Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб- узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. Конспект уроку

Про матеріал
Конспект уроку допоможе розвивати творчість та фантазію учнів через створення гумористичного та викривального зображення головного героя оповідання, надавати їм можливість розкрити свій унікальний погляд на щастя та навчити висловлювати думки за допомогою словесного мистецтва.
Перегляд файлу

Тема. Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання.

IMG_256IMG_256

Мета уроку: Розвивати творчість та фантазію учнів через створення гумористичного та викривального зображення головного героя оповідання, надавати їм можливість розкрити свій унікальний погляд на щастя та навчити висловлювати думки за допомогою словесного мистецтва. 

Компетентності:  Комунікативна компетентність:  розвиток уміння ефективно висловлювати свої думки та почуття через мовні засоби. Навчання висловлювати глибокі думки та концепції з використанням художньої мови.

Творча компетентність:  сприяння розвитку творчого мислення та уяви через створення гумористичного та викривального зображення героя. Розвиток умінь генерувати оригінальні ідеї та концепції. Соціокультурна компетентність: розуміння ролі гумору та викривального мистецтва в різних культурах та суспільних контекстах. Підвищення культурної освіченості через створення оповідання з повчальним характером.

Етична компетентність:  формування усвідомлення етичних аспектів висловлення гумористичних та викривальних ідей, уникання образливих висловлювань.

Критичне мислення:  розвиток умінь аналізувати власну творчість та творчість інших учнів, розпізнавати важливість позитивного та конструктивного підходу до висловлення.

Обладнання: презентація, ілюстації, створені у застосунку https://www.bing.com/images/create?fbclid=IwAR3nvVw7-cKmKZ96tbvtf1Cv5tJipbsugORjtQouTTbmAkRHPCFUfsqNM64,%20https://hotpot.ai/art-generator

 

Хід уроку

Епіграф уроку.  Григорій Сковорода: "Щасливий, кому вдалося знайти щасливе життя, але щасливіший, хто вміє користуватися ним".

Спитаймо себе: чи варто час від часу замислюватися над тим, що означає справжнє щастя? Чи був наш герой із оповідання "Скарб" насправді щасливий, чи можливо в його скарбі ховається щось інше, ніж ми уявляємо?

Сьогодні на уроці ми розглянемо думки героя та спробуємо розгадати, яку глибоку ідею хотів нам передати Олекса Стороженко через це оповідання.

  1.   Робота з епіграфом. Поясніть зміст епіграфа до уроку. Актуалізація опорних знань

Григорій Сковорода підкреслює значення не лише перебування щасливого життя, але й вміння ефективно ним користуватися. Епіграф наголошує, що щастя — це не лише стан, а й активний процес, уміння цінувати та використовувати оточуючий світ. 

  Вчені з'ясували: позитивний настрій робить вас менш хворими до захворювань.  Деліться добром і ставайте щасливішими  Добри справи – найефективніший спосіб здобути щастя.  Щастя може бути передане спадково

Робота з питаннями для обговорення:  Чи дійсно можна вважати , що щастя - це не тільки стан, але й уміння правильно його використовувати?

Як ви розумієте слово "щасливий той, хто вміє користуватися щасливим життям"? Дайте конкретні приклади.

Вступ  до обговорення оповідання:  Як ви гадаєте, чи був щасливий герой "Скарба"? Які моменти в оповіданні можуть свідчити про його щастя чи невдачу?

ІІІ.  Сприйняття й засвоєння навчального матеріалу

 

Все почалося в далекому 1805 році в селі Лісогорі, де світ побачив Олекса Петрович. Відразу відомо, що у роду Стороженків козацька кров, а предки служили сотниками і полковниками.

Навчався Олекса в харківському пансіоні для дворянських дітей, а потім, уже дорослий, присвятив 18 років військовій службі.  А ось далі відбувалися дуже цікаві речі.

У 1825 році в Немирові Стороженко познайомився зі сліпим столітнім дідом, який, як каз літописець, розповідав про події минулого, походи Кривоноса, князя Четвертинського. А в 1827 році, на Катеринославщині, йому доля дарує зустріч із 96-річним запорожцем, яка відкриває Стороженку таємниці Запорозької Січі.  Дивна подорож часом і простором привела його до літературного світу. Його твори друкувалися в російських та українських виданнях, таких як "Основа". І хоча літературна спадщина Стороженка не є обширною, вона вразить вас своєю оригінальністю.  Та найцікавіше – останні роки життя провів у своїй хуторі Горішині. Там він, схоже, знаходив справжній "скарб" – невичерпну джерельну воду для своїх гумористичних оповідань.  І ось одне з них – "Скарб". Вирушаймо разом у подорож із Стороженком, де фантастичні елементи переплітаються з реалістичним зображенням селянського побуту, а народні приказки та анекдоти втілюються в справжній літературний шедевр. Нехай ця історія розкриває перед вами таємниці справжнього щастя та гумору, які сховані в народних оповіданнях Олекса Стороженка».

Завдання "Розшифруй історію Павла":  Закінчити речення: "Павлусь - це..."  Опиши, яким був Павлусь у свої дитячі та юнацькі роки, використовуючи аналогію. 

Що змусило Павлуся залишитися сиротою? Поясніть.  Які враження від Павла залишилися у вас після прочитання оповідання? Наведіть  конкретні приклади з тексту.

 Закінчити речення: "Справжнє щастя для Павла було б..."  Як ви розумієте ідею твору через призму персонажа Павла?

Поясніть свою відповідь. 

Знайдіть момент у творі, коли сюжет здивував вас або змусив переосмислити історію Павла. 

Що ви вважаєте найбільш цікавим аспектом героя Павла? Поясніть.  Якби ви могли дописати фінал оповідання, що б ви змінили або додали?

Розкажіть свою версію.  Яким чином гумористичні елементи оповідання впливають на сприйняття історії Павла? Ваша думка.

Це питання повністю структурувати обговорення та глибше розуміти композиційну побудову оповідання "Скарб"

IMG_256

Експозиція:  Як мати відносилася до свого сина Павлуся? Яке ставлення матері відображено в початкових частинах оповідання? Зав'язка:  Які істоти призвели до сирітського життя Павлуся? Як вплинула смерть батьків на долю головного героя?

Кульмінація:  Що сталося, коли дохлий хорт потрапив до хати Павлуся? Як ці події вплинули на подальший розвиток сюжету? Розв'язка:  Які окремі роздуми автора відкриваються після завершення дукатів у хаті Павлуся?

Як автор висловлює свої думки щодо змісту життя та щасливої ​​людської долі?

 

До яких епізодів з оповідання створені ілюстрації?

IMG_256

IMG_256

 

IMG_256

 

IMG_256

 

IMG_256

 

 

 

IMG_256

IMG_256

IMG_256

Чи вбачає автор у способі життя Павлуся прояв щастя?

Чи б ви вибрали такий спосіб життя?

Як ви вражаєте термін "скарб" у контексті оповідання?

Як ви розумієте це поняття через призму долі Павлуся?

Яке символічне значення несе назва "Скарб" для оповідання?

 Як це відображатися в сюжеті?

Чи можна стверджувати, що в оповіданнях існує рівність між поняттями "щастя" та "скарб"? Чому?

Чи існує чітке визначення, що потрібно для досягнення щастя згідно з оповіданнями? Чи ви погоджуєтеся з авторською точкою зору?

VIІ. Оцінювання: Оцініть, наскільки ви згодні з поглядами автора та чи вдало він передав свої ідеї через оповідання "Скарб".

Рефлексія

На уроці  я дізнався…

Я зрозуміла, що…

Дуже здивувало ...

Водночас  захотілося ...

Мене мотивувало ...

Домашнє завдання:

Ваше завдання — створити власний щасливий щоденник. Візьміть звичайний блокнот чи ведучий щоденник, і кожен день, протягом наступних 7 днів, заповнюйте його записами про те, що робить вас щасливими. Нехай це будуть короткі або деталізовані моменти, смішні історії, враження від природи чи моменти з друзями та родиною.

docx
Додав(-ла)
Iryna Ravrysh
Додано
21 березня
Переглядів
203
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку