Гра з фінансової грамотності «Розумники і розумниці»
Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів з предмету «Фінансова грамотність»;
розвивати творче мислення, ініціативу, уміння обґрунтувати свої думки, інтерес до набутих економічних знань, активізувати групову розумову діяльність;
вчити відстоювати свою ідею та прислухатися до думки інших;
виховувати повагу до своїх товаришів .
Методи заходу: словесні (рольова гра); практичні (вправи, задачі).
Обладнання: годинник, дзвіночок, мультимедійна дошка, презентація гри.
Підготовка до гри.
1. Визначити склади команд по 6 чоловік.
2. Обрати капітанів команд, назви команд і їх емблеми.
3. Команди готують по 2 запитання до команди суперників.
Хід гри
Учитель: Увага! Увага! Студія нашої школи спільно з Міністерством економіки та за сприяння вчителя Тетяни Ігорівни представляє економічну гру «Розумники і розумниці».Під час гри вам доведеться застосовувати правила партнерства. Гра покаже, чи вмієте ви слухати один одного і допомагати один одному. Вітаємо оплесками учасників гри та гостей студії.
У грі беруть участь 2 команди. Помічник роздає кольорові кружечки. Кожен обирає кружечок того кольору, який йому до вподоби. Учні займають свої місця відповідно до обраного кольору кружечка. Утворюється 2 команди: «Банкіри», «Підприємці» . Капітани команд представляють гравців.
Знайомство з командами. ( Капітани команд представляють гравців)
Команда «Банкіри»
Ми банкіри молодці,
Бо для всіх ми є взірці.
Знаєм, як кредити дати,
Де, коли й кому продати!
Хто кредити не вертає,
Той до суду попадає!
Команда «Підприємці»
Підприємці в нас такі –
Наче зайчики прудкі.
Матеріали ми придбаєм,
У виробництво запускаєм.
А готовий вже товар
Для людей усіх є дар!
І Правила гри:
1.Гра складається з 5 раундів і в кожному з них для команди необхідно заробити якомога більше «розумничків», давши правильні відповіді.
2.Час на обговорення запитання 1 хвилина, для окремих складних завдань 2 хвилини.
3.Сигнал до відповіді – піднята рука капітана. Відповідати може будь-який член команди.
4.За неповну і нечітку відповідь «розумничок» не дається.
5.Якщо команди не можуть дати відповіді на запитання, то їм допомагають глядачі в залі.
6.Хто першим підніме руку і дасть правильну відповідь, той зможе заробити для команди, за яку вболіває 1 «розумничок».
7.Першою відповідає та команда, капітан якої першим підняв руку. Якщо її відповідь невірна, команда суперників має ще 20 секунд на обговорення.
Правознавчик:
Вітаю Вас, шановні учасники гри! Декларація прав людини гарантує кожному захист свободи думки, уважне ставлення до співрозмовника, дбає про права і обов’язки кожного громадянина України. Поважайте думки партнерів, проявіть чесність та благородність у грі. Зауважте, що за порушення правил
гри – штраф. А щоб гру цю розпочати, треба всім вам клятву дати.
Клятва
Будемо уважними!
Будемо слухняними!
Будемо кмітливими!
У змаганні той перемагає,
Хто щирих, вірних друзів має!
Тож пам’ятайте це завжди
І свято дружбу бережіть!
Бо сьогодні ви суперники завзяті
А завтра всі – одна сім’я!
Учитель: Розпочнемо гру. Вітаємо оплесками учасників та гостей гри. У кінці гри команда, котра продемонструє найкращі знання з економіки і заробить більше «розумничків» буде визнана переможцем і здобуде головний приз – кубок «Мудра Сова».
Перед вами – екран на якому ви будете бачити запитання. Вашим суперником буде країна Економіка.
ІІ Гра.
І раунд – «Екослов» (економічна розминка для команд). «Швидше, більше»
Вчитель: Для кожної команди виділяється час - 1 хвилина. Я даю визначення економічного поняття, а гравці цієї команди називають його. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 «розумничок». Якщо ви не можете назвати визначення, можно пропустити запитання сказавши «далі».
1.Форма публічного продажу майна - аукціон.
2.Місце зберігання власних та державних коштовностей - банк.
3.Прямий товарообмін ; товар не продається за гроші, а обмінюється на інший товар - бартер.
4.Моральна якість, що характеризує дбайливе ставлення до речей, одягу, предметів спільного користування– бережливість.
5.Підприємницька діяльність, що дає прибуток– бізнес.
6.Все, що задовольняє наші потреби – блага.
7.Фактичний баланс прибутків і витрат родини , розподіл грошей , що їх заробили члени родини – бюджет родинний.
8.Грошова одиниця будь - якої країни –валюта.
9.Золота чи срібна прикраса будь-якої країни– гривна.
10.Грошова одиниця незалежної України – гривня.
11.Металеві чи паперові знаки, що є мірою вартості при купівлі та
продажу – гроші.
12.Гроші, що їх людина отримує за виконану роботу – заробітна плата.
13.Надані в борг на певний термін товари або гроші з виплатою відсотків за одержання – кредит.
14.Змагання між підприємствами в тому, хто виготовить кращу продукцію, продасть її вигідніше – конкуренція.
15.Управляючий - менеджер.
16.Це засоби, запаси, джерела чого-небудь– ресурси.
17.Обов'язкові платежі - податки.
18.Це бажання та необхідність людей мати певні об 'єкти життєдіяльності й користуватися ними – потреби.
19.Повідомлення та відомості про товар, його якість, можливість придбання– реклама.
20.Результат людської праці, який можна купувати, продавати, зважувати, пересувати, зберігати, упаковувати, обмінювати – товар.
21.Підприємець сільського господарства - фермер.
22.Торгівельне або промислове підприємство, яке самостійно здійснює виробництво або надає різні послуги – фірма.
23.Сплачування певної суми грошей за порушення правил поведінки, торгівлі, дорожнього руху– штраф .
24.Вартість товара в грошах- ціна.
25.Який синонім можно дібрати до слова бартер?
ІІ раунд – «Ерудит»
Учитель: Увага! Відгадайте загадку. Доведіть, що відгадка пов’язана з економікою. (Командам пропонуються загадки. Гравці дають відповіді і доводять економічний зміст відгадок. За правильну відповідь- 1 «розумничок».)
1. Була дитиною – не знала пелюшок,
А старою стала – сто пелюшок має.
(Капуста – товар, природний ресурс .)
2. Який є, таким покаже
І без слів про все розкаже.
(Дзеркало – товар, предмет побуту.)
3. Летить птиця – лебедиця,
А в ній люди сидять.
(Літак – транспорт, економічний ресурс)
4. Підстриже і пофарбує,
Гарний настрій подарує.
Золоті у нього руки,
Робить зачіски й перуки.
(Перукар – професія, трудовий ресурс.)
ІІІ Раунд – «Творчий»
Командам ставлять запитання творчого і проблемного характеру. Гравці у відповідях мають показати свою ерудицію, уміння обґрунтувати свої думки.
Учитель: Коли б за помахом чарівної палички всі люди мали змогу отрумувати все, що побажають, то як це б вплинуло на економічну науку?
(Оскільки в даній ситуації всі потреби можуть бути задоволені і немає обмеженості в ресурсах, то немає потреби їх альтернативного вибору. Отже, непомітним стає вивчення економіки, як науки про ефективне використання обмежених ресурсів.)
Музична пауза. Релаксація
ІΎ раунд – «Домашнє завдання».
Вікторина «Ти мені – я тобі».
Учитель: Команди ставлять одна одній по черзі по 2 завчасно підготовлені запитання, використовуючи екологічну інформацію, одне з яких задача.
Ύ раунд – «Розумник скаже, як зав'яже».
Учитель: Складіть із слів, які розсипалися прислів 'я і поясніть його економічний зміст.
Командам пропонується згадати прислів’я або приказки про гроші або про працю.
ІІІ. Підведення підсумків гри та нагородження переможців.
Учитель: От і закінчилась наша гра. Важкою вона була, але ми досягли кінцевої мети, заробили «розумничків». Всі ви показали гарні знання, виявили, над чим треба ще працювати. Зароблені «розумнички» свідчать про якісну працю під час гри, про ваше партнерство і дружбу з економікою та про бажання глибше пізнати її таємниці. Тож підіб’ємо підсумки. Поки команди підраховують «розумничків», висловлюємо подяку генеральному спонсорові нашої гри – Мудрій Сові. А також Міністерству фінансів країни Економіки . Щира вдячність гостям за моральну підтримку.
Учитель: Команди, назвіть свій прибуток.(кількість «розумничків»)
Надаємо слово Правознавчику.
Правознавчик:
Як представник Державної податкової адміністрації України повідомляю: «Кожен зобов’язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.» Конституція України, стаття 67.
Нагадую, що надходження податків у Державний наш бюджет веде до процвітання і добробуту всіх людей.
Доводжу до вашого відома, що комісійний збір за участь у грі становить по 5 «розумничків» з кожної команди.
Прошу задекларувати свої доходи. (Команди віддають по 5 «розумничків»)
Перемогла команда «…». Вона нагороджується кубком «Мудра Сова».
Оплески команді –переможцю!
Дякую за увагу!