Гурток з робототехніки «MICROBIT» Календарне планування для учнів 5-х класів

Про матеріал
Програма гуртка розрахована на дітей віком від 8 до 16років. Платформи MICROBIT використовуються освітньому процесі для формування і вдосконалення навичок інженерного проектування і форматування для дітей 5-11 класів, крім того кожен набір MICROBIT розрахований на роботу дітей в парі, що сприяє також ефективній соціалізації молодших школярів. Метою програми є формування компетентностей особистості засобами робототехніки.
Перегляд файлу

Гурток «MICROBIT»

5 класи

(2 год., усього 36 годин)

 

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Реформування системи освіти в Україні спрямоване на посилення розвитку наукового напряму у навчальній діяльності. Одним з напрямів що сприяє цьому є система навчання STEM(Science-наука, Technology- технологія, Enginering-інженерія, Mathematics- математика) Саме робота з конструктором MICROBIT організувати ефективну науково-проектну роботу школярів молодшого шкільного віку, і сприяє реалізації принципів STEM-освіти у позашкільних навчальних закладах.

Платформи MICROBIT використовуються освітньому процесі для формування і вдосконалення навичок інженерного проектування  і форматування для дітей 8-16 років, крім того кожен набір MICROBIT розрахований на роботу дітей в парі, що сприяє також ефективній соціалізації молодших школярів.

Метою програми є формування компетентностей особистості засобами робототехніки.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

1. Пізнавальна компетентність, яка полягає у засвоєнні вихованцями технічних і технологічних, конструкторських знань; ознайомленні зі світом техніки, принципами роботи механізмів, технічним конструюванням, основами програмування.

2. Практична компетентність, яка полягає у формуванні умінь і навичок дослідження, моделювання, конструювання, проектування, програмування, виготовлення моделей; вміння самостійного пошуку рішення проблем і задач, застосовувати здобуті знання у самостійній конструкторській діяльності.

3. Творча компетентність, яка полягає у розвитку наукових і інженерних типів діяльності, набуття досвіду власної конструкторської, винахідницької, дослідницької та експериментальної діяльності, розвиток конструкторських здібностей, системного і критичного мислення; творчої ініціативи та самореалізації.

4. Соціальна компетентність, яка сприяє формуванню вміння працювати в команді, творчої ініціативи,  формуванню стійкого інтересу до технічної творчості, сприяння ранній соціалізації вихованців.

Програма підготовлена за принципом доступності навчального матеріалу та відповідності його обсягу віковим особливостям і рівню попередньої підготовки учнів з урахуванням Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти з освітніх галузей «Технології», «Математика», «Природознавство»,  «Інформатика».

Інтегрованість різних навчальних предметів у курсі «Технічне конструювання з MICROBIT.» відкриває нові можливості для реалізації новітніх освітніх концепцій STEM-освіти оволодіння новими навичками та розширення сфери інтересів як у учнів, так і в педагогів.

Програма гуртка розрахована на дітей віком від 8 до 16років.

Реалізація програми передбачає використання проблемно-орієнтованого та проектного навчання.

На початковому рівні, першого року навчання учні ознайомлюються з елементами конструктора, принципами дії та застосування простих механізмів, середовищем програмування. Виконують проекти, які передбачають вирішення проблемного питання, складанні моделі з конструктора, її програмування для виконання певних дій та обмін результатами проекту.

На практичних заняттях конструюють моделі як за визначеною схемою та умовами та і за власним задумом, досліджують та тестують ці моделі, створюють та захищають найпростіші проекти.

На основному рівні вихованці вчаться збирати моделі роботів з заданими параметрами і приймати з ними участь у масових заходах з робототехніки різних рівнів.

Для досягнення стійких результатів у формуванні дослідницьких та інженерних вмінь у всіх проектах, передбачених програмою, повторюється послідовність етапів: дослідження, проектування, створення і обмін результатами.

Поряд з груповими, колективними формами роботи проводиться індивідуальна робота з вихованцями, в тому числі при підготовці до змагань та інших масових заходів.

Створюються умови для диференціації та індивідуалізації навчання відповідно до творчих здібностей, обдарованості, віку, психофізичних особливостей, стану здоров’я вихованців згідно з Положенням про порядок організації індивідуальної та групової роботи в позашкільних навчальних закладах (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 10.12.2008р. № 1123).

Підсумки роботи гуртка підводяться методом захисту проектів, участі у масових заходах з робототехніки.

Програма і розподіл годин за темами є орієнтовними. Керівник  гуртка може вносити зміни та доповнення у зміст програми, плануючи свою роботу з урахуванням інтересів вихованців, стану матеріально-технічної бази закладу, самостійно визначати, скільки годин потрібно для опанування тієї та іншої теми.


Дата

Тема заняття

К/год.

Примітка

1,2

15.01

Металошукач

2

 

3,4

22.01

Світлофори

2

 

5,6

29.01

Годинник з зозулею

2

 

7,8

05.02

Драм-машина

2

 

9,10

12.02

Геодезичне колесо

2

 

11,12

19.02

Залізничний переїзд

2

 

13,14

26.02

Вагонетка з мотором

2

 

15,16

05.03

Еліпсограф

2

 

17,18

12.03

Шалений будильник

2

 

19,20

19.03

Триколісний мотоцикл

2

 

21,22

02.04

Бурова установка

2

 

23,24

09.04

Чотириногий жук

2

 

25,26

16.04

Телеграфний апарат

2

 

27,28

23.04

Роботизована рука

2

 

29,30

30.04

Пульт дистанційного керування з датчиком руху

2

 

31,32

07.05

Робот МАКС

2

 

33,34

14.05

Творчий проект

2

 

35,36

21.05

Узагальнення вивченого та побудованого

2

 

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

Директор школи

____________ О.В.Семеліт

____________ 2021

 

ПОГОДЖУЮ

Заступник директора

з навчально-виховної роботи

____________ В.М.Тирон

____________ 2021

 

Календарно-тематичне планування гуртка робототехніки 

у 5 х класах на 2020-2021 н.р.

 

Керівник гуртка      С.С.Полтавець

docx
Додав(-ла)
MAESTRO CHEMIX
Пов’язані теми
Технології, 5 клас, Планування
Додано
28 квітня 2021
Переглядів
1724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку