Гра-вікторина «Збережемо Україну!»
Мета:
навчальна: поглибити знання учнів, про історію виникнення та святкування Дня Соборності України;
розвивальна: прищеплювати, любов і повагу, до історичних та культурних надбань українського народу, інтерес до минулого; формування почуття належності до українського народу, соціальної компетентності;
виховна: виховання толерантного ставлення до соціокультурних надбань держави, виховання відповідальності, товариськості, поваги до думки інших; активізація громадянської позиції.
Підготовчо-організаційна робота:
Обладнання: мультимедійне обладнання, колонки, декорації, реквізит для ігор.
Хід заходу
І. Організаційний момент
Учень 1: На землі великій є одна країна:
Учень 2: Гарна, неповторна, красна, як калина.
Учень 1: І живуть тут люди добрі, працьовиті.
Учень 2: І скажу, до речі, ще й талановиті.
Учень 1: Землю засівають і пісні співають,
Учень 2: На бандурі грають і вірші складають.
Учень 1: Про ліси і гори, і про синє море,
Учень 2: Про людей і квіти…
Учень 1: То скажіть же діти, що це за країна?
Учасники заходу: Україна
Учень 1: Зверніть увагу на екран. Слова, які ви побачите у хмарині, допоможуть вам дізнатися тему нашої гри-вікторини.
Учень 2: Перед початком, пропоную вам перенестися у минуле, для того, щоб згадати історію виникнення свята.
https://www.youtube.com/watch?v=ejPrdRSVnTE
Учень 1: Сьогоднішню святкову зустріч, пропонуємо провести у формі гри-вікторини «Збережемо Україну!».
Учень 2: Розпочинаємо змагання, і запрошуємо команди зайняти свої місця.
Представлення команд
ІІ. Основна частина
Учень 1: Дайте відповідь на запитання. Що ви робите, коли ви поранились?
Учень 2: Так! Все правильно! Зараз ми зробимо теж саме, але для ран нашої країни.
Учень 1: За час незалежності, на тілі молодої України, з’явилося чимало ран.
Учень 2: І ми не можемо залишитися осторонь.
Учень 1: Перед вами «магічні пластирі», на котрих, ще нас славетний пращур Тарас Григорович Шевченко залишив послання.
Учень 2: Давайте, його цілющими словами, спробуємо вилікувати нашу країну!(приклеюють на плакат, пластирі з висловами).
Учень 1: Для кожного із нас, Україна щось своє, щось особливе.
Учень 2: Ми пропонуємо вам з поміж запропонованих стікерів вибрати ті, які асоціюються у вас з Україною.
Учень 2: Можливо ви щось додасте від себе.
Вправа «Асоціативний кущ»
Учень 1: А зараз ви виконаєте цікаву вправу, в якій команда навчитесь взаємодіяти без слів. Ви маєте, ватман та фломастери. Ваше завдання виконати, індивідуальні вказівки. Головне пам’ятайте! Не можна показувати отримане завдання, говорити, підказувати.
Завдання учасників зобразити ГЕРБ УКРАЇНИ не домовляючись. Кожен свою частину.
Учень 2: Домовлятися, ми навчилися. Тож час перейти до найулюбленішої справи всіх українців. Правильно, будемо співати. Українці співали завжди: працюючи, навчаючись, відпочиваючи, сумуючи… Тому і ми зараз згадаємо
відомі українські пісні. Ваше завдання по черзі виконувати пісні, і так до тих пір поки якась із команд не зможе прийняти виклик.
Гра «Кільцівка пісень»
Учень 1: Ви напевно знаєте безліч українських казок. Тому зараз, команди, повинні розгадати анаграми, в яких зашифровані казкові герої. На все про все у вас буде 5 хвили.
Учень 2: Ви згадали відомі українські казки, а зараз прийшов час створити, власну, казку про Україну. Перед вами картки з зображеннями. Продовжіть історію, використовуючи обрану картку. І почну казку я.
Казка
Жила на світі, маленька дівчинка, яку звали Україна. Час йшов, дівчинка росла, росла та долала всі труднощі, які траплялися на її шляху. І от …
Учень 1: У нас вийшло, скласти чудову, казку з щасливим кінцем, а це все тому, що ми мали спільну мету та діяли разом. Про це ніколи не слід забувати! Щоб закріпити отриманий досвід, потрібно виконати ще одну вправу. Для цього треба утворити два кола. Одне зовні, інше всередині. Після, ви повинні, не розмовляючи один з одним, виконувати почуті дії.
Учень 2: Для наступного завдання вам знадобляться математичні вміння. Кожна команда отримає задачу. Ви, колективно, повинні її розв’язати. На виконання завдання у вас є 5 хвилин. Будьте уважні!
Учень 1: А чи запам’ятали ви рік проголошення АКТУ ЗЛУКИ? Якщо так, то викладіть згаданий рік, за допомогою танграмів.
Маєте 2 хвилини.
Учень 2: А зараз, всі разом, як колись в далекому 1919 році, спробуємо об’єднатися. Кожен із вас отримав частинку пазлу, який потрібно зібрати.
Учень 1: Ви гарно попрацювали, тому час трохи відпочити. Ми будемо ділитися гарними емоціями.
Учень 2: Ви повинні запам’ятати, що поганий настрій, як жахливий вірус передається!!! Але є і хороша новина! Гарний, також «штука заразна», тому пропонуємо поділитися ним, з сусідом, говорячи йому приємні слова.
Вправа «Візьми мою руку»
ІІІ. Заключна частина
Учень 1:
Україно, соборна державо,
Сонцесяйна колиско моя,
Ні, не вмерла й не вмре твоя слава,
Завойована в чесних боях.
Учень 2: Ти не загинеш, Україно!
І мова прадідна твоя,
Що кожне слово в ній – перлина,
Не вмре повік!
Учень 1: Ми вірим в майбутнє твоє, Україно!
Говорять сьогодні дорослі й малі.
Бо ти в нас – найкраща, бо ти в нас єдина,
Немає такої, як ти, на землі.
Учень 2: Наш захід підійшов до кінця. Кожна команда приклала максимум зусиль. Ви з легкістю виконали всі завдання, це говорить про те, що в нашій грі, могла перемогти тільки ДРУЖБА. Сердечно бажаємо вам міцного здоров‘я, щастя, добра, миру, злагоди і глибокої віри у гідне майбутнє України!
Учень 1: Віримо, що територіальна цілісність України, скріплена кров‘ю мільйонів незламних сердець, навіки лишиться нерушимою. На згадку про сьогоднішній день, прийміть від нас сувеніри, які ми для вас власноруч виготовили.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
ЧЕРВОНОПОЛЯНСЬКА ФІЛІЯ
КОСТЯНТИНІВСЬКОГО ОПОРНОГО ЗАКЛАДУ
ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
КОСТЯНТИНІВСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Гра-вікторина
«ЗБЕРЕЖЕМО УКРАЇНУ!»
Автор: Гагарінова Юлія Вікторівна
вчитель початкових класів
с. Червона Поляна, 2021 рік