Громадівський рух 1870-1890-х рр.

Про матеріал
Матеріали презентації можна використовувати під час проведення уроків з історії України теми яких пов'язані з громадівським рухом в 1870-1890-х рр. У презентації є візуальні, текстові та відео джерела, які допомагають розкрити зміст теми, також є схеми.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Громадівський рух 1870-1890-х рр.

Номер слайду 2

Завдання:•охарактеризувати особливості поглядиів і діяльність громадівців 1870- 1890-х років;• називати дати діяльності: Південно-Західного відділу Російського географічного товариства, Братства тарасівців;• пояснювати й застосовувати поняття і терміни: «інтелігенція», «історична пам'ять», «громадівський рух».

Номер слайду 3

План1. «Стара громада»2. Південно-Західний відділ Російського географічного товариства.3. Михайло Драгоманов. Молоді громади4. «Братерство тарасівців»

Номер слайду 4

«Стара громада» поч. 70-х рр. ХІХ ст. В. Антонович, П. Чубинський, Ф. Вовк, М. Лисенко, М. Старицький, І. Нечуй-Левицький, М. Драгоманов, О. Русов. Завдання:розвиток культури й науки, які б допомогли створити надійний фундамент для майбутньої відродженої України.

Номер слайду 5

Прочитай текст. Визнач у чому полягала особливість діяльності «Старої громади»Сучасний український дослідник Максим Стріха про діяльність громад 70-х років: «Історія українських організацій другої половини ХІХ ст. загадкова тому, що вони діяли таємно й у жодній із них не писалося протоколів, аби не полегшувати справи жандармам. Навіть київська «Стара громада» була чимось ефемерним, бо ж не було ані статуту, ані порядку денного жодного засідання. Люди збиралися так, аби наразі з ’явилися жандарми, то подати це зібрання як вечірку».

Номер слайду 6

Заповніть схему «Діяльність Південно-Західного відділу Російського географічного товариства»Роки діяльності:__________________Мета діяльності:

Номер слайду 7

Прочитайте фрагмент історичного джерела. У чому Ф. Вовк убачав найважливішу мету діяльності громад? Учений-етнограф Ф. Вовк згадував про установче засідання Російського географічного товариства: «Як не кумедним здавалося нам це засідання Громади під головуванням генерал-губернатора, але нікому з нас і в голову не приходила гадка, що ми користуємося чужим недоглядом. Насправді ми одержали тільки те, на що за здоровим глуздом ми мали повне право: збиратися і відкрито займатися науковою діяльністю про Україну і для України». Доведіть, що своє основне завдання діячі громадівського руху і його легального осередку – Південно-Західного відділу Російського географічного товариства – вбачали в піднесенні національної свідомості українців.

Номер слайду 8

Завдання: опрацювати текст підручника (1-й абзац 2 пункту ст. 153), визначте якою була реакція царського уряду на діяльність громадівців у 1870-х рр.

Номер слайду 9

«Емський указ» 1876 р. Олександр ІІ

Номер слайду 10

Михайло Драгоманов. Молоді громади. М. Драгоманов радив патріотам зберігати вірність Україні. Він писав: «Освічені українці, як правило, трудяться для всіх, тільки не для України та її народу… Вони повинні усвідомити, що кожна людина, яка виїжджає з України, кожна копійка, що витрачається не для досягнення українських цілей, кожне слово, сказане не українською мовою, є марнуванням капіталу українського народу, а за даних обставин кожна втрата є безповоротною»

Номер слайду 11

«Братство тарасівців» 1891-1893 рр. М. Міхновський. Б. ГрінченкоІван Липа«Борітеся — поборете, вам Бог помагає!».

Номер слайду 12

Сергій Нігоян

Номер слайду 13

Володимир Шемет

Номер слайду 14

Робота з джерелом. Прочитайте фрагмент історичного джерела. Які політичні вимоги було сформульовано в Статуті «Братства тарасівців»?З «Визнання віри молодих українців»: «Ми стоїмо за повну автономію у всіх народів, за дрібну децентралізацію як у інших народів, так і на Україні. Україна під гнітом; і після закону людської психології вона підіймає свій національний прапор. Скоро Україна добуде сю волю. Ми єднаємося з усякими іншими пригніченими націями в Росії, щоб гуртом боронитися проти асиміляційних заходів і гуртом здобувати волю... Для нас, свідомих Українців, єсть один українсько-руський народ. Україна Австрійська і Україна Російська, однак, нам рідні, і жодні географічні межі не можуть роз’єднати одного народу, і аби була у нас моральна міць, то ні нас не зможуть відірвати від Галичини, ні Галичини від нас...»

Номер слайду 15

Робота з джерелом. Зі спогадів Івана Липи (1922 р.)Ми, свідомі українці, рішучо і назавжди пориваємо зв’язок з українофілами. Ми... оддаємо наші сили на творення української культури, на національно-політичне визволення поневоленого українського народу. Ми вживаємо тільки українську мову. Ми працюємо тільки для українського народу.... Але «святая святих» для тарасівців це була самостійна Україна. Іншої України ніхто з тарасівців собі не уявляв.• Наскільки актуальними є ідеї тарасівців у сучасній Україні? У чому саме?

Номер слайду 16

Завдання. Установіть хронологічну послідовність подій: Виконайте тренувальну онлайн-вправу перейшовши за посиланнями: https://learningapps.org/display?v=pyji1szk521

Номер слайду 17

Домашнє завдання. Опрацювати параграф 16, п. 7, 17 виконати завдання: Виконайте спільний творчий проєкт «Постерна презентація «Лідери національних рухів українців». Оберіть кожен/кожна в класі історичного діяча/діячку, виготовте постер про нього/неї і доєднайте до спільної виставки-презентації. (12 б)

pptx
Додано
26 березня
Переглядів
52
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку