Позакласний захід для учнів 7-8 класів. Мета: навчати застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову та культуру, висловлювати думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов'язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість; підвищувати інтерес до вивчення математики.
Підготувала вчитель математики
Лучківської ЗОШ І-ІІ ступенів
Михневич Оксана Степанівна
Мета: навчати застосовувати набуті вміння та навички щодо вирішення проблеми, розвивати уміння аналізувати, пояснювати, логічно мислити, переходити на математичну мову та культуру, висловлювати думку, застосовувати досвід під час виконання практичних завдань, пов’язувати приклади із життєвими ситуаціями, виховувати уважність, активність, організованість, колективність, зацікавленість; підвищувати інтерес до вивчення математики.
Підготовка: серед учнів 7 і 8 класу вибираються учасники гри(дві команди); парти розставлені так, щоб кожна команда сиділа за «одним» столом і кожному учневі зручно дивитись і на дошку, і на екран. Запрошені три члени журі (вчителі, або учні 9-х класів), яке виставлятиме бали та заповнюватиме таблицю результатів.
Організаційтний етап
Добрий день, дорогі діти! Ми сьогодні зібралися з вами, щоб всім разом побачити, чому ви навчилися в школі на уроках математики. Чи вмієте ви розв’язувати цікаві математичні завдання, чи вмієте мислити, чи кмітливі ви ?
Цей захід буде проходити у вигляді конкурсів, позмагавшись у яких, ви побачите, хто добре знає математику, її закони і правила.
Правила гри:
✗ не викрикувати;
✗ поважати товаришів;
✗ не вживати слів паразитів;
✗ чесно змагатися; ✗ вболівати за друзів; ✗ не заздрити.
Отож, починаємо!!! Бажаю успіхів!
Конкурс №1. “Знайомство”
Команди представляють свої назви та девізи. Оцінюється оригінальність. 2 бали
Конкурс №2.“Розминка” Запитання І команді (7 клас):
1. Чому дорівнює 34 ?
2. Як називається прилад для вимірювання кутів?
3. На що схожа половина яблука?
4. Як називається дріб, чисельник якого більший за знаменник?
5. Яке є найменше натуральне число?
6. Який третій місяць літніх канікул?
7. Цифровий знак для позначення відсутності.
8. Яке є найменше двоцифрове число?
9. Наука, що вивчає властивості геометричних фігур.
10.Дві прямі, що не перетинаються. Запитання ІІ команді (8 клас):
1. Чому дорівнює сума суміжних кутів?
2. Чому дорівнює число П?
3. Скільки разів за рік встає сонце?
4. Твердження, яке не треба доводити.
5. Який перший місяць зими?
6. Символ, який означає суму.
7. Яким приладом вимірюється довжина відрізка?
8. Яке є найбільше двоцифрове число?
9. Наука, що вивчає рівняння.
10.Чому дорівнює х*х?
Конкурс №3. “Хто я?”
З команди вибирається один учасник, йому на спину прикріплюється слово-іменник, яке має відношення до математики, а інші учасники повинні пояснити йому, хто він є не називаючи це слово.
Слова. ПІФАГОР, ТРАПЕЦІЯ, ЛІНІЙКА, ТРАНСПОРТИР, АЛГЕБРА, ФУНКЦІЯ, ТОЧКА, ЛАМАНА, ПРОМІНЬ, ПАРАЛЕЛОГРАМ, ПУБ, КОРІНЬ, НУЛЬ, ЧИСЛО, АРИФМЕТИКА, КУЛЯ, ТЕОРЕМА, ВИРАЗ, БІСЕКТРИСА, КАТЕТ, КУТ.
Конкурс №4. «Задача на кмітливість»
1.Я зайшов до кімнати , щоб узяти із шафи черевики й шкарпетки. У кімнаті спала сестра й було зовсім темно. Я знав, у якому місці шафи знаходяться мої три пари черевиків – усі різних фасонів, та 12 пар шкарпеток – чорних і коричневих. Мені не хотілося включати світло, щоб не розбудити сестри. І черевики, й шкарпетки були на своїх місцях, але в страшенному безладі – просто гора з 6 черевиків і 24 шкарпеток. Скільки черевиків і скільки шкарпеток (найменше) мені необхідно винести з темної кімнати у світлу, щоб забезпечити себе парою черевиків одного фасону та парою шкарпеток одного кольору? Відповідь: (3 шкарпетки, 4 черевики)
Конкурс №5. “Хто швидше?”
1. Коли займаються обчисленням на птахофермі? (Восени).
2. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (Кут).
3. Скільки героїв збирали урожай в казці «РІПКА»? (6)
4. Яка геометрична фігура іноді виникає в коханні? (Трикутник).
5. Як називається відрізок шляху довжиною 42 км 195 м? (Марафонський).
6. Який спортивний снаряд складається з двох циліндрів? (Граната).
7. Зазвичай місяць закінчується 30-им або 31-им числом. В якому місяці є число 28? (В кожному).
8. Маленький Блез Паскаль сформулював деяку теорему так: «Три кути таткового капелюха дорівнюють двом кутам стола». Сформулюйте цю теорему. (Сума кутів трикутника дорівнює 180 градусів).
9. Ці тіла Аль Хорезмі називав «Круглий паралелепіпед, кругла піраміда». Що це за тіла? (Циліндр, конус).
Конкурс №6. “Олівці”
Є 27 олівців. За один хід можна брати 1, 2 або 3 олівці. Як грати, щоб виграти? Виграє той, хто бере останній олівець.
Конкурс №7. “Урок української мови” Команди отримують завдання на картках. Заповнити таблицю:
Завдання 1.
Команда….. |
Команда……. |
Замість точок записати число буквами, так щоб отримати слово. Наприклад: ли……к (листок). |
Замість точок записати число буквами, так щоб отримати слово. Наприклад: ли……к (листок). |
І….рія |
Ві….на |
….я |
Сви…..к |
Пі….лет |
Ві…..ло |
Бо…..тон |
….рона |
Елек…..к |
….рож |
Ви…..мка |
Ме…..ка |
Відповіді: історія, сім´я, пістолет, Бостон, електрик, витримка.
Вітрина, свисток, вітрило, сторона, сторож, метрика.
Завдання 2. Команди отримують по 9 послідовностей слів, до кожного з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом. Відповіді здають журі. За кожну правильну відповідь 1 бал.
РЯД СЛІВ:
Доба, година, хвилина,……(секунда).
Квадрат, трапеція, прямокутник, …..(ромб).
Раціональні, цілі, дійсні, …..(натуральні).
Тонна, кілограм, грам, …..(міліграм).
Лінійка, косинець, циркуль, …… (транспортир).
Гострий, тупий, прямий, …..(розгорнутий).
Діаметр, радіус, центр, ….(хорда).
Арифметика, інформатика, алгебра, ……(геометрія).
Клавіатура, мікрофон, миша, …..(процесор).
Щоб життя приносило радість, потрібно навчитись працювати захоплено. Гумор на завершення!
«ДЛЯ СМІШЛИВИХ І КМІТЛИВИХ».
1.Американці вважають, що сміх надзвичайно корисний і для тіла, і для душі. На їх думку, коли людина сміється, то через горло повітря виривається зі швидкістю 70 миль за годину. В крові починає пульсувати адреналін, з легень виходить вуглекислий газ, очі промиваються сльозами від сміху. А французи відкрили, що 1 хв сміху рівноцінна 45 хв іншого способу відпочинку.
2.Австрійська спілка боротьби з депресією недавно випустила ком пакт-диск, який повинен допомагати хворим лікуватись. Запис сміху на ньому триває 20 хв. Простіше кажучи, весь світ згоден із знаменитим польським гумористом Станіславом Єжи Ленцем: « Якщо хочеш жити, частіше помирай від сміху».
У першому класі був один дуже поганий учень Вчителька не знала, що й робити, щоб навчити його арифметики.
Одного разу вчителька повела з ним таку розмову:
- Твоя мама пекла сьогодні пироги?
- Пекла.
- Ти з'їв один пиріг, і мама дала тобі ще один. Скільки ти всього з'їв пирогів?
- Два.
- Добре. З'їв ти ці два пироги, а мама дала тобі ще два.
– Ну, ні! Стільки я вже не з'їм!
Два школярі. Один говорить:
– Вже не знаю, чи вірити нашому вчителю математики... Учора він сказав, що 6+4=10, а сьогодні, що 7+3 теж =10...
Поки журі підраховує бали, пропонуємо цікаві запитання для глядачів:
1.Об 11 годині вечора іде дощ. Чи можливо, що через добу буде сонячна погода? (НІ).
2.Яке підприємство має вивіску «СТО»?(Станція технічного обслуговування).
3.Скільки кінців у трьох палиць? (6).
4. Скільки пальців на 10 руках?(50)
5.Скільки яєць можна з´їсти натщесерце?(одне).
6.У будинку 4 кімнати. З однієї зробили дві. Скільки кімнат у будинку? (5).
Слово надається журі…….
Нагородження переможців.
І на завершення!:
Вірш: «ЕДИК – МАТЕМАТИК».
Хоч ти смійся, а хоч плач – Не люблю отих задач.
А чому терплю невдачі?
Чому серджусь на задачі?
Чи задачник непутящий,
Чи таланту десь узять? – Та знайшов я спосіб кращий – Тільки відповідь читать.
Ви учіться, хто бажає,
Я б здоров´я не втрачав.
На умову не зважаю:
Раз – помножив, два – додав.
Скільки простирадл і ліжок?
Хто там відповіді жде? До годин додав він кішок І помножив на людей.
Ви, на змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте. Усім дякую за співпрацю, до нових зустрічей!