Громадянська освіта. Календарне планування. 10 клас.

Про матеріал
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ 1 Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. Знання і розуміння: • Дає визначення понять: ідентичність, соціалізація, самовизначення, самореалізація, особиста гідність, совість, сім’я, субкультура. • Називає загальні риси та ознаки ключових понять. • Усвідомлює існування логічних зв’язків між усіма складовими розділу. • Відтворює основну частину навчального матеріалу, знає основоположні теорії та факти, вдало підбирає приклади. • Розуміє значення сім’ї для людини і для суспільства. • Визначає природу молодіжних субкультур. Вміння і навички: • Вільно оперує основними поняттями. • Використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією. • Демонструє здатність самостійно підбирати необхідну інформацію до уроку. • Формулює і висловлює власну думку щодо особистої гідності, необхідності автономії особистості, ролі сім’ї у процесі формування людини та громадянина. • Відстоює власну позицію, використовуючи інформацію з різних галузей знань. • Демонструє навички критичного мислення стосовно себе та інших. • Вміє окреслити власні життєві пріоритети. • Відстоює ідею здорового способу життя, підкріплюючи її через виконання власних навичок поведінки у повсякденному житті. • Критично аналізує власні реальні можливості, умови середовища для успішної самореалізації • Аналізує вплив субкультур на молодь. Установки і цінності: • Усвідомлює цінність людського життя. • Усвідомлює свою ідентичність, поважає ідентичність інших. • Визнає цінність особистої гідності людини. • Усвідомлює важливість процесу соціалізації людини в суспільстві. • Усвідомлює необхідність збереження власної автономії та індивідуальності як важливої умови самореалізації особистості та формування різноманітного світу. • Поважає інститут сім'ї.
Перегляд файлу

№ п/ п

Дата

уроку

К- к годин

Зміст навчального матеріалу

Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів / учениць

Примітка

РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

1

 

1

Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності.

Знання і розуміння:

  • Дає визначення понять: ідентичність, соціалізація, самовизначення, самореалізація, особиста гідність, совість, сім’я, субкультура.
  • Називає загальні риси та ознаки ключових понять.
  • Усвідомлює існування логічних зв’язків між усіма складовими розділу.
  • Відтворює основну частину навчального матеріалу, знає основоположні теорії та факти, вдало підбирає приклади.
  • Розуміє значення сім’ї для людини і для суспільства.
  • Визначає природу молодіжних субкультур.

Вміння і навички:

  • Вільно оперує основними поняттями.
  • Використовує загальновідомі докази із самостійною і правильною аргументацією.
  • Демонструє здатність самостійно підбирати необхідну інформацію до уроку.
  • Формулює і висловлює власну думку щодо особистої гідності, необхідності автономії особистості, ролі сім’ї у процесі формування людини та громадянина.
  • Відстоює власну  позицію, використовуючи інформацію з різних галузей знань.
  • Демонструє навички критичного мислення стосовно себе та інших.
  • Вміє окреслити власні життєві пріоритети.
  • Відстоює ідею здорового способу життя, підкріплюючи її  через виконання власних навичок поведінки у повсякденному житті.
  • Критично аналізує власні реальні можливості, умови середовища для успішної самореалізації
  • Аналізує вплив субкультур на молодь.

Установки і цінності:

  • Усвідомлює цінність людського життя.
  • Усвідомлює свою ідентичність, поважає ідентичність інших.
  • Визнає цінність особистої гідності людини.
  • Усвідомлює важливість процесу соціалізації людини в суспільстві.
  • Усвідомлює необхідність збереження власної автономії та індивідуальності як важливої умови самореалізації особистості та формування різноманітного світу.
  • Поважає інститут сім'ї.

 

 

2

 

1

Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість.

 

3

 

1

Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації.

 

4

 

 

Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності.

 

5

 

1

Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури.

 

6

 

 

Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї.

 

7

 

1

Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети.

 

8

 

1

Активна громадянська позиція.Мобільність і адаптивність людини. Креативність.

 

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

Практичне заняття:

Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Узагальнення матеріалу з теми: ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ

 

РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

11

 

1

Поняття людської гідності. Людська гідність основа природного права.

Знання і розуміння:

  • Знає зміст понять: людська гідність, свобода,  гуманізм, права і свободи людини,  права дитини, рівність, справедливість, солідарність, верховенство права, відповідальність, порушення прав людини, міжнародні стандарти захисту прав людини, механізми захисту прав людини і прав дитини.
  • Пояснює  природу прав людини.
  • Розглядає права людини крізь призму відносин «людина - держава».
  • Розрізняє права людини та обов’язки громадянина.
  • Знає про види  та покоління прав людини.
  • Знає, що таке порушення прав людини.
  • Знає національні та міжнародні механізми захисту прав людини.
  • Володіє інформацією про порядок звернень щодо захисту прав людини до національних  і міжнародних органів та організацій.
  • Визначає роль прав людини в особистому житті, житті суспільства та інших людей.

 

Вміння і навички:

  • Співставляє і порівнює два поняття -«особиста гідність» та «людська гідність».
  • Вміє захищати особисті права та права інших людей.
  • Бере участь та вміє організовувати соціальні групи.
  • Вміє розпізнавати порушення прав людини.
  • Вміє знаходити відповідну інформацію, критично оцінювати факти, остерігатись упереджень та необ’єктивності, приймати рішення на основі мотивованих суджень
  • Аргументовано презентує власну думку щодо реалізації прав людини в Україні.
  • Визначає роль держави та державних інституцій щодо захисту прав людини та прав дитини.
  • Розуміє як працює система захисту прав людини/дитини.
  • Визначає шляхи можливих дій у разі проблемної ситуації, пов’язаної з порушенням прав.
  • Добирає з різних джерел додаткову інформацію щодо функціонування міжнародних та європейських механізмів захисту прав людини.
  • Оцінює перспективи й основні загрози розвитку прав людини у майбутньому.

Установки і цінності:

  • Має почуття людської гідності, самоповаги та поваги до інших, незалежно від соціальних, культурних, мовних, релігійних та інших відмінностей.
  • Усвідомлює й демонструє відповідальність за свої дії, прагнення особистого розвитку та соціальних змін.
  • Проявляє стійке негативне ставлення до фактів дискримінації, зневажання людської гідності та зазіхань на права людини.
  • Проявляє співчуття та солідарність з іншими, прагнення підтримувати тих, чиї права людини знаходяться під загрозою.
  • Демонструє бажання працювати на користь ідеалів фундаментальних прав людини, рівності та поваги до відмінностей.

 

 

12

 

 

Рівноправність. Охорона й захист людської гідності.

 

13

 

1

Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини.

 

14

 

1

Взаємовідносини «людина держава». Верховенство права.

 

 

15

 

 

Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави

 

16

 

1

Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини.
Захист прав дитини.

 

17

 

1

Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація.

 

18

 

1

Правозахисні організації.

 

19

 

 

Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі.

 

20

 

1

Практичне заняття: 

Чи можна пожертвувати правами однієї людини для захисту прав багатьох?

 

21

 

1

Узагальнення матеріалу з теми: ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ

 

 

РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

22

 

1

Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності.

Знання і розуміння:

  • Розуміє та пояснює зміст понять: суспільство, соціум, соціальна стратифікація, полікультурне суспільство, суспільна відповідальність, солідарність, стереотипи, упередження, дискримінація, конфлікти, толерантність; переговори, медіація, консенсус, компроміс.
  • Описує соціальну структуру суспільства та соціальні інститути.
  • Визначає причини виникнення стереотипів, їхній вплив на життя у багатоманітному суспільстві.
  • Визначає причини зародження конфліктів.
  • Називає основні принципи діалогу між соціальними групами в полікультурному суспільстві: принцип соціальної рівності та справедливості, принцип згуртованості, принцип соціального партнерства.
  • Пояснює, що таке соціальні цінності та яку роль в житті суспільства відіграє соціальна відповідальність.
  • Характеризує соціальні норми.
  • Пояснює, що таке гендерна рівність та в чому полягає її значення.

Вміння і навички:

  • Графічно зображує структуру сучасного суспільства.
  • Порівнює міжнародні та національні засоби захисту від дискримінації.
  • Наводить приклади дискримінації та ксенофобії.
  • Добирає способи виходу з конфліктних ситуацій.
  • Розрізняє  види соціальної відповідальності, види стереотипів та конфліктів.
  • Демонструє  навички ефективної комунікації та ненасильницького розв’язання соціальних конфліктів.
  • Моделює або вдосконалює процес спілкуватися з представниками інших культур.
  • Вчиться вести переговори, досягати компромісу та консенсусу засобами діалогу через критичне дослідження ситуації конфлікту.
  • Проявляє медіаторські вміння, пропонує шляхи вирішення конфліктів.
  • Вміє протистояти проявам расизму.
  • Виявляє емпатію.

Установки і цінності:

  • Визнає цінність культурного багатоманіття.
  • Усвідомлює необхідність поваги та толерантного ставлення до культурних відмінностей.
  • Проявляє відкритість до міжкультурного діалогу.
  • Обгрунтовує  твердження про те, що подолати більшість проблем багатокультурного суспільства можливо тільки завдяки спільним зусиллям людини, держави, міжнародної спільноти.

 

 

23

 

1

Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність.

 

24

 

1

Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація.

 

25

 

1

Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів.

 

26

 

1

Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія.

 

27

 

1

Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс

 

28

 

 

 

Практичне заняття:

«Розв'язання конфліктів у нашій школі».Вчимосявирішувати проблему (у класі, школі).

 

 

29

 

 

Узагальнення матеріалу з теми: ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ

РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

30

 

 

Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах.

Знання і розуміння:

  • Знає зміст понять: демократія, демократичні процедури, плюралізм, врядування, громадянське суспільство, громада, адвокація, волонтерство. солідарність, соціальна згуртованість, соціальний капітал, влада, державна влада, соціальна активність, пряма та представницька демократія, вибори, мажоритарна, пропорційна, змішана виборча система, принципи виборчого права, референдум ; права і обов’язки учнів, учнівське самоврядування, дитяча організація, лідерство, ініціатива.
  • Знає ознаки демократичного врядування та демократичні процедури.
  • Знає ефективні форми участі вчителів, учнів та батьків у  врядуванні школою.
  • Розуміє зміст основоположних  принципів демократії.
  • Розуміє значення людського капіталу для розвитку демократичного суспільства.
  • Пояснює як співвідносяться і взаємодіють між собою громадянське суспільство і правова держава.
  • Володіє знаннями про основи місцевого самоврядування.
  • Має уявлення про способи визначення та вирішення проблем місцевої громади за участю громадян.
  • Розуміє роль учнівського самоврядування у процесі соціалізації та громадянського становлення школярів.
  • Знає права і обов’язки учнів.

 

Вміння і навички:

  • Уміє порівнювати суспільні явища, системи, процедури («безпосередня демократія і представницька демократії»; «мажоритарна і пропорційна виборчі системи»)
  • Може розтлумачити головні принципи демократії.
  • Оцінює роль громадських організацій, різних форм активності громадян у функціонуванні демократичного суспільства.
  • Розвиває здатність взаємодіяти з органами  державної влади та місцевого самоврядування.
  • Визначає форми суспільної активності  громадян на рівні місцевої громади, регіону, держави.
  • Адаптується у шкільну громаду, не втрачаючи особистої автономії.
  • Активно демонструє навички участі в учнівському самоврядуванні.
  • Вміє налагоджувати партнерські стосунки зі шкільною адміністрацією, вчителями, представниками місцевої громади.
  • Бере участь у демократичних процедурах на рівні школи і громади.

Установки і цінності:

  • Формує переконання, що особистість є  найбільшою цінністю лише в умовах демократії.
  • Проявляє готовність захищати права і свободи людини.
  • Проявляє готовність до дії та співпраці з іншими;
  • Розуміє важливість пріоритету інститутів громадянського суспільства у державі.
  • Позиціонує і сприймає себе   частиною громади та суспільства.
  • Демонструє готовність співпрацювати з іншими для розв’язання суспільних проблем.
  • Сприймає школу як простір демократії та територію прав людини.

 

31

 

 

Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу.

 

32

 

 

Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію.

 

33

 

 

Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава.

 

34

 

 

Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави.  Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади.

 

35

 

 

Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний  громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція.

 

36

 

 

Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Врядування та управління школою. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада.

 

37

 

 

Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн

 

38

 

 

Практичне заняття: 

Участь шкільної молоді у прийнятті рішень в місцевій громаді

 

39

 

 

Узагальнення матеріалу з теми: ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ

РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

40

 

 

Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія.медіатекст.. Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама.

Знання і розуміння:

  • Знає зміст понять:  свобода слова, інформація, мас-медіа(медіа), медіатекст, суспільне мовлення, пропаганда, реклама, соціальні мережі, фейк, реклама, маніпуляція, джерела інформації, факт, судження, «мова ворожнечі»
  • Характеризує функції медіа в демократичній державі та наводить приклади їхнього впливу на прийняття рішень;
  • Пояснює як медіа впливають на формування громадської думки;
  • Описує ознаки замовних матеріалів в медіа;
  • Здатний пояснити базові стандарти подання інформації в медіа;
  • Знає  можливості Інтернету та усвідомлює небезпеки, пов'язані з його використанням.
  • Характеризує особливості дотримання авторського права.

 

Вміння і навички:

  • Здатний усвідомити різницю між реальною подією та її відображенням у медіатексті.
  • Володіє базовими технологіями запобігання впливу маніпулятивних та пропагандистських медіаповідомлень.
  • Описує ознаки «мови ворожнечі» і здатний її розпізнати.
  • Знає, яким чином перевірити достовірність джерел інформації.
  • Надає підтвердження переваг, недоліків і обмежень джерел інформації.
  • Описує відмінність між фактом і судженням.
  • Володіє базовоми технологіями критичного аналізу медіатекстів.
  • Здатний простежити переваги і ризики під час користування соціальними мережами.

Установки і цінності:

  • Підтримує ідею свободи інформації в сучасному світі.
  • Усвідомлює критичний підхід до медіатекстів.
  • Визнає свободу слова – фундаментальну цінність демократичного суспільства.
  • Не вживає «мову ворожнечі».

 

 

41

 

 

Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини.

 

42

 

 

Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю.

 

43

 

 

Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства. Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та  їхні ознаки.Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа.  

 

44

 

 

Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та  їхні ознаки.Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа.  «мова ворожнечі», і як її розпізнати.

 

45

 

 

 

 Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів.

 

46

 

 

 

 

 

 

 

Приватність  та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі.

 

47

 

 

Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті.

 

48

 

 

Практичне заняття: 

Аналіз медіа тексту

 

 

49

 

 

Узагальнення матеріалу з теми: СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА

РОЗДІЛ 6. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

 

50

 

 

Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та  блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання.  Учасники (субʼєкти ) економічних відносин.

Знання і розуміння:

  • Може дати визначення понять: економіка як сфера життя, домогосподарство, підприємницька діяльність, сталий розвиток
  • Вільно оперує поняттями: соціальна держава, ринкова економіка, конкуренція, бюджет, податки, прибуток,зарплата,  професія, лобізм, корупція.
  • Розуміє функції підприємців, домогосподарств і держави в ринковій економіці.
  • Називає учасників різних ринків: покупців і продавців.
  • Розуміє роль грошей в ринковому кругообігу .
  • Знайомий з принципами  та механізмами ринкової економіки.
  • Розуміє основні засади економічних відносин «держава - підприємець» та «держава - людина».
  • Знає загальні права та обов'язки платників податків.
  • Розуміє відмінності між потребами, бажаннями і можливостями людини.
  • Розуміє необхідність та межі державного втручання в економіку.

Розуміє причини  корупції.

Вміння і навички:

  • Аналізує чинники попиту і пропозиції на ринках ресурсів і товарних ринках та їх вплив на ринкову ціну.
  • Визначає інтереси економічних субʼєктів

( підприємців, домогосподарств, держави) в різних ситуаціях.

  • Визначає способи реалізації власних економічних інтересів в межах законодавства та прав інших осіб;
  • Оцінює вимоги роботодавців щодо найманих працівників за оголошеннями.
  • Вміє скласти власне резюме.
  • Формує навички прийняття рішення з питань сімейного бюджету.
  • Визначає економічний та юридичний зміст відносин власності.
  • Визначає переваги та обмеження організації економіки на ринкових засадах.
  • Визначає потребу власної родини в  державній соціальній допомозі.
  • Вміє господарювати на основі принципів сталого розвитку.
  • Розпізнає вияви корупції та застосовує механізми їхньої протидії.

 

Установки і цінності:

  • Усвідомлює унікальну цінність  підприємництва для розвитку економіки.
  • Підтримує ідею сталого розвитку
  • Усвідомлює  місце власного домогосподарства в економічних процесах, та власні економічні інтереси.
  • Поважає економічні інтереси інших субʼєктів економічних відносин.
  • Усвідомлює необхідність навчання впродовж життя.
  • Знає, що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.

Нетерпимо ставиться до  проявів корупції.

 

 

51

 

 

Обмеженість ресурсів. Необхідність  раціонального та ефективного  використання ресурсів. Вплив діяльності людини на довкілля. Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля.

 

52

 

 

Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці.

 

53

 

 

Попит і  пропозиція, ринкова ціна, конкуренція.

Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків.

 

54

 

 

Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків.

 

55

 

 

Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів.

 

56

 

 

Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження.

 

57

 

 

Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу.

 

58

 

 

Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності,  кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника.

 

59

 

60

 

 

Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці.  Шляхи подолання корупції.

 

61

 

 

Практичне заняття: Створюємо бізнес-план власного підприємства

 

 

62

 

 

Узагальнення матеріалу з теми: ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ

РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ

63

 

 

Поняття інтеграції та глобалізації.  Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. Витоки та процес європейської інтеграції.

Знання і розуміння:

  • Може дати визначення понять: економіка як сфера життя, домогосподарство, підприємницька діяльність, сталий розвиток
  • Вільно оперує поняттями: соціальна держава, ринкова економіка, конкуренція, бюджет, податки, прибуток,зарплата,  професія, лобізм, корупція.
  • Розуміє функції підприємців, домогосподарств і держави в ринковій економіці.
  • Називає учасників різних ринків: покупців і продавців.
  • Розуміє роль грошей в ринковому кругообігу .
  • Знайомий з принципами  та механізмами ринкової економіки.
  • Розуміє основні засади економічних відносин «держава - підприємець» та «держава - людина».
  • Знає загальні права та обов'язки платників податків.
  • Розуміє відмінності між потребами, бажаннями і можливостями людини.
  • Розуміє необхідність та межі державного втручання в економіку.

Розуміє причини  корупції.

Вміння і навички:

  • Аналізує чинники попиту і пропозиції на ринках ресурсів і товарних ринках та їх вплив на ринкову ціну.
  • Визначає інтереси економічних субʼєктів

( підприємців, домогосподарств, держави) в різних ситуаціях.

  • Визначає способи реалізації власних економічних інтересів в межах законодавства та прав інших осіб;
  • Оцінює вимоги роботодавців щодо найманих працівників за оголошеннями.
  • Вміє скласти власне резюме.
  • Формує навички прийняття рішення з питань сімейного бюджету.
  • Визначає економічний та юридичний зміст відносин власності.
  • Визначає переваги та обмеження організації економіки на ринкових засадах.
  • Визначає потребу власної родини в  державній соціальній допомозі.
  • Вміє господарювати на основі принципів сталого розвитку.
  • Розпізнає вияви корупції та застосовує механізми їхньої протидії.

 

Установки і цінності:

  • Усвідомлює унікальну цінність  підприємництва для розвитку економіки.
  • Підтримує ідею сталого розвитку
  • Усвідомлює  місце власного домогосподарства в економічних процесах, та власні економічні інтереси.
  • Поважає економічні інтереси інших субʼєктів економічних відносин.
  • Усвідомлює необхідність навчання впродовж життя.
  • Знає, що запорукою успішної професійної діяльності є зважена самооцінка власних здібностей та талантів.

Нетерпимо ставиться до  проявів корупції.

 

64

 

 

Витоки та процес європейської інтеграції. Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції. Виклики сучасного світу

65

 

 

Поняття міжнародних відносин. Особливості міжнародного права. Система безпеки.

66

 

 

Міжнародне гуманітарне право. Урядові і неурядові міжнародні організації.

67

 

 

Європейське і світове співробітництво. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо.

68

 

 

Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС

69

 

 

Практичне заняття: Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС.

 

 

70

 

1

Узагальнення матеріалу з теми:  УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ

 

docx
Додано
25 серпня 2019
Переглядів
2109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку