Інтелектуальна гра-подорож з математики. Містить різноманітні завдання для командної гри . Рекомендована для учнів 5 класу. Розвиває логічне мислення, вміння працювати в команді.
Гра-подорож
«Математичний експрес»
Учитель. Математика – найстародавніша з усіх наук. Одне з основних понять математики – число – виникло з практичних потреб людини. Математика – це величезна галузь. Ще в давні часи її називали «царицею наук». Сьогодні ми з вами вирушимо в подорож країною Математики на «Математичному експресі». В експресі у нас два вагони – це два ряди. Учні – це пасажири. Учні 9 класу будуть у нас черговими по станціях, які будуть нараховувати пасажирам бали. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете 1 бал. Зараз ви придумаєте назви своїм вагонам.
А зараз розпочнемо нашу подорож і відвідаємо різні математичні станції.
Для розв’язання багатьох задач недостатньо одних знань. Потрібна ще й кмітливість. Отже наша перша станція «Кмітлива».
|
|
|
|
|
2с |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1п |
|
|
к |
|
5ц |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
е |
|
|
у |
|
е |
|
|
|
|
|
7д |
|
|
|
|
|
4р |
і |
в |
н |
я |
н |
н |
я |
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
и |
|
|
д |
|
т |
|
|
|
|
|
ц |
|
|
|
3л |
а |
м |
а |
н |
а |
|
н |
|
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
м |
|
|
|
|
|
т |
|
|
|
6к |
р |
у |
8г |
|
|
|
е |
|
|
|
|
|
р |
|
|
|
|
|
|
о |
|
|
|
т |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9д |
і |
а |
г |
р |
а |
м |
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
и |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
н |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
а |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Друга наша станція «Кросвордна»
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
По горизонталі: 3. Фігура, яка складається з відрізків, що не розташовані на одній прямій. 4. Рівність, яка містить невідоме. 6. Фігура, що складається з кола і всіх внутрішніх точок площини, які воно обмежує. 9. Що використовується для наочного зображення величин?
По вертикалі: 1. Сума довжин всіх сторін прямокутника. 2. Одиниця часу. 5. Одиниця маси, що дорівнює 100 кг. 7. Одиниця довжини. 8. Одна двадцять четверта частина доби.
Наступна станція «Естафетна»
На дошці – приклади. З кожної команди виходять до дошки по одному учневі. Після розв’язання прикладу учня замінює другий член команди.
Команди змагаються, а учні на місцях перевіряють результати. Виграє та команда, яка, припустившись найменшої кількості помилок, першою досягне вершини.
Приклади для першої команди: 9/15-7/15; 4/7+3/7; 9 – 5; 6 + 2; 3 + 9/16.
Приклади для другої команди: 7/11- 2/11; 5/6+1/6; 4 – 3; 7 + 3; 5 + 7/13.
Ось ми і дістались до станції «Ребусна»
Розшифрувати запис. Знайти хоча б одну з чотирьох можливих відповідей.
ДОДАЙ
ЯКЩО
МОЖНА
По дорозі до наступної станції, я хочу розповісти вам індуську притчу. «Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком і не проллє жодної краплини. Багато людей пробували пройти, але по дорозі їх відволікали, і вони проливали молоко. Аж ось пішов один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, його лякали, але він не пролив молоко. «Ти чув постріли, крики? – спитав його потім Магараджа. – Ти бачив, як тебе лякали?» - «Ні, повелителю, я дивився на молоко».
Не чути і не бачити нічого стороннього – ось у який спосіб можна сконцентрувати увагу.
Тепер ми перевіримо увагу пасажирів.
Станція «Уважна»
Тепер ми під’їхали до наступної станції. Її назва «Загадкова».
Бабка дивною була, рахунок звірям так вела:
Вийде вранці за поріг, нарахує 300 ніг,
А потім без зайвих слів нарахує 100 голів.
Із спокійною душею знову йде відпочивать.
Хто нам скаже із дітей, скільки там було гусей?
Хто вже знає з школярів, скільки там було кролів? (50 і 50)
Щоб дізнатись назву наступної станції, потрібно виконати віднімання.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ф |
Н |
О |
У |
С |
К |
А |
В результаті віднімання ви отримаєте певне число, якому буде відповідати буква. Обчисливши всі приклади, ви прочитаєте назву.
Отже, станція «Фокусна».
1 фокус. «Швидке множення» на 12345679.
Назвати двоцифрове число, кратне 9. а=54, тоді 54∙12345679=666 666 666 (а=9∙в, де в – число від 1 до9).
Отже, 12345679∙а=12345679∙9∙в=12345679∙(10-1)∙в=111 111 111∙в.
2 фокус. «День народження». Помножте число, коли ви народились на 2, до результату додайте5, а цю суму помножте на 50. Тепер додайте порядковий номер того місяця, коли ви народились і назвіть отримане число ( від числа відняти 250, перші цифри – день народження, дві останні - місяць).
Остання станція «Геометрична».
2.Скільки трикутників зображено на рисунку? (22)
Наша подорож закінчується. Журі підраховує кількість отриманих балів і оголошує переможців.