Гра для учнів 8 класу
«Я ЛЮБЛЮ МАТЕМАТИКУ»
Мета гри: розкрити практичне застосування знань з математики у житті людини; мотивувати учнів до вивчення математики й інших наук в освітньому закладі; формувати навики роботи у команді; виховувати наполегливість, відповідальність.
І. РОЗМИНКА
Бліц-опитування (1 б)
І команда
1. 252 …
2. У прямокутному трикутнику найбільша сторона … (гіпотенуза)
3. Як називають відношення прилеглої сторони до гіпотенузи у прямокутному трикутнику ?
4. Назвіть правильний чотирикутник.
5. Скільки см в 1 км?
6. Скільки градусів кут у рівностороннього трикутника?
7. Що є графіком функції У = Х2 ?
8. Скільки чвертей у прямокутній системі координат?
ІІ команда
1. (- 10)3 …
2. Як записати дріб 0,5 звичайним дробом?
3. Якої геометричної фігури кабінет математики?
4. Діаметр круга 8 см, який радіус у даного круга?
5. Як називається відношення протилежного катета до гіпотенузи?
6. Назвіть параметри єгипетського трикутника?
7. Скільки градусів має половина круга?
8. Скільки нулів в одного трильйона?
ІІ. ЧИСЛА З РИМУ (1 б.)
На дошці з’являтимуться числа римської нумерації. Треба записати ці числа арабськими цифрами.
xxIv - 24 xL – 40 cc – 200 cLx – 160 cDx – 410 DCCC – 800
MC – 1100
MMI – 2001
MMXXIV - 2024
MMXXXIX – 2039
MCМXCVIII - 1998
MMXCIX - 2099
ІІІ. Обчислити периметр та площі даних фігур.
І команда
ІІ команда
IV. Фізкультхвилинка
Скласти спагеті у пластикову пляшку. Яка команда швидше впоралася й менша розгубила соломинок – виграє 1 бал.
V. ХІМІЯ ТА МАТЕМАТИКА
Неможливо уявити хімію, фізику, біологію без математики.
Так, щоб скласти хімічну формулу будь-якої речовини, треба застосувати знання з теми «Кратні числа. Дільники»
Утворити хімічні речовини із поданих елементів. Роздруковані картки із символами хімічних елементів.
І команда – CO2, CH4,, HCl.
ІІ команда – Н2О, NaCl, NH3
VІ. МАТЕМАТИКА ДЛЯ ЖИТТЯ
Задача «У піцерії»
Якого розміру замовити піцу вигідніше: дві діаметром 30 см й за ціною 200 грн кожна чи одну діаметром 45 см за ціною 400 грн?
Задача «Торф»
Торф, що є корисною копалиною, утворюється з відмерлих сфагнових мохів, за 10 років утворюється 1 см цієї речовини. За скільки років утворився шар торфу завтовшки 5 м? (5000 р)
VII. ЩО У ЯЩИКУ?
Капітани команд зазирають у ящик й описують те, що побачили, не використовуючи стоп-слова. І команда
ЦИЛІНДР
Стоп-слова: циліндр, труба.
ІІ команда
МАСШТАБ
Стоп-слова: карта, мапа, масштаб.
VIII. ПІДСУМОК
Підведення підсумків. Визначення переможців.
Рефлексія
Чи сподобалася вам гра? Що нового ви дізналися для себе?
Якого висновку ви дійшли?