№ п/ п |
Дата уроку |
К- к годин |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально – пізнавальної діяльності учнів / учениць |
Примітка |
|
РОЗДІЛ 1. ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
||||||
1 |
|
1 |
Ідентичність. Види ідентичності. Громадянська ідентичність. Змінний характер ідентичності. |
Знання і розуміння:
Вміння і навички:
Установки і цінності:
|
|
|
2 |
|
1 |
Самовизначення. Ідентифікація. Особиста гідність. Совість. |
|
||
3 |
|
1 |
Поняття соціалізації. Етапи соціалізації. Суб’єкти соціалізації. |
|
||
4 |
|
|
Соціалізація як ресурс формування громадянської ідентичності. |
|
||
5 |
|
1 |
Соціалізація в сім’ї. Соціалізація серед однолітків. Молодіжні субкультури. |
|
||
6 |
|
|
Партнерські стосунки в сім'ї. Трансформація моделей сім'ї. |
|
||
7 |
|
1 |
Самореалізація і розвиток. Індивідуальність особистості. Життєві цінності й пріоритети. |
|
||
8 |
|
1 |
Активна громадянська позиція.Мобільність і адаптивність людини. Креативність. |
|
||
9
10 |
|
1
|
Практичне заняття: Чи може людина бути творцем власного життя, або як стати успішною людиною?
Узагальнення матеріалу з теми: ОСОБИСТІСТЬ ТА ЇЇ ІДЕНТИЧНІСТЬ |
|
||
РОЗДІЛ 2. ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
||||||
11 |
|
1 |
Поняття людської гідності. Людська гідність – основа природного права. |
Знання і розуміння:
Вміння і навички:
Установки і цінності:
|
|
|
12 |
|
|
Рівноправність. Охорона й захист людської гідності. |
|
||
13 |
|
1 |
Природа прав людини. Основоположні права і свободи людини. Покоління прав людини. Класифікація прав людини. Борці за права людини. Майбутнє прав людини. |
|
||
14 |
|
1 |
Взаємовідносини «людина – держава». Верховенство права.
|
|
||
15 |
|
|
Права і свободи людини та відповідальність держави за їх дотримання, гарантування та захист. Позитивні і негативні зобов’язання держави |
|
||
16 |
|
1 |
Поняття прав дитини. Конвенція ООН про права дитини. |
|
||
17 |
|
1 |
Порушення прав людини. Поняття механізмів захисту прав людини. Міжнародні та європейські стандарти захисту прав людини. Національні механізми захисту прав людини, їх класифікація. |
|
||
18 |
|
1 |
Правозахисні організації. |
|
||
19 |
|
|
Як побудувати ефективний механізм захисту прав дитини в школі. |
|
||
20 |
|
1 |
Практичне заняття: Чи можна пожертвувати правами однієї людини для захисту прав багатьох? |
|
||
21 |
|
1 |
Узагальнення матеріалу з теми: ПРАВА І СВОБОДИ ЛЮДИНИ |
|
|
|
РОЗДІЛ 3. ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
||||||
22 |
|
1 |
Поняття суспільства. Соціальна структура суспільства. Соціальна згуртованість, солідарність і відповідальність. Соціальні цінності. |
Знання і розуміння:
Вміння і навички:
Установки і цінності:
|
|
|
23 |
|
1 |
Гендерна, етнічна, конфесійна різноманітність. Рівність. |
|
||
24 |
|
1 |
Роль спілкування в житті людини й суспільства. Вербальна й невербальна комунікація. |
|
||
25 |
|
1 |
Поняття стереотипів і упереджень. Забобони. Шляхи подолання стереотипів. |
|
||
26 |
|
1 |
Поняття дискримінації. Основні форми та прояви дискримінації. Толерантність та інклюзія. |
|
||
27 |
|
1 |
Поняття конфлікту та його види. Стадії конфлікту. Способи подолання конфліктів. Переговори і медіація. Консенсус і компроміс |
|
||
28
|
|
|
Практичне заняття: «Розв'язання конфліктів у нашій школі».Вчимосявирішувати проблему (у класі, школі). |
|
|
|
29 |
|
|
Узагальнення матеріалу з теми: ЛЮДИНА В СОЦІОКУЛЬТУРНОМУ ПРОСТОРІ |
|||
РОЗДІЛ 4. ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
||||||
30 |
|
|
Виникнення і зміст демократії. Цінності демократії. Демократичні інститути. Конституція та її призначення. Законодавча, виконавча та судова влада в демократичних країнах. |
Знання і розуміння:
Вміння і навички:
Установки і цінності:
|
|
|
31 |
|
|
Принципи виборчого права. Етапи виборчого процесу. |
|
||
32 |
|
|
Роль політичних партій в розвитку демократії. Правовий статус політичних партій в Україні. Діяльність та вплив політичних партій на демократію. Громадські організації: правовий статус, діяльність та вплив на демократію. |
|
||
33 |
|
|
Поняття громадянського суспільства. Функції громадянського суспільства. Роль громадян у становленні й функціонуванні громадянського суспільства. Громадянське суспільство та правова держава. |
|
||
34 |
|
|
Поняття громади. Роль громади в житті людини, суспільства, держави. Реалізація та захист громадою своїх прав і законних інтересів. Вплив громадян на вирішення проблем громади. |
|
||
35 |
|
|
Роль громадянина у демократизації суспільства. Демократичний громадянин. Культура громадянськості. Активна громадянська позиція. |
|
||
36 |
|
|
Шкільна громада. Взаємодія учнів, учителів, батьків, шкільної адміністрації в організації шкільного життя. Врядування та управління школою. Шкільне самоврядування (учнівське, вчительське, батьківське). Принципи та цінності учнівського самоврядування. Моделі учнівського самоврядування. Школа і місцева громада. |
|
||
37 |
|
|
Свобода асоціацій. Дитячі й молодіжні об'єднання й рухи. Створення молодіжної громадської організації. Молодіжні соціальні проекти. Учнівське самоврядування он-лайн |
|
||
38 |
|
|
Практичне заняття: Участь шкільної молоді у прийнятті рішень в місцевій громаді |
|
||
39 |
|
|
Узагальнення матеріалу з теми: ДЕМОКРАТИЧНЕ СУСПІЛЬСТВО ТА ЙОГО ЦІННОСТІ |
|||
РОЗДІЛ 5. СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА |
||||||
40 |
|
|
Поняття мас-медіа(медіа). Роль інформації та медіа в сучасному світі. Мас-медіа, комунікація, аудиторія.медіатекст.. Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. |
Знання і розуміння:
Вміння і навички:
Установки і цінності:
|
|
|
41 |
|
|
Різновиди медіа (книга, преса, фото, радіо, кіно, телебачення, Інтернет, мобільний зв’язок) та їхній розвиток. Реклама. Вплив мас-медіа на формування громадської думки та власної позиції людини. |
|
||
42 |
|
|
Свобода слова. Обмеження свободи слова. Баланс між свободою вираження поглядів та відповідальністю. |
|
||
43 |
|
|
Свобода мас-медіа – критерій демократичності суспільства. Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки.Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. |
|
||
44 |
|
|
Що таке цензура. Замовні матеріали («джинса») та їхні ознаки.Суспільні медіа і їхня місія. Шкільні медіа. «мова ворожнечі», і як її розпізнати. |
|
||
45
|
|
|
Достовірність інформації в мас-медіа. Джерела інформації. Факт та судження. Авторство медіа тексту Стандарти подання інформації. Критичний аналіз медіатекстів. |
|
||
46
|
|
|
Приватність та конфіденційність у віртуальному світі. Цифрова ідентичність. Соціальні мережі. |
|
||
47 |
|
|
Права людини в Інтернеті. Безпека та етика поведінки у мережі. Кіберзлочинність. Особливості захисту прав дітей та молоді в Інтернеті. |
|
||
48 |
|
|
Практичне заняття: Аналіз медіа тексту |
|
|
|
49 |
|
|
Узагальнення матеріалу з теми: СВІТ ІНФОРМАЦІЇ ТА МАС-МЕДІА |
|||
РОЗДІЛ 6. ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
|
|||||
50 |
|
|
Економіка як сфера життя людей. Економічні потреби та блага. Процеси, що забезпечують задоволення потреб: виробництво, розподіл, обмін і споживання. Учасники (субʼєкти ) економічних відносин. |
Знання і розуміння:
Розуміє причини корупції. Вміння і навички:
( підприємців, домогосподарств, держави) в різних ситуаціях.
Установки і цінності:
Нетерпимо ставиться до проявів корупції.
|
|
|
51 |
|
|
Обмеженість ресурсів. Необхідність раціонального та ефективного використання ресурсів. Вплив діяльності людини на довкілля. Сталий розвиток як спосіб збереження довкілля. |
|
||
52 |
|
|
Принципи ринкової економіки. Кругообіг в ринковій економіці. |
|
||
53 |
|
|
Попит і пропозиція, ринкова ціна, конкуренція. Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків. |
|
||
54 |
|
|
Функції держави в ринковій економіці. Державний бюджет, податки, напрямки видатків. |
|
||
55 |
|
|
Домашнє господарство як власник і споживач. Поняття про раціональне споживання. Права споживачів. |
|
||
56 |
|
|
Бюджет домогосподарств: види доходів, напрямки витрат, заощадження. |
|
||
57 |
|
|
Підприємницька діяльність. Мета і соціальна відповідальність підприємця. Правовий захист бізнесу. |
|
||
58 |
|
|
Учасники ринку праці: роботодавці і наймані працівники. Поняття професії, спеціальності, кваліфікації працівника. Заробітна плата як дохід найманого працівника. |
|
||
59
60 |
|
|
Поняття лобізму. Сутність корупції та корупціогенних ризиків. Причини та наслідки корупції в економіці та політиці. Шляхи подолання корупції. |
|
||
61 |
|
|
Практичне заняття: Створюємо бізнес-план власного підприємства |
|
|
|
62 |
|
|
Узагальнення матеріалу з теми: ВЗАЄМОДІЯ ГРОМАДЯН І ДЕРЖАВИ В ДОСЯГНЕННІ СУСПІЛЬНОГО ДОБРОБУТУ |
|||
РОЗДІЛ 7. УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ |
||||||
63 |
|
|
Поняття інтеграції та глобалізації. Вплив глобалізаційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. Витоки та процес європейської інтеграції. |
Знання і розуміння:
Розуміє причини корупції. Вміння і навички:
( підприємців, домогосподарств, держави) в різних ситуаціях.
Установки і цінності:
Нетерпимо ставиться до проявів корупції.
|
||
64 |
|
|
Витоки та процес європейської інтеграції. Міграційні процеси. Види та форми сучасної міграції. Виклики сучасного світу |
|||
65 |
|
|
Поняття міжнародних відносин. Особливості міжнародного права. Система безпеки. |
|||
66 |
|
|
Міжнародне гуманітарне право. Урядові і неурядові міжнародні організації. |
|||
67 |
|
|
Європейське і світове співробітництво. Участь України в ООН, ОБСЄ, Раді Європи, СОТ тощо. |
|||
68 |
|
|
Європейський вибір України. Угода про асоціацію Україна – ЄС |
|||
69 |
|
|
Практичне заняття: Економічні, соціальні та політичні переваги вступу до ЄС. |
|
|
|
70 |
|
1 |
Узагальнення матеріалу з теми: УКРАЇНА, ЄВРОПА, СВІТ |
|||