Методична розробка гурткового заняття
( хімія-біологія-квантова фізика-психологія)
ТЕМА. СВОЇМИ ДУМКАМИ І ЕМОЦІЯМИ
ТИ СТВОРЮЄШ СВІЙ СВІТ
Епіграф «Когда срывают травинку,
вздрагивает вся Вселенная…»
Із давніх Упанішад
Освітні цілі
бережне ставлення до себе, інших людей і до природи.
Обладнання: уривки з фільмів «Квантовий парадокс» та «Вода»,
результати власних домашніх експериментів із водою та рисом.
Основна частина заняття
І. Мотивація навчальної діяльності.
Учитель. Сьогодні ми з вами спробуємо застосувати знання із різних наук і галузей людської діяльності для пояснення результатів дуже незвичних і цікавих експериментів. Крім того всі ви провели власні експерименти (вплив емоцій людини на властивості води) і тому кожному із вас є що сказати присутнім про ваші результати і висновки. Ми також використаємо дані про інші експерименти (квантовий парадокс), які давно відомі науці і їхні результати дадуть нам додаткову інформацію.
Після всіх дискусій і обговорень ми спробуємо дійти до загального висновку з приводу того , чи справді наші з вами думки і емоції мають вплив на матеріальний світ.
(Фрагмент про залежність властивостей електрона від наявності спостерігача. Коли відсутній спостерігач електрон поводить себе як хвиля, коли ж спостерігач є – він поводить себе як частинка)
Обговорення.
Кожен учень висловлює власну думку, задає питання.
За результатами обговорення
(Фрагмент про здатність молекул води утворювати асоціати, або кластери різної будови, що забезпечує можливість збереження і передачі величезних об’ємів інформації. Вода унікальна тим, що вона є носієм інформації, в тому числі інформації про життя і будову біополімерів. А також вода здатна реагувати на тонкі енергетичні впливи, тобто людські думки, слова та емоції.)
Обговорення.
Кожен учень висловлює власну думку, задає питання.
За результатами обговорення
Опис експерименту. У чотири склянки з чистою водою було поміщено рис. На три склянки було наклеєно етикетку із написаним словом, четверта склянка - контрольна, без напису. Всі чотири склянки знаходилися в однакових умовах. Щодня протягом тижня, біля кожної склянки учень промовляв написане на етикетці слово. Слова кожен учень обирав довільно, але вони повинні були відповідати таким вимогам: одне слово дуже позитивне, друге
слово – образливе, третє слово – агресивне.)
Кожен учень повідомляє про отримані результати, демонструє фотографії та надає письмовий звіт.
Хімія (учень 1)
Під впливом слів і емоцій людини у воді та у складі насіння змінюється напрямок хімічних процесів. В залежності від якості впливу, такі процеси можуть дуже відрізнятися. Змінюються властивості речовин (ймовірно води) і тому в кожній із експериментальних склянок можна спостерігати різні результати. А саме: гниття, бродіння, утворення плісняви.
Біологія (учень 2)
Слова і емоції людини викликають такі зміни: у одній із склянок починаються процеси бродіння. Це означає, що там сприятливі умови для розвитку відповідних груп мікроорганізмів. У другій склянці з’являються плісняві гриби, у третій починається гниття. Можна зробити висновок про те, що в різних середовищах розвиваються різні групи мікроорганізмів і грибів. Значить людина своїми емоціями змінює властивості самого середовища, в якому перебуває насіння, тобто властивості води.
Фізика ( учень 3)
Своїми емоціями і словами людина створює слабке електромагнітне поле, яке змінює властивості води та інших речовин, що містяться у склянці та у складі насіння. Різні емоції і слова створюють різне за характеристиками електромагнітне поле, тому в різних склянках відбуваються процеси, що ідуть в різних напрямках. Отже зміна емоцій людини спричиняє зміну напрямків фізичних, хімічних та біологічних процесів. Що доводить безпосередній вплив слів та емоцій людини на фізичну реальність.
Психологія (учень 4)
При дії позитивних слів та емоцій, у експериментальних умовах відбувається процес бродіння, що супроводжується приємним запахом та зовнішнім виглядом. А при дії негативних слів та емоцій -- починаються процеси гниття і розкладання, що супроводжується неприємними запахом і зовнішнім виглядом. Це означає, що позитивні емоції людини сприятливо впливають на живі організми і на воду, а негативні емоції - здійснюють руйнівний вплив.
Учитель
Отже, ми з вами спробували пояснити результати, отримані експериментальним шляхом. Звичайно, що цей експеримент допоміг вам зрозуміти дуже важливу річ. Кожен із вас, не просто спостерігач, кожен із вас активно впливає на навколишній світ. Причому цей вплив ви здійснюєте не тільки своїми активними діями, а ще й своїми словами, думками та емоціями.
З одного боку це накладає певну відповідальність, але з іншого – це дає змогу покращувати своє життя і здоров’я своїми позитивними словами, думками та емоціями. Адже здавна відомо, що люди схильні до агресії, заздрості, депресій та інших негативних емоцій більше хворіють, мають меншу тривалість життя, вони завжди всім незадоволені…
А от життєрадісні, веселі, відкриті люди живуть більш щасливо, довго і досягають великих успіхів.
ДОДАТОК
Рон Хаббард - шкала емоційних тонів
40,0 - Безтурботність існування
30,0 - Постулaти
22,0 - Ігри
20,0 - Дія
8,0 - Захоплення
6,0 - Естетикa
4,0 - Ентузіaзм
3,5 - Рaдість
3,3 - Сильный інтерес
3,0 - Консервaтизм
2,9 - Помірний інтерес
2,8 - Задоволення
2,6 - Незaцікавленість
2,5 - Скукa
2,4 - Монотонність
2,0 - Aнтaгонізм
1,9 - Ворожість
1,8 - Біль
1,5 - Гнів
1,4 - Ненaвисть
1,3 - Обурення
1,2 - Відсутність співчуття
1,15 - Невисловлене обурення
1,1 - Прихована ворожість
1,02 - Тривога
1,0 - Стрaх
0,98 - Відчай
0,96 - Жах
0,94 - Заціпеніння
0,9 - Співчуття
0,8 - Підлабузництво
0,5 - Горе
0,375 - Спокутування
0,3 - Незaслуженістьь
0,2 - Сaмоприниження
0,1 - Жертвa
0,07 - Безнaдійність
0,05 - Aпaтія
0,03 - Безкорисність
0,01 - Вмирaння
0,0 - Смерть тілa
Широко відоме ім’я саєнтолога Рона Хаббарда, який склав шкалу емоційних тонів, що дозволяє керувати власними емоціями та розуміти поведінку інших людей. Користуючись шкалою можна визначити власний основний емоційний тон, а також свідомо його коректувати, утримуючи себе у високих емоціях.
Вже сама по собі шкала Рона Хаббарда показує, яким чином людина переходить з одного емоційного стану в інший, якщо навчитися нею користуватися, це може сприяти успішному спілкуванню з близькими людьми, колегами по роботі, учнями, їхніми батьками і навіть із самим собою.
При невеликому тренуванні можна навчитися легко визначати емоційний тон у якому знаходиться співрозмовник, що дає змогу правильно будувати діалог, чи тривалі стосунки. Для цього головне, визначивши основний тон людини, вести з нею діалог в її емоційному тоні або на один тон вище. Це дозволяє знайти спільну мову із ким завгодно, в будь-якій ситуації.