Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь із двома змінними
Тема: Розв’язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь із двома змінними
Дата: 25.04 Клас: 7
Мета: навчальна: формування вмінь учнів розв'язувати задачі складанням системи рівнянь; ознайомити учнів із технологією розв’язування текстових задач складанням систем лінійних рівнянь із двома змінними; виробити первинні вміння щодо застосування цієї технології під час розв’язування найпростіших задач; вдосконалити вміння застосовувати різні способи розв’язування систем лінійних рівнянь із двома змінними;
розвиваюча: розвивати логічне мислення, пам’ять, зосередженість, уважність, допитливість, впевненість в своїх силах;
виховна: виховувати самостійність, наполегливість, культуру математичних записів, інтерес до математики.
Формування компетентностей: математичних (уміння оперувати числовою інформацією, встановлювати відношення між реальними об’єктами навколишньої дійсності )комунікативних (формування власної точки зору, розвиток культури мовлення, вміння доводити власну позицію).процедурну, дослідницьку.
Ключові компетенції: уміння робити висновки і приймати рішення.
Реалізація НЛ: Підприємливість і фінансова грамотність
Тип уроку: комбінований
Очікувані результати: можуть сформувати схему розв’язання задач за допомогою систем рівнянь; розв’язувати найпростіші задачі з теми; можуть робити висновки, щодо застосування різних видів розв’язування систем рівнянь в задачах.
Хід уроку:
Привітання, перевірка присутності учнів на уроці.
Перевірити наявність виконаного домашнього завдання і відповісти на запитання, які виникли в учнів при його виконанні.
Сьогодні на уроці ми будемо формувати вміння розв'язувати задачі складанням систем рівнянь. Ознайомимося із технологією розв’язування текстових задач складанням систем лінійних рівнянь із двома змінними.
Ми з вами вже навчились розв’язувати задачі складаючи рівняння. Але не завжди зручно таким чином знаходити рішення до задач. Математики завжди працювали над удосконаленням розв’язання складних рішень. Саме ця наука зуміла сформулювати і розв’язати ті задачі, які виникають у різноманітніших видах людської діяльності. Давно,ійна способами розв’язання задач було звичайне прикидання «на око» або перебирання всіх можливих варіантів. Проте навіть з простої умови задачі складно з’ясувати, який варіант розв’язання найкращий, а всі перебрати практично неможливо.
Застосування рівнянь спрощує розв’язування багатьох текстових задач. Розв’язування багатьох задач можна звести до розв’язування системи двох рівнянь їз двома змінними.
Проблемна задача:
Господиня мала гусей та кролів. Всього 50 голів і 160 ніг. Скільки гусей і скільки кролів мала господиня?
Чи зручно розв’язувати задачу без системи?
(Ні. Розвязання задачі разом з учнями на дошці)
Задача 1. Периметр прямокутника дорівнює 40 см. Знайдіть його сторони, якщо одна з них на 4 см довша від другої.
Опорний конспект до уроку
Як розв'язати задачу, склавши систему рівнянь з двома змінними |
1. Виділяємо в умові задачі дві невідомі величини) і позначаємо їх х і у. |
2. За умовою задачі складаємо два рівняння. |
3. Розв'язуємо систему цих рівнянь. |
4. Розтлумачуємо знайдені розв'язки відповідно до умови задачі. Записуємо відповідь. |
Усно : скласти систему рівнянь до задач.
Фізхвилинка
Робота біля дошки №1080,1081,1083,1086,1100
VІІ .Підсумки уроку
VIІІ. Рефлексія
З чим новим ми сьогодні познайомилися? Як ви оцінюєте свою роботу на уроці?
ІХ. Домашнє завдання. Оцінювання та мотивація
Опрацювати § 24, №1082,1085
Високий рівень: Складіть задачу (або знайдіть в інтернеті) яку можна було б розв’язати, склавши систему