнути перевантажень. В іграх особливо повно й часом несподівано проявляються здібності дитини. У грі всі рівні. Інколи важливі не стільки знання предмета, як винахідливість і кмітливість. І це теж приваблює учнів.
Про навчальну функцію гри відомо давно. Багато педагогів приділяють значну увагу цьому засобу навчання. Педагогічна гра має багато цілей. Метою використання ігрових технологій на уроці англійської мови у початковій школі є:
-Формування мовних навичок іншомовного спілкування;
-Розвиток мовної творчої активності, мовної реакції учнів;
- Формування вмінь вживати мовні зразки, що містять певні граматичні труднощі;
- Створення природної ситуації для вживання даного мовного зразка;
-Тренування учнів у вживанні лексики в ситуаціях, наближених до природної обстановки;
- Активізація мовно-розумової діяльності молодших школярів.
Функції педагогічної гри: 1)когнітивно-творча; 2)розважальна; 3)комунікативна; 4)релаксаційна; 5)психологічна; 6)розвивальна; 7)виховна; 8)діагностична
Гра має бути цікавою, нескладною та сприяти накопиченню нового мовного матеріалу та закріпленню раніше отриманих знань.
Класифікація ігор (за досягненням практичної мети уроку): фонетичні, лексичні, граматичні, інтерактивні, мовленнєві (розвиток навичок читання, аудіювання, усного мовлення, письма), рухливі.
У своїй діяльності я використовую такі ігри.
1.«Missing letter». Мета: перевірити знання літер та слів.Пропоную учням ряд відомих їм слів, у яких пропущена одна літера. Їм потрібно вписати пропущені букви.
Н-д: p-n, d-sk, penc-l, r-ler, rabb-t, p-rrot, bo-k, c-t.
2. «Наведи порядок в словах». Пропоную учням слова, у яких переставлені букви. Завдання : розташувати літери по порядку.
Н-д: slhooc (school), romо (room), fdienr (friend).
3. «Listen and clap» - ця гра розвиває фонематичний слух. Вчитель промовляє слова, а діти плескають в долоні, коли почують певний звук (наприклад і:)
4. Гра «Аукціон». Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух. Вчитель розкладає на парті малюнки відомих предметів, вимовляє звук, а учні повинні відшукати на парті малюнок предмета, назва якого починається з цього звука. Виграє той, хто найшвидше візьме картку. Як на аукціоні найспритніший покупець. Потім вчитель називає інший звук. Можна змінити завдання. Наприклад: у цьому слові останній склад із цим звуком …
5. Добери пару. Учні підбирають колір фруктам та овочам. На картках написані слова-назви фруктів, овочів. Учні повинні поєднати колір з відповідним словом.
6. «Snowball» - одна з найпоширеніших видів лексичної гри, її перевага в тому, що ця гра може використовуватися під час вивчення будь-якої теми. Гра покликана активізувати словниковий запас учнів за вивченою темою, добре тренує пам’ять і сприяє розвитку уваги.
Я кажу учням речення : I have a pen. Перший учень повинен сказати на слово більше : I have a pen and a book. Другий – ще на слово більше: I have a pen, a book and a ruler…
7. «Word-search grid» - гра для розвитку уважності, спостережливості і активізації активного словникового запасу. На дошці намальоване поле у вигляді сітки клітин, в кожній з яких написана буква алфавіту. Серед літер зашифровані слова з певної теми. Завдання учнів – самостійно відшукати серед літер дані слова, спираючись на список внизу сторінки.
g |
p |
j |
b |
f |
p |
p |
e |
b |
a |
l |
l |
e |
n |
t |
e |
a |
e |
n |
c |
u |
y |
m |
a |
m |
i |
l |
k |
p |
s |
i |
l |
q |
r |
x |
e |
Pen, milk, pencil, tea, lamp, ball, please.
8. «Memory game» - гра призначена розвивати пам’ять. На дошці розвішую 10 карток за вивченою темою, усі хором називають слова. Потім учні заплющують очі, я прибираю одну з карток. Учні мають здогадатися, яка картка пропущена і назвати весь ряд з 10 слів. Гра триває доти, доки на дошці не залишиться жодного малюнку, а учні назвуть їх всі по пам’яті.
9. Гра з м’ячем. Може бути кілька варіантів. Перший: вчитель кидає м’яч і називає слово, учень має його перекласти і відкидає м’яч. Другий варіант: вчитель називає слово, а учень повинен сказати слово з одної теми ( a cat – a dog, a pen – a pencil, red – green, mother – father, bed – table …)
10. Гра «Guess: What is it ?» . Для відпрацювання різних питальних речень, структур. Вчитель приносить коробку, в якій знаходиться якийсь предмет. Учні мають відгадати, що там, задаючи питання.: Is there a …in the box?
Можна взяти малюнок і діти відгадують, що це. Do you have a …?
11. Гра «Скажи наступне слово». Мета: засвоєння та повторення назв днів тижня, місяців, дат, числівників. Учитель називає день тижня, місяць…Учні мають сказати наступне.
12. Пантомімічні ігри на засвоєння граматичних структур. Наприклад: діти показують якісь дії, те, що вони люблять робити… Один учень виходить до дошки і показує, а всі інші вгадують. «Do you usually play ball?» - «Yes, I do».
Або діти показують якусь професію: « Are you a doctor? « - «No, I do not.
Окрему групу становлять рольові ігри. Це мовний, ігровий і навчальний вид діяльності водночас. Звичайно, підготовка до рольової гри та проведення вимагає багато часу і зусиль. Але вони дуже ефективні в досягненні мети. Учні оволодівають комукативними навичками, долають мовні бар’єри, проявляють здібності і т.д.
Досвід показує, що гра, як засіб навчання, підвищує працездатність і зацікавленість учнів. Тому раджу широко впроваджувати елементи гри на уроках в початковій школі.