Буря Світлана Петрівна, Синельниківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,
заступник директора з навчально-виховної роботи
ГРОМАДЯНСЬКІ ІНІЦІАТИВИ
В ІНТЕРЕСАХ СТАЛОГО РОЗВИТКУ
Сталий розвиток - це систематично керований розвиток. Як сформулювала визначення сталого розвитку у своїй доповіді Комісія Брундтланд, це «розвиток», який задовольняє потреби нинішнього покоління без шкоди для можливості майбутніх поколінь задовольняти свої власні потреби [1,528 с. ]
Працюючи над реалізацією завдань сталого розвитку в межах проекту школи «Соціально-педагогічне проектування розвитку особистості на основі принципів випереджаючої освіти для сталого розвитку», вважаємо за необхідне «сіяти зерна» екологічної культури в суспільстві. З цією метою у закладі було сворено робочу групу з учителів та учнів, які стали АГЕНТАМИ екологічного руху в нашому місті.
Одним із завдань екологічного руху є боротьба зі сміттєзвалищами та формування громадянської свідомості щодо сортування сміття вдома, закладі, місті. Головними шляхами реалізації завдання є :
- підготовка менторів для проведення роз'яснювальної роботи серед учнів закладу, батьків та учнівської громади міста;
- проведення цікавих екологічних заходів у межах тижнів сталого розвитку;
- проведення толок, під час яких наводили лад на пришкільних територіях, міских парках :«Слави», «Сонячний», «Центральний»;
- проведення тренінгів на комунікативність та формування команди з учнями та вчителями шкіл міста;
- проведення освітнього інтерактивного блоку, що спрямований на популяризацію принципів життя без відходів, раціонального ставлення до природних ресурсів, екологічної свідомості та активної громадської позиції;
- організація сортування сміття у закладі (встановлено контейнери для різних типів сировини на усіх трбох поверхах школи);
- популяризація екологічних знань та поширення досвіду, залучення до волонтерської роботи, пропагування екологічного, раціонального, обгрунтованого стилю життя. Ведуться сторінки в соціальних мережах ( Інстаграм, Фейсбук). Результати роботи висвітлюється в місцевій пресі (газета Берег Надії) та телебаченні ( ДІ канал: випуски новин та ранкова програма Morning)
Детальніше з цією діяльністю можно ознайомитися за посиланням :
https://www.youtube.com/watch?v=4I5fVPLFvqc&feature=youtu.be
-проведення в межах міста Дня «Zero Waste» (присутні представники шкіл міста);
-розробка проекту «Чисте місто» (подано на конкурс проектів до бюджету участі https://synelnykove-budget.e-dem.in.ua/#/);
-участь у розробці міської програми з сортування сміття.
Вважаємо, що робота над обласним та шкільним проектом дослідно-експериментальної роботи сприятиме:
- формуванню в молодого покоління нових форм мислення та поведінки у довкіллі, громадянської активності, навичок планування та організації проектного менедженту;
- формуванню культурі сортування відходів;
- розвиватиме заощадливість майбутніх поколінь;
- перетворенню школи на локальному рівні у центр сталого розвитку своєї громади як рушійної сили становлення громадянського суспільства.
Список використаних джерел:
1.Герасимчук З.В.Регіональна політика сталого розвитку: теорія, методологія, практика: Монографія / З.В.Герасимчук— Луцьк: Надстир'я, 2008.- 528 с.