Про заняття гуртка «Юний Захисник Вітчизни, Влучний стрілець»
Керівник гуртків Зміївського ЦДЮТ Ільїнський А.М.
Основним змістом діяльності гуртка військово-патріотичного напрямку є :
- Виховання підлітків патріотами своєї Вітчизни,
- Підготовка учнів, юнаків до військової служби на благо своєї Вітчизни,
- Розвиток у молоді патріотичної свідомості готовності до самореалізації в основних сферах життя суспільства, в тому числі - його захист,
- Сприяння формуванню і розвитку відповідальності і дисциплінованості,
- Здійснення роботи по формуванню позитивних світоглядів і позицій , моральних , політичних і військових проблем,
- Сприяння формуванню і розвитку таких якостей , як повага до закону, само виручка,мужність , хоробрість, здатність до подолання труднощів.
Основою навчальних завдань є:
- Формування знань і вмінь і навичок з дисципліни , як професійної підготовки стрільця,
- Ознайомлення з правилами і обов язками громадянина України, що є основою правової свідомості,
- Формування вмінь і навичок поводження зі зброєю.
Основою розвиваючих завдань є:
- Сприяння і зміцнення здоров я,
- Фізичний розвиток через систему « стрілець - зброя»
- Формування психологічної врівноваженості.
Очікувані результати:
- Сформоване почуття національної гордості і патріотизму, поваги до Воєнів- Захисників України.
- Високий рівень відповідальності, організації, дисципліни, дотримання правил безпеки тощо…..
- Розвинуте фізичне і моральне здоров я, відсутність шкідливих звичок.
- Сформований стійкий інтерес до військових професій, військової служби, високий рівень внутрішньої мотивації до ЗАХИСТУ РІДНОЇ ЗЕМЛІ –України !
Структура програми гуртка «Влучний стрілець» складається з розділів і тем - занять. Їх можна поділити на три частини :
1 теоретична, початкова де розглядається історія стрілецького спорту, зброї, військ та теорія що пов язана з наукою БАЛІСТИКА ( все про постріл, кулю, фізичні сили )
2 матеріальну частину : зброя її будова, характеристики ( це пневматична гвинтівка і як приклад стрілецької – макет АК )
3 практичної частини (це принцип і техніка безпеки поводження з пневматичною гвинтівкою , положення і способи стрільби , натискання гачка, прицілювання, сама стрільба )
4 змагальна, як підсумкова - виявляє здобуті знання і навики при стрільбі, заохочення стрільців, подяка, нагородження.
Як ми бачимо в гуртку більша половина занять практичних- дієвих . Під час дистанційної освіти з цією роботою виникають певні проблеми (їх практична реалізація учнями майже не можлива.) Тому під час дистанційної освіти учням (гуртківцям) пропонується вивчати ці теми і дії, тільки теоретично. Так, мною була для зручності проведення занять створена «Скарбничка стільця» в якій були розміщені посилання на різні матеріали ( наукові статті, адреси – відео ЮТУБа, та різноманітних презентацій даної тематики). Дуже багато використовується матеріалів з предмету Захист України ( як вчитель цього предмета, маю достатню теоретичну і навчальну практичну базу.) Всі ці матеріали використовуються для занять з гуртківцями. Учні отримують матеріали за допомогою месенджерів ( вайбер, телеграм). Матеріали і завдання з посиланнями та презентаціями розміщені в КЛАС_РУМ , в темі навчання: ГУРТКОВА РОБОТА.
Приклад посилань : https://osvita.ua/vnz/reports/dpju/24258/- стаття стрілецька зброя , історія розвитку.
https://esu.com.ua/search_articles.php?id=40140- стаття балістика кулі.
https://patrul.in.ua/12.pdf -нормативи і положення зі стрільби
https://www.youtube.com/watch?v=RL-HZSaDdeA- про стрільбу по мішеням
https://www.youtube.com/watch?v=qek2tLfQQqQ- безпека при стрільбі.
https://www.youtube.com/watch?v=fXfzPBkqOK0- знайомство з пневматичною зброєю
https://www.youtube.com/watch?v=ckeHgTA0o6k&t=11s- відкриття тиру Першотравневої ЗОШ
та багато інших……
Так як гуртківці, вони ж і учні різних класів «Першотравневого ліцею» Зміївської ОТГ проводять зустрічі (заняття) в ZOOM , то і я для зручності , заняття гуртків з вихованцями, використовую цю платформу. Не забуваємо , що сьогодні в такій важливій справі основним критерієм для обрання форми навчання - це зручність для учасників освітнього процесу, тому заняття проводити потрібно як синхронному, так і асинхронному форматі. В цілому вважаю , що для позашкілля дистанційне навчання є інновацією,бо це абсолютні зміни у подачі матеріалу, інформації , що унеможливлює проводити групові заняття в колективах стрільців. Ці нововведення переносять усі попередні форми моєї роботи з гуртківцями в онлайн режим. І тому потрібно було вибудувати схему діяльності з вихованцями ( тотожно з планом і графіком роботи ) від цього залежить продуктивність роботи колективу гуртка.
Наведу приклад: дистанційного навчання, індивідуальний план роботи на період 08.03 – 09.03 2023 року з гуртківцями першої групи( молодшої) керівника гуртка « Влучний Стрілець», КЗ « Зміївський ЦДЮТ» Ільїнського А.М.
Дата |
Зміст роботи |
Час роботи |
Примітки, матеріали: |
08.03 |
Зустріч з учнями в ZOOM, обговорення тематики заняття, актуальність важливість теми. Оголошення завдання , в «Клас- Рум», посилання то що… Самостійне опрацювання, перегляд, конспектування матеріалу. Спілкування в чаті, телеграм – групі, відповіді на проблемні питання, консультації. |
14-00---14-20
14-20-----14-30
14-30-----15-30
15-30 -----16-00 |
Тема: обов’язки стрільця.
Посилання на опрацювання інтернет ресурсу: https://www.youtube.com/watch?v=qek2tLfQQqQ- безпека при стрільбі. http://kvs-school.km.ua/tema-2-zahody-bezpeky-pry-povodzhenni-zi-zbroyeyu-pryjomy-ta-pravyla-strilby-z-pistoleta-makarova-i-avtomata-kalashnykova/- правила стрільби з стрілецької зброї
|
09.03 |
Зустріч з учнями в ZOOM, обговорення теми з безпеки, превірка дуже важливих знань з техніки безпеки, оголошення теми нової, постановка задач, розповідь про актуальність та інше… Оголошення посилань в «Клас- Румі» по можливості короткий перегляд з учнями презентації Самостійне опрацювання матеріалів , посилань, Інтернет ресурсів. Спілкування в телефонному режимі з учнями, батьками ( за потреби) |
14-00---14-30
14-30----14-50
14-50----15-50
15-50----16-00 |
Тема: Вправи із зброєю.
https://www.youtube.com/watch?v=fXfzPBkqOK0- знайомство з пневматичною зброєю
https://www.youtube.com/watch?v=kMTmzaiVxTw- Тактична підготовка / види та положення стрільби.
|
|
|
|
|
Важливо не забувати про добровільність навчання на заняттях гуртка, про вимоги щодо санітарних норм (біля комп ютера і гаджета),і що перед заняттями учні вже навчалися ( можливо на семи уроках ), тому час який указаний для ZOOM, відео-зустрічей – приблизний , він може бути і меншим!
Крім дистанційної форми навчання є можливості проводити : змагання та семінари-практикуми з учнівською молоддю громади .
Військово-тактичні змагання «ВЛУЧНИЙ СТРІЛЕЦЬ ЗМІЇВЩИНИ» серед учнівської, допризовної молоді, присвячених Дню Збройних Сил України
Про МЕТУ ЗАХОДУ :
Практичне опрацювання матеріалів на військово-тактичних змаганнях підготує учнів як морально, так і фізично до служби в Збройних силах України та інших військових формуваннях. Учні повинні стати не лише сильнішими, освіченішими та ерудованішими, а й сформувати свідоме ставлення до захисту свого життя, життя рідних, друзів, співгромадян. Прийде розуміння, що, за великим рахунком, — це і є захист України. Бо Україна — це власне ви, ваші рідні й друзі! Попереду доросле життя, у якому — що на довгій ниві: практичні вміння й навички, здобуті під час вивчення курсу «Захист України», колись можуть стати в пригоді. Під час військово-тактичних змагань серед учнівської, допризовної молоді теоретичні знання набудуть практичного втілення: вправлятимуться в тактичній, вогневій, до медичній підготовці. Реалізація даних заходів підвищить рівень якості освіти учнів закладів Зміївщини у вивченні та практичному виконанні вправ з вогневої підготовки, забезпечить регулярне проведення змагань та сформує військові навики в стрілецькій справі та важливих для життя правил і норм безпеки поводження зі зброєю.
Правильна організація роботи практично-тренувальних заходів надасть можливість комплексно використовувати теоретичні знання, що розкриє великі можливості, суть яких полягає в наступному:
— формуванні цілісної системи розділу вогневої підготовки знань і практичних навиків учнів;
— розумінні практичного значення військових знань як військово-патріотичної так і профорієнтаційної діяльності;
— формуванні прийомі виконання вправ з вогневої підготовки;
— підвищенні інтересу учнів до стрілецької справи, що сприяє якісному засвоєнню основних знань, учить застосовувати їх на практиці, формує вміння робити виважені , безпечні кроки , і послідовність дій в використанні зброї .
Про військово-тактичні змагання серед учнівської, допризовної молоді, ПРИСВЯЧЕНІ ДНЮ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ в цілому:
Програма та сценарій військово-тактичних змагань «ВЛУЧНИЙ СТРІЛЕЦЬ ЗМІЇВЩИНИ» серед учнівської, допризовної молоді, присвячених Дню Збройних Сил України
Заїзд та реєстрація з 9-00 до 10-00
-прийом документів
-оформлення протоколів та підписи техніки безпеки
-жеребкування ( поділ на три групи)
10-00- Відкриття
-запрошення команд на шикування
СЦЕНАРІЙ
Ведучий: Шановні учасники змагань! Запрошуємо всіх на шикування!
Вчитель (відповідальний за змагання ) Ільїнський А.М.: Рівняйсь, струнко! »,
Ведуча: Добрий день, шановні учасники військово-тактичних змагань серед учнівської, допризовної молоді,» присвячених Дню Збройних Сил України !
Вітаємо усіх гостей нашого свята!
Сьогодні ми віддаємо шану мужності, хоробрості, відданості, жертовності наших захисників, одвічних стражів буття нашої України!
Українці - захисники нашої державності-нащадки воїнів-русичів, січових стрільців, вояків УПА. Сучасні Збройні сили України, стримуючи агресора-російську федерацію, захищаючи суверенітет і незалежність Української держави-доводять, що українці-народ-військо.
Зараз складний час: ми живемо в умовах війни. Нікого не дивують звуки сирен, блокпости та інші атрибути військового часу. Цілі століття передували цій важкій історії України. Але наш народ вистояв у найтяжчій борні за своє існування із кочовими ордами, монголо-татарською навалою, вторгненням татарських і турецьких завойовників та зберіг свою мову і культуру під час тривалого перебування під владою радянського режиму, вистоїть і зараз…… Бо для нас жити у неволі-це не жити. Бути залежними-це не бути. Несамостійна і невільна держава Україна -це не Україна. Саме тому ми будемо битися за свою державу до останнього. Ми будимо жити, щоб боротися, і боротися щоб жити. І ніхто не зможе забрати у нас те, за що боролися і віками будували тисячі поколінь українців.
Військово-тактичні змагання серед учнівської, допризовної молоді присвячуються усім воїнам, що захищали і захищають нашу державу. Завданням змагань є плекання в наших душах патріотичних почуттів, національної гідності, високої самосвідомості та почуття великої вдячності Збройним Силам України.
У рамках змагань учасники команд покажуть рівень майстерності з вогневої підготовки, мінної справи та зможуть удосконалити теоретичні знання та практичні навички під час захисту від наслідків надзвичайних ситуацій, а також ознайомитися з техніками надання першої медичної допомоги.
Слово надається відповідальному за змагання Анатолію Ільїнському
Вчитель (відповідальний за змагання) Ільїнський А.М.:
«СТРІЛЬЦІ учасники -СТРУНКО- РІВНЯННЯ НА СЕРЕДИНУ !
Пане Голово учасники команд Зміївської Об’єднаної Територіальної Громади НА ВІЙСЬКОВО-ТАКТИЧНІ ЗМАГАННЯ СЕРЕД УЧНІВСЬКОЇ, ДОПРИЗОВНОЇ МОЛОДІ, присвячені ДНЮ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ прибули.
Відповідальний за змагання – вчитель Першотравневого Ільїнський !
Йде вітання: ( ГОЛОВА ОТГ ГОВОРИТЬ- «СЛАВА УКРАЇНІ !!! учасники відповідають - ГЕРОЯМ СЛАВА !»
Вчитель (відповідальний за змагання ) (відповідальний за змагання ) Ільїнський: « РІВНЯННЯ НА ПРАПОР !»
Гімн України !
Вчитель ( (відповідальний за змагання )Ільїнський А.М.: ВІЛЬНО !
Ведуча: До слова запрошується Зміївський міський голова Павло Голодніков
Слово мають інші гості, запрошені …….
Виступ
Ведуча: Слово надається відповідальному за змагання Анатолію Ільїнському.
- вступне слово про справу , про вогневу підготовку,
- про техніку безпеки , про запобіжник, про правила заряджання на етапі,
- про зброю з якої стрілятимуть,
- про частини і етапи змагань,
- про суддівство,
- відповіді на запитання.
Про порядок наступних дій : - поділ учасників на групи, - проходження в навчальні кабінети по локаціям ( 1 група мінна справа, 2 група домедична допомога, 3 група стрілецька справа. )
«СТРІЛЬЦІ –РІВНЯЙСЬ ! –СТРУНКО , -ПРАВО-РУЧ , Третя ГРУПА НА МІСЦІ , ІНШІ УАСНИКИ В НАВЧАЛЬНИЙ КАБІНЕТ похідним кроком РУШ, (учасники проходять в кабінет , ДАЛІ ПРОХОДЯТЬ ПО ЛОКАЦІЯМ! )
Проходять змагання в 3х локаціях
Фінальний етап - Підрахунок балів : командних та особистих .
Оформлення грамот.
Закриття змагань
Шикування присутніх.
Вчитель (відповідальний за змагання ) Ільїнський : Ставай! Рівняйсь ! Струнко!
Ведуча: Шановні стрільці - ви сильні, сміливі та витривалі. Сьогодні ви продемонстрували високу підготовку та волю до перемоги.
Ми переходимо до нагородження
Оголошуються результати :
1.Нагородження призерів , учасники які посіли: 1, 2, 3 місця ( їм потрібно вручити дипломи і медалі)
« Нагороджується дипломом і (медаллю) стрілець ___________ який посів 3, 2, 1 місце в військово- тактичних змагань серед учнівської, допризовної молоді, присвячених Дню Збройних Сил України»
ТА ОСОБИСТИЙ ЗНАЧОК з цифрою відповідно:1 за перше місце)
2.Вручаються грамоти за участь в змаганнях команд (які не посіли місце)
Нагороджується дипломом і (медаллю) КОМАНДА ___________ за участь в військово- тактичних змагань серед учнівської, допризовної молоді, присвячених Дню Збройних Сил України»
3.Вручаються грамоти за участь в змаганнях команд (з призовими місцями)
Нагороджується дипломом і (медаллю) КОМАНДА ___________ яка посіла 3, 2, 1 місце в військово- тактичних змагань серед учнівської, допризовної молоді, присвячених Дню Збройних Сил України»
Ільїнський А.М.: СТРІЛЬЦІ! –РІВНЯЙСЬ ! –СТРУНКО !
- РІВНЯННЯ НА ПРАПОР УКРАЇНИ !
Ведуча: Військово-тактичні змагання серед учнівської, допризовної молоді, присвячені Дню Збройних Сил України оголошується закритими.
Звучить гімн України
Вчитель (відповідальний за змагання ) ІльїнськиА.М.: Стрільці вільно - Розійдись
Одно етапне змагання « Влучний стрілець »
Склад команди: 4 стрільця ( 2 запасних )
Стрільба командою, лежачи з упору (4 стрільця - 8 пострілів кожен , з них 3 постріли прицілочні - тренувальні по лівій мішені; 5 пострілів залікових - по правій мішені. ) Кулі 0.8г., Відстань 10 м.
Примітка: Кількість учасників ( 4 або 6 ) залежить від кількості команд які приїдуть на змагання. Стрільба може виконуватись як командно, так і по 1 представнику . Переможця , призерів і загальний залік будемо рахувати з 1 частини.
За бажанням більшості можемо провести 2 частину з різними нестандартними вправами. ( для самих влучних 1- учень з команди)
Мішені «П» - відстань 10 м.
Багато етапне змагання « Влучний стрілець» :
1 частина змагань « Влучний стрілець »
Стрільба командою, лежачи з упору (4 стрільця- 4 постріли кожен , зброю міняють.) До наступної частини проходять 2 учасника з найкращими результатами .
Мішень :
2 частина змагань «Влучний стрілець » До наступної -3 частини проходить 1 стрілець з команди .
1 етап «ЇЖАК »
2 кулі , постріл стоячи , постріл з коліна відстань до цілі -7м.
Мішень грудна ( збільшена )
2 етап «СТРІЛЬБА ЛЕЖАЧІ З УПОРА», 2 постріли –кульки знаходяться на відстані 4 м ( потрібно декілька раз піднятися і по одній кульки брати.) Мішень грудна ( збільшена.), відстань 7 м.
кульки праворуч ------ 4м.
3 етап « Гойдалка », стрільба : стоячи , з коліна. 2 постріли , відстань – 7 м. Мішень – грудна збільшена.
4 етап « СНАЙПЕР» Стрільба з оптичним прицілом , відстань до мішені – 10 м., 2 постріли ( рахуються кількість попаданнь.)
3 частина « ФІНАЛЬНА СТРІЛЬБА » Стрільба лежачи з упора вправа №3 , 4 постріли ( 2 по грудній мішені , 2 по ростовій фігурі) Відстань -7м.
В протоколи виставляються підраховані попадання ( очки ) , штрафні бали ( запобіжник ) . Підраховуються : сумарний бал команди , і особистий на кожному етапі. Відповідно будуть місця: командні , особисті ( за результатами 3 частини змагань.)
Порівняльні зразки мішеней :
Протокол змагань «Влучний стрілець Зміївщини -202…»
Команда ______________________________
Прізвище , ім. я стрільця |
1 частина |
2 частина |
3 частина, ФІНАЛ |
ШТРАФ |
Сума, місце |
|||||
|
|
|||||||||
1 |
2 |
3 |
4 |
всього |
||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Всього : |
|
|
|
|
|
Підсумковий протокол змагань « Влучний стрілець Зміївщини» (стрільба з пневматичної гвинтівки ) Мішень «П» відстань10 м.
№ П.П. |
Прізвище, Ім я учасника. |
Сума балів |
Місце |
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
3
|
|
|
|
4
|
|
|
|
5
|
|
|
|
6
|
|
|
|
7
|
|
|
|
8
|
|
|
|
9
|
|
|
|
10
|
|
|
|
11
|
|
|
|
12
|
|
|
|
13
|
|
|
|
14
|
|
|
|
15
|
|
|
|
16
|
|
|
|
17
|
|
|
|
18
|
|
|
|
19
|
|
|
|
20
|
|
|
|
Додаток, інструктажу з техніки безпеки стрільби з пневматичної гвинтівки.
Дата _____________ місце : ТИР КЗ «Першотравневий ліцей»
№ п.п. |
Прізвище ім я стрільця |
Підпис особи яку інструктували |
Підпис особи, яка проводила інструктаж |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Інструкція №__1_ про дотримання заходів безпеки в тирі під час виконання стрільб з пневматичної зброї.
1. Загальні положення
2. Вимоги безпеки до початку стрільби
1. Заряджати зброю і стріляти дозволяється тільки за командою викладача (керівника стрільби) на вогневому рубежі.
6. Перевірити наявність підстилки для стрільців і упорів (мішечки або валики з піском чи тирсою) для стрільби лежачи.
3. Вимоги безпеки під час стрільби
4. Вимоги безпеки після стрільби
5. Вимоги безпеки в аварійних ситуаціях
« Затверджую» Директор_________________________
“Затверджую”
Директор . _________________________
_________________________
_________________________
Заходи безпеки на заняттях з предмета “Захист Вітчизни”
Безпека учнів під час занять з предмета „Захист Вітчизни" забезпечується постійним, суворим і неухильним дотриманням вимог статутів, настанов, курсу стрільб, а також визначених заходів безпеки.
У кабінеті з предмета „Захист Вітчизни"
У тирі:
1. Стрільба допускається лише зі справної, приведеної до нормального стану зброї.
5. Забороняється:
- спрямовувати зброю в сторону від мішеней, наводити її на людей чи тварин;
- брати зброю чи підходити до неї без команди.
- заряджати зброю без команди викладача.
На місцевості:
- брати в руки гранати, що не розірвалися, снаряди, міни, боєприпаси та інші вибухонебезпечні предмети;
- використовувати бойові патрони на тактичних заняттях;
- проводити стрільбу різного виду патронами з навчальної і саморобної зброї.
Виявлені в учнів патрони, гільзи та інші види боєприпасів чи вибухонебезпечні предмети підлягають негайному вилученню та здачі. Контроль за дотриманням правил безпеки покладено на викладача.
Посилання на відео ЗМІ змагань, семінарів – практикумів різних років:
http://www.zmiivmisto.gov.ua/?start=76 - відео офіційної сторінки Зміївської міської ради ( 06 жовтня 2023р. )
https://www.youtube.com/watch?v=ckeHgTA0o6k&t=122s – відео відкриття тиру Першотравневої зош ( відео березень -2019 року )
https://www.youtube.com/watch?v=SCq3XyDA50g – відео найкращі стрільці вчаться в Таранівській зош, змагання в тиру Першотравневої зош ( відео грудень 2019 року )