Гра-подорож «Що означає бути добрим?»

Про матеріал
Виховна година вчить дітей узагальнювати, робити висновки, підвищувати загальну культуру особистості; прищеплювати добрі людські якості; співчуття, милосердя, любов до людей і природи; розширювати кругозір учнів; розвивати мислення, мовлення учнів, уяву.
Перегляд файлу

Тема: Гра-подорож «Що означає бути добрим?»

Мета: вчити дітей узагальнювати, робити висновки, підвищувати загальну культуру особистості; відчувати толерантності, прищеплювати добрі людські якості; співчуття, милосердя, любов до людей і природи; розширювати кругозір учнів; розвивати мислення, мовлення учнів, уяву.

Обладнання: комп’ютер, екран, проектор, прислів’я, вірші про доброту, «дерево ввічливості», «галявина добрих справ», мультимедійна презентація.

Тип уроку: урок-подорож.

Вчитель: О.П. Токар

Хід уроку

  1. Організація класу

а) Привітання вчителя

Треба всім нам привітатись:

Добрий день!

Дружно весело сказати:

Добрий день!

Вліво-вправо повернемось,

Туди-сюди усміхнемось.

Всіх гостей ми привітаєм:

І здоров’я побажаєм.

б) Створення сприятливої атмосфери

- Якщо ви хочете бути добрим і розумним, погладьте себе по голівці.

- Якщо ви хочете допомагати один одному, протягніть руку товаришу.

-  Якщо ви хочете бути дружними, візьміть один одного за руки.

- Якщо ви хочете бути працелюбними, підніміть руки в гору.

- Якщо ви хочете бути веселими і здоровими, підніміть руки в гору.

- Якщо ви хочете дізнатися щось нове і цікаве, поплескайте в долоні.

ІІ. Основна частина

  • Сьогодні ми вирушаємо у країну, у якій, мабуть, хотіла б жити кожна людина нашої планети Земля. А як вона називається ви дізнаєтесь, коли виконаєте цікаве завдання.
  1. Вправа 1. Прочитай слова і переставте літери місцями (КРАЇНА ДОБРА).

(слайд 1 «Подорож до країни Добра»)

  • Жителі країни  дружні, культурні та ввічливі люди. Вони мають добрі серця, завжди роблять гарні вчинки, нікого не ображають. А щоб ми не заблукали вони передали нам мапу подорожі. Йти дорогою добра не легко, але цікаво.
  1. Перегляд презентації (слайд 2 «Мапа подорожі»)
  • А ось і мапа нашої подорожі

Стежка доброти.

Квіткова галявина

Яр Мудрості

Ліс Глибокої Думки

Будинок доброзичливих людей

Гора Наполегливості

Поляна підсумків

  1. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
  • А зараз ми ступаємо на «Стежку доброти» (слайд 3)

Щоб пройти нею, потрібно сказати як ми розумієм  слово ДОБРО?

(Добро – це гарний вчинок, корисна справа, добре ставлення до людей, тварин, птахів, рослин)

  • Доброта – найбільша цінність нашого життя. Її неможливо купити за гроші, вона виховується в людині змалечку. Нашому народові завжди були притаманні чуйність, доброта, милосердя. Вважалося цілком природним допомагати нещасним, знедоленим, ділити шматочки хліба, захищати скривдженого. Допомогти людині може навіть добре слово.
  1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

 

                                                 милосердя

     щедрість                                      повага

     

                 

                                                      ДОБРОТА                         радість

                              турбота

                                           любов і ласка                     допомога

  1. «Квіткова галявина» (слайд 4) вправа «Мікрофон»
  • Пройшовши стежкою добра, ми потрапили на Квіткову галявину. Щоб наша галявина розквітла, потрібно згадати, які слова ввічливості ви знаєте. (Діти по черзі називають слова)
  • Ай справді, розквітла наша галявина від ввічливих, теплих слів (слайд 5).
  1. «Яр мудрості» (слайд 6)
  • Щоб перейти глибокий яр нам потрібно скласти та пояснити прислів’я про добро, які склав український народ.

Робота в групах (діти отримують конверти з «розсипаними» прислів’ями)

Де є добро, там зникає зло. Твори добро, де тільки можеш! З добрим дружить, а зло стережись. Добре діло роби сміло.

  1. «Ліс Глибокої Думки» (слайд 7)
  • Діти, яке велике дерево росте в лісі! Це чарівне дерево Гарних вчинків. Та ньому немає жодного листочка. Давайте «оживемо» його. Пригадайте свій добрий вчинок та прикріпіть листочок.
  • І ось наше дерево замайоріло красою зелені, а наше життя збагатило красою добрих вчинків.

   Доброта завжди дає радість. Вона, як чарівні ліки, виліковує від багатьох хвороб. Потрібно вчитись бути добрим і милосердним.

  1. « Будинок доброзичливих людей»  (слайд 9)
  • Подивіться! Чудовий будиночок видніється за лісом.  Прочитаємо його назву.
  • Як ви вважаєте, хто  живе в цьому палаці?
  • Дійсно, в цьому будиночку поселилися казкові герої.
  • Зараз ми проведемо казкову вікторину. Давайте згадаємо, які казкові герої творили добрі справи.
  1. Цей казковий герой носив широкий капелюх. З шарманкою ходить по містах, співом добував собі на хліб. Він врятував від злого Карабаса-Барабаса ляльок і відкрив для них театр. (Папа Карло)
  2. Лікував звірів і птахів, урятував хворих Африки. (Айболить)
  3. Це були улюблені квіти дівчинки, яка виявилася сильнішою за Снігову королеву і врятувала свого друга Кая. (Герда)
  4. Ця дівчинка використала останню пелюстку, щоб допоїти видужати хворому хлопчикові. (Дівчика Женя з казки «Квіточка-семицвіточка)
  1. Гора «Наполегливості» (слайд 10)
  • Ми підійшли до високої гори Наполегливості. Щоб піднятися на її вершину потрібно пограти в гру «Так чи ні».
  1. Бабусі хлопчик помагав,

На допомогу він мастак.

Він, діти, добрий хлопчик? (Так)

  1. Тепер усі скажіть мені

У сварці жити  добре? (Ні)

  1. А як немає забіяк

Тоді усім прекрасно (так)

  1. А як серці у всіх легкі

То вам погано, діти? (Ні)

  1. Співає хлопчик гарно як! А вам подобається? (Так)
  2. А як обличчя всіх сумні

Похмурі, злі? Вам добре? (Ні)

  1. Кричить, ламає все хлопчак

Це теж погано, діти? (Так)

  1. Тоді іще скажіть мені,

Як діти б’ються,  добре? (Ні)

  1. Коли вам краще жити

Коли сміються діти? (Так)

І з усіма дітьми дружити, щоб всі великими були в добрі і злагоді жили!

  1.                      «Поляна підсумків» (слайд 11)
  • Ось і закінчується наша подорож. Перед нами остання зупинка.

ІІІ. Підсумок. Рефлексія

  • Доброта сяє, як сонечко. Сьогодні ми потоваришуємо з сонечком. Це сонечко добра, яке живе у ваших серцях. Вмійте дарувати  тепло своїх сердець всьому живому, що вас оточує. Простягнемо до сонечка свої долоньки, на яких напишемо свої імена. Хай кожному серці живе доброта, любов до людей і навколишнього світу. 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Токар Олена
Додано
16 березня 2020
Переглядів
1895
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку