Гриби завжди живуть у згоді, потрібні людям і природі

Про матеріал
На уроці з теми "Гриби завжди живуть у згоді , потрібні людям і природі"поглиблюємо та розширюємо знання дітей про роль грибів у житті людини та природи .Знайомимо учнів орієнуватися , навчаємо дітей усвідомлювати свою роль у збереженні навколишнього середовища.Учимо відстоювати власну точку зору , розвиваємо творчі здібності , виховуємо бережливе ставлення до природи , до свого здоров'я.
Перегляд файлу

Я досліджую світ  2 клас

Вчитель Лихонос Ольга Веніамінівна

Тема: Гриби завжди живуть у згоді , потрібні людям і природі.

Мета: поглиблити та розшити знання дітей про роль грибів у житті людей та природи (на основі прийомів особистісно орієнтованого навчання вчити дітей усвідомлювати свою роль у збереженні навколишнього середовища), формувати навички проведення спостережень , аналізу  й порівняння природних факторів, відстоювання власної точки зору, розвивати творчі здібності , мислення, уяву, виховувати бережливе ставлення до природи , до свого здоров’я.

Обладнання: таблиці для формування уявлень про навколишній світ, пластилін, олівці, роздатковий матеріал, малюнки для розвитку спостережливості, макет великого Грибочка.,на папері гриби для оцінювання роботи кожного учня

Хід уроку:

I.Етап орієнтаціїї

1.Позитивна настанова на працю.

Бесіда

-         Хто пофарбував листочки у різні кольори?

-         Який зараз місяць?

-         Чому його так називають?

-         Як називають місце, де росте багато грибів?

-         Чи хотіли б ви піти до лісу на екскурсію?

Опір на особистий досвід з проблеми заняття.

 а) Розповіді дітей про ліс.

-Хто бував у справжньому лісі?

-Які там ростуть дерева?

б) Орієнтація учнів.

Діти ,продовжуйте спостерігати за природою, намагайтеся бути її вірними помічникамиЮ бережіть ліс і примножуйте його багатства, оскільки ми теж є частиною природи.

II.Етап покладання мети.

Визначення особистісно вагомих завдань подальшої діяльності на уроці.

а)Розгадування загадки.

                    В теплий дощик народився,

                    Парасолькою накрився…(гриб)

б) Бесіда.

- Де ростуть гриби?

-Хто з вас збирав гриби?

-Які бувають гриби?

Сьогодні на уроці разом з Грибочком , який завітав до нас у гості, ви дізнаєтесь багато нового й цікавого про гриби.Сподіваюсь,що ваші уявлення про ліс стануть більш повними та докладнішими.

III.Етап проектування.

а)Повідомлення учнів про гриби(готується заздалегідь)

  Одного разу знайшли білий гриб масою 6кг750г, його висота була 58см, а товщина ніжки – 22см.

Найшвидше серед грибів ростуть дощовики.За годину вони можуть вирости на 30см.

б) Читання вчителем казки «Під грибом»В.Сутєєва

- Чому всі тварини змогли заховатися під маленьким грибочком? У чому секрет цього явища?

в) Інсценування фрагментів казки(або виразне читання учнями за ролями)

IV.Етап організації виконання плану діяльності.

1.Розповідь учителя

Світ грибів надзвичайно різноманітний ,їх царство налічує близько 100тисяч видів.Певну їх частину , вживають в їжу,інші широко застосовують для виготовлення лікувальних препаратів,передусім антибіотиків. Велику роль гриби відіграють у житті рослин і тварин. Комахи відкладають на гриби яєчка та личинки, які вилупляються, а потім живляться тканинами гриба.

2.Читання й відгадування загадок

Картки із загадками – на кожній парті.Відгадки діти знаходять серед групи слів на дошці.

- Ми  руденькі сестрички,а зовуть нас….

- Ми  липучі малюки, а зовуть нас….

- Ми - гриби чудові,

Різнокольорові!

Нам  ім’я дали за те,

Що ви сирими нас їсте!

3.Творча робота.

- малювання грибів

- проблемні питання:

Діти,чи намалював хтось із вас мухомор?

Якщо гриб неїстівний, може, його треба знищити?

4 Фізкультхвилинка

5.Інформація вчителя про небезпеку отруєння , охорони здоров’я .

Чи можна збирати в лісі всі гриби?Чому?

За даними Міністерства охорони станом на 1 вересня…, в Україні отруїлося грибами.., з них …- діти

6.Гра «Який гриб з яким деревом дружить?»

Діти розглядають таблицю із зображенням дерев,називають їх. Із осикою дружить підосичник.Із сосною та ялинкою – лисички, малюки, рижики.Із дубом - сироїжки,бабки,білі гриби. На пнях та навколо них ростуть опеньки.

8.Виготовлення таблиці.

Колективна робота: діти наклеюють вирізані грибочки біля дерева, з яким вони дружать.

9.Повторити вдома: на які групи діляться гриби.

V.Оцінювальний етап

1.Кожен з учнів отримує від Грибочка подарунок за роботу на уроці.

2.Бесіда

-Чи сподобалася вам подорож до лісу?

- Що нового дізналися на уроці?

-Які треба збирати гриби?

-Як будете ставитися до природи?

-Що треба нам робити , щоб берегти природу?

-Які гриби можна вживати , щоб не було проблем зі здоров’ям?

3. Підсумок уроку.

Знання, що ви отримали сьогодні на уроці, будуть вам дуде необхідні у подальшому житті!

Всі добре працювали! Грибочок і я вашою роботою задоволені!

А ви задоволені!

 

 

docx
Додано
18 серпня 2023
Переглядів
430
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку