МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Відокремлений структурний підрозділ
Новомосковський фаховий коледж Українського державного університету науки і технологій
МЕТОДИЧНА РОЗРОБКА
Лекція в дистанційній формі навчання із застосуванням презентаційної проботи на тему:«Характеристики, особливості та галузь використання, призначення листових конструкцій»
Для студентів спеціальності 131 «Прикладна механіка»
Викладач спеціальних зварювальних дисциплін І категорії Т.О.Гречаний
м. Новомосковськ,
2019 р.
План проведення семінару
Дисципліна: «Зварні конструкції»
Тема: Характеристики, особливості та галузь використання, призначення листових конструкцій.
Мета: вивчення нового матеріалу з використанням інформаційно камунікаційниз засобів навчання при вивчені спеціальної дисципліни «Зварні конструкції»
Вид заняття: лекція
Форма навчання : Активізація навчальної діяльності студентів через
інформаційо-камунікаційні засоби навчання при вивчені спеціальної зварювальної дисципліни «Зварні конструкції»»
Методи навчання: застосування навчальних технологій при викладанні спеціальних дисциплін.
Міждисциплінарні зв'язки:
забезпечуючи: «Технічна механіка», «Інженерна графіка», «Матеріалознавство» «Математика» , «Технологія та обладнання зварювання тиском», « Інформатика».
забезпечуємі: «Виготовлення зварних конструкцій», «Технологія та обладнання зварювання тиском» виробнича практика, переддипломна практика, курсове та дипломне проектування.
Матеріально-технічне забезпечення: комп’ютерний клас.
Література.
Програмне забезпечення: Microsoft Excel ,Microsoft PowerPoint .
Обладнання: ПК.
Структура лекції
1. Організаційна частина.
• взаємне привітання викладачів і студентів, психоемоційний настрій;
• перевірка готовності аудиторії і студентів до заняття;
2. Повідомлення теми, формування мети та основних завдань заняття.
Листові конструкції уявляють собою різні ємкості, оболонки, кожухи, трубопроводи. Метал в таких конструкціях являється одним з ефективних матеріалів, оскільки задовольняє вимоги герметизацію, що пред'являється до цих споруд. Листові конструкції найбільш металоємні, і на них витрачається до 45% тоннажу будівельних металоконструкцій.
Для високого професіанолізму необхідні знання, тому майбутнє удосконалення професійного рівня прямо пропорційно залежить від студентської діяльності в процесі навчання. Кожен студент повинен володіти знаннями на рівні молодшого баколавра.
Різні спорудження типу оболонок, несучою основою яких являються плоскі або зігнуті металеві листи (пластинки і оболонки) (рисунок 1), утворюють групу листових конструкцій.
Рисунок 1
Як правило, листові конструкції застосовуються : для зберігання, транспортування, технологічного переробки рідин, газів і сипких матеріалів (рисунок 2,3). Листові конструкції широко застосовуються в різних галузях промисловості і складають близько 20 % об'єму усіх металевих конструкцій.
Залежно від призначення листові конструкції класифікують на:
Рисунок 4
Листові конструкції, маючи ряд специфічних особливостей при розрахунку, проектуванні, виготовлені і монтажі, виділяються в самостійну групу металевих конструкцій. Листові конструкції зазвичай мають великі геометричні розміри, тому їх складають з окремих конструктивних елементів, що обумовлює наявність великого числа зварних швів, до яких пред'являються вимоги по щільності і міцності (рисунок 8).
В процесі експлуатації багато листових конструкцій піддаються корозійній дії із сторони продуктів, що зберігаються, що різко знижує їх довговічність. Відомі випадки виходу з ладу резервуарів і трубопроводів під впливом сірчистих з’єднань, що знаходяться в продуктах, що зберігаються або транспортуються, за короткий строк експлуатації (2...3 року).
Для збільшення терміну служби споруджень доцільно нанесення на поверхню стінки, контактуючих з продуктом, покриття із спеціального захисного лакофарбного матеріалу, цинку, алюмінію або іншого корозійностійкого матеріалу.
Ефективність лекцій значно підвищується при застосуванні засобів візуального супроводження. Засоби візуального супроводження лекцій успішно виконують пізнавальну (або інформаційну) функцію; вплив їх на процес сприйняття значно розширюється у зв’язку з можливістю поєднання образу і слова. Вони дають можливість досягти доведеності й обґрунтованості суджень. Наочний матеріал сприяє безпосередньому запам’ятовуванню, виділенню найбільш суттєвого, підвищує увагу й інтерес студентів. Наочні посібники відбивають зміст навчального матеріалу. Як правило, у візуальному супроводженні лекцій переважають умовно-схематичні наочні посібники, але вони поєднуються з художніми, які показують предмети та явища в їх реальному образному вигляді (фотографії, картини тощо). Таке поєднання наочних посібників успішно застосовується в опорних конспектах, де в образній формі компактно подано весь матеріал лекції.