Урок № клас дата
Тема: Графічний редактора Paint-онлайн. Призначення та основні функції.
Задачі:
Корекційно-розвивальна: розвивати практичні навички роботи з цифровими пристроями, розвивати пізнавальні здібності учнів, логічне мислення, пам'ять;
Навчально- корекційна: формувати поняття комп'ютерної графіки; ознайомити учнів з графічним редактором-онлайн;
Корекційно-виховна: виховувати зацікавленість до предмета, бажання вчитися; вміння об'єктивно оцінювати себе та інших.
Тип уроку: формування нових знань.
Обладнання: комп'ютери, графічний редактор Paint-онлайн, презентація.
Хід урока:
І. Орг.момент, НПП
ІІ. Актуалізація опорних знань:
Мистецтво — вираження найглибших думок найпростішим способом.
А. Ейнштейн
— Як ви розумієте це висловлювання?
— Які ви знаєте види мистецтва?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, задань уроку.
Учитель. Сьогодні ми з вами ознайомимося з одним з видів сучасного мистецтва; дізнаємось, хто і як його застосовує. Цей вид мистецтва називають комп’ютерною графікою.
Paint – це редактор, що створює комп’ютерних зображеннь у вигляді набору точок (пікселів). Редактор дозволяє виконувати за допомогою миші чорно-білі та кольорові малюнки. Інструментами редактора можна створювати контури і виконувати заливання кольором, малювати прямі і криві лінії, імітувати малювання олівцем і пензлем, вирізати копіювати і вставляти різні фрагменти зображень.
Вікно онлайн-редактора містить елементи: заголовок, кнопки керування вікном, рядок меню, робочу ділянку, смуги прокрутки, рядок статусу. Крім цього, у вікні Paint розміщені елементи, властиві саме графічному редактору: панель інструментів та палітра.
Інструменти графічного редактора Paint
Виділення довільної ділянки Виділення прямокутної ділянки
Ластик Заливання, Вибір кольору Масштаб, Олівець Пензлик, Розпилювач Напис, Лінія Крива,
Прямокутник Багатокутник, Еліпс Округлений прямокутник , Форма та розмір пензлика
Кнопки Панелі інструментів та їх призначення
Олівець, Пензлик та Розпилювач призначені для малювання ліній довільної форми.
Інструменти Лінія, Прямокутник, Округлений прямокутник та Еліпс призначені для малювання відповідних фігур.
Інструмент Багатокутник дозволяє будувати багатокутні контури з будь-якою кількістю сторін. Для побудови багатокутника необхідно клацнути мишею в кожній вершині багатокутника.
Інструмент Напис призначений для внесення в малюнок будь-якого тексту. Для цього необхідно клацнути на піктограмі інструменту Напис і витягнути мишею прямокутник, в якому буде розміщений текст. При цьому у вікні редактора буде виведена панель Шрифти, а в прямокутній рамці для тексту з’явиться курсор . На панелі Шрифти можна задати потрібний шрифт, його розмір та написання. Після цього можна ввести текст.
Інструмент Заливання дає можливість заливати обраним кольором фон малюнку або будь-яку замкнену фігуру.
Інструмент Гумка дозволяє стирати зайві деталі малюнку.
Для вибору кольору малюнка потрібно: ЛКМ натиснути на потрібній фарбі,
Для вибору кольору фону потрібно: ПКМ на потрібній фарбі ð Рисунок ð Очистить.
Редактор Paint дає можливість виділяти, переміщувати, копіювати та розтягувати фрагменти малюнку.
За допомогою інструментів Виділення прямокутної ділянки та Виділення довільної ділянки можна виділити необхідний фрагмент малюнку . Виділений фрагмент можна переміщувати або змінювати його розміри.
IV.Фізкультхвилинка.
Практична робота: Завдання
Перейдіть за посиланням. Вивчіть інтерфейс графічного редактора
1. Знайдіть нові, незнайомі вам елементи інтерфейсу.
2. Згорніть вікно графічного редактора Paint, розгорніть його.
3. Закрийте графічний редактор Paint.
V.Рефлексія: Чи задоволені ви своєю роботою? З яким настроєм ви працювали на уроці? Що вам запам’яталось на уроці? Чи було вам комфортно на уроці
VI.Підсумок уроку: Чи стикалися ви у своєму житті з комп’ютерною графікою? Якщо так, то де саме? (Відповіді учнів.)
— Де використовується комп’ютерна графіка? (Під час створення мультфільмів, кінофільмів, рекламних роликів, кліпів.)
— Люди яких професій використовують комп’ютерну графіку? (Робота в групах з джерелом інформації (підручник, роздрукований текст, картинки-підказки тощо).)
Орієнтовні відповіді. Це ілюстратори, художники, художники- аніматори, мультиплікатори, конструктори, архітектори, інженери, дизайнери приміщень, дизайнери ландшафту, астрономи, розробники взуття, модельєри, рекламні агенти, вчені та інші. Оцінювання навчальної діяльності учнів.