Хімічні властивості основ

Про матеріал
План-конспект уроку"Хімічні властивості основ"адаптований до умов військового стану,коли немає можливості всі уроки проводити в школі.Даний конспект уроку дає можливість використовувати змішане навчання.
Перегляд файлу

 Змішане навчання . Тема: Хімічні властивості основ.

Мета:

  • ознайомити учнів з хімічними властивостями основ: взаємодією основ  з кислотами, взаємодією лугів з оксидами неметалів, а також розкладенням нерозчинених онов під час нагрівання. Порівняти спільні і відмінні риси лугів ітанерозчинених основ.  Продовжувати формувати поняття про реакцію обміну. Звернути увагу на правила техніки безпеки при роботі з лугами.
  •  Розвивати навики роботи з реактивами та лабораторним посудом.

             

  • Виховувати інтерес до вивчення хімії.

 

Клас ділимо на 3 групи, кожна з яких має за урок пройти 3 станції та виконати підготовлені для них завдання.

   Перша станція : Теоретична .

На даній станції діти сідають за комп’ютери і переглядають навчальні відео за даними ссилками.

https://youtu.be/SXXtiKSSRpM  https://youtu.be/iiUm-Oba6QE https://youtu.be/nEStWB_HxX0  https://youtu.be/Pk9WcSCnj3M  https://youtu.be/LdtnBzmudgc

   Друга станція :Експерементальна.

Діти отримують хімічні реактиви та виконують досліди. Результати досліджень фіксують в  зошитах для лабораторних  робіт. 

Лабораторний дослід . Взаємодія лугів із кислотами в розчині

У пробірку з розчином лугу забарвленого фенолфталеїном добавте по краплях розчин хлоридної кислоти, поки не зникне забарвлення індикатора. Чому розчин знебарвився? Напишіть відповідне хімічне рівняння.

Лабораторний дослід . Взаємодія нерозчинних основ із кислотами

У пробірку з осадом купрум(II) гідроксиду повільно добавляйте розчин хлоридної кислоти до повного розчинення осаду. Якого кольору набуває речовина? Чому зник осад? Напишіть відповідне хімічне рівняння.

Лабораторний дослід . Термічне розкладання нерозчинних основ

Пробірку з осадом купрум(II) гідроксиду затисніть у пробіркотримачі. Вміст пробірки обережно нагрійте в полум’ї спиртівки. Як змінюється колір осаду? Чому змінився колір?  Напишіть відповідне хімічне рівняння.

 

    Третя станція :Тренувальна.

.

.1Закінчіть рівняння реакцій, які відображають хімічні властивості основ і спосіб їх добування:
а) KOH + HCl → …               д) Zn(OH)2 + HCl → …
б) KOH + CO2 → …               е) Zn(OH)2  …
в) KOH + FeCl2 → …             є) CaO + H2O → …
г) K + H2O → …                    ж) CuCl2 + KOH → …

2. Зобразіть хімічними рівняннями такі процеси: а) реакція натрій гідроксиду з фосфор(V) оксидом; б) нейтралізація ферум(III) гідроксиду нітратною кислотою; в) розкладання алюміній гідроксиду; г) взаємодія кальцій гідроксиду з карбон(IV) оксидом.

3 Які з поданих речовин можна використати для нейтралізації сульфатної кислоти? Na2CO3, KOH, H2O, Ba(OH)2, CuO, Pb(OH)2, Cu, BaCl2, Al(OH)3. Напишіть рівняння можливих реакцій.

NaOH; б) Zn(OH)2.

Ознаки

Основи

Розчинні (луги)

 Нерозчинні

Відмінні

 

 

Спільні

 

 

Кожна група виконує завдання певний проміжок часу,який визначає вчитель.Усі діти мають пройти дані станції.Закінчуємо урок обговоренням та  робимо висновки.

doc
Пов’язані теми
Хімія, 8 клас, Розробки уроків
Додано
2 січня
Переглядів
1553
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку