20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Грунт. Що потрібно рослині для розвитку? (1 клас)

Про матеріал

Тема. Грунт. Що потрібно рослині для розвитку?

Мета: формувати уявлення про ґрунт як верхній пухкий шар землі, на якому зростають рослини; розповісти про значення ґрунту для рослин і тварин; розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв'язне мовлення, уяву, пам'ять;виховувати почуття шанобливого ставлення до природи.

Обладнання: Фрагменти з мультфільмів «Кротик», «Ґрунт. Значення ґрунту», посуд, вода, шматочки ґрунту, глини, піску.

Хід уроку

I. Організаційний момент

1.Ранкова зустріч.

1.1 Привітання.

Діти стають у коло і разом з учителем. Сьогодні ми будемо вітатися один з одним за руку з побажанням: «Доброго дня, Іринко. Я бажаю тобі сьогодні…».

(Першим розпочинає вітатися вчитель. Педагог звертає увагу на те, щоб діти дякували один одному за побажання і дивилися один одному в очі. Необхідно звернути увагу дітей на те, що настав останній тиждень року).

1.2 Вправа «Покажи настрій».

Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.

1.3 Заповнення щоденних новин.

Дата …

Місяць…

Сьогодні…(день тижня).

Який день тижня за порядком?

Яка сьогодні погода?

Опади…

Вчитель назначає помічників дня.

II. Повідомлення теми і мети уроку

— Відгадайте загадку.

-Що у світі найщедріше? (Земля)
-Я все терплю і всім добром плачу. (Грунт)
-Мене різали, топтали,і товкли, й перевертали.
-Мужньо я усе стерпіла, врожаями відплатила. (Земля)
-Один ллє, другий п'є, третій росте. (Дощ, грунт, рослина)

-До якої природи належить ґрунт? (До неживої.)

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, чим земля відрізняється від ґрунту.

IІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1. Робота за підручником (с. 58)

— Розгляньте малюнок.

— Що ви бачите на малюнку?

— Пригадайте: які умови необхідні рослинам для життя? (Повітря, тепло, поживні речовини, світло)

— Роздивіться малюнок (на с.58)угорі.

— Де на малюнку зображена земля?

— З чого вона складається?

— Ґрунт — верхній пухкий шар землі. Саме на ньому ростуть рослини. Ґрунт забезпечує рослини поживними речовинами, теплом, повітрям і водою.

Робота в групах

— Поміркуйте: де на малюнку зображений ґрунт? Якого він кольору?

— Якими умовами ґрунт забезпечує рослини?

— Що входить до складу ґрунту?

( Перегляд відео « Кротик»)

Демонстрація дослідів про склад грунту

— Що ще є у ґрунті? Щоб відповісти на це запитання, проведемо досліди.

Дослід 1

Всипимо ґрунт у склянку з водою, збовтаємо і дамо відстоятися. Що ви бачите? (На дні склянки утворився шар піску і шар глини.)

— Отже, у ґрунті є пісок і глина, є також каміння і перегній.

— Запам'ятайте нове слово! Перегній — це перегнилі рештки рослин і тварин.

Перегній утворюється внаслідок гниття опалого листя, відмерлих рослин і тварин. У перегної містяться різні поживні речовини, необхідні рослинам.

— Що на ньому зображено?

— Якого кольору ґрунт?

— Чорного забарвлення ґрунту надає перегній. Чим більше в ґрунті перегною, тим вищий урожай.

Дослід 2

Візьмемо ґрунт. Нагріємо на спиртівці. Над ґрунтом потримаємо лупу.

— Що ви помітили? Чому це відбувається?

— Який можна зробити висновок? (У ґрунті міститься вода.)

— Як потрапляє вода у ґрунт? (Вода у ґрунт надходить під час випадання дощу чи снігу.)

— Для чого потрібна вода у ґрунті? (Вода потрібна для життя рослин. З водою корені всмоктують з ґрунту необхідні речовини.)

Дослід З

У склянку з водою опустимо грудочку ґрунту. Що ви бачите? (З неї виходять бульбашки.)

— Отже, до складу ґрунту входить повітря.

— Для чого потрібне повітря у ґрунті? (Повітря потрібне для дихання коренів. Щоб у ґрунті було більше повітря, його розпушують.)

Робота у парах

— Які живі організми живуть у ґрунті?

— У ґрунті живуть дощові хробаки, личинки комах, миші, кроти, хом'яки, ховрашки.

(Перегляд відео «Ґрунт. Значення ґрунту»)

3. Робота в парах. Розгляд малюнків.
Поміркуйте, для чого живим організмам потрібен ґрунт? (Для життя.)
— Для чого рослинам ґрунт? (У ґрунті є все необхідне їм д ля життя: вода, повітря, поживні речовини.)
Рослина кріпиться у ґрунті, дихає повітрям, вбирає воду і поживні речо-вини. які є ньому. Сонце нагріває ґрунт, а він поступово віддає своє тепло рослині.

— Чи потрібен ґрунт тваринам?
— Для яких тварин ґрунт є домівкою? (У ґрунті живуть черв'яки, кроти, риють нірки польові миші, жуки.)
— Тварини живляться рослинами, що виросли на ґрунті. Тварини, які живуть у ґрунті сприяють розпушенню ґрунту.

ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

Робота з прислів'ями

— Поясніть і запам'ятайте прислів'я!

- Без перегною, не буде врожай горою.

- На чорній землі білий хліб родить.

2. Завдання для друга природи

— Порівняйте, чим відрізняються земля та ґрунт. Чи можна ґрунт називати землею? Як ви вважаєте, чому нашу планету назвали Землею?

V. Підсумок уроку

— Що таке ґрунт?

— Що входить до складу ґрунту?

— Яке значення має ґрунт у житті природи?

— Для яких тварин ґрунт є домівкою?

Перегляд файлу

Тема. Грунт.  Що потрібно рослині для розвитку?

Мета: формувати уявлення про ґрунт як верхній пухкий шар землі, на якому зростають рослини; розповісти про значення ґрунту для рослин і тварин; розвивати навички дослідницької роботи, логічне мислення, спостережливість, зв’язне мовлення, уяву, пам’ять;виховувати почуття шанобливого ставлення до природи.

Обладнання: Фрагменти з мультфільмів «Кротик», «Ґрунт. Значення ґрунту», посуд, вода, шматочки ґрунту, глини, піску.

 

                                                    ХІД УРОКУ

I.   Організаційний момент

1.Ранкова зустріч.

1.1Привітання.

 Діти стають у коло і разом з учителем. Сьогодні  ми  будемо  вітатися  один  з  одним  за  руку  з  побажанням:  «Доброго дня, Іринко. Я бажаю тобі сьогодні…».

(Першим  розпочинає  вітатися  вчитель.  Педагог  звертає  увагу на  те,  щоб  діти дякували один одному за побажання і дивилися один одному в очі. Необхідно звернути увагу дітей на те, що настав останній тиждень року).

1.2Вправа «Покажи настрій».

Вчитель пропонує дітям показати свій настрій мімікою, жестами.

1.3 Заповнення щоденних новин.

Дата …

Місяць…

Сьогодні…(день тижня).

Який день тижня за порядком?

Яка сьогодні погода?

Опади…

Вчитель назначає помічників дня.

II.  Повідомлення теми і мети уроку

  Відгадайте загадку.

   -Що у світі найщедріше? (Земля)
   -Я все терплю і всім добром плачу. (Грунт)
    -Мене різали, топтали,і товкли, й перевертали.
   -Мужньо я усе стерпіла, врожаями відплатила. (Земля)
    -Один ллє, другий п’є, третій росте. (Дощ, грунт, рослина)

-До якої природи належить ґрунт? (До неживої.)

  Сьогодні на уроці ви дізнаєтесь, чим земля відрізняється від ґрунту.

IІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу

1.  Робота за підручником (с. 58)

  Розгляньте малюнок.

  Що ви бачите на малюнку?

  Пригадайте: які умови необхідні рослинам для життя? (Повітря, тепло, поживні речовини, світло)

  Роздивіться малюнок (на с.58)угорі.

  Де на малюнку зображена земля?

  З чого вона складається?

  Ґрунт — верхній пухкий шар землі. Саме на ньому ростуть рослини. Ґрунт забезпечує рослини поживними речовинами, теплом, повітрям і водою.

Робота в групах

  Поміркуйте: де на малюнку зображений ґрунт? Якого він кольору?

  Якими умовами ґрунт забезпечує рослини?

  Що входить до складу ґрунту?

( Перегляд відео « Кротик»)

Демонстрація дослідів про склад грунту

  Що ще є у ґрунті? Щоб відповісти на це запитання, проведемо досліди.

Дослід 1

Всипимо ґрунт у склянку з водою, збовтаємо і дамо відстоятися. Що ви бачите? (На дні склянки утворився шар піску і шар глини.)

  Отже, у ґрунті є пісок і глина, є також каміння і перегній.

  Запам’ятайте нове слово! Перегній — це перегнилі рештки рослин і тварин.

Перегній утворюється внаслідок гниття опалого листя, відмерлих рослин і тварин. У перегної містяться різні поживні речовини, необхідні рослинам.

  Що на ньому зображено?

  Якого кольору ґрунт?

  Чорного забарвлення ґрунту надає перегній. Чим більше в ґрунті перегною, тим вищий урожай.

 Дослід 2

Візьмемо ґрунт. Нагріємо на спиртівці. Над ґрунтом потримаємо лупу.

  Що ви помітили? Чому це відбувається?

  Який можна зробити висновок? (У ґрунті міститься вода.)

  Як потрапляє вода у ґрунт? (Вода у ґрунт надходить під час випадання дощу чи снігу.)

  Для чого потрібна вода у ґрунті? (Вода потрібна для життя рослин. З водою корені всмоктують з ґрунту необхідні речовини.)

 Дослід З

У склянку з водою опустимо грудочку ґрунту. Що ви бачите? (З неї виходять бульбашки.)

  Отже, до складу ґрунту входить повітря.

  Для чого потрібне повітря у ґрунті? (Повітря потрібне для дихання коренів. Щоб у ґрунті було більше повітря, його розпушують.)

Робота у парах

  Які живі організми живуть у ґрунті?

  У ґрунті живуть дощові хробаки, личинки комах, миші, кроти, хом’яки, ховрашки.

(Перегляд відео «Ґрунт. Значення ґрунту»)

3.    Робота в парах. Розгляд малюнків.
Поміркуйте, для чого живим організмам потрібен ґрунт? (Для життя.)
    Для чого рослинам ґрунт? (У ґрунті є все необхідне їм д ля життя: вода, повітря, поживні речовини.)
Рослина кріпиться у ґрунті, дихає повітрям, вбирає воду і поживні речо-вини. які є ньому. Сонце нагріває ґрунт, а він поступово віддає своє тепло рослині.

    Чи потрібен ґрунт тваринам?
    Для яких тварин ґрунт є домівкою? (У ґрунті живуть черв'яки, кроти, риють нірки польові миші, жуки.)
    Тварини живляться рослинами, що виросли на ґрунті. Тварини, які живуть у ґрунті сприяють розпушенню ґрунту.

ІV. Узагальнення й систематизація отриманих знань

 Робота з прислів’ями

  Поясніть і запам’ятайте прислів’я!

  - Без перегною, не буде врожай горою.

  - На чорній землі білий хліб родить.

2.   Завдання для друга природи

  Порівняйте, чим відрізняються земля та ґрунт. Чи можна ґрунт називати землею? Як ви вважаєте, чому нашу планету назвали Землею?

V.  Підсумок уроку

  Що таке ґрунт?

  Що входить до складу ґрунту?

  Яке значення має ґрунт у житті природи?

  Для яких тварин ґрунт є домівкою?

 

docx
Додано
9 грудня 2018
Переглядів
766
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку