Урок української мови у 6 класі підготувала вчителька української мови та літератури Комунального закладу «Гришівський ліцей» Сахновщинської селищної ради. Красноградського району Харківської областіКовальська Наталія Іванівна
Номер слайду 2
І. Організаційний етап. Емоційне налаштування
Номер слайду 3
ІІ. Етап підготовки до уроку. Рубрика «Асоціації» (поясніть, що зображено на світлинах)
Номер слайду 4
ІІ. Етап підготовки до уроку. Рубрика «Асоціації» (поясніть, що зображено на світлинах)
Номер слайду 5
ІІ. Етап оголошення теми уроку. Тема. Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів
Номер слайду 6
ІІ. Етап оголошення навчальних цілей уроку. Навчальні цілі: пояснити поділ слів на власне українські та запозичені; навчити учнів розрізняти слова за походженням; ознайомити із словниками (тлумачним та іншомовних слів); формувати вміння визначати групи слів за їх походженням; розвивати навички колективної та самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідного слова та до інших мов.
Номер слайду 7
IV. Етап актуалізації опорних знань. Бліцопитування Що таке лексикологія? Що таке лексика? Що таке лексичне значення слова? Де ми можемо знайти лексичне значення слова?
Номер слайду 8
V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу1. Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) (з’ясуйте лексичне значення поданих слів, скористайтесь онлайн-словником за покликанням http://sum.in.ua/)І група. Осторонь, нишком, миттю, крадькома, наввипередки.ІІ група. Навпомацки, завбільшки, завширшки, завдовжки, обмаль. ІІІ група. Горілиць, удосвіта, надвечір, заздалегідь, позаторік. Розподілити учнів на групи за допомогоюhttps://castlots.org/razdelit-na-gruppy/
Номер слайду 9
V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу2. Колективна робота з підручником (сторінки 31-33). Рубрика «Юні журналісти» (учні формують)- Запитання Опонента до Доповідача і відповіді Доповідача – 2 хв- Опонування – 1 хв- Запитання Рецензента до Доповідача та Опонента, їх відповіді – 2 хв. Рецензування – 1 хв. Доповідач викладає суть запитання. Опонент висловлює критичні зауваження до доповіді, відзначає її позитивні сторони, виявляє недоліки та помилки. Рецензент дає загальну оцінку виступам Доповідача й Опонента – наскільки вони впоралися зі своїми обов’язками. Рецензент має право ставити запитання і Доповідачеві, і Опонентові. Рубрика для допитливих. Перейдіть за покликанням та дізнайтесь більше інформаціїhttps://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/6/leksika-40149/grupi-sliv-za-pokhodzhenniam-39906/re-d997f1e6-a4a8-4018-8181-736bdb2b6566
Номер слайду 10
IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу3. Робота зі словником https://slovnyk.me/dict/foreign_melnychuk (іншомовні слова підкреслити, з’ясувати лексичне значення кожного (усно); у другому реченні визначити частини мови та підкреслити члени речення)1. Ні, я не проти математики, а все ж у серце зазира очима літер хрестоматія… (П. Перебийніс). 2. Елегію бджола на скрипці грає, і сонях гра на кобзі золотій. (Є. Гуцало). 3. Хмари на клавішах небес заграли інтермецо. (О. Довгоп’ят). 4. Діамантами небо зоріє… (О. Гриценко.)
Номер слайду 11
IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу4. Рубрика «Порівняй» (користуючись сторінками підручника 34-35, з’ясуй спільне та відмінне для тлумачного словника та словника іншомовних слів)
Номер слайду 12
IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу5. Акцентуаційний диктант (записати слова, поставити наголос та пояснити лексичне значення) Лате, феномен, глазур, лупа, авангард, фортисимо.
Номер слайду 13
IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу. ПЕРЕВІР!!!л. Ате, фен. Омен, глаз. Ур, л. Упа, аванг. Ард, форт. Исимо.
Номер слайду 14
IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу6. Рубрика «Продовж речення» (вправа 64 на сторінці 32). Спишіть речення, добираючи з довідки замість крапок потрібні за значенням слова. До якої групи лексики вони належать?
Номер слайду 15
VІ. Підсумковий етап. Перейдіть за покликанням (або скористайтесь QR-кодом) та виконайте завданняhttps://learningapps.org/6330081
Номер слайду 16
VІІ. Етап оцінювання. Картка оцінювання. ПІП учня/учениціЗавдання. Оцінка. Середній бал Рубрика «Асоціації» Бліцопитування Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) Рубрика «Юні журналісти» Робота зі словником Рубрика «Порівняй» Акцентуаційний диктант Рубрика «Продовж речення» https://learningapps.org/6330081
Номер слайду 17
VІІІ. Домашнє завдання. Початковий та середній рівні. Опрацювати параграфи 8-9, виконати вправу 75. Достатній рівень. Виписати 5 слів іншомовного походження, скласти речення. Високий рівень. Скласти словничок власне української лексики із 15 слів.