Розробка уроку по темі "Лінійна функція" для 7 класу .
Мета уроку:
Освітня узагальнити та систематизувати знання учнів за
темою « Лінійна функція»
Розвиваюча розвивати вміння, узагальнювати інформацію,
творчі здібності, графічну культуру, увагу
Виховна виховувати наполегливість, акуратність,
працьовитість, впевненість у власних силах, відповідальність
Очікувані результати: учні повинні (вміти) знати означення функції, лінійної функції, вміти будувати графіки лінійної функції, характеризувати властивість цієї функції, застосовувати їх до розв'язування задач.
Основні поняття: функція, лінійна функція, пряма пропорційність, графік функції.
Обладнання:підручник, роз даткові матеріали, опорній конспект, збірник задач.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок.
Методичний кабінет
Добропільський навчально-виховний комплекс «Гімназія – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1» Добропільської міської ради
Функція. Лінійна функція.
Урок підготувала
Бондачук Лідія Миколаївна
учитель математики НВК №1,
спеціаліст вищої категорії,
старший учитель
Немає жодної галузі людських знань, куди б
не входило поняття функції, ії графічного зображення
К.Ф. Лебединцев
Мета уроку:
Освітня узагальнити та систематизувати знання учнів за
темою « Лінійна функція»
Розвиваюча розвивати вміння, узагальнювати інформацію,
творчі здібності, графічну культуру, увагу
Виховна виховувати наполегливість, акуратність,
працьовитість, впевненість у власних силах, відповідальність
Очікувані результати: учні повинні (вміти) знати означення функції, лінійної функції, вміти будувати графіки лінійної функції, характеризувати властивість цієї функції, застосовувати їх до розв’язування задач.
Основні поняття: функція, лінійна функція, пряма пропорційність, графік функції.
Обладнання:підручник, роз даткові матеріали, опорній конспект, збірник задач.
Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок.
Хід роботи:
Слово вчителя
Протягом шести уроків ми вивчали тему «Лінійна функція». Сьогодні ми повинні з вами узагальнити свої знання, уміння та навички з цієї теми.
Немає жодної галузі людських знань, куди б
не входило поняття функції, ії графічного зображення
К.Ф. Лебединцев
Я дуже сподіваюсь що сьогодні з уроку ви винесете не тільки математичні знання, а й певні життєві уроки
Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:
Математика - це круто!
Математика - це клас!
Ми вивчаємо науку,
А вона навчає нас.
І тому я вам бажаю успіху, а для цього ви маєте бути уважними, працьовитими і послідовними.
2. Фронтальне опитування. Дидактична гра «Доповни речення».
- Залежність змінної y від х, де кожному значенню х відповідає єдине значення у називають функцією
- Незалежну змінну х називають аргументом
- Усі значення, яких набуває незалежна змінна утворюють область визначення функції
- Усі значення, яких набуває залежна змінна, утворюють область значень функції
- Значення аргументу, при якому значення функції дорівнює нулю називають нулями функції
- Фігуру, яка складається з усіх точок координатної площини, абсциси яких дорівнюють значенням аргументу, а ординати – відповідним значенням функції називають графіком функції
- Функцію вигляду у = kx + L , де k, L– числа, х – аргумент, називають лінійною функцією
- Функцію вигляду у =kx, k≠ 0 х – аргумент називають прямою пропорційністю
3. Фронтальна робота. Прийом «Усний рахунок».
1. На яких рисунках задані функції
2. Знайдіть область визначення функції
а) б) в)
3. Знайдіть нулі функції
а) , б)
4. Знайдіть знаки kіL функції
5. Графік лінійної функції не може міститися в координатних кутах.
А) IIIі IV Б) Iі II В)II іIII Д)IIі III
6. В якій точці перетинаються графіки
y = 3x+2 y = -7x+2 y = x+2 (слайди)
Самостійне виконання в парах
Установіть відповідність між функцією та її формулою
А – пряма яка є бісектрисою I і III координатних кутів;
Б – пряма яка є паралельною осі абсцис;
В – значення якої функції складається із одного числа;
Г – укажіть функцію графіком якої є вісь абсцис;
Д – назвіть пряму яка не є функцією;
Е – назвіть лінійну функцію у якої k0, а L0;
0 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
y = 5 |
х = - 4 |
y = x |
y = 0 |
y = |
y = |
y = - |
y = 7x-5 |
А |
Б |
В |
Г |
Д |
Е |
2 |
0 |
0 |
3 |
1 |
7 |
(слайд 5)
20.03.17 – дата уроку
V Удосконалення вмінь і навичок
№ 162 збірник задач
1) Дано функцію f(x) = х2, якщо х< - 1
х + 5, якщо – 1<x<1
3, якщо х > 4
Знайдіть: 1) f(-2); 2)f (-1); 3) f(2); 4)f(4); 5) f(4,1)
Відповідь: 1) 4; 2) 1; 3)7; 4) 3; 5) 3.
№ 183 (3) збірник задач
2) Побудуйте графік функції :
y = - 2, якщо х< - 1
-3х -1, якщо – 1<x<1
-4, якщо х > 1
Робота з класом
№ 176 (3) збірник задач
1) Не виконуючи побудови, знайдіть координати точок перетину графіка функції у = 6х – 2 з осями координат
З віссю Ох х = ? З віссю Оу х = 0 у = ?
6х – 2 = 0 у = 6 × 0 – 2 = -2
6х = 2 ( 0; -2 )
х = ( ; 0 )
2) Знайдіть функцію, графік якої проходить через точку К( 1; -1)
а) паралельно
б) перпендикулярно графіку функції
у = -2х + 5
Відповідь: 1) у = -2х + 1 2) у = х - 1
Математично-поетичний фітнес
У житті є місце кожній лінійній функції. Та я хотів би, щоб у моєму житті завжди була присутня постійна функція, щоб протягом усього життя незалежно від віку, я завжди виконував усі 10 заповідей Божих.
Бондар Давид, 7-а клас.
Я хочу бути зростаючою лінійною функцією, постійно зростати як особистість і рухатися вперед, розвиватись як в духовному так і у фізичному плані. Хочу вирости видатною людиною яка багато чого досягла, і як, зростаючій графік лінійної функції ще більше і більше підійматись, по прямій, не знаючи меж.
Косолап Микита 7-а клас
Усе наше життя – це функція, у кожного вона своя: у кого у = 0, а в кого життя наповнене великою кількістю пригод. Я бачу свою життєву лінійну функціє зростаючою. І для цього багато чого роблю. Дуже мрію посісти своє визначальне місце серед видатних людей.
Мамонов Тарас, 7-а клас
Усі діти нашої країни бажають, щоб в Україні з’явилася функція у = 0, щоб ніколи б не було війни.
Дзюба Віталій, 7-а клас
Я мрію, щоб у кожну оселю нашої країни завітала і залишилася назавжди постійна функція, щоб у кожному куточку нашої милої, рідної України панував мир.
Панченко Вікторія, 7-а клас
Фронтальна робота (у зошиті на дошці)
№ 807
3) Графік функції у = kx + Lпаралельний осі абсцис і проходить через точку М ( 0; -5 )
Знайти kі L
Відповідь: k = 0; L = -5
№ 805
4) Побудуйте в одній системі координат графіки функцій та знайдіть координати точки їх перетину
у = -0,5х – 1 у = х – 4 Відповідь: ( +2; -2 )
№ 803
5) Задайте формулою пряму пропорційність, якщо її графік проходить через точку: В( -2; 18 )
Відповідь: у = -9х
№ 774
Ширина прямокутника х см, а довжина на 3 см більша за ширину. Задайте формулою залежність
1) периметр прямокутника від його ширини
Відповідь: P(х) = 2 × (х + х + 3) = 4х + 6
2) площі прямокутника від його ширини
Відповідь: S(x) = x( x + 3 ) = + 3x
Яка із цих залежностей лінійна ?
6) Заповніть таблицю значень лінійної функції, використовуючи характеристичну властивість функції
х |
-2 |
-1 |
0 |
1 |
2 |
у |
-1 |
|
1 |
|
|
х |
2 |
4 |
6 |
8 |
10 |
14 |
у |
1 |
3 |
5 |
|
|
|
VI. Підбиття підсумків уроку «Мікрофон»
Вам було цікаво на уроці?
Гостям були раді?
Який вид роботи вас зацікавив?
А зараз до вас звернеться учениця 10 класу Петрова Дар’я
(музична заставка)
Життя – це шлях, тривалий шлях і його треба пройти і яким він буде? Вирішувати кожному із нас. Найкращий вибір для росту своєї особистості, свого внутрішнього світу – це функція прямої пропорційності, графік якої – пряма, що проходить через початок координат. Людина народжується чиста, наче білий аркуш і вважливо, щоб з кожним днем, з кожною хвилиною зростав не тільки час, який вона проживає, а і її світогляд, її духовна велич, та найцінніше багатство – знання. Тому крокуйте по життю за прикладом лінійної функції – прямої пропорційності – і тоді ваша духовна скарбниця буде зростати з кожним днем за рухом годинникової стрілки.
Петрова Дар’я, 10 клас
Пам’ятайте, щоб у математиці прийшло прозріння треба багато працювати. День крізь день, роками.( М. В. Остроградський )
VII. Домашнє завдання : розв’язати завдання для перевірки знань стор 161 № 1-11