Урок-квест «Безпека дорожнього руху » 5 клас
Тема уроку: Узагальнення знань з теми «Безпека дорожнього руху»
Мета уроку: узагальнити, систематизувати та повторити матеріал з теми «Безпека дорожнього руху»; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати логічне мислення; розвивати вміння та навички застосовувати теоретичні знання на практиці, працювати в групах, виконувати нестандартні завдання, узагальнювати і систематизувати вивчений матеріал, вибирати головне, робити висновки; виховувати: дбайливе ставлення до свого життя та здоров'я, культуру спілкування один з одним.
Хід уроку
І . Організація класу
Доброго дня! Рада вітати вас . З нетерпінням чекала зустрічі. Приємно бачити всіх здоровими, з усміхненими обличчями. Сподіваюсь, наше спілкування буде приємним.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні у нас незвичайний урок – урок-квест. На вас чекають випробування, які ви подолаєте, прихопивши з собою весь багаж знань і життєвий досвід.
А дорогу до заповітної мети вам вкаже… Проте, ви дізнаєтесь хто, якщо відгадаєте загадку
В мене є три кольори,
Всі для діла, не для гри.
Пішоходи й водії
Знають правила мої.
Коли колір я міняю –
Тих чи інших зупиняю.
Отже, ви здогадалися , що це світлофор. Його кольори допоможуть вам рухатися від однієї зупинки до іншої.
ІІІ. Хід уроку
У нас вже утворились групи . Зараз ви виберете колір, за допомогою якого будете виконувати завдання.
1.Пояснення правил квесту.
Учасники поділяються на 3 команди (червона, жовта, зелена). Кожна команда обирає свого капітана.
Після кожного завдання капітан підходить до вчителя з виконаним завданням і отримує вказівку, де шукати наступне.
Перша команда¸ яка перша і правильно збере пазл, отримує нагороду
За командою «Старт» розпочинаємо квест.
2.Виконання завдань командами
І. Послідовність завдань для червоної команди
1.Перше завдання висить на дошці в червоному конвертику
2.Виконане завдання капітан передає вчителеві, той перевіряє та дає підказку, де шукати наступне (на вчительському столі):
За ним учитель пише щось
І перевіряє всі роботи.
Лежать на ньому журнал і книжки,
Щоденник пустунки Аришки.
Наступне завдання, видно мені
Лежить на вчительському...
3.За цим предметом знаходьте наступне завдання (за дошкою)
Величезне полотно
Та й існує вже давно.
Любим ми на нім писати,
А ще більше – витирати.
4.Звідки лунає музика на уроках музичного мистецтва (під колонками)
5.Згадайте номер телефону «швидкої допомоги». Остання цифра вкаже вам ряд, на якому шукайте наступне завдання (на третьому ряду)
6.Відгадайте загадку і дізнаєтеся, де шукати наступне завдання (серед квітів):
Їх на віконце, полку ставлять,
Від холоду і вітру бережуть.
Весну взимку вони нам дарують,
Тому що зеленіють і цвітуть.
Червоні:
За ним учитель пише щось
І перевіряє всі роботи.
Лежать на ньому журнал і книжки,
Щоденник пустунки Аришки.
Наступне завдання, видно мені
Лежить на вчительському...
Величезне полотно
Та й існує вже давно.
Любим ми на нім писати,
А ще більше – витирати.
Їх на віконце, полку ставлять,
Від холоду і вітру бережуть.
Весну взимку вони нам дарують,
Тому що зеленіють і цвітуть.
Вперед!
Жовта
1Команда жовтих, ваше перше випробування –на дошці. Вперед!
Величезне полотно
Та й існує вже давно.
Любим ми на нім писати,
А ще більше – витирати.
Їх на віконце, полку ставлять,
Від холоду і вітру бережуть.
Весну взимку вони нам дарують,
Тому що зеленіють і цвітуть.
За ним учитель пише щось
І перевіряє всі роботи.
Лежать на ньому журнал і книжки,
Щоденник пустунки Аришки.
Наступне завдання, видно мені
Лежить на вчительському...
Вперед!
Зелена
За ним учитель пише щось
І перевіряє всі роботи.
Лежать на ньому журнал і книжки,
Щоденник пустунки Аришки.
Наступне завдання, видно мені
Лежить на вчительському...
Їх на віконце, полку ставлять,
Від холоду і вітру бережуть.
Весну взимку вони нам дарують,
Тому що зеленіють і цвітуть.
Величезне полотно
Та й існує вже давно.
Любим ми на нім писати,
А ще більше – витирати.
Завдання
1. |
Переходити дорогу на зупинці безпечно |
ні |
2. |
Регульоване перехрестя – перехрестя, де є світлофор або регулювальник |
так |
3. |
На відкритій ділянці дорогу можна переходити навкіс |
ні |
4. |
Громадський транспорт треба чекати на проїжджій частині |
ні |
5. |
Водій автомобіля, у будь – якому разі повинен зупинитися на зупинці та пропустити пасажирів, що вийшли з трамвая або йдуть до нього |
так |
6. |
У громадському транспорті є по 2 аварійні виходи, аптечка, вогнегасник та молоточки для розбиття вікон |
так |
2.ЗБЕРИ РЕЧЕННЯ
1 . Частина дороги, призначена для руху пішоходів через проїжджу частину____________________________________________________________
2. Особа, яка керує транспортним засобом __________________________________________________________________
3. Написи та лінії на проїжджій частині___________________________________________________________
4. Пристрій для регулювання руху в певних напрямках________________
5. Дорога поділена на дві частини: проїжджа частина – для руху ____________________та тротуари - для руху _______________________ .
6. Дороги, які мають більше ніж 2 смуги у різних напрямках, називаються _____________________________________________________________
7 Пішохідні переходи бувають __________________________________________________________________________________________________________________________________
8. Учасник дорожнього руху, який знаходиться у транспортному засобі, але не причетний до керування ним ___________________________________
9. Учасник дорожнього руху поза транспортним засобом___________________________________________________________
10. Швидкісна багатосмугова дорога __________________________________
11Пішоходи, які не встигли перейти дорогу, повинні почекати на ________________________________________________________________
Слова для довідок: пішохідний перехід, водій, дорожня розмітка, світлофор, острівці безпеки, пішохід, пасажир, автомагістраль,
транспортних засобів, пішоходів, багато смуговими, наземні, підземні, надземні,
3.ЗНАЙТИ ВІДПОВІДНІСТЬ (правила для пішоходів)
1.Поблизу є перехрестя
|
А. переходь дорогу тільки під прямим кутом. |
2.На дорозі розмічено пішохідний перехід
|
Б. пошукай ділянку для переходу, де добре проглядається дорога.
|
3.Дорога погано проглядається
|
В. переходь дорогу на перехресті по лінії тротуару, але не перетинай його по діагоналі
|
4.Якщо автомобілі на безпечній відстані
|
Г. скористайся ним для переходу дороги.
|
4.КРОСВОРД
с |
и |
г |
н |
а |
л |
|
|||||
|
а |
в |
а |
р |
і |
я |
|
||||
п |
е |
р |
е |
х |
і |
д |
|
||||
|
|
т |
р |
а |
м |
в |
а |
й |
|||
|
в |
е |
л |
о |
с |
и |
п |
д |
|
||
|
п |
і |
ш |
о |
х |
і |
д |
|
|||
|
а |
с |
ф |
а |
л |
ь |
т |
|
|||
в |
о |
д |
і |
й |
|
||||||
|
а |
в |
а |
р |
і |
я |
|
||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|||||
|
2 |
|
|
|
|
|
|
||||
3 |
|
|
|
|
|
|
|
||||
4 |
4 |
|
|
|
|
|
|
||||
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|||
8 |
|
|
|
|
|
||||||
|
9 |
|
|
|
|
|
|
||||
1. Знак, що подається транспортним засобом або світлофором ( Сигнал)
2. Пошкодження машини транспортного засобу( Аварія)
3. Місце, спеціально призначене для пересування людей з однієї вулиці на іншу (Перехід)
4. Міський електричний рейковий транспорт (Трамвай)
5. Двоколісний улюбленець дітлахів. (Велосипед)
6. Людина, що йде пішки ( Пішохід)
7. Тверде і гладке покриття дороги (Асфальт)
8. Особа, яка керує транспортним засобом ( Водій)
9. Те, що може трапитися з недисциплінованими водіями. (Аварія)
5. Правила для пасажирів, що наважилися їхати в переповненому транспорті
1.Вам необхідно переходити нерегульоване перехрестя, вулицю. Як ви вчините?
2.В салоні автобуса ви відчули запах диму.
ІV.Підсумки
V. Домашнє завдання
Завершення уроку.
Тож будьте завжди
уважними ,
зосередженими
та впевненими,
дотримуйтесь ПДР,
і ви не потрапите в біду.
На цьому наш урок завершено. До побачення!