Виступ
На тему: «Спілкування у мережі»
Розбираємо найпоширеніші помилки інтернет-комунікації
Кожне середовище має свої правила етикету та особливості спілкування. Аби запобігти неприємним випадкам, ми пропонуємо розбір чотирьох варіантів поведінки, які зустрічаються у соцмережах.
1. Екологічне спілкування
Які асоціації викликає у вас «екологічне спілкування»? Напевне, комунікацію, засновану на принципах поваги до партнера: визнання його думок, особистого простору, часу. Почніть роботу з себе, проаналізуйте власні дії у соцмережах. Чи трапляються випадки, коли ви використовуєте час та простір співрозмовника не екологічно?
2. Не соромтеся банити, соромтеся вести довгі суперечки
Уявіть, що хтось зайшов на вашу сторінку та написав кілька образливих коментарів. Що ви будете робити?
Звісно, інколи доречним буде варіант «Б». Проте, якщо людина відразу вдається до образливих коментарів, краще одразу забанити. Ні, вам не має бути соромно. Спробувати довести образнику його неправоту – одна з найбільш програшних стратегій. Так ви пускаєтесь у довгі обговорення та аргументи, тоді як кривдник відповідає короткими, іронічними повідомленнями. З рештою, за декілька днів такого «спілкування» ви відчуватимете виснаження.
Забанити, стерти коментар, або ігнорувати небажаного гостя – підхід, що заощадить сили та час. Заощадження зусиль підкреслює вашу гідність, тоді як готовність витрачати час на незнайому людину вкаже оточенню на брак самоповаги. Переконувати особу, яка не бажає змінити свою думку та не просить про допомогу – одне з найбільш беззмістовних занять.
3. Чи приймати все за чисту монету?
Не ставтеся серйозно до раптової уваги незнайомців або бажання «подружитись». Соцмережі – не лише місце спілкування, але й колосальний майданчик розкрутки та продажу. Чимало людей підписуються, улесливо коментують або ставлять лайки в надії на таку ж реакцію у відповідь.
Будьте певні, частина лайків, коментарів і підписок є випадковими та мають прагматичне підґрунтя. Це НЕ справжній інтерес до вас чи вашого контенту. Часом фальшиву увагу сприймають занадто щиро, що не надто добре впливає на авторитет серед учнів.
4. Не ставтеся до ситуацій надто серйозно
Люди пишуть коментарі з різних причин і лише деякі з них варті уваги. До реальних причин можна віднести зацікавлення, обурення чи бажання пояснити цікаву думку. Якщо ж людина пише, аби підтримати улюблений канал та підняти його у рейтингу - не звертайте уваги на такі коментарі. Навчіться відрізняти перші від других.
Часто власники каналів просять написати будь-що у коментарях, адже це сприяє просуванню відео. Зазвичай це «ліниві» коментарі на 4-5 емоційних слів, або набір беззмістовних смайлів.
Утім інколи люди вигадують і довші дописи, не особливо переймаючись якістю тексту. Чи варто казати, що ви будете виглядати кумедно, якщо почнете виправляти та журити за помилки? Часто коментатор взагалі не очікує, що на його слова звернуть увагу, тож ігноруйте такі коментарі.
Під час інтернет-спілкування слід відділяти важливе від другорядного: не зважайте на деякі коментарі, не заводьте зайвих суперечок та спрямовуйте увагу на головне. Такі правила допоможуть вберегти вашу репутацію та заощадити час.