Гра: «Подорож океаном безпечного Інтернету»

Про матеріал
Мета: формувати ціннісне ставлення до інших та до самого себе; спонукати дітей до осмислення впливу Інтернету на сьогодення ; сприяти розвитку інформаційно-комунікаційної культури учнів ; розвивати вміння працювати в парі.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

Гра: 

«Подорож океаном безпечного

Інтернету» для учнів 5-го класу

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати ціннісне ставлення до інших та до самого себе; спонукати дітей до осмислення впливу Інтернету на сьогодення ; сприяти розвитку інформаційно-комунікаційної  культури учнів ; розвивати вміння працювати в парі.

Завдання:

ØФормувати правила безпечної роботи в Інтернеті,поглибити і розширити знання учнів про безпечний інтернет та соціальні мережі;

ØСприяти обізнаності учнів про небезпеки, які існують в Інтернеті та про шляхи їх подолання;

ØРозвивати почуття необхідності дотримання правил поводження в Інтернеті, задля своєї безпеки та безпеки  інших; 

ØФормування ціннісного ставлення до себе та до інших, переконаності в тому, що інформаційна безпека в мережі це важливо та необхідно;

ØФормувати готовність до дотримання правил безпечного поводження в Інтернеті;

Форма проведення: гра 

Обладнання і наочність: мультимедійне обладнання, дошка, крейда,  картки.

Використані практикантом джерела інформації для підготовки заходу: інтернет -джерела.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хід виховного заходу

I.                Вступна частина

Доброго дня, дорогі діти! 

Давайте разом відгадаємо, про що будемо сьогодні говорити.

image 

Всі не раз чули слово «Інтернет». Хто може пояснити значення цього слова? (Відповіді дітей)

100 років тому, коли не було Інтернету, лист від родичів з України в Америку плив пароплавом та доставлявся сушею місяць. Потім стільки ж люди чекали відповідь. З появою літаків ми на відправку листа і відповідь стали чекати вже не 2 місяці, а 2 тижні. З появою Інтернету лист відправляється і отримується відповідь через кілька секунд.

За даними ООН 4,5 мільярда людей у світі підключені до Інтернету.

Запитання до учнів:

-                     Чим ще корисний Інтернет і навіщо люди його використовують?

Вчитель на  дошці  малює сонечко. 

На промінцях сонечка напишіть свою улюблену справу в мережі Інтернет( кожен з учнів виходе і пише свою улюблену справу)

-                     Що ви розумієте під словами безпечне користування Інтернетом?

Сьогодні ми з вами відправимось в подорож Інтернетом, де ознайомимось як не затонути в океані всесвітньої мережі. 

II.            Основна частина

Розпочнемо нашу подорож з острова «Всесвітня павутина»

Обирається один учень, який виходить або відвертається на деякий час. Всі інші діти  беруться за руки і утворюють коло, яке потім заплутують, повертаючись навколо себе.

Але головне: руки в жодному разі не можна розчіплювати. Коли руки остаточно переплуталися, викликається учень, який вийшов, він і буде розплутувати плутанину. Його завдання – поставити учнів назад в коло і при цьому стежити, щоб руки не розчепилися.

Запитання до дітей:

-                     Чи легко було виконати завдання? Чому? 

Аналогічні дії виникають і в мережі Інтернет. 

За даними моніторингових компаній, які щодня відстежують кількість сайтів : Інтернет нараховує більше, ніж 1 мільярд сайтів. Щодня на світ з'являється приблизно 100 тисяч інтернет - ресурсів. Трохи менше зникає з глобальної павутини. У сучасному Інтернеті близько 600 млн. постійно працюючих сайтів, а число зареєстрованих, але не функціонуючих ресурсів обрахунку практично не піддається.

Іноді ми можемо заплутатися у великій кількості ресурсів Інтернету або потрапити на сайти із небажаним змістом. Але виплутатися можна завжди, потрібні лише бажання та терпіння.

Наша подорож продовжується. Зараз ми заходимо в порт «Онляндія».

Діти об’єднуються у дві групи. Потрібно  за 1 хвилину написати якомога більше назв соціальних мереж. Кожна команда по черзі зачитує по назві, якщо ця назва є в обох групах назви закреслюють. Перемагає та група, у якій залишиться більше не закреслених назв.

Найпопулярнішими соціальними мережами в Україні є YouTube (18 млн.), Facebook (14 млн.),  Instagram (11, 5 млн.) , Telegram (7 млн.), TikTok ( 5 млн.). Такими є результати дослідження, яке провів соціологічний центр Socis.

Запитання до учнів:

-         Навіщо створюються соціальні мережі? 

 

Учні розбиваються на дві групи «Плюс» та «Мінус». По черзі називають чітко та коротко позитивні та негативні сторони Інтернету.

Учитель записує на дошці, потім обговорюють їх.

Ви назвали переваги мережі: це доступність, швидкість, зручність у пошуку будь-якої інформації. За допомогою Інтернету стало можливо робити покупки та оплачувати послуги. З ним ви можете дізнатися багато нового, спілкуватися з рідними та друзями, дивитися відео, грати в ігри, слухати музику. Для багатьох людей Інтернет — це спосіб заробітку. А в цілому Інтернет — це віддзеркалення сучасного суспільства та світосприйняття. 

-         Скільки часу в день у вас забирають соціальні мережі?

 

 В середньому на перегляд соціальних мереж українці витрачають 139 хвилин на день, на ходьбу — 105 хвилин і всього 17 хвилин на біг.

Українці витрачають на соціальні мережі на третину більше часу, ніж на ходьбу та у 8 разів більше, ніж на пробіжки. Такими є результати дослідження, яке провів соціологічний центр Socis.

 

-         Які існують  альтернативи сидінню у мережі( кожен з учнів виходить до дошки і записує одну альтернативу)

 

Наш корабель продовжує подорож і ми опиняємось на острові «Я, ти, ми разом за безпечний Інтернет»

Перегляд відеоролика: https://youtu.be/CmD5TzdTbF4  

Давайте аналізуючи помилки Петрика, створимо пам’ятку «Як безпечно користуватися Інтернетом»:

1. Створити достатньо безпечний пароль. Для того, щоб створений Вами пароль був достатньо безпечним, рекомендую використовувати не звичайні слова, а комбінації букв, які не несуть сенсу. Це забезпечить захист від "словникових" атак, які перебирають усі слова за алфавітом. Комбінація як великих, так і малих літер, цифр і символів змусить хакера витратити набагато більше часу для перебору варіантів при спробі злому.  

2.Остерігайтеся реклами в Інтернеті з пропозиціями, занадто привабливими, щоб бути правдою. Реклама, яка обіцяє дорогі товари чи послуги безкоштовно чи майже безкоштовно, як-от нове авто чи відпочинок на райському острові, імовірно, розміщена зі злочинними намірами. Рекламні оголошення, які вітають вас як мільйонного відвідувача веб-сайту та пропонують призи (наприклад, новий портативний комп’ютер або планшетний ПК) в обмін на заповнення форми опитування чи обіцяють швидкі й прості способи заробітку («швидко отримуйте високі доходи, працюючи вдома всього дві години на день!») найчастіше не приносять нічого доброго. 

3. Остерігайтеся грошових шахраїв, що незаконно використовують ім’я Google… Деякі рекламні оголошення в Інтернеті незаконно використовують слово «Google» або інші торговельні марки, щоб рекламувати неправдиві схеми «роботи вдома» та «швидкого отримання високих доходів». Google не пропонує таких програм. Пам’ятайте: якщо ви не можете знайти продукт чи службу, що рекламуються, в списку продуктів Google або на сторінці рішень для бізнесу, не довіряйте такій рекламі. 

4.Контакти з незнайомими людьми через чати, системи миттєвих повідомлень, електронну пошту. На даний час збільшується кількість людей, які використовують подібні методи знайомств не з добрих намірів, а для того, щоб дізнатися у дитини інформацію особистого характеру про неї та її сім’ю. Оскільки реєстрація в Інтернеті проходить анонімно, часто під виглядом 12-тирічної дівчинки може ховатися 40-річний чоловік. Часто такі особи мають психічні відхилення, що може спричинити моральну шкоду дитині через Інтернет, а, інколи, в приватній зустрічі, і фізичну. 

5. Не надавайте інформації особистого (конфіденційного) характеру. Дитину можуть умовити надати інформацію про себе, таку як ім’я, прізвище, адреса, вік, фотокартка та ін., та про членів своєї сім’ї. Навіть якщо подібна інформація запитується джерелом, що заслуговує на довіру (організація, навчальний центр) такі дані мають надаватися дитиною лише за згодою батьків, чи інших дорослих .

Дівчинка Аня хоче завести нових друзів. Для цього їй треба представитися на сайті знайомств. Вона пише привітання :

Привіт, мене звати Аня. 

Моє повне ім’я Іванова Анна Сергіївна. 

Мені 9 років. 

У мене блакитні очі. 

Моя адреса: вул. Молодіжна, 129, м. Бердянськ. 

Я захоплююсь малюванням, бальними танцями. 

У мене є собака Лорд. 

Я дуже люблю собак. 

Мій тато працює менеджером банку. Він отримує 15000 грн щомісяця. 

 Щоліта ми з батьками їздимо відпочивати у Єгипет. 

У нас є білий «Мерседес». 

У мене є телефон  Apple iPhone 10 рожевого кольору.

Мій номер телефону (066)159 46 22. 

 Щодня тато забирає мене зі школи о 14 год. 

-           Як ви думаєте, чи правильно вона його написала? 

-           Порадьте Ані, як правильно представити себе у мережі.

-           Чи безпечний шлях знайомства вибрала дівчинка? 

III.    Заключна частина

-             Чи вивчаєте ви правила поведінки на дорогах? 

-             Так.  Інтернет – це теж автострада, тільки інформаційна. Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я».

Вісім правил розумного користувача Інтернету:

1.                 Я буду поводитись в Інтернеті чемно і не ображати інших.

2.                 Я буду залишати негарні веб-сайти.

3.                 Я буду зберігати свій пароль в таємниці.

4.                 Я буду розповідати своїм батькам про проблеми й користуватися їхньою підтримкою.

5.                 Я буду шукати цікаві веб-сайти й ділитися посиланнями зі своїми друзями.

6.                 Я знаю, що можна бути легко обманутим і не буду повідомляти своє реальне ім’я, адресу й номери телефонів батьків.

7.                 Я не буду вірити всьому, що кажуть про себе віртуальні знайомі.

8.                 Я буду обмежувати свій час перебування в соціальній мережі .

 

                 Перегляд                                        відеоролика                                        –   

https://www.youtube.com/watch?v=zPIXOPDGRAY

    

На початку вправи кожний учасник отримує стікер та закінчує фразу «Я сьогодні зрозумів ...»

Потім учні отримують картки( валізу, пральну машину і корзину для сміття). Кожен учень має розділити  все, що вони отримали з цієї гри за принципом:

 

                                                                                                                                                                                                 -         

-            imageякщо учень не отримав ніякої цінної  для себе інформації або йому було  нецікаво – стікер «відправляють»  до корзини для сміття;

 

 

image 

 

-            якщо є нові знання, але їх треба ще  раз «прокрутити» - до пральної машини;

       

-            якщо отримані знання нові та  корисні – до валізи, щоб забрати з  собою та  втілювати в життя .

 

 

 

 

pdf
Додано
9 березня 2021
Переглядів
1596
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку