Графік функції. Графічний спосіб задання функції. Розв’язування вправ.

Про матеріал

Виконання побудови графіка функції, зада­ної формулою «по точках»; відпрацьовування навички «читання» графіків функцій; проведення діагностики засвоєння матеріалу з теми «Функція. Графік функції» у вигляді тестування.

Перегляд файлу

Урок

Алгебра7 клас

Тема уроку. Графік функції. Графічний спосіб задання функції. Розв’язування вправ.

Мета уроку:

Навчальна:формувати вміння виконувати побудову графіка функції, зада­ної формулою «по точках»; відпрацьовувати навички «читання» графіків функцій; провести діагностику засвоєння матеріалу з теми «Функція. Графік функції».

Розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння виконувати побудову та читання графіка функції, аналізувати, працювати у парі, групі.

Виховна: виховувати увагу, охайність у записах, культуру мовлення.

Хід уроку

I. Організаційний момент

Вступне слово вчителя. Перевірка готовності учнів до уроку; місце уроку в темі, план роботи на уроці.

 

II. Перевірка домашнього завдання

Взаємо­перевірка за зразком: учні, отримавши зразок правильною розв'я­зання вправ домашнього завдання, перевіряють роботу сусіда: про­стим олівцем підкреслюють помилки та виправляють їх. По виконанні перевірки — корекція: пояснення незрозумілою та при­чин помилок.

 

III. Формулювання мети й завдань уроку
Мотивація навчальної діяльності

Щоб учні усвідомили необхідність опанування навчальною мате­ріалу уроку (оволодіння вміннями будувати графік функції, заданої формулою, та відпрацювання навичок роботи з побудованим графіком функції) можна запропонувати задачу. Функцію задано формулою у=4 – х2, де-3 ≤х≤ 3. При яких значеннях х функція до­датна? При яких значеннях х функція від'ємна? і т. ін.

Проблема (протиріччя), що виникає в ході розв'язування задачі (якщо був би графік — розв'язали б), спонукає учнів до усвідомлення того факту, що не достатньо вміти працювати із готовим графіком функції, треба на­вчитися використовувати здобуті в цій темі знання для того, щоб навчи­тися самим будувати графік функції.

 

IV. Актуалізація опорних знань

Повторити теоретичний матеріал за контрольними запитаннями до § 19  і 20.
Виконання усних вправ

  1. Відшукайте область визначення функції, яку задано формулою:

1)у = 2х;2)у = 3х+4;3).

  1. Функцію задано формулою.

Знайдіть:

  1. значення функції, що відповідає значенню аргументу 0; -3; 24;
  2. при якому значенні аргументу функція набуває значення 0; -1;
  3. чи належить графіку функції точка А(3; -11);
  4. яку абсцису має точка М, що лежить на графіку, якщо ордината і точки М дорівнює 2?

 

V. Закріплення знань учнів. Відпрацювання навичок

Виконання письмових вправ

За підручником О.С. Істер

№№ 748, 750, 753, 754, 756 (робота в парі)

Самостійна робота

№№ 758, 760 (а), 765

VII. Підсумки уроку

Тестове завдання

  1. Функцію задано формулою у = х2 + 2х – 3. Обчисліть її значення при

х = -2.

1) -11; 2) 5;  3) -3;  4) 11.

  1. Функцію задано формулою у = 3х – 5. При якому значенні аргументу
    функція дорівнює 10?

1) -5;  2) ; 3) ;  4) 5.

  1. Знайдіть область визначення функції .

1) х ≠ -3;  2) х ≠ 3;  3) х ≠ 0;  4) х — будь-яке число.

  1. Які з даних точок: М(3; 2), N(-4; -3,4), D(-2; -2), — належатьграфіку функції?

1) М; N; D;  2) М; D; Е;  3) М; D;      4) М; N; D; Е.

  1. Функцію задано формулою у = - х +2(-3 ≤ х ≤ 2). Який із графіків є гра­фіком цієї функції?

1) А;   2) Б;   3) В;   4) Г.

 

А

Б

В

І'

 

VIII. Домашнє завдання

Повторити правила та властивості § 19, 20; №№ 749, 751, 755, 757.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Деревинська Илона
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Істер О.С.)
До уроку
§ 20. Графік функції
Додано
24 квітня 2018
Переглядів
3103
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку