Групи слів за походженням. Презентація "Групи слів за походженням"

Про матеріал
Презентація до уроку української мови у 6 класі за темою "Групи слів за походженням"
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Урок української мови у 6 класі підготувала вчителька української мови та літератури Комунального закладу «Гришівський ліцей» Сахновщинської селищної ради. Красноградського району Харківської областіКовальська Наталія Іванівна

Номер слайду 2

І. Організаційний етап. Емоційне налаштування

Номер слайду 3

ІІ. Етап підготовки до уроку. Рубрика «Асоціації» (поясніть, що зображено на світлинах)

Номер слайду 4

ІІ. Етап підготовки до уроку. Рубрика «Асоціації» (поясніть, що зображено на світлинах)

Номер слайду 5

ІІ. Етап оголошення теми уроку. Тема. Групи слів за походженням: власне українські й запозичені (іншомовного походження) слова. Тлумачний словник української мови. Словник іншомовних слів

Номер слайду 6

ІІ. Етап оголошення навчальних цілей уроку. Навчальні цілі: пояснити поділ слів на власне українські та запозичені; навчити учнів розрізняти слова за походженням; ознайомити із словниками (тлумачним та іншомовних слів); формувати вміння визначати групи слів за їх походженням; розвивати навички колективної та самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідного слова та до інших мов.

Номер слайду 7

IV. Етап актуалізації опорних знань. Бліцопитування Що таке лексикологія? Що таке лексика? Що таке лексичне значення слова? Де ми можемо знайти лексичне значення слова?

Номер слайду 8

V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу1. Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) (з’ясуйте лексичне значення поданих слів, скористайтесь онлайн-словником за покликанням http://sum.in.ua/)І група. Осторонь, нишком, миттю, крадькома, наввипередки.ІІ група. Навпомацки, завбільшки, завширшки, завдовжки, обмаль. ІІІ група. Горілиць, удосвіта, надвечір, заздалегідь, позаторік. Розподілити учнів на групи за допомогоюhttps://castlots.org/razdelit-na-gruppy/

Номер слайду 9

V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу2. Колективна робота з підручником (сторінки 31-33). Рубрика «Юні журналісти» (учні формують)- Запитання Опонента до Доповідача і відповіді Доповідача – 2 хв- Опонування – 1 хв- Запитання Рецензента до Доповідача та Опонента, їх відповіді – 2 хв. Рецензування – 1 хв. Доповідач викладає суть запитання. Опонент висловлює критичні зауваження до доповіді, відзначає її позитивні сторони, виявляє недоліки та помилки. Рецензент дає загальну оцінку виступам Доповідача й Опонента – наскільки вони впоралися зі своїми обов’язками. Рецензент має право ставити запитання і Доповідачеві, і Опонентові. Рубрика для допитливих. Перейдіть за покликанням та дізнайтесь більше інформаціїhttps://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/6/leksika-40149/grupi-sliv-za-pokhodzhenniam-39906/re-d997f1e6-a4a8-4018-8181-736bdb2b6566

Номер слайду 10

IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу3. Робота зі словником https://slovnyk.me/dict/foreign_melnychuk (іншомовні слова підкреслити, з’ясувати лексичне значення кожного (усно); у другому реченні визначити частини мови та підкреслити члени речення)1. Ні, я не проти математики, а все ж у серце зазира очима літер хрестоматія… (П. Перебийніс). 2. Елегію бджола на скрипці грає, і сонях гра на кобзі золотій. (Є. Гуцало). 3. Хмари на клавішах небес заграли інтермецо. (О. Довгоп’ят). 4. Діамантами небо зоріє… (О. Гриценко.)

Номер слайду 11

IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу4. Рубрика «Порівняй» (користуючись сторінками підручника 34-35, з’ясуй спільне та відмінне для тлумачного словника та словника іншомовних слів)

Номер слайду 12

IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу5. Акцентуаційний диктант (записати слова, поставити наголос та пояснити лексичне значення) Лате, феномен, глазур, лупа, авангард, фортисимо.

Номер слайду 13

IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу. ПЕРЕВІР!!!л. Ате, фен. Омен, глаз. Ур, л. Упа, аванг. Ард, форт. Исимо.

Номер слайду 14

IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу6. Рубрика «Продовж речення» (вправа 64 на сторінці 32). Спишіть речення, добираючи з довідки замість крапок потрібні за значенням слова. До якої групи лексики вони належать?

Номер слайду 15

VІ. Підсумковий етап. Перейдіть за покликанням (або скористайтесь QR-кодом) та виконайте завданняhttps://learningapps.org/6330081

Номер слайду 16

VІІ. Етап оцінювання. Картка оцінювання. ПІП учня/учениціЗавдання. Оцінка. Середній бал Рубрика «Асоціації»  Бліцопитування Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) Рубрика «Юні журналісти» Робота зі словником Рубрика «Порівняй» Акцентуаційний диктант Рубрика «Продовж речення» https://learningapps.org/6330081  

Номер слайду 17

VІІІ. Домашнє завдання. Початковий та середній рівні. Опрацювати параграфи 8-9, виконати вправу 75. Достатній рівень. Виписати 5 слів іншомовного походження, скласти речення. Високий рівень. Скласти словничок власне української лексики із 15 слів.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Tetjana Matvijiwyn
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
6941
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку