Узагальнення знань з теми «Київська Русь»
Урок в ігровій формі, командна робота, асоціації, робота з історичними джерелами, аналіз, критичне мислення, історичні дати, зв’язне мовлення, інтеграція з українською мовою.
Готується декілька груп карток:
1. Зображення князів (Олег, Ігор, Ольга, Святослав, Володимир, Ярослав, Володимир Мономах)
2. Роки правління цих князів (просто дати)
3. Зображення ключових події з їхнього життя (хрещення князя, хрещення Русі, біля воріт Константинополя, морський похід, златники, карта, собор тощо)
4 Картки з прізвиськами князів (Мудрий, Хоробрий, Старий, Великий, Ясне Сонечко тощо)
5. Крилаті вислови (Іду на Ви, Прибити щит на ворота Константинополя, Грецький вогонь тощо)
6. Остання група не картки, а предмети на асоціацію (шапка, хрест, змія, човник, книга, монети тощо )
Учні формують команди відповідно до кількості запропонованих князів, перші учасники витягують їх на осліп, або вчитель у довільній формі їх роздає. Далі завдання у кожної команди зібрати всю інформацію про свого князя. Узагальнити знання і пояснити свій вибір. Зробити висновок, склавши СЕНКАН.
Наприклад:
Володимир Святославович (тема, іменник)
Великий, Ясне Сонечко, (опис теми, 2 прикметника)
Навчаєш, правиш, реформуєш. (дія з 3 дієслів)
Дякую за хрещення Русі. (4 слова, ставлення до теми)
Князь! (слово-синонім до теми)