ІІ. Етап оголошення навчальних цілей уроку. Навчальні цілі: пояснити поділ слів на власне українські та запозичені; навчити учнів розрізняти слова за походженням; ознайомити із словниками (тлумачним та іншомовних слів); формувати вміння визначати групи слів за їх походженням; розвивати навички колективної та самостійної роботи; виховувати шанобливе ставлення до рідного слова та до інших мов.
V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу1. Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) (з’ясуйте лексичне значення поданих слів, скористайтесь онлайн-словником за покликанням http://sum.in.ua/)І група. Осторонь, нишком, миттю, крадькома, наввипередки.ІІ група. Навпомацки, завбільшки, завширшки, завдовжки, обмаль. ІІІ група. Горілиць, удосвіта, надвечір, заздалегідь, позаторік. Розподілити учнів на групи за допомогоюhttps://castlots.org/razdelit-na-gruppy/
V. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу2. Колективна робота з підручником (сторінки 31-33). Рубрика «Юні журналісти» (учні формують)- Запитання Опонента до Доповідача і відповіді Доповідача – 2 хв- Опонування – 1 хв- Запитання Рецензента до Доповідача та Опонента, їх відповіді – 2 хв. Рецензування – 1 хв. Доповідач викладає суть запитання. Опонент висловлює критичні зауваження до доповіді, відзначає її позитивні сторони, виявляє недоліки та помилки. Рецензент дає загальну оцінку виступам Доповідача й Опонента – наскільки вони впоралися зі своїми обов’язками. Рецензент має право ставити запитання і Доповідачеві, і Опонентові. Рубрика для допитливих. Перейдіть за покликанням та дізнайтесь більше інформаціїhttps://miyklas.com.ua/p/ukrainska-mova/6/leksika-40149/grupi-sliv-za-pokhodzhenniam-39906/re-d997f1e6-a4a8-4018-8181-736bdb2b6566
IV. Етап сприйняття й опрацювання нового матеріалу3. Робота зі словником https://slovnyk.me/dict/foreign_melnychuk (іншомовні слова підкреслити, з’ясувати лексичне значення кожного (усно); у другому реченні визначити частини мови та підкреслити члени речення)1. Ні, я не проти математики, а все ж у серце зазира очима літер хрестоматія… (П. Перебийніс). 2. Елегію бджола на скрипці грає, і сонях гра на кобзі золотій. (Є. Гуцало). 3. Хмари на клавішах небес заграли інтермецо. (О. Довгоп’ят). 4. Діамантами небо зоріє… (О. Гриценко.)
VІІ. Етап оцінювання. Картка оцінювання. ПІП учня/учениціЗавдання. Оцінка. Середній бал Рубрика «Асоціації» Бліцопитування Робота зі словником (вправа 63 на сторінці 32) Рубрика «Юні журналісти» Робота зі словником Рубрика «Порівняй» Акцентуаційний диктант Рубрика «Продовж речення» https://learningapps.org/6330081