Гурткова робота (Ранній вік) Маленькі дослідники піску

Про матеріал
Вересень: Ознайомлення з піском Мета: Ввести дітей у світ пісочних ігор, розвивати тактильні відчуття, формувати правила роботи з піском. 1. Тема: "Що таке пісок?" Матеріали: Контейнери із сухим піском. Лопатки, стаканчики, ложечки. Етапи заняття: 1. Вступна частина: Розповідь вихователя про пісок: звідки він береться, його властивості. Спостереження за піском: що відбувається, коли його пересипати чи гладити. 2. Практична частина: Діти пересипають пісок ложечками у стаканчики, пробують тримати його в руках. Завдання: "Знайди скарб" (діти шукають дрібні предмети, закопані в піску). 3. Заключна частина: Обговорення відчуттів: який пісок на дотик, що сподобалося.
Перегляд файлу

C:\Users\Альона\Desktop\1610510872_49-p-svetlii-fon-dlya-prezentatsii-powerpoint-58.jpg               

 

 

                  Гурткова робота

                             (Ранній вік)

      Маленькі дослідники піску

 

 

 

                                                                                                        ЗДО(ясла-садок)№534

                                                                                                                 Шпортко О.В

 

                         Вересень: Ознайомлення з піском

Мета: Ввести дітей у світ пісочних ігор, розвивати тактильні відчуття, формувати правила роботи з піском.

1. Тема: "Що таке пісок?"

Матеріали:

Контейнери із сухим піском.

Лопатки, стаканчики, ложечки.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Розповідь вихователя про пісок: звідки він береться, його властивості.

Спостереження за піском: що відбувається, коли його пересипати чи гладити.

2. Практична частина:

Діти пересипають пісок ложечками у стаканчики, пробують тримати його в руках.

Завдання: "Знайди скарб" (діти шукають дрібні предмети, закопані в піску).

3. Заключна частина:

Обговорення відчуттів: який пісок на дотик, що сподобалося.

2. Тема: "Правила гри з піском"

Матеріали:

Пісок, дрібні іграшки (звірятка, машинки), сито.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Розповідь про правила:

"Пісок не можна кидати".

"Не можна брати до рота".

"Поділися з другом".

2. Практична частина:

Ігрова вправа "Хто знайде більше?" (знаходимо предмети у піску).

Завдання: просівання піску через сито.

3. Заключна частина:

Хвалимо дітей за дотримання правил.

 

 

                 Жовтень: Властивості сухого і мокрого піску

Мета: Навчити дітей спостерігати за зміною властивостей піску, розвивати навички порівняння, дрібну моторику.

1. Тема: "Сухий і мокрий пісок – що змінюється?"

Матеріали:

Дві миски з піском (сухий та мокрий).

Вода, формочки.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Запитання: "Як ви думаєте, чи може пісок змінюватися?"

Демонстрація сухого і мокрого піску.

2. Практична частина:

Завдання: "Порівняй на дотик" (діти мацають сухий і мокрий пісок).

Додавання води до сухого піску, спостереження за змінами.

Побудова веж із мокрого піску.

3. Заключна частина:

Розповідь дітей про свої враження: який пісок краще тримає форму?

2. Тема: "Форми з піску"

Матеріали:

Різнокольорові формочки, пісок, пластмасові ножі.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Ознайомлення дітей із формочками.

Запитання: "Що ми можемо створити з піску?"

2. Практична частина:

Завдання: створювати піщані фігури (зірочки, кола).

Вправи на декорування: додавання дрібних камінців до форм.

3. Заключна частина:

Колективне будівництво "пісочного міста".

                            Листопад: Малювання на піску

 

Мета: Розвивати творчість, уяву, сенсорику через пісочне малювання.

1. Тема: "Малюємо на піску"

Матеріали:

Підноси з тонким шаром піску, палички.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Розповідь: "Ми можемо малювати на піску пальчиком чи паличкою".

Демонстрація вихователем малюнків (прості лінії, хвилі).

2. Практична частина:

Завдання: намалювати прості геометричні фігури (коло, квадрат).

Гра "Вгадай, що я намалював".

3. Заключна частина:

Розповідь дітей, що вони намалювали.

2. Тема: "Казкові малюнки"

Матеріали:

Кольоровий пісок, трафарети.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Розповідь про створення картин із піску.

Показ прикладу: використання трафаретів.

2. Практична частина:

Діти створюють малюнки, прикрашають їх камінцями.

3. Заключна частина:

Організація міні-виставки дитячих робіт.

 

 

 

                                      Грудень: Тематичні ігри

 

Мета: Розвивати фантазію, сюжетно-рольові навички.

1. Тема: "Сніг із піску"

Матеріали:

Білий пісок, формочки у вигляді сніжинок.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Розповідь: "Уявімо, що пісок став снігом".

2. Практична частина:

Завдання: створити сніжинки з формочок.

Будівництво "зимового замку".

3. Заключна частина:

Гра "Сніжна доріжка".

2. Тема: "Зимова казка з піску"

Матеріали:

Білий пісок, фігурки ялинок, звірів.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Казка від вихователя про зиму.

2. Практична частина:

Діти створюють зимовий пейзаж із піску.

Розігрують сюжет (наприклад, "Звірі шукають ялинку").

 

 

 

 

 

                                    Січень: Сенсорні ігри з піском

Мета: Розвивати тактильні відчуття, увагу, дрібну моторику, навички пошуку.

1. Тема: "Що приховано у піску?"

Матеріали:

Великий контейнер із сухим піском.

Пластикові, м'які іграшки, наприклад, пінгвінчики чи інші тваринки з безпечного матеріалу (замість дрібних предметів).

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Вихователь пояснює: "У піску заховалися скарби, ваше завдання їх знайти".

2. Практична частина:

Діти шукають і витягують іграшки, обговорюють, що знайшли.

Завдання: "Знайди свого улюбленця" (діти знаходять конкретну іграшку серед інших).

3. Заключна частина:

Обговорення: "Яка іграшка найбільше сподобалась?"

2. Тема: "Скарби у піску"

Матеріали:

М'які, кольорові камінці чи гранули з нетоксичного матеріалу, безпечні для дітей.

Контейнери із сухим і мокрим піском.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Розповідь про пошуки скарбів у піску.

2. Практична частина:

Діти шукають м'які камінці чи гранули у піску, сортують їх за кольорами.

Завдання: порівняти мокрий і сухий пісок.

3. Заключна частина:

Обговорення: "Які скарби вам сподобались?"

 

                          Лютий: Дослідження текстури піску

Мета: Ознайомлення з різними видами піску, розвиток навичок порівняння та логічного мислення.

1. Тема: "Пісок буває різним"

Матеріали:

Дрібний і крупний пісок (натуральні матеріали без дрібних частинок, що можуть бути небезпечні).

Лупи (для безпечного використання дітьми під наглядом).

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Вихователь демонструє два види піску, запитує: "Чим вони відрізняються?"

2. Практична частина:

Діти порівнюють пісок на дотик, спостерігають через лупу.

Завдання: просіяти крупний пісок, відчути його текстуру.

3. Заключна частина:

Обговорення: "Який пісок вам сподобався більше?"

2. Тема: "Будуємо містечко"

Матеріали:

Мокрий пісок, формочки для будинків (без гострих країв).

М'які пластикові іграшки для будівель.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Вихователь пояснює: "Сьогодні ми створимо наше власне пісочне містечко".

2. Практична частина:

Діти разом будують будинки, дороги.

Завдання: придумати, хто житиме в містечку (розвиток уяви).

3. Заключна частина:

Презентація містечка, обговорення його особливостей.

 

                                 Березень: Творчість із піском

Мета: Розвиток уяви, зорово-моторної координації, дрібної моторики.

1. Тема: "Чарівні форми з піску"

Матеріали:

Мокрий пісок, безпечні формочки (геометричні, фігурки тварин з м'якого пластика).

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Демонстрація формочок.

Пояснення, як їх використовувати.

2. Практична частина:

Завдання: створювати різні фігури, прикрашати їх кольоровим піском.

Гра "Хто створить найвищу башту?"

3. Заключна частина:

Хвалимо дітей за творчість, обговорюємо їхні роботи.

2. Тема: "Колективна композиція"

Матеріали:

Великий контейнер із мокрим піском, різні безпечні формочки (собачки, котики, пташки).

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Вихователь розповідає: "Сьогодні ми створимо композицію разом".

2. Практична частина:

Діти разом будують пісочний ландшафт: гори, річки, будинки.

Завдання: придумати історію для створеної композиції.

3. Заключна частина:

Презентація композиції, колективне обговорення.

 

 

                                   Квітень: Вода і пісок

Мета: Розвиток експериментальної діяльності, сенсорного сприйняття, взаємодії з матеріалами.

1. Тема: "Річка з піску"

Матеріали:

Мокрий пісок, вода, формочки для мостів, човники.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Демонстрація, як вода впливає на пісок.

2. Практична частина:

Завдання: створити "річку" з піску, додати воду.

Вправи: будувати мости, пускати човники по воді.

3. Заключна частина:

Пояснення дітьми, як вони створювали річку.

2. Тема: "Гра з піском і водою"

Матеріали:

Ємності з водою, пісок, млинок для піску та води.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Пояснення, як вода та пісок взаємодіють.

2. Практична частина:

Діти експериментують із додаванням води до піску.

Гра з млинком: діти сиплють пісок і ллють воду, спостерігаючи за рухом.

3. Заключна частина:

Обговорення результатів гри.

 

 

 

 

                                     Травень: Підсумок року

Мета: Підсумувати роботу за рік, закріпити отримані знання, організувати святковий захід.

1. Тема: "Наш рік із піском"

Матеріали:

Фото із занять, роботи дітей, великий контейнер із піском.

Етапи заняття:

1. Вступна частина:

Вихователь показує фото із занять, разом із дітьми згадують найкращі моменти.

2. Практична частина:

Завдання: створити пісочну композицію як підсумок року.

3. Заключна частина:

Святкове завершення

 

 

 

Пісок є чудовим матеріалом для розвитку дітей, оскільки він стимулює тактильні відчуття, розвиток моторики, уяви та когнітивні навички.

 

1. Пісок для дітей від 2 до 3 років

Для дітей раннього віку пісок — це чудовий інструмент для розвитку основних сенсорних навичок. Він допомагає дітям пізнавати навколишній світ через тактильні відчуття.

Консультації для вихователів:

Використовуйте великий контейнер з м'яким піском для створення безпечного ігрового простору.

Спостерігайте за реакцією дітей: для маленьких дітей пісок може бути новим і незнайомим матеріалом, тому важливо поступово залучати їх до гри.

Використовуйте великі, м'які іграшки та інструменти для маніпуляцій з піском (лопатки, маленькі відерця).

Під час гри можна запропонувати дітям шукати різні предмети в піску (наприклад, м'які пластикові іграшки або камінці).

 

Поради для батьків:

На вулиці дітям можна дозволяти грати в пісочницях, але важливо стежити за безпекою і уникати дрібних предметів.

Вдома можна створити "пісочний міні-майданчик", використовуючи безпечні пластикові контейнери.

Спостерігайте за тим, щоб діти не пробували їсти пісок, це може бути небезпечно для їхнього здоров'я.

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Пісок для дітей від 3 до 4 років

 

У цьому віці діти починають активно використовувати пісок для побудови простих конструкцій та розвитку дрібної моторики.

Консультації для вихователів:

Залучайте дітей до будівництва піщаних замків або малих структур з піску.

Використовуйте кольоровий пісок для стимулювання творчості.

Створіть "пісочну лабораторію", де діти зможуть змішувати пісок з водою і вивчати різні текстури та форми.

Проводьте бесіди про те, як пісок може змінюватися, коли його змочують водою, і як різні інструменти допомагають створювати різні форми.

Поради для батьків:

Допоможіть дитині будувати прості піщані конструкції вдома, використовуючи м'які форми або навіть пластикові пляшки.

Використовуйте пісок для вивчення основних форм та кольорів, показуючи дитині, як будувати різні геометричні фігури.

Обговорюйте з дитиною процес будівництва: "Як ти думаєш, що треба зробити, щоб замок був вищий?"

 

 

docx
Додано
11 січня
Переглядів
109
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку