Гурток «MICROBIT»
5 класи
(2 год., усього 36 годин)
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Реформування системи освіти в Україні спрямоване на посилення розвитку наукового напряму у навчальній діяльності. Одним з напрямів що сприяє цьому є система навчання STEM(Science-наука, Technology- технологія, Enginering-інженерія, Mathematics- математика) Саме робота з конструктором MICROBIT організувати ефективну науково-проектну роботу школярів молодшого шкільного віку, і сприяє реалізації принципів STEM-освіти у позашкільних навчальних закладах.
Платформи MICROBIT використовуються освітньому процесі для формування і вдосконалення навичок інженерного проектування і форматування для дітей 8-16 років, крім того кожен набір MICROBIT розрахований на роботу дітей в парі, що сприяє також ефективній соціалізації молодших школярів.
Метою програми є формування компетентностей особистості засобами робототехніки.
Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:
1. Пізнавальна компетентність, яка полягає у засвоєнні вихованцями технічних і технологічних, конструкторських знань; ознайомленні зі світом техніки, принципами роботи механізмів, технічним конструюванням, основами програмування.
2. Практична компетентність, яка полягає у формуванні умінь і навичок дослідження, моделювання, конструювання, проектування, програмування, виготовлення моделей; вміння самостійного пошуку рішення проблем і задач, застосовувати здобуті знання у самостійній конструкторській діяльності.
3. Творча компетентність, яка полягає у розвитку наукових і інженерних типів діяльності, набуття досвіду власної конструкторської, винахідницької, дослідницької та експериментальної діяльності, розвиток конструкторських здібностей, системного і критичного мислення; творчої ініціативи та самореалізації.
4. Соціальна компетентність, яка сприяє формуванню вміння працювати в команді, творчої ініціативи, формуванню стійкого інтересу до технічної творчості, сприяння ранній соціалізації вихованців.
Програма підготовлена за принципом доступності навчального матеріалу та відповідності його обсягу віковим особливостям і рівню попередньої підготовки учнів з урахуванням Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти з освітніх галузей «Технології», «Математика», «Природознавство», «Інформатика».
Інтегрованість різних навчальних предметів у курсі «Технічне конструювання з MICROBIT.» відкриває нові можливості для реалізації новітніх освітніх концепцій STEM-освіти оволодіння новими навичками та розширення сфери інтересів як у учнів, так і в педагогів.
Програма гуртка розрахована на дітей віком від 8 до 16років.
Реалізація програми передбачає використання проблемно-орієнтованого та проектного навчання.
На початковому рівні, першого року навчання учні ознайомлюються з елементами конструктора, принципами дії та застосування простих механізмів, середовищем програмування. Виконують проекти, які передбачають вирішення проблемного питання, складанні моделі з конструктора, її програмування для виконання певних дій та обмін результатами проекту.
На практичних заняттях конструюють моделі як за визначеною схемою та умовами та і за власним задумом, досліджують та тестують ці моделі, створюють та захищають найпростіші проекти.
На основному рівні вихованці вчаться збирати моделі роботів з заданими параметрами і приймати з ними участь у масових заходах з робототехніки різних рівнів.
Для досягнення стійких результатів у формуванні дослідницьких та інженерних вмінь у всіх проектах, передбачених програмою, повторюється послідовність етапів: дослідження, проектування, створення і обмін результатами.
Поряд з груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота з вихованцями, в тому числі при підготовці до змагань та інших масових заходів.
Створюються умови для диференціації та індивідуалізації навчання відповідно до творчих здібностей, обдарованості, віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я вихованців згідно з Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10.12.2008р. № 1123).
Підсумки роботи гуртка підводяться методом захисту проектів, участі у масових заходах з робототехніки.
Програма і розподіл годин за темами є орієнтовними. Керівник гуртка може вносити зміни та доповнення у зміст програми, плануючи свою роботу з урахуванням інтересів вихованців, стану матеріально-технічної бази закладу, самостійно визначати, скільки годин потрібно для опанування тієї та іншої теми.
№ |
Дата |
Тема заняття |
К/год. |
Примітка |
1,2 |
15.01 |
Металошукач |
2 |
|
3,4 |
22.01 |
Світлофори |
2 |
|
5,6 |
29.01 |
Годинник з зозулею |
2 |
|
7,8 |
05.02 |
Драм-машина |
2 |
|
9,10 |
12.02 |
Геодезичне колесо |
2 |
|
11,12 |
19.02 |
Залізничний переїзд |
2 |
|
13,14 |
26.02 |
Вагонетка з мотором |
2 |
|
15,16 |
05.03 |
Еліпсограф |
2 |
|
17,18 |
12.03 |
Шалений будильник |
2 |
|
19,20 |
19.03 |
Триколісний мотоцикл |
2 |
|
21,22 |
02.04 |
Бурова установка |
2 |
|
23,24 |
09.04 |
Чотириногий жук |
2 |
|
25,26 |
16.04 |
Телеграфний апарат |
2 |
|
27,28 |
23.04 |
Роботизована рука |
2 |
|
29,30 |
30.04 |
Пульт дистанційного керування з датчиком руху |
2 |
|
31,32 |
07.05 |
Робот МАКС |
2 |
|
33,34 |
14.05 |
Творчий проект |
2 |
|
35,36 |
21.05 |
Узагальнення вивченого та побудованого |
2 |
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор школи
____________ О.В.Семеліт
____________ 2021
ПОГОДЖУЮ
Заступник директора
з навчально-виховної роботи
____________ В.М.Тирон
____________ 2021
Календарно-тематичне планування гуртка робототехніки
у 5 х класах на 2020-2021 н.р.
Керівник гуртка С.С.Полтавець