Харківський ліцей №141 Харківської міської ради Харківської області
Підготувала бібліотекар Харківського ліцею № 141 Міхеєва С.О.
Гра з елементами квесту «Ми - за здоровий спосіб життя!»
«Головним скарбом життя є не землі, що ти їх завоював,
не багатства, що їх маєш у скринях...
Головним скарбом життя є здоров’я,
і, щоб його зберегти, потрібно багато що знати.»
(Авіцена)
Компетентність здорового способу життя складається з орієнтації на здоров'я як абсолютну життєву цінність, на ідеали особистості, сім'ї, нації, екологічної обізнаності. Бібліотекарі, як носії культури (в тому числі і культури здоров'я) сприяють різнобічному розвитку особистості з урахуванням віку, забезпечують інформаційну підтримку різноманітних форм корисного проведення дозвілля, різними доступними їм формами й методами пропагують цінності здорового способу життя. Здоровий спосіб життя передбачає дотримання виконання певних правил, що забезпечують гармонійний розвиток, високу працездатність, духовну рівновагу та здоров’я людини.
В даний час навчальні ігри в форматі квестів, або з елементами квесту дуже затребувані в учнів. Гра-квест «Ми - за здоровий спосіб життя!» Спрямована на формування компетентності здорового способу життя у підростаючого покоління, прояв відповідальності, самостійності та вміння командної взаємодії, а також на створення умов для інтелектуальної і творчої самореалізації учнів і популяризації фізичної активності та спорту.
Опис гри « Ми -за здоровий спосіб життя!»
Г ра складається з 3 етапів, всі етапи проходять на різних ігрових майданчиках. Перший майданчик- бібліотека( або кабітен поблизу бібліотеки). Гравці повинні розгадати ребуси та загадки де зашифровані місця схованки завдань на 1 етапі. Після розшифровки місць та знаходження завдання гравці відповідають на питання(обмеження в часі 2 хвилини на 1 питання) та отримують 1 бал за кожну правильну відповідь. Лист з відповідями залишають судді. В кінці завдання зашифрована назва наступного майданчика. На другому майданчику учасники за 15 хвилин повинні відповісти на всі питання вікторини-теста, отримавши 1 бал за кожну правильну відповідь. Лист з відповідями залишають судді. Наступний майданчик зашифрован в ребусі. На 3 майданчику дітей чекають питання брейн- рінгу (7 хвилин на всі питання, питання зачитує ведучий,за правильну відповідь команди отримують фішку = 1 балу) та спотивні змагання. Лист з відповідямита коробка з отриманними фішками залишають судді. На всіх майданчиках працюють різні судді, спортивні змагання оцінює окремий суддя. Далі судді підраховують загальний підсумок двох команд та визначать переможця.
План підготовки та проведення гри:
Старт гри.
Кожна команда отримує маршрутний лист. Команди переміщуються по майданчиках, виконуючи тематичні, практичні, інтелектуальні та фізичні завдання. На кожному етапі команди отримують бали за правильно виконані завдання.
1 майданчик- Інтелектуальний
Завдання для команди_____________ .
1.Вузлувата та листата, а доспіє –головата.
2.Біжит,блищить, гадючиться, між очеретом крутиться.
3.
4.Голубе вітрило увесь світ накрило.
5.
6. Що то за голова, що тільки зуби й борода?
7. Два ножі ріжуть лід, залишають дивний слід.
8.Жовте, соковите на дерев’янку надіте.
1. |
2. |
3.И |
4. |
5. И |
6. |
7. |
8. |
Ребуси-підказки
К О Н Ч
А К П Д
И Р И Я
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
8. |
Завдання для команди__________ знаходиться у
Завдання для команди__________________
1. Зелень молоду, яскраву
Нам дарує місяць …….
2. У воді вона є
І без дзьоба «клює
3. Без вікон, без дверей
Повна хата людей.
4. Росте високо, кругле, червонобоке,
Налилося соком.
5. Махнула птиця крилом-
Півсвіту накрила чорним рядном.
6. Солодка і цукриста
Красуня золотиста,
І медова, й запашна.
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
Відгадайте, хто вона?
7. Мабуть, Сонечкові син
Цей яскравий …….
Ребуси-підказки
1. |
2. |
3. |
4. |
5. |
6. |
7. |
Завдання для команди__________ знаходиться біля
Бліц-тест
Правила :
1.Що таке «гіподинамія»?
2.Виберіть продукти, які містять йод
3.Який відпочинок корисний після уроків для школяра?
4.Користуватись комп’ютером можна ..?
5.Яка їжа є корисною для школяра ?
6.Збереженню здоров’я сприяє:
7.Познач сприятливі для здоров’я погодні умови.
8.Вибери відповіді, що слід зробити в разі погіршення самопочуття:
9.Оберіть формулу здорового способу життя
10. Який орган уражається у курців насамперед?
11. Який колір зубів у курців?
Наступне завдання ви отримаєте на майданчику
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 майданчик Кмітливий
Вікторина –тест
Правила:
І. Всі лікарі пропагують прогулянки на свіжому повітрі. Для чого це?
ІІ. Тобі звичайно ж добре відомо, що руки потрібно мити перед їжею та після відвідування туалету. А в якому випадку теж неодмінно треба помити руки?
ІІІ. Що з перерахованого найбільше шкодить Твоєму здоров’ю?
ІV. Здоровий, міцний сон — запорука гарного настрою і бадьорості протягом усього дня. Проте тривалість сну для людей різних вікових категорій різна. Скільки годин повинен спати підліток, аби бути здоровим?
V. Всі ми вмиваємося зранку та миємо ноги увечері, тому що:
VІ. Що з перерахованого найбільше шкодить здоров’ю людини?
VІІ. Заняття на тренажерах здобули всесвітню славу. Скажи, чому, займаючись на них, все ж не варто занадто сильно перенапружуватись?
VІІІ. Той, хто піклується про здоров’я своїх зубів…
ІХ. Дуже часто підлітки — в захваті від комп’ютерних ігор. Скільки годин на день їм можна сидіти перед монітором, аби не нашкодити здоров’ю?
Х. Чай або каву перед сном не рекомендовано вживати лікарями. Чому?
ХІ. Лікарі категорично проти довгих посиденьок за комп’ютером і телевізором, тому що…
ХІІ. В якому випадку найбільш вірогідна побутова травма?
ХІІІ. Де потрібно зберігати небезпечні предмети (ножі, лаки, оцет, аерозолі, фарби, креми для взуття тощо), якщо в домі є маленька дитина?
ХІV. Що потрібно враховувати, збираючись до школи, щоб не застудитись:
ХV. Чому не можна штовхатися та бігати коридорами школи?
Відповіді на запитання вікторини-теста про здоров’я
І. Відповідь
ІІ. Відповідь
ІІІ. Відповідь
ІV. Відповідь
V. Відповідь
VІ. Відповідь та
VІІ. Відповідь
VІІІ. Відповідь
ІХ. Відповідь
Х. Відповідь
ХІ. Відповідь
ХІІ. Відповідь
ХІІІ. Відповідь
ХІV. Відповідь
ХV. Відповідь
Наступне завдання ви отримаєте на майданчику
|
|
|
|
|
3 майданчик- Спорт (спорт зал) 20- 30 хвилин.
Брейн –рінг
Другий блок (1 бал (фішка) за відповідь) макс-7 хвилин
Спортині змагання команд.
Переможець отримує 5 балів
.
«Передача м'яча над головою»
Команди шикуються в колони. Першим гравцям даються м'ячі. За командою м'яч передається над головою гравцеві, що стоїть за спиною. За м'яч дійде до останнього учасника - той перебігає на початок строю і передає м'яч назад. Естафета продовжується доти, доки направляючий не повернеться на своє місце. Перемагає та команда, направляючий якої швидше займе своє місце.
Естафета «Кенгуру»
Команди шикуються перед стартовою лінією. Направляючий затискає м'яч між ногами і за командою біжить до стійки і назад. Передає м'яч та стає в кінець строю. Якщо м'яч упаде, потрібно його знову затиснути між ногами й продовжити біг.
Естафета « Веселий м’яч»
Гравці команди по черзі оббігають з м’ячем кеглю і повертаються назад. Перемагає команда, яка швидше закінчить гру. За правилами гри з м'ячем бігти не можна, його треба вести однією рукою.
Підведення підсумків та нагородження учасників.
Додаток 1
Відповіді на питання.
1 етап
Зашифровані слова для знаходження завдання на 1 етапі «Криничка» та «Троянда»
Відповіді на загадки.
1.Капуста, річка, небо, часник, ковзани, абрикос
2. Травень, риба, огірок, яблуко, ніч, диня, апельсин
Відповіді бліц-тесту.
1А; 2В; 3С; 4А; 5В; 6С; 7С; 8В,С; 9В; 10А; 11А.
Назва наступного майданчика- «Кмітливий»
2 етап
Відповіді на запитання вікторини про здоров’я
І. Відповідь 2.ІІ. Відповідь 3.ІІІ. Відповідь 4.ІV. Відповідь 1.V. Відповідь 3.VІ. Відповідь 1 та 5.VІІ. Відповідь 1.VІІІ. Відповідь 1, 2, 5.
ІХ. Відповідь 2.Х. Відповідь 4.ХІ. Відповідь 2.ХІІ. Відповідь 1.ХІІІ. Відповідь 4.ХІV. Відповідь 5.ХV. Відповідь 4.
Назва наступного майданчика - «Спорт»
Список використанної літератури.
1. 1400 загадок для дітей/ Упоряд В.І.Паронова.-Тернопіль: Навчальна книга –Богдан, 2008.-196с.
2. 1500 загадок для найрозумніших діточок/ Упоряд. Г.Басюк.- Тернопіль: Яблуко,2008.-240с
3.М.М. Булатова.Енциклопедія олімпійського спорту в запитаннях та відповідях.Друге видання.-К.: Олімпійська література,2011.-400с.:іл.
Інформаціїні джерела:
pustunchik.ua/ua/holidays/
https://naurok.com.ua/test/zdorov-ya-i-zhittya
Генерація ребусів за допомогою http://rebus1.com/
«Ми - за здоровий спосіб життя!»
Маршрутний лист команди____________________
№п/п |
Майданчик |
Бали |
1 |
Інтелектуальний |
|
2 |
К________ий |
|
3 |
С______т |
|
Підсумок |
|