Гра з елементами квесту «Ми - за здоровий спосіб життя!»

Про матеріал
Гра з елементами квесту «Ми - за здоровий спосіб життя!» Підготувала бібліотекар Харківського ліцею № 141 Міхеєва Світлана Олексіївна. Здоровий спосіб життя передбачає дотримання виконання певних правил, що забезпечують гармонійний розвиток, високу працездатність, духовну рівновагу та здоров’я людини. В даний час навчальні ігри в форматі квестів, або з елементами квесту дуже затребувані в учнів. Гра-квест «Ми - за здоровий спосіб життя!» Спрямована на формування компетентності здорового способу життя у підростаючого покоління, прояв відповідальності, самостійності та вміння командної взаємодії, а також на створення умов для інтелектуальної і творчої самореалізації учнів і популяризації фізичної активності та спорту.
Перегляд файлу

Харківський ліцей №141 Харківської міської ради  Харківської області

                                          Підготувала бібліотекар Харківського ліцею № 141 Міхеєва С.О.

 

 

Гра з елементами квесту «Ми - за здоровий спосіб життя!»

«Головним  скарбом  життя  є  не  землі,  що  ти  їх  завоював,

  не  багатства,  що  їх маєш  у  скринях...  

Головним  скарбом  життя  є  здоров’я,

  і,  щоб  його  зберегти, потрібно багато що знати.»

 (Авіцена) 

Компетентність здорового способу життя складається з орієнтації на здоров'я як абсолютну життєву цінність, на ідеали особистості, сім'ї, нації, екологічної обізнаності. Бібліотекарі, як носії культури (в тому числі і культури здоров'я) сприяють різнобічному розвитку особистості з урахуванням віку, забезпечують інформаційну підтримку різноманітних форм корисного проведення дозвілля, різними доступними їм формами й методами пропагують цінності здорового способу життя. Здоровий   спосіб  життя  передбачає  дотримання  виконання певних правил, що забезпечують гармонійний розвиток, високу працездатність, духовну рівновагу та здоров’я людини.

В даний час навчальні ігри в форматі квестів, або з елементами квесту дуже затребувані в учнів. Гра-квест «Ми - за здоровий спосіб життя!» Спрямована на формування компетентності здорового способу життя у підростаючого покоління, прояв відповідальності, самостійності та вміння командної   взаємодії, а також на створення умов для інтелектуальної і творчої самореалізації учнів і популяризації фізичної активності та спорту.

Опис гри « Ми -за здоровий спосіб життя!»

Г ра складається з 3 етапів, всі етапи проходять на різних ігрових майданчиках. Перший майданчик- бібліотека( або кабітен поблизу бібліотеки). Гравці повинні розгадати ребуси та загадки де зашифровані місця схованки завдань на 1 етапі. Після розшифровки  місць та знаходження завдання гравці відповідають на питання(обмеження в часі 2 хвилини на 1 питання) та отримують 1 бал за кожну правильну відповідь. Лист з відповідями залишають судді. В кінці завдання зашифрована назва наступного майданчика. На  другому майданчику учасники за 15 хвилин повинні відповісти на всі питання вікторини-теста, отримавши 1 бал за кожну правильну відповідь. Лист з відповідями залишають судді. Наступний майданчик зашифрован в ребусі. На 3 майданчику дітей  чекають  питання брейн- рінгу (7 хвилин на всі питання, питання зачитує ведучий,за правильну відповідь команди отримують фішку = 1 балу) та спотивні змагання. Лист з відповідямита коробка з отриманними фішками залишають судді. На всіх майданчиках працюють різні судді, спортивні змагання оцінює окремий суддя. Далі судді підраховують  загальний підсумок двох команд та визначать переможця.

План підготовки та проведення гри:

  1. Підготовка маршрутного листа для проходження етапів.
  2. Підготовка завдань та відповідей.
  3. Формування складу суддів
  4. Формування команд гравців.
  5. Проведення інструктажу для учасників квесту.
  6. Проходження ігрових майданчиків командами.
  7. Підведення підсумків.
  8. Нагородження.

Старт гри.

Кожна команда отримує маршрутний лист. Команди переміщуються  по майданчиках, виконуючи тематичні, практичні, інтелектуальні та фізичні завдання. На кожному етапі команди отримують бали за правильно виконані завдання.

1 майданчик- Інтелектуальний

 

 

 

 

 

Завдання для команди_____________  .

 

1.Вузлувата та листата, а доспіє –головата.

 

2.Біжит,блищить, гадючиться, між очеретом крутиться.

 

3.

 

4.Голубе вітрило увесь світ накрило.

 

5.

 

6. Що то за голова, що тільки зуби й борода?

 

7. Два ножі ріжуть лід, залишають дивний слід.

 

8.Жовте, соковите на дерев’янку надіте.

1.

2.

3.И

4.

5. И

6.

7.

8.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ребуси-підказки

 

 

        К            О             Н            Ч                  

 

 

       А              К            П           Д

 

 

       И             Р             И             Я

 

 

 

                                                                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

                                           Завдання для команди__________ знаходиться у

 

                                                                

 

 

 

Завдання для команди__________________

 

 

 

 1. Зелень молоду, яскраву

     Нам дарує місяць …….                                   

 

   2. У воді  вона є

     І без дзьоба «клює

 

 3. Без вікон, без дверей

     Повна хата людей.                                            

 

 4. Росте високо, кругле, червонобоке,

       Налилося соком.                                              

 

 5. Махнула птиця крилом-

     Півсвіту накрила чорним рядном.                

 

 6.  Солодка і цукриста

       Красуня золотиста,

       І медова, й запашна.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

       Відгадайте, хто вона?                                      

 

 7. Мабуть, Сонечкові син

     Цей яскравий    …….                                        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ребусиребуси

                                                                              Ребуси-підказки

ребусиребусиребусиребусиребусиребуси

ребуси

 

 

 

 

 

 

 


 

                                

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Завдання для команди__________ знаходиться біля

 

 

Бліц-тест

Правила :

  1. 1 бал за правильну відповідь
  2. 2 хвилини для відповіді на одне питання

 

1.Що таке «гіподинамія»?

  1. Гіподинамія — це малорухливий спосіб життя.
  2.  Гіподинамія — це рухливий спосіб життя.
  3. Гіподинамія — це здоровий спосіб життя. 
  4. Гіподинамія — це правильний спосіб життя.

 

2.Виберіть продукти, які містять йод

 

  1.  Яблука, капуста, морква, ожина, риба, креветки
  2. Морська риба, морська капуста, креветки, кальмари
  3. Ікра червона, листя салату, виноград, гранат, слива

 

 

3.Який відпочинок корисний після уроків для школяра?

 

  1. Дивитися телевізор 6 годин
  2. Жодна з відповідей
  3. Кататися на велосипеді
  4. Грати в комп'ютерні ігри до самої ночі

4.Користуватись комп’ютером можна ..?                        

  1. Не більше години
  2. З перервами,на протязі 7 годин
  3. Увесь день    

5.Яка їжа є корисною для школяра ?

 

  1. Тістечка,торти
  2. Фрукти та овочі
  3. Чіпси,газовані напої
  4. Смажена картопля фрі

 

 

6.Збереженню здоров’я сприяє:

 

  1. Сильний вітер
  2. Перебування на сонці влітку без головного убору
  3. Водні процедури
  4. Забруднене повітря

 

7.Познач сприятливі для здоров’я погодні умови.

 

  1. Град

 

  1. Хуртовина

 

  1. Сонячний день

 

  1. Гроза

 

8.Вибери відповіді, що слід зробити в разі погіршення самопочуття:

 

  1. Самостійно вжити ліки
  2. Повідомити дорослих
  3. Звернутися до лікаря
  4. Плакати й хвилюватися.

9.Оберіть формулу здорового способу життя

 

  1.         Зберігати + лікувати= здоровий спосіб життя
  2.         Лікувати+фізична культура+ харчування= здоровий    спосіб життя
  3.         Зберігати+ розвивати+ відновлювати= здоровий спосіб життя

 

10. Який орган уражається у курців насамперед?

  1. Легені
  2. Печінка
  3. Нирки

 

11. Який колір зубів у курців?      

  1. Жовтий
  2. Чорний
  3. Брунатний

 

 

 

 


Наступне завдання ви отримаєте на майданчику

 

 

 

                                      

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                                     

 

                                                                                                                           

                                                                                                                                                                                                             

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 2 майданчик  Кмітливий

Вікторина –тест

Правила:

  1. 1 бал за правильну відповідь
  2. 15 хвилин на всі відповіді

І. Всі лікарі пропагують прогулянки на свіжому повітрі. Для чого це?

  1. Щоб не заважати батькам займатися домашніми справами.
  2. Так зміцнюється здоров’я та загартовується організм.
  3. На вулиці більше можливості для спілкування з друзями.
  4. Вдома брудне повітря.

ІІ. Тобі звичайно ж добре відомо, що руки потрібно мити перед їжею та після відвідування туалету. А в якому випадку теж неодмінно треба помити руки?

  1. Після гри в комп’ютерні ігри.
  2. Після вживання їжі.
  3. Після гри зі домашніми улюбленцями.
  4. Після сну.

ІІІ. Що з перерахованого найбільше шкодить Твоєму здоров’ю?

  1. Щоденні прогулянки взимку.
  2. Спортивні змагання в літню спеку.
  3. Надмірне переймання калорійністю їжі.
  4. Недотримання правил особистої гігієни.

ІV. Здоровий, міцний сон — запорука гарного настрою і бадьорості протягом усього дня. Проте тривалість сну для людей різних вікових категорій різна. Скільки годин повинен спати підліток, аби бути здоровим?

  1. Не менше 8-9 годин.
  2. Скільки хочеться.
  3. Не важливо. Головне — лягати не пізніше 9-ї вечора.
  4. Хоча б 5-6 годин.

V. Всі ми вмиваємося зранку та миємо ноги увечері, тому що:

  1. Намагаємося позбутися мікробів.
  2. Не хочемо, щоб із нас сміялися оточуючі.
  3. Потрібно очистити шкіру від забрудненості. А ще це сприяє загартовуванню організу.
  4. Це — стародавня українська традиція.

VІ. Що з перерахованого найбільше шкодить здоров’ю людини?

  1. Шкідливі звички: паління, вживання спиртних напоїв.
  2. Ходіння босоніж по вранішній росі.
  3. Вживання зелених яблук.
  4. Пиття холодної води.
  5. Їжа, позбавлена вітамінів, з надлишком жирів та холестерину.
  6. Вживання солодкого.
  7. Прогулянки під час дощу.

VІІ. Заняття на тренажерах здобули всесвітню славу. Скажи, чому, займаючись на них, все ж не варто занадто сильно перенапружуватись?

  1. Підвищується ризик ураження серцево-судинної системи.
  2. Не залишиться сил на виконання домашніх завдань.
  3. Доведеться забагато випити води.
  4. Можна занадто сильно спітніти і застудитися.

VІІІ. Той, хто піклується про здоров’я своїх зубів…

  1. Ніколи не їсть після холодного гаряче і навпаки.
  2. Полоще рот водою після кожного прийому їжі.
  3. Повністю відмовляється від солодкого.
  4. Намагається менше усміхатися та не встрявати у бійки.
  5. Чистить зуби вранці та ввечері.

ІХ. Дуже часто підлітки — в захваті від комп’ютерних ігор. Скільки годин на день їм можна сидіти перед монітором, аби не нашкодити здоров’ю?

  1. Не більше 3-х годин в день
  2. Не більше 1-ї години.
  3. Не більше 2-х годин.
  4. Не важливо, головне — щоб батьки не помітили.

Х. Чай або каву перед сном не рекомендовано вживати лікарями. Чому?

  1. Вони занадто калорійні.
  2. Доведеться вночі вставати в туалет.
  3. У них мало вітамінів.
  4. Важче буде заснути.

 

ХІ. Лікарі категорично проти довгих посиденьок за комп’ютером і телевізором, тому що…

  1. Так витрачається багато електроенергії.
  2. Погіршується зір, постава, розхитується нервова система.
  3. В такому випадку техніка швидко ламається.
  4. В приміщенні виникає занадто сильне електромагнітне поле.

ХІІ. В якому випадку найбільш вірогідна побутова травма?

  1. При порушенні правил безпеки, неуважності, пустощах.
  2. За відсутності батьків удома.
  3. При поганому самопочутті.
  4. Коли в гості приходять друзі.

ХІІІ. Де потрібно зберігати небезпечні предмети (ножі, лаки, оцет, аерозолі, фарби, креми для взуття тощо), якщо в домі є маленька дитина?

  1. У місцях захищених від потрапляння світла.
  2. За побутовими приладами.
  3. На верхніх полицях.
  4. У закритих ключем шухлядках або приміщеннях (комора).
  5. На полицях біля умивальника.

ХІV. Що потрібно враховувати, збираючись до школи, щоб не застудитись:

  1. Гороскоп.
  2. Стан свого здоров’я.
  3. Відстань до школи.
  4. Стан взуття, одягу та самопочуття.
  5. Погодні умови, місце проведення уроків і температуру в шкільних приміщеннях.

ХV. Чому не можна штовхатися та бігати коридорами школи?

  1. Можна отримати за це на горіхи.
  2. Неодмінно отримаєш зауваження від вчителів.
  3. Класний керівник напише скаргу в щоденнику і батьки сваритимуть за погану поведінку.
  4. Можна вдарити когось, збити з ніг, випадково травмуватися, або травмувати інших.

 

 

 

 

 

 

 

Відповіді на запитання вікторини-теста про здоров’я

І.      Відповідь

ІІ.     Відповідь

ІІІ.    Відповідь

ІV.    Відповідь

V.    Відповідь

VІ.   Відповідь            та

VІІ.   Відповідь

VІІІ.  Відповідь

ІХ.     Відповідь

Х.     Відповідь

ХІ.    Відповідь

ХІІ.  Відповідь

ХІІІ. Відповідь

ХІV. Відповідь

ХV. Відповідь

Наступне завдання ви отримаєте на майданчику

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                          

 

 

 

 

 

 

 

 

3 майданчик- Спорт (спорт зал) 20- 30 хвилин.

 

Брейн –рінг

Другий блок (1 бал (фішка) за відповідь) макс-7 хвилин

  1. У який гімнастичної фігури є тезка серед птах?                                                             (Ластівка)
  2. Яку гру французи називають «літаючим півнем»?                                                        (Бадмінтон)
  3. Хто з синів Зевса «організував» перші олімпійські ігри?                                               (Геркулес)
  4. В якій грі дами найбільше стежать за своїми фігурами?                                                  (Шахи)
  5. Як перекладається з англійської мови назва стилю плавання «батерфляй»?                (Метелик)
  6. Назва якого виду єдиноборства з японської перекладається як «м'який шлях»?          (Дзюдо)
  7. Який стиль плавання люди запозичили у жаби?                                                                 (Брас)
  8. Який вид спорту для одних може бути легким, а для інших тяжких?                            (Атлетика)
  9. Як звали переможця Ігор в Стародавній Греції?                                                            (Олимпионик)
  10. На честь якого бога проводилися Ігри?                                                                          (На честь Зевса)
  11. Як ви думаєте, чи проходили на Іграх змагання поетів і музикантів?                              (Так)
  12. Згадайте девіз Олімпійських ігор.                                                                       ("Швидше, вище, сильніше")
  13. Що є символом Ігор?                                                                                                             (Факел)
  14. Що зображено на олімпійському прапорі?                                                                     (П'ять кілець)

Спортині змагання команд.

Переможець отримує 5 балів

.

«Передача м'яча над головою»

Команди шикуються в колони. Першим гравцям даються м'ячі. За командою м'яч передається над головою гравцеві, що стоїть за спиною. За  м'яч дійде до останнього учасника - той перебігає на початок строю і передає м'яч назад. Естафета продовжується доти, доки направляючий не повернеться на своє місце. Перемагає та команда, направляючий якої  швидше займе своє місце.

Естафета «Кенгуру»

Команди шикуються перед стартовою лінією. Направляючий  затискає  м'яч між ногами і за командою біжить до стійки і назад. Передає м'яч та стає  в кінець строю. Якщо м'яч упаде, потрібно його знову затиснути між ногами й продовжити біг.

Естафета « Веселий м’яч»

Гравці команди по черзі оббігають з м’ячем кеглю і повертаються назад. Перемагає  команда, яка швидше закінчить гру. За правилами гри з м'ячем бігти не можна, його треба вести однією рукою.

 

Підведення підсумків та нагородження учасників.

 

 

 

 

 

Додаток 1

Відповіді  на питання.

1 етап

Зашифровані слова для знаходження завдання на 1 етапі «Криничка» та «Троянда»

Відповіді на загадки.

1.Капуста, річка, небо, часник, ковзани, абрикос

2. Травень, риба, огірок, яблуко, ніч, диня, апельсин

Відповіді бліц-тесту.

1А; 2В; 3С; 4А; 5В; 6С; 7С; 8В,С; 9В; 10А; 11А.

Назва наступного майданчика- «Кмітливий»

2 етап

Відповіді на запитання вікторини про здоров’я

І. Відповідь 2.ІІ. Відповідь 3.ІІІ. Відповідь 4.ІV. Відповідь 1.V. Відповідь 3.. Відповідь 1 та 5.VІІ. Відповідь 1.VІІІ. Відповідь 1, 2, 5.

ІХ. Відповідь 2.Х. Відповідь 4.ХІ. Відповідь 2.ХІІ. Відповідь 1.ХІІІ. Відповідь 4.ХІV. Відповідь 5.ХV. Відповідь 4.

Назва наступного майданчика -  «Спорт»

 

 

 

Список використанної літератури.

1. 1400 загадок для дітей/ Упоряд В.І.Паронова.-Тернопіль: Навчальна книга –Богдан, 2008.-196с.

2. 1500 загадок для найрозумніших діточок/ Упоряд. Г.Басюк.- Тернопіль: Яблуко,2008.-240с

3.М.М. Булатова.Енциклопедія олімпійського спорту в запитаннях та відповідях.Друге видання.-К.: Олімпійська література,2011.-400с.:іл.

 

Інформаціїні джерела:

https://pustunchik.ua/

pustunchik.ua/ua/holidays/

https://naurok.com.ua/test/zdorov-ya-i-zhittya

Генерація ребусів за допомогою http://rebus1.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  «Ми - за здоровий спосіб життя!»

Маршрутний  лист  команди____________________


 

 

№п/п

Майданчик

Бали

1

Інтелектуальний

 

2

К________ий

 

3

С______т

 

                 Підсумок

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 березня 2021
Переглядів
2618
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку