Гра-змагання «Щасливий випадок»

Про матеріал
Гра-змагання «Щасливий випадок» Мета гри: повторити, узагальнити та закріпити знання, набуті учнями впродовж вивчення матеріалу; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках; спонукати учнів до подальшого поглиблення знань, виховувати інтерес до географії. Учасники: учні 7 класу
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

Гра-змагання «Щасливий випадок»

7 клас

Картинки по запросу брейн-ринг

Гра-змагання «Щасливий випадок»

Мета гри: повторити, узагальнити та закріпити знання, набуті учнями впродовж вивчення матеріалу; розвивати вміння та навички, які формувалися на попередніх уроках;              спонукати учнів до подальшого поглиблення знань, виховувати інтерес до географії.

Учасники: учні 7 класу

Обладнання: картки з завданнями,  шаблони карт материків на океанів, магніти, прилади для конкурсу «Рюкзак географа».

Хід гри

І. Організаційний момент

Доброго дня! Рада усіх Вас бачити на нашому трохи незвичному уроці. Сьогодні ми спробуємо закріпити наші знання по вивченому матеріалу незвичайним способом. Проведемо двобій між командами учнів 7 класу.    Маємо 2 команди, які шляхом запитань-відповідей, творчих завдань, роботою з картою спробують набрати певну кількість балів і, звичайно, прийти до перемоги. Пам’ятайте, що команд – 2, а переможець – 1.

ІІ. Повідомлення мети та правил гри

Гра складається із 8 турів-конкурсів. За кожен тур команда отримує залікові бали. Також можуть отримати і штрафні бали, які відкинуть команду назад. А штрафні бали можна заробити за надмірний шум, сперечання, неуважність до відповідей своїх чи суперників!

ІІІ. Конкурсний етап гри

Конкурс І «Привітання»

Командам було дано домашнє завдання. Воно полягало в наступному: придумати назву своєї команди, емблему і девіз. Оцінюються артистизм та дотепність. Максимальна кількість балів – 5.

Конкурс ІІ «Хто більше»

Вчитель по черзі задає запитання команді, кожна правильна відповідь дає команді 1 бал.

Що таке платформа? (Стародавня, відносно стійка ділянка земної кори)

Що таке пустеля? (Природна зона з малою кількістю опадів, з бідною рослинністю)

Що таке меридіан? (Лінія, умовно проведена на поверхні Землі, що з'єднує полюси)

Що таке ізотерми? (Лінії на карті, що з'єднують точки з однаковими температурами)

Що таке річка? (природний водний потік, який витікає з джерел чи з озера, болота (рідше), має сформоване ним річище і тече під дією сили тяжіння)

Що таке вітер? (Горизонтальний рух повітря)

Що таке клімат? (Багаторічний режим погоди, характерний для даної місцевості)

Що таке материк? (Велика ділянка суші, з усіх боків оточена водою)

Що таке паралелі? (Лінії, умовно проведені на поверхні Землі паралельно екватору)

Що таке рельєф? (Сукупність нерівностей земної поверхні)

Що таке озеро? (Природне поглиблення, заповнене водою)

Що таке острів? (Порівняно невеликий учаток суші, з усіх боків оточений водою)

Що таке грунт? (Верхній пухкий родючий шар земної кори)

Що таке водні маси? (Великі обсяги води, що відрізняються певною температурою і солоністю)

Що таке оазиси? (Ділянки з багатою рослинністю і водою в пустелях)

Що таке географічна оболонка? (Оболонка Землі, в якій взаємодіють гідросфера, біосфера, літосфера і атмосфера)

Що таке море? (Частина океану, більш-менш відокремлена від нього сушею і має відмінну від нього температуру і солоність)

 Що таке півострів? (Частина материка, яка омивається з трьох боків водою)

Конкурс ІІІ «Рюкзак географа»

Вчитель називає прилад, який має відношення до географічних досліджень, а команди мають по черзі визначити, для чого вони потрібні. Кожна правильна відповідь оцінюється в 2 бали.

Термометр - прилад для визначення температури повітря.

Барометр - прилад для визначення атмосферного тиску.

Гігрометр - прилад для визначення вологості повітря.

Сейсмограф - прилад, що фіксує коливання земної кори.

Ехолот - прилад для вимірювання глибини.

Компас - прилад для визначення сторін горизонту.

Конкурс ІV «Сліпий картограф»

 Від кожної команди до магнітної дошки виходить по два учасника. Кожній парі видаються магніти з зображенням материків та океанів Землі (можна вирізати зі старих атласів). Необхідно з зав’язаними очима розмістити на дошці материки та океани, так як вони розміщені на звичайній карті світу. Один учасник пари з зав’язаними очима, інший – подає «материки» та «океани» та називає їх, перший кріпить їх на дошку. Та пара, яка  впорається з завданням найбільш вдало, отримає 5 балів.

Конкурс V  «Географічна пошта»

Вчитель називає географічний об’єкт, а учні мають назвати материк або країну, на території якої він знаходиться.

1.Триполі – місто в Африці, столиця Лівії.

2.Тітікака – озеро в Південній Америці на кордоні Болівії і Перу.

3.Кримські – гори в Європі, на території України.

4.Колорадо – річка в Північній Америці, на території США та Мексики.

5.По – річка в Італії, Європа.

6.Фанді – затока на узбережжі Північної Америки, на території США.

7.Гудзонов – затока на території Канади в Північній Америці.

8.Котопахі – вулкан в Еквадорі, Південна Америка.

Конкурс VІ «О, щасливчик»

 Головна мета даного конкурсу на слух з першого разу визначити правильну відповідь та на запитання. Кожна правильна відповідь 1 бал. Команди відповідають по черзі.

1.Укажіть кількість великих (основних) материкових літосферних плит на планеті.

А) п’ять

Б) шість

В) сім

Г) вісім

2. Укажіть назву перехідного кліматичного поясу

А) екваторіальний

Б) субекваторіальний

В) тропічний

Г) помірний

3. Укажіть форму планети Земля

А) куля

Б) еліпсоїд

В) геоїд

Г) коло

4. Укажіть природну зону помірного географічного поясу

А) степ

Б) савани та рідколісся

В) тундра

Г) перемінно-вологі ліси

5. Укажіть пустелі Африки, у якій  основним джерелом зволоження є тумани

А) Сахара

Б)  Калахарі

В) Наміб

Г) Атакама

6. Укажіть найповноводнішу річку Східної півкулі?

А) Ніл

Б) Конго

В) Замбезі

Г) Нігер

7. Як називають нащадків від шлюбів негроїдів із європеоїдами?

А) Мулати

Б) Метиси

В) Самбо

Г) Креоли

8. Яке озеро називають «мертвим серцем» Австралії?

А) Ері

Б) Ейр

В) Купер-крік

Г) Велике солоне

9. Укажіть галузь спеціалізації тваринництва в Австралійському союзі?

А) Свинарство

Б) Птахівництво

В) Вівчарство

Г) Кролівництво

10. Укажіть столицю США

А) Нью-Йорк

Б) Вашингтон

В) Лос-Анджелес

Г) Майамі

Конкурс VІІ Конкурс капітанів «LG - Еврика»

Квадрат поділено на девять частин. В кожній з них окрема тема. Капітани обирають по черзі одну з тем та дають на запитання.  

Африка

Австралія

Євразія

Океани

Річки

Озера

Рослини

Тварини

Клімат

Африка

1.Якою мовою розмовляють єгиптяни? (арабською)

2.  Яке дерево називають символом сахеля? (маслинове)

3. Де знаходиться найбільший оазис в світі? ( на річці Нил)

Австралія

1.За що австралійці встановили пам’ятник гусениці? (гусениця «допомогла» в боротьбі з кактусом)

2. Яка тварина зображена на гербі Австралійського союзу? (кенгуру)

3. Чому австралійці не полюбляють кроликів? (тому, що вони розмножилися в великій кількості та знищили більшу частину пасовищ)

Євразія

1.Що таке Кракатау? (вулкан в Індонезії)

2. Як називається найдрібніше море? (Азовське)

3. З яким океаном Гібралтарська протока сполучає Середземне море? (Атлантичним океаном)

Океани

1. Найбільша морська птиця? (Альбатрос)

2. Море в яке не впадає жодна річка? (Червоне)

3. Де живе цианея? (в морях Північного Льодовитого океану)

Річки

1.Річка, на якій розташовані водоспади Лівінгстона? (Конго)

2. Що спільного між криками і вади? (це русла річок що пересихають)

3. В яких кліматичних поясах розташована Антарктида? (в антарктичному та субантарктичному)

Озера

1.Озеро, яке знаходиться на кордоні Перу і Болівії? (Тітікака)

2. Скільки потрібно часу річкам всієї Землі, щоб заповнити озеро Байкал? (біля одного року)

3. Озеро в Африці, в якому завжди постійна температура? (Танганьїка)

Рослини

1.Що таке макроцамія? (дерево)

2. Дерево-насос? (евкаліпт)

3. Яка рослина має найбільше суцвіття? (Таллінотова пальма, діаметр – 12 м., а довжина – 6-14 м. )

Тварини

1.Що таке мамба? (Африканська змія)

2. Де живуть «ледачі тварини»? (В Південній Америці, це ленивці)

3. Для чого колібрі довгий дзьоб? (щоб добувати нектар з квітів)

Клімат

1.В якому кліматичному поясі розташовані Великі озера? (в помірному)

2. В якому кліматичному поясі розташована річка Замбезі? (в субекваторіальному)

3. В яких кліматичних поясах розташована Антарктида? (в антарктичному і субантарктичному)

Конкурс VІІІ «Туристична путівка»

Команди отримують завдання на знаходження об’єктів за географічними координатами. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Команда 1

37° пн.ш., 10° сх.д. - мис Рас Енгела, Африка

42° пд.ш., 142° сх.д. – острів Тасманія

78° пн.ш., 104° сх.д - мис Челюскін, Євразія

46°28′ пд.ш. 30°43′ сх.д. – місто Одеса

Команда 2

11° пн.ш., 52° сх.д. - мис Рас-Хафун Африка

20° пд.ш., 45° сх.д. – острів Мадагаскар

2° пн.ш., 103° сх.д. - мис Піай, Євразія

50°27′ пд.ш. 30°31′ сх.д. – місто Київ

IV.Завершальний етап гри

Підводяться підсумки змагання. Відбувається нагородження переможців. На цьому, дорогі друзі, ми будемо прощатися з вами. Ми не кажемо «прощайте», ми кажемо «до нових зустрічей».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Анотація

Брейн-ринг – командна гра, колективний пошук істини. завдяки брейн-рингу активізується навчальний процес, розвивається творче, логічне і нестандартне мислення. Гра сприяє кращому засвоєнню термінів і понять, стимулює учнів до кропіткої роботи з додатковою літературою, тренує пам'ять, розвіває кмітливість, виробляє вміння застосовувати набуті знання на практиці, поглиблює та урізноманітнює між предметні зв'язки. Бажання учнів отримати перемогу, є стимулом до ретельної  підготовки, до постійного повторення пройденого матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Михайлюк Валентина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
6 березня 2019
Переглядів
1389
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку