Гра на уроках англійської мови в початковій школі

Про матеріал
Розробка містить теоретичний матеріал з теми ігри в початковій школі, а також приклади різноманітних ігор, які допоможуть краще засвоїти англійську мову та зроблять уроки цікавішими.
Перегляд файлу

Гра на уроках англійської мови в початковій школі.

  Сучасна методика навчання в школі висуває перед учителем і учнями нові вимоги. Спостерігається  відхід від традиційних форм, за яких навчання більшу частину часу проходить пасивно; пошук нових форм призводить до активізації навчання протягом всього навчального процесу.

   Метою сучасної освіти є виховання гармонійно розвиненої особистості. Знання іноземних мов стає необхідною умовою розвитку культурної, вихованої і успішної людини. Проте багато учнів зіштовхуються з великими труднощами, вивчаючи мови. А гра допомагає подолати багато труднощів.

  Гра, як відомо, є провідною формою діяльності дитини в молодшому шкільному віці. Через гру дитина пізнає світ, будує свої моделі взаємовідносин з навколишнім світом, людьми, шукає шляхи самовираження.

   Гра на уроці англійської мови допомагає учням молодших класів подолати несміливість, повірити в себе, вивчити нову лексику, закріпити матеріал, удосконалити мовні конструкції, розвиває уяву, кмітливість, швидкість мислення, підвищує інтерес до навчання; дає можливість уникнути перевантажень. В іграх особливо повно й часом несподівано проявляються здібності дитини. У грі всі рівні. Інколи важливі не стільки знання предмета, як винахідливість і кмітливість. І це теж приваблює учнів.

   Про навчальну функцію гри відомо давно. Багато педагогів приділяють значну увагу цьому засобу навчання. Педагогічна гра має багато цілей. Метою використання ігрових технологій на уроці англійської мови у початковій школі є:

-Формування мовних навичок іншомовного спілкування;

-Розвиток мовної творчої активності, мовної реакції учнів;

- Формування вмінь вживати мовні зразки, що містять певні граматичні труднощі;

- Створення природної ситуації для вживання даного мовного зразка;

-Тренування учнів у вживанні лексики в ситуаціях, наближених до природної обстановки;

- Активізація мовно-розумової діяльності молодших школярів.

Функції педагогічної гри: 1)когнітивно-творча;   2)розважальна;                              3)комунікативна;       4)релаксаційна;      5)психологічна;   6)розвивальна;        7)виховна;                  8)діагностична

   Гра має бути цікавою, нескладною та сприяти накопиченню нового мовного матеріалу та закріпленню раніше отриманих знань.

   Класифікація ігор (за досягненням практичної мети уроку): фонетичні, лексичні, граматичні, інтерактивні, мовленнєві (розвиток навичок читання, аудіювання, усного мовлення, письма), рухливі.

  У своїй діяльності я використовую такі ігри.

1.«Missing letter». Мета: перевірити знання літер та слів.Пропоную учням ряд відомих їм слів, у яких пропущена одна літера. Їм потрібно вписати пропущені букви.

Н-д: p-n,  d-sk,  penc-l,  r-ler,  rabb-t,  p-rrot,  bo-k,  c-t.

2. «Наведи порядок в словах». Пропоную учням слова, у яких переставлені букви. Завдання : розташувати літери по порядку.

Н-д: slhooc (school), romо (room), fdienr (friend).

3. «Listen and clap» - ця гра розвиває фонематичний слух. Вчитель промовляє слова, а діти плескають в долоні, коли почують певний звук (наприклад і:)

4. Гра «Аукціон». Мета: тренувати учнів у сприйманні звуків на слух. Вчитель розкладає на парті малюнки відомих предметів, вимовляє звук, а учні повинні відшукати на парті малюнок предмета, назва якого починається з цього звука. Виграє той, хто найшвидше візьме картку. Як на аукціоні найспритніший покупець. Потім вчитель називає інший звук. Можна змінити завдання. Наприклад: у цьому слові останній склад із цим звуком …

5. Добери пару. Учні підбирають колір фруктам та овочам. На картках написані слова-назви фруктів, овочів. Учні повинні поєднати колір з відповідним словом.

6. «Snowball»  - одна з найпоширеніших видів лексичної гри, її перевага в тому, що ця гра може використовуватися під час вивчення будь-якої теми. Гра покликана активізувати  словниковий запас учнів за вивченою темою, добре тренує пам’ять і сприяє розвитку уваги.

Я кажу учням речення : I have a pen. Перший учень повинен сказати на слово більше : I have a pen and a book. Другий – ще на слово більше: I have a pen, a book and a ruler…

7. «Word-search grid» - гра для розвитку уважності, спостережливості і активізації активного словникового запасу. На дошці намальоване поле у вигляді сітки клітин, в кожній з яких написана буква алфавіту. Серед  літер зашифровані слова з певної теми. Завдання учнів – самостійно відшукати серед літер дані слова, спираючись на список внизу сторінки.

g

p

j

b

f

p

  p

e

b

a

l

l

e

n

t

e

a

e

n

c

u

y

m

a

m

i

l

k

p

s

i

l

q

r

x

e

Pen, milk, pencil, tea, lamp, ball, please.

8. «Memory game» - гра призначена розвивати пам’ять. На дошці розвішую 10 карток за вивченою темою, усі хором називають слова. Потім учні заплющують очі, я прибираю одну з карток. Учні мають здогадатися, яка картка пропущена і назвати весь ряд з 10 слів. Гра триває доти, доки на дошці  не залишиться жодного малюнку, а учні назвуть їх всі по пам’яті.

9. Гра з м’ячем. Може бути кілька варіантів. Перший: вчитель кидає м’яч і називає слово, учень має його перекласти і відкидає м’яч.  Другий варіант: вчитель називає слово, а учень  повинен сказати слово з одної теми ( a cat – a dog, a pen – a pencil, red – green, mother – father, bed – table …)

10. Гра «Guess: What is it ?» . Для відпрацювання різних питальних речень, структур. Вчитель приносить коробку, в якій знаходиться якийсь предмет. Учні мають відгадати, що там, задаючи питання.: Is there a …in the  box?

Можна взяти малюнок і діти відгадують, що це. Do you have a …?

11. Гра «Скажи наступне слово». Мета: засвоєння та повторення назв днів тижня, місяців, дат, числівників. Учитель називає день тижня, місяць…Учні мають сказати наступне.

12. Пантомімічні ігри на засвоєння граматичних структур. Наприклад: діти показують якісь дії, те, що вони люблять робити… Один учень виходить до дошки і показує, а всі інші вгадують. «Do you usually play ball?» - «Yes, I do».

Або діти показують якусь професію: « Are you a doctor? « - «No, I do not.

  Окрему групу становлять рольові ігри. Це мовний, ігровий і навчальний вид діяльності водночас. Звичайно, підготовка до рольової гри та проведення вимагає багато часу і зусиль. Але вони дуже ефективні в досягненні мети. Учні оволодівають комукативними навичками, долають мовні бар’єри, проявляють здібності і т.д.

  Досвід показує, що гра, як засіб навчання, підвищує працездатність і зацікавленість учнів. Тому раджу широко впроваджувати елементи гри на уроках в початковій школі. 

docx
До підручника
Англійська мова для загальноосвітніх навчальних закладів 3 клас (Карпюк О. Д.)
Додано
18 лютого
Переглядів
105
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку