Групове корекційно - розвивальне заняття
для дітей з ООП
Мета: розвивати мислення, увагу, здатність до переключення та розподілу уваги, спостережливість; сприяти розвитку рухової пам’яті, дрібної моторики рук; вчити зосереджуватись на сприйнятті цілого, розподіляти та переключати увагу, аналізуючи зовнішній вигляд, формувати вміння дотримуватись встановлених правил, позитивну навчальну мотивацію.
Дидактичний матеріал: бланки до вправ: «Лабіринт», «Знайди відмінності», «Зашумлені картинки», картки до вправи «Збери картинку», «Коректурна проба», персонажі, кольорові олівці, простий олівець, м’яч.
Хід заняття
Вступне слово: Доброго дня дорогі діти! Сьогодні вранці, я отримала загадкового листа, давайте на нього поглянемо.
-Як Ви гадаєте хто міг його надіслати?
- Правильно! Пірати.
- А Ви любите пригоди? Тоді пропоную вирушити у справжню морську мандрівку. А допомагати нам сьогодні будуть: Даша мандрівниця, Капітан Кідз та папуга Яго.
1. Привітання. Закріплення знайомства
Ведучий кидає м'яч кому-небудь з дітей (довільно) і питає у всіх дітей, що стоять у колі: «Як звуть цього хлоп¬чика (дівчинку)?» Діти хором називають його (її) ім'я. І так кілька разів.
2. Вправа «Допомога» (розвиток дрібної моторики пальців рук)
Дітям пропонується допомогти мандрівниці Даші знайти шлях до піратський скарбів. Для цього покажіть, як вона бігтиме доріжкою - проведіть олівцем або ручкою пряму лінію посередині дор¬іжки. Намагайтеся провести якомога швидше. Проведіть ще одну не торкаючись уже проведеної. Намагайтеся вести лінію не відри¬ваючи руки, від паперу. Пересувай руку, спираючись на мізинний палець.(Лабіринт)
3. Дидактична вправа «Зашумлені картинки» (розвиток розподілу уваги)
Дітям пропонується знайти та обвести або заштрихувати всі предмети, які заховав пірат Джек Горобець.
4. Вправа енергізатор «Попугай Яго»
(На мотив мелодії Китайська зозуля)
Діти повторюють рухи за психологом. Відпрацьовується увага, здатність працювати за зразком, темпоритм, активізація природних механізмів психіки.
5.Вправа «Збери картинку»
Психолог показує картинку із зображенням (протягом 10 секунд), діти запам’ятовують, потім картка прибирається і діти складають сюжет.
6. Вправа «Знайди відмінне»
Дітям пропонується знайти 5 відмінностей на однакових малюнках. Розвиваємо концентрацію та переключення уваги.
- А зараз пропоную виконати піратський танок!
7. Руханка «Чіку Ріку»
На екран виводиться відео, діти повторюють рухи. Вправа допомагає зняти напругу, активізувати психо-емоційний стан.
8. Вправа «Графічний диктант»
Дітям пропонується допомогти Мандрівникам дійти до скарбів, для цього необхідно розкодувати останню підказку, рухатись за стрілочками. Розвиваємо здатність зосереджуватись, відпрацьовуємо «право» - «ліво».
- Молодці! Ви впорались зі всіма завданнями тож давайте відкриємо скриню скарбів!
8. Рефлексія заняття:
Що сподобалось сьогодні на занятті?
Що було важким?