Тема: Гра-подорож «Що означає бути добрим?»
Мета: вчити дітей узагальнювати, робити висновки, підвищувати загальну культуру особистості; відчувати толерантності, прищеплювати добрі людські якості; співчуття, милосердя, любов до людей і природи; розширювати кругозір учнів; розвивати мислення, мовлення учнів, уяву.
Обладнання: комп’ютер, екран, проектор, прислів’я, вірші про доброту, «дерево ввічливості», «галявина добрих справ», мультимедійна презентація.
Тип уроку: урок-подорож.
Вчитель: О.П. Токар
Хід уроку
-
Організація класу
а) Привітання вчителя
Треба всім нам привітатись:
Добрий день!
Дружно весело сказати:
Добрий день!
Вліво-вправо повернемось,
Туди-сюди усміхнемось.
Всіх гостей ми привітаєм:
І здоров’я побажаєм.
б) Створення сприятливої атмосфери
- Якщо ви хочете бути добрим і розумним, погладьте себе по голівці.
- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.
- Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.
- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.
- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, підніміть руки в гору.
- Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.
ІІ. Основна частина
-
Сьогодні ми вирушаємо у країну, у якій, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як вона називається ви дізнаєтесь, коли виконаєте цікаве завдання.
-
Вправа 1. Прочитай слова і переставте літери місцями (КРАЇНА ДОБРА).
(слайд 1 «Подорож до країни Добра»)
-
Жителі країни дружні, культурні та ввічливі люди. Вони мають добрі серця, завжди роблять гарні вчинки, нікого не ображають. А щоб ми не заблукали вони передали нам мапу подорожі. Йти дорогою добра не легко, але цікаво.
-
Перегляд презентації (слайд 2 «Мапа подорожі»)
-
А ось і мапа нашої подорожі
Стежка доброти.
Квіткова галявина
Яр Мудрості
Ліс Глибокої Думки
Будинок доброзичливих людей
Гора Наполегливості
Поляна підсумків
-
Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
-
А зараз ми ступаємо на «Стежку доброти» (слайд 3)
Щоб пройти нею, потрібно сказати як ми розумієм слово ДОБРО?
(Добро – це гарний вчинок, корисна справа, добре ставлення до людей, тварин, птахів, рослин)
-
Доброта – найбільша цінність нашого життя. Її неможливо купити за гроші, вона виховується в людині змалечку. Нашому народові завжди були притаманні чуйність, доброта, милосердя. Вважалося цілком природним допомагати нещасним, знедоленим, ділити шматочки хліба, захищати скривдженого. Допомогти людині може навіть добре слово.
-
Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
милосердя
щедрість повага
ДОБРОТА радість
турбота
любов і ласка допомога
-
«Квіткова галявина» (слайд 4) вправа «Мікрофон»
-
Пройшовши стежкою добра, ми потрапили на Квіткову галявину. Щоб наша галявина розквітла, потрібно згадати, які слова ввічливості ви знаєте. (Діти по черзі називають слова)
-
Ай справді, розквітла наша галявина від ввічливих, теплих слів (слайд 5).
-
«Яр мудрості» (слайд 6)
-
Щоб перейти глибокий яр нам потрібно скласти та пояснити прислів’я про добро, які склав український народ.
Робота в групах (діти отримують конверти з «розсипаними» прислів’ями)
Де є добро, там зникає зло. Твори добро, де тільки можеш! З добрим дружить, а зло стережись. Добре діло роби сміло.
-
«Ліс Глибокої Думки» (слайд 7)
-
Діти, яке велике дерево росте в лісі! Це чарівне дерево Гарних вчинків. Та ньому немає жодного листочка. Давайте «оживемо» його. Пригадайте свій добрий вчинок та прикріпіть листочок.
-
І ось наше дерево замайоріло красою зелені, а наше життя збагатило красою добрих вчинків.
Доброта завжди дає радість. Вона, як чарівні ліки, виліковує від багатьох хвороб. Потрібно вчитись бути добрим і милосердним.
-
« Будинок доброзичливих людей» (слайд 9)
-
Подивіться! Чудовий будиночок видніється за лісом. Прочитаємо його назву.
-
Як ви вважаєте, хто живе в цьому палаці?
-
Дійсно, в цьому будиночку поселилися казкові герої.
-
Зараз ми проведемо казкову вікторину. Давайте згадаємо, які казкові герої творили добрі справи.
-
Цей казковий герой носив широкий капелюх. З шарманкою ходить по містах, співом добував собі на хліб. Він врятував від злого Карабаса-Барабаса ляльок і відкрив для них театр. (Папа Карло)
-
Лікував звірів і птахів, урятував хворих Африки. (Айболить)
-
Це були улюблені квіти дівчинки, яка виявилася сильнішою за Снігову королеву і врятувала свого друга Кая. (Герда)
-
Ця дівчинка використала останню пелюстку, щоб допоїти видужати хворому хлопчикові. (Дівчика Женя з казки «Квіточка-семицвіточка)
-
Гора «Наполегливості» (слайд 10)
-
Ми підійшли до високої гори Наполегливості. Щоб піднятися на її вершину потрібно пограти в гру «Так чи ні».
-
Бабусі хлопчик помагав,
На допомогу він мастак.
Він, діти, добрий хлопчик? (Так)
-
Тепер усі скажіть мені
У сварці жити добре? (Ні)
-
А як немає забіяк
Тоді усім прекрасно (так)
-
А як серці у всіх легкі
То вам погано, діти? (Ні)
-
Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
-
А як обличчя всіх сумні
Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)
-
Кричить, ламає все хлопчак
Це теж погано, діти? (Так)
-
Тоді іще скажіть мені,
Як діти б’ються, добре? (Ні)
-
Коли вам краще жити
Коли сміються діти? (Так)
І з усіма дітьми дружити, щоб всі великими були в добрі і злагоді жили!
-
«Поляна підсумків» (слайд 11)
-
Ось і закінчується наша подорож. Перед нами остання зупинка.
ІІІ. Підсумок. Рефлексія
-
Доброта сяє, як сонечко. Сьогодні ми потоваришуємо з сонечком. Це сонечко добра, яке живе у ваших серцях. Вмійте дарувати тепло своїх сердець всьому живому, що вас оточує. Простягнемо до сонечка свої долоньки, на яких напишемо свої імена. Хай кожному серці живе доброта, любов до людей і навколишнього світу.