Гра-подорож "Математичний експрес"

Про матеріал

Інтелектуальна гра-подорож з математики. Містить різноманітні завдання для командної гри . Рекомендована для учнів 5 класу. Розвиває логічне мислення, вміння працювати в команді.

Перегляд файлу

Гра-подорож

«Математичний експрес»

  Учитель.  Математика – найстародавніша з усіх наук. Одне з основних понять математики – число – виникло з практичних потреб людини. Математика – це величезна галузь. Ще в давні часи її називали «царицею наук». Сьогодні ми з вами вирушимо  в подорож країною Математики  на «Математичному експресі». В експресі у нас два вагони – це два ряди. Учні – це пасажири. Учні 9 класу будуть у нас черговими по станціях, які будуть нараховувати пасажирам бали. За кожну правильну відповідь ви отримуватимете 1 бал. Зараз ви придумаєте назви своїм вагонам.

  А зараз розпочнемо нашу подорож і відвідаємо різні математичні станції.

     Для розв’язання багатьох задач недостатньо одних знань. Потрібна ще й кмітливість. Отже наша перша станція «Кмітлива».

  1. Супутник Землі робить один оберт за 1 год 40 хв, а другий за 100 хв. Як це пояснити?
  2. Трійка запряжених коней пробігла 30 км. Яку відстань пробіг кожен кінь?
  3. Три різних числа спочатку додали, а потім їх же перемножили. Сума й добуток виявились рівними. Які це числа?
  4. Від полотна тканини довжиною 200 м кожного дня відрізали по 20 м. Через скільки днів відрізали останній шматок?
  5. Кавун важить 2 кг і ще 2/3 кавуна. Яка маса всього кавуна?
  6. Який знак потрібно поставити між числами 7 і 8, щоб отримати число, яке більше за 7 і менше за 8?
  7. Скільки разів зустрічається цифра 8 у запису чисел від 1 до 100?
  8. З Хмельницького до Києва вийшов поїзд зі швидкістю 50 км/год, а з Києва до Хмельницького – 60 км/год. Який з поїздів буде далі від Києва в момент зустрічі?

 

 

 

 

 

2с

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1п

 

 

к

 

5ц

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

е

 

 

у

 

е

 

 

 

 

 

7д

 

 

 

 

 

4р

і

в

н

я

н

н

я

 

 

 

е

 

 

 

 

 

и

 

 

д

 

т

 

 

 

 

 

ц

 

 

 

3л

а

м

а

н

а

 

н

 

 

 

 

 

и

 

 

 

 

 

е

 

 

 

 

е

 

 

 

 

 

м

 

 

 

 

 

т

 

 

 

6к

р

у

8г

 

 

 

е

 

 

 

 

 

р

 

 

 

 

 

 

о

 

 

 

т

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9д

і

а

г

р

а

м

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

и

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

н

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Друга наша станція «Кросвордна»

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

 

 

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

По горизонталі: 3. Фігура, яка складається з відрізків, що не розташовані на одній прямій.    4. Рівність, яка містить невідоме.    6. Фігура, що складається з кола і всіх внутрішніх точок площини, які воно обмежує.    9. Що використовується для наочного зображення величин?

По вертикалі:  1. Сума довжин всіх сторін прямокутника.        2. Одиниця часу.      5. Одиниця маси, що дорівнює 100 кг.   7. Одиниця довжини.    8. Одна двадцять четверта частина доби.

Наступна станція «Естафетна»

На дошці – приклади. З кожної команди виходять до дошки по одному учневі. Після розв’язання прикладу учня замінює другий член команди.

 Команди змагаються, а учні на місцях перевіряють результати. Виграє та команда, яка, припустившись найменшої кількості помилок, першою досягне вершини.

Приклади для першої команди:   9/15-7/15;   4/7+3/7;   9 – 5;   6 + 2; 3 + 9/16.

Приклади для другої команди:  7/11- 2/11;  5/6+1/6;  4 – 3;  7 + 3;  5 + 7/13.

Ось ми і дістались до станції «Ребусна»

 

 

Розшифрувати запис. Знайти хоча б одну з чотирьох можливих відповідей.

ДОДАЙ

  ЯКЩО

МОЖНА

По дорозі до наступної станції, я хочу розповісти вам індуську притчу. «Магараджа вибирав собі міністра. Він оголосив, що візьме того, хто пройде по стіні навколо міста з глечиком, доверху наповненим молоком і не проллє жодної краплини. Багато людей пробували пройти, але по дорозі їх відволікали, і вони проливали молоко. Аж ось пішов один чоловік. Навколо нього кричали, стріляли, його лякали, але він не пролив молоко. «Ти чув постріли, крики? – спитав його потім Магараджа. – Ти бачив, як тебе лякали?»  - «Ні, повелителю, я дивився на молоко».

Не чути і не бачити нічого стороннього – ось у який спосіб можна сконцентрувати увагу.

Тепер ми перевіримо увагу пасажирів.

Станція  «Уважна»

  1. Електропоїзд їде зі сходу на захід із швидкістю 60 км/год. У тому ж напрямку дме вітер, але зі швидкістю 50 км/год. В яку сторону відхиляється дим поїзда?
  2. У сім’ї у кожного з шести братів є по сестрі. Скільки дітей в сім’ї?
  3. Півень, стоячи на одній нозі, важить 5 кг. Скільки він буде важити, якщо стане на дві ноги?
  4. У воді опинилась десята сходинка пароплавної мотузяної драбини. Почався приплив. Вода за 1 год піднімається на 30 см. Між сходинками драбини 30 см. Через скільки год вода закриє шосту сходинку?
  5. Величина кута 300. Чому буде дорівнювати кут, якщо його розглядати в лупу, яка збільшує вдвічі?
  6. Опівночі йшов дощ. Чи можна сподіватись на сонячну погоду через 72 год?
  7. Юрко зібрав 6 кг паперу, а Тарас у 2 рази більше. Скільки паперу зібрав Степан?

Тепер ми підїхали до наступної станції. Її назва «Загадкова».

  1. В теплому хліві у бабусі жили кролики та гуси.

Бабка дивною була, рахунок звірям так вела:

Вийде вранці за поріг, нарахує 300 ніг,

А потім без зайвих слів нарахує 100 голів.

Із спокійною душею знову йде відпочивать.

Хто нам скаже із дітей,  скільки там було гусей?

Хто вже знає з школярів, скільки там було кролів? (50 і 50)

  1. Скільки яєць можна з’їсти натщесерце?
  2. Коли козі виповниться 7 років, що буде далі?
  3. На що схожа половина яблука?
  4. Який годинник показує правильний час тільки двічі на добу?

Щоб дізнатись назву наступної станції, потрібно виконати віднімання.

 

  1.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      Ф

      Н

       О

      У

      С

      К

      А

В результаті віднімання ви отримаєте певне число, якому буде відповідати буква. Обчисливши всі приклади, ви прочитаєте назву.

Отже, станція «Фокусна».

1 фокус. «Швидке множення» на 12345679.

Назвати двоцифрове число, кратне 9. а=54, тоді 54∙12345679=666 666 666 (а=9∙в, де в – число від 1 до9).

Отже, 12345679∙а=12345679∙9∙в=12345679∙(10-1)∙в=111 111 111∙в.

2 фокус. «День народження». Помножте число, коли ви народились на 2, до результату додайте5, а цю суму помножте на 50. Тепер додайте порядковий номер того місяця, коли ви народились і назвіть отримане число ( від числа відняти 250, перші цифри – день народження, дві останні -  місяць).

Остання станція  «Геометрична».

  1. Розділити всю площину шестикутника трьома прямими лініями на частинки так, щоб кожен кружечок був на окремій частинці.

 

 

 

 

 

 

2.Скільки трикутників зображено на рисунку? (22)

 

 

 

 

Наша подорож закінчується.  Журі  підраховує  кількість отриманих балів і оголошує переможців.

                                                 Результат пошуку зображень за запитом "картинки з математики"

 

docx
Додано
23 березня 2018
Переглядів
1742
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку