«Як козаки…» - гра-змагання. Виховний захід до Дня українського козацтва для учнів 2 класу |
Інвентар: різні м'ячі (20), гімнастичні лави (3), секундомір (1), обручі (21), роликові дошки ( скейти ) (3), рукавички боксерські (3 пари), гімнастичні палиці (6), повітряні кульки ( 6), мішки (3), фішки спортивні (18).
Місце проведення: спортивний зал.
Номінація «Національно-патріотичне виховання»
Мета: виховувати в учнів почуття патріотизму, потребу у систематичних заняттях фізичною культурою і свідоме ставлення до власного здоров’я; сприяти гармонійному фізичному розвитку, оволодінню життєво необхідними руховими діями і навичками; формувати інтерес до історичного минулого українського народу; розвивати необхідні морально – вольові якості, створити атмосферу свята у грі-змаганні.
Інвентар: різні м’ячі (20), гімнастичні лави (3), секундомір (1), обручі (21), роликові дошки ( скейти ) (3), рукавички боксерські (3 пари), гімнастичні палиці (6), повітряні кульки ( 6), мішки (3), фішки спортивні (18).
Місце проведення: спортивний зал.
ХІД ГРИ-ЗМАГАННЯ
(Вхід учнів до спортивного залу під музичний супровід «Козацький марш»)
Учитель: « - Рада вітати Вас на грі-змаганні «Як козаки…»!
«- Вже стало традицією на свято Покрови 14 жовтня відзначати День українського козацтва і День захисника України».
Козаки – це сильні і мужні воїни.
Є найкращі вояки —
Асканійські козаки!
І на морі, і в степах
Наганяли вони страх.
І не буде переводу
Українському народу,
Доки із глибин сторіч
Долина козацький клич!
Козаки - це вільні люди.
Козаки безстрашні всюди.
Козаки – борці за волю,
За народні щастя й долю.
Козак людина чесна і смілива
І найдорожча йому вільна Батьківщина.
Сьогодні свято, змагання нині,
Сьогодні козачата тут.
Хай в цьому залі радість лине
Козацькі ігри всіх нас ждуть.
(звучить Гімн України «Ще не вмерла України ні слава, ні воля…»)
Учитель: «- Але перед тим, як Ви розпочнете виконувати випробування, хочу повідати Вам одну невеличку історію. Колись давним-давно на цій землі жили славетні люди – козаки. І якось трапилося у них лихо. Вороги забрали у полон їхніх побратимів і відвезли на чужину.
Учні: « - Так ! »
Учитель: « - Молодці! Мабуть, не має жодного хлопчика, який би не мріяв стати мужнім, хоробрим, надійним захисником своє Батьківщини. Тоді уявімо собі, що Ви справжні козаки і вам треба визволити своїх побратимів з полону. - Готові до випробувань?»
Учні: « - Готові!»
Прошу капітанів представити команди.
Учитель: « - Прошу команди привітати одна одну!»
Учитель: « - Починаємо наші змагання!!! Але для цього нам необхідно обрати журі. Кожне випробування оцінюватиметься за п’яти бальною системою. (Обирається журі).
Учитель: Випробування № 1
Учитель: « - Для далекої мандрівки треба набрати провізії на свої «вози».
На відстані 3 м перед учасниками знаходяться 10 м’ячів – це «харчі». За командою вчителя козаки парами з гімнастичними палицями біжать до м’ячів кладуть їх на палиці і несуть на свій «віз», потім передають наступним козакам і так далі.
(Звертати увагу на правильну передачу гімнастичних палиць. За правильне і швидке виконання вправи команда-переможець отримує 5 балів).
Учитель: Випробування № 2
Учитель: « - Ось уже «човни» готові до відправлення. Зараз ваше завдання – якомога швидше перепливти море».
Естафета зі скейтами. Сидячи на скейті на колінах і відштовхуючись від підлоги руками подолати відстань 10 м і повернутися назад.
(Звертати увагу на техніку безпеки під час повороту та на фінішу.
На руки одягнути рукавички).
Учитель: Випробування № 3
Учитель: « Перепливши через море ми опинилися біля ворожої фортеці. Щоб туди проникнути, необхідно подолати «болото» , тунель та пролізти через дірку у стіні.
Кожен учасник пробігає «болото» з обручів, потім пересувається підтягуючись по гімнастичній лаві лежачи на животі (тунель) та пролізає крізь обруч.
Учитель: Випробування № 4
Учитель: « - Ось Ви вже й врятували своїх друзів. Та хоч козаки — люди вільні, із дівчатами та жінками вони поводилися шляхетно та разом розважалися. Гра «Подарунок для дівчат (збирання повітряних кульок)».
Учасники утворюють півколо, дівчата утворюють коло, а капітани стають із мішками в центр. За 1 хв. у боксерських рукавицях вони збирають повітряні кульки в мішки. Дівчата в цей час виконують танцювальні руху «Бігунець», «Підбивалочка» під музичний супровід. (Усі аплодують). Перемагає капітан, який збере найбільшу кількість повітряних кульок. (Під час конкурсу дівчат «викрадають».
Учитель: Випробування № 5
Учитель: «Розважилися ми добре, але у нас викрали дівчат, подарунки нікому дарувати. Тому необхідно знайти їх і визволити». «Визволення дівчат».
Комбінована естафета: учасники стартують по двоє, оббігають фішки одне за одним, потім перший учасник набуває упор лежачи, а другий бере його за ноги («візок») і в такий спосіб вони прямують до кінця дистанції.
Там вони беруть дівчину на перехрещені руки та повертаються до своєї команди. Перемагає команда, яка фінішує першою та припуститься найменше помилок.
Учитель: « - Щось наші хлопці зажурилися, мабуть, притомилися. Давайте х розвеселимо».
(Виступ дівчат із групи підтримки 2-а та 2-б класів «Український танок з віночками».)
Учитель: « - Ось і закінчилися наше свято. Молодці козачата. Ви дуже старалися. Проявили витримку, сміливість, кмітливість. Так тримати!!! Ростіть здоровими і мужніми. Любіть Україну та примножуйте її славу. Головне — не те, хто переміг сьогодні, а те, що ви — один дружний клас, один народ — українці. Якщо народ єдиний, то йому не страшні будь-які негаразди. Хай вам щастить!
Заключне слово журі.
Нагородження учасників та переможців гри-змагань.
ДО ЗУСТРІЧІ!!! НЕХАЙ ЩАСТИТЬ!!!
Джерела: